Hankinnat

Kiitos IceQueen suosituksesta. Manduca ja Tula ovat olleet omalla listalla ja näkyvästi esillä netissä. Ja lapsen asento tärkeimpänä kriteerinä. Onkohan vielä muita, joita kannattaisi harkita? Kaipa niitä täytyy käydä ihan sovittamassa, että tuntuvat hyvältä sekä äidin, että isän päällä. BabyBjörnin ja Stokken rankkasin ensimmäisinä ulos kisasta. Sisällä käytettäväksi ajattelin hankkia jonkin helposti sidottavan ja kevyen liinan. Esim. Manducallakin on oma ja näyttää helposti puettavalta.
 
Kantorepulle iso suositus täältäkin! Meillä on ollut Tula siitä saakka, kun esikoinen oli ehkä puolivuotias. Älyttömän helppo käyttää ja kevyt kantaa mukana (meilläkin ollut siis useammassa reissussa mukana). Ja vauvalle ergonominen. Sekä on ollut kestävä, hyvin menee vielä tällä kolmosella. Mulla ei vaan ole sitä vastasyntyneen osaa siihen, joten oon nyt miettinyt, että pitäiskö se hankkia... Kantoliinojakin mulla on pari mutta ne on jääneet tosi vähäiselle käytölle kun tuo reppu on ollut nopeampi ottaa aina käyttöön.

Pinnasängyssä meillä on molemmat lapset nukkuneet reilusti alle 2 vuotta. Sitten ollaan siirrytty juniorisänkyyn. Nytkin on siis pinnis ullakolla odottamassa seuraavaa tulokasta niin saa sen näppärästi hänelle käyttöön sieltä :)
 
Manduca ja Tula on käsittääkseni aika samanlaisia, manducassa on vastasyntyneen tuki eli ei tarvii erikseen hankkia, en tiiä millanen se on tulassa.

Mileim kaukalossa kannattaa miettii miten usein sitä käytätte. Ite sitä mieltä että ehottomasti telakallinen kaukalo kun on jokapäiväsessä käytössä, ei tarvii vöiden kaa pelata.
 
Niin, se telakka itteenikin houkuttelee juuri sen takia, ettei aina tarvitse niiden vöiden kanssa pelata. Todennäköisesti se on fