Hankinnat

Kantoreppuja oon metsästäny kirpparilta mutta tuloksetta. Liina tuntuu vaikealta. Parit kestovaipat oon ostanu kirpparilta jos niitä jaksais sitten joskus kokeilla.
Meillä oli esikoisella babylonia tri-cotti liina. Sitä ei tarvitse sitoa, pujotetaan vaan hartioiden yli.
 
Tässä mun eskimovauvan kaukalopussi :) nyt sitten tri-cottia metsästämään!
19f40947cda95523b268df848ebe3dfd
 
Mä päätin eilen että hankin tämän http://otava.fi/kirjat/9511201719/ , sitä voi täytellä jo raskausaikana ja muutenkin tykkään sen sisällöstä (vaikka kansi onkin ihan järkyn ruma!)

Siskolle (menee hänen kautta sitten eteenpäin) vinkkasin tästä https://verkkokauppa.oppijailo.fi/minun-kirjani/526699/dp?gclid=CKvq-qfpp80CFWTecgodfgQKOQ , toi on kiva kun se kattaa ihan koko lapsuuden ja nuoruuden, aikuisuuden kynnykselle asti.

En tykkää yhtään mistään hempeistä "lässynlässynkirjoista", noi on just sopivat.
Eli yks selkeä vauvakirja ja yksi tuollainen kasvun kirja :)

Niin ja molemmille mummoille hankitaan varmaan joululahjaksi nämä http://www.adlibris.com/fi/kirja/lapsenlapselleni-9789198019254 tai jotkut muut vastaavat.
 
Täällä ei myöskään ole tehty hankintoja. Muutama kestovaippa ostettu kirpparilta ja ite ompelen osan. Omien poikien vanhoja vauvanvaatteita kävin läpi ja sieltä parit bodyt ja housut pesin kaappiin. Odotan paikallista muksukirppistapahtumaa niin saa ostaa sitten vaatteita. Intoilin katsomaan jotain käytettyjä vaunuja ym. ja miehellekin näytin, mutta tuo totesi että turhan aikaista että katsotaan syksyllä. Blääh! Toki edellisten muksujen aikaan tuli tehtyä hankinnat melko myöhään. Mutta eipä ole mistään jäljellä kuin pari pesupunkkaa joista toinen tulee käyttöön. Miehen vanha kehto odottaa nurkassa patjaa, että se tulee aluksi käyttöön. Eli kauhean paljoa ei vielä tavaraa ole.
 
Meillä on Joia tuo Lapselliset esikoisen vauvakirjana, tykkään :) Kansi vois kyllä olla jonkun muun värinen, meinas melkein jäädä ostamatta tuon kamalan vihreen värin takia... Mut ihan kiva kuva kuitenkii kannessa. On erilainen vauvakirja just jos joku ei haluu niitä hössönhössön lässynlässyn vauvakirjoja. Nyt vaan vaikee keksii minkä vauvakirjan tälle seuraavalle hommais kun ei samaa voi ostaa...
 
Hyvin voi saman ostaa, eri jututhan sinne kuitenkin täytetään, vai? :D
Meillä on siskon kanssa samanlaiset vauvakirjat ja ne on kuitenkin samanlaiset vain kansiltaan :P
 
Mie jotenkii haluisin eri vauvakirjan toiselle kun tuo kirja on jo nähty :grin ja vähän eri juttuja vois sit täytellä siihen, ei ois kaikki samat. Täytyy nyt miettii, jos joku kiva tulis vastaan ennen syksyä. Jakakee muutkii tänne millasia vauvakirjoja ootte hommaamassa :) Kun ei noita paljoo livenä pääse selailee, kirjakaupan valikoima kuitenkii rajallinen, ja kuvaukset nettikaupoissa ei kerro kaikkee.
 
Taas lisääntyi meikäläisen vaatevarasto.. :shy: Skaala on kuitenkin aika iso: 50-74 eli hyvillä mielin voin pakata isommat vaatteet varastoon odottamaan keväämällä pesua.

Kiva käydä jo vähän nyt läpi noita vaatteita, niin pystyy sit helpommin katsomaan, tarviiko vielä jonkun kokoisia hankkia lisää vai ei. Ehkä mä laadin jonkun taulukon näistä(kin).. :joyful:

Vaatteet lajiteltuna koittain vasemmalta oikealle: 50-54, 56, 62, 68, 74.

IMG_20160620_161738-800x800.jpg
 

Liitteet

  • IMG_20160620_161738-800x800.jpg
    IMG_20160620_161738-800x800.jpg
    176.8 KB · Katsottu: 34
Ihanaa järjestelmällisyyttä Ilyana :) Ite tein esikoista oottaessa listan miten paljon mitäkii vaatetta missäkii koossa oli, tukkimiehenkirjanpito paperille ni ties mitä kokoo tarttes lisää ja missä koossa oli jo tarpeeks jotai.
 
Hei kertokaa kanssa odottajat, etten ole ainoa jota ahdistaa läheisten into hankkia lapselle vaatteita ja tavaroita! :D meille on tulossa esikoinen ja haluaisin hankkia kaiken itse ja itselleni mieluisena. Siis vaatteet, tarvikkeet ja huonekalut! Jotenkin etenkin kun on kyse esikoisesta niin haluaisin itse olla tässä "kuplassani" ja tehdä asiat omalla tavallani. Enhän ole epänormaali, kun mua alkaa ahdistamaan anopin kertomukset siitä mitä on kirpputorilla nähnyt vauvan tarvikkeita. Mun oman äidin kanssa ollaan niin hyvässä yhteisymmärryksessä siitä, miten haluan asiat hoitaa. Kiitos, sain purettua ajatuksiani :D
 
Et oo PikkuApila ainoo, miekii oon tuollanen epänormaali :grin :wink Oon hirmu tarkka kaikissa asioissa, tiedän mistä ite tykkään ja minuu on vaikee miellyttää... Esikoista oottaessa ei onneks ihan hirveesti sitä tavaraa tullu ympäriltä, mut se mitä tuli ni niissä ei tainnu olla mitää mikä miulle ois kelvannu. En vaan osaa sanoo suoraan ei, sit kun yrittää kierrellen kieltäytyy ni sitä ei ymmärretä :meh: On sit aina pitäny kerran kohteliaisuudesta lahjaks saatua vaatetta käyttää jonka jälkee menee kirpputorikasaan.
 
Hei kertokaa kanssa odottajat, etten ole ainoa jota ahdistaa läheisten into hankkia lapselle vaatteita ja tavaroita! :D meille on tulossa esikoinen ja haluaisin hankkia kaiken itse ja itselleni mieluisena. Siis vaatteet, tarvikkeet ja huonekalut! Jotenkin etenkin kun on kyse esikoisesta niin haluaisin itse olla tässä "kuplassani" ja tehdä asiat omalla tavallani. Enhän ole epänormaali, kun mua alkaa ahdistamaan anopin kertomukset siitä mitä on kirpputorilla nähnyt vauvan tarvikkeita. Mun oman äidin kanssa ollaan niin hyvässä yhteisymmärryksessä siitä, miten haluan asiat hoitaa. Kiitos, sain purettua ajatuksiani :D

Et ole epänormaali! Mä oon nyt vähitellen kertonut neljännestä lähisuvulle ja vannottanut samaan hengenvetoon, että ei tarvita mitään! Mä esikoisen kohdalla en voinut valita, kun oltiin molemmat opiskelijoita ja raha oli tiukassa. Mutta seuraavista oon sanonut aika selvästi, että itse halutaan ostaa ja laittaa se mitä tarvitaan.
 
Niin se vaan lista syntyi olemassa olevista vaatteista.. ja vielä puhelimeen, niin on sit helppo tarkastaa tilanne kaupoissa pyöriessä. :shy: Mä tiedän, että oon välillä vähän turhan tarkka..

Ja ainoa, mitä mä olen sanonut ottavani yleisesti vastaan, on nuo pienet vaatteet. Niitä kuitenkin kuluu niin paljon, että ei haittaa vaikka onkin vähän reilummin esim. bodeja ja periaatteessa kotioloissa voi käyttää sit niitä "ei-kaikkein-mieluisimpia" vaatteita.

Mutta jos uusista vaatteista on kyse, niin oon kertonut kyllä suoraan väritoiveet, joiden mukaan ostan myös itse vaatteet. Ja ihan samalla tavalla kysyn itse vanhempien toivomuksia, jos ostan muiden lapsille lahjoja.

Ei kaiken tarvitse olla sävy sävyyn, mutta koska itse joudun niitä vaatteita/tavaroita katselemaan, niin kohtuullista olisi myös se, että ne miellyttäisi omaakin silmää. Ja varsinkin jos oma rahatilanne niin sallii, niin miksei sitä saisi hankkia sellaisia asioita kuin itse haluaa? Kyllähän ihmiset sisustaa muutenkin, niin miksi lastentarvikkeiden pitäisi olla yhtään eri asia?

Jokainen tyylillään, eikös vaan? :grin
 
Täällä kanssa väritoiveet annettu niin vaatteiden kuin sisustus/tekstiilien ja tavaroiden suhteen :grin Oon tosi tarkka värien ja materiaalien kanssa..sisko sanois tähän että pakkomielteinen :laughing005
 
Vaatteita ei oo kukaan meille vielä ostanut, ehkä kun sukupuoli ei oo tiedossa (pelkään jo etukäteen kaikkia niitä pinkkejä tyllihameita, mitä kahden suvun eka tyttö tarkoittaisi :grin)...
Huonekalu yms. ostoksissa ihana sukuni on tarjoutunut sponssaamaan, eli minä valitsen ja ostan ja rahat kilahtaa tilille. Kiitos. :) Tämä kelpaa kyllä.
 
Viime raskauden aikaan miehen äiti "vähän" innostui ostelemaan kirppareilta vaatteita tulevalle lapsenlapselleen. Varsinkin sen jälkeen kun selvisi että tyttö tulossa. Vaatekaappi sitten täyttyi niistä, piti ihan miettiä miten saisi osan äp:n vaatteista mahtumaan myös. Muistan että mietin joskus kun tyttö oli neljä kuukautta, että olisi ehkä kiva ostaa itekkin jotain vaatetta hänelle. Vielä tänäkin päivänä tämä tytön mummu tuo vähintään joka toinen viikko jotain vaatetta. Alussa en jotenkin viitsinyt sanoa siitä vaatteiden ostelemisesta kun toinen oli niin innoissaan löydöistään. Tähän mennessä hän on kyllä oppinut mikä on mun maku ja enää tosi harvoin tulee mitään mikä ei miellyttäisi omaa silmää niin en valita :D nyt sentään viitsii ostaa välillä itekkin vaatteita vaikka niitä tulee, kun tietää senkin ettei ne enää ihan heti mee pieneksi. Ja kun miehen äiti sai tästä uudesta tulokkaasta tietää niin ei mennyt kauaa että kysyi mitä voisi ostaa.. Sanoin ettei tarvi mitään, ellei tuu poikaa (en ihan kokonaan halua poikaa pukea pinkkeihin vaatteisiin mitä suurin osa tytön jäljiltä on). Nyt olen kyllä miettinyt, että jos ru:ssa selviäisi pojan olevan tulossa niin ehkä pidämme sen omana tietonamme :grin
 
Noista vähemmän itteensä mielyttävistä "kotivaatteista", meillä jäi nekii käyttämättä... Just nää lahjaks tulleet vaatteet mistä ite ajatteli et käytetään sit kotona. No kun siitä lapsesta pitää kuvia ottaa joka ikinen hetki ja sit ne rumat kotivaatteet ois ollu niissä kuvissa... Tiedän, oon ihan liian tarkka.
 
Meillä ei kukaan esikoisen aikana ostellut mitään, ennen kuin vauva oli syntynyt. Mun äiti ostelee pojalleni (7v.) vieläkin vaatteita, kun sattuu alesta löytämään. Mulle se on ihan ok, etenkin kun äiti osaa ostaa järkeviä vaatteita mitä oikeasti tarvitsee. En siis koskaan ole pyytänyt ostamaan mitään, mutta se tykkää ostella ja mikäs siinä jos se sen mieltä piristää. Ei kuitenkaan överiksi mene.

Nyt tulevalle vauvalle on odotettavissa melko varmasti kummaltakin mummolta itseneulottuja ja ommeltuja vaatteita. Kumpikin käsityöihmisiä. Ne ovat oikein tervetulleita. Ainakaan omassa suvussa ei osteluvimmaisia ihmisiä ole, että hermo ehtisi mennä. Miehen suvusta en tiedä, mutta mututuntumalta en usko, että sielläkään kovin osteluvimmaisia ovat.
 
Takaisin
Top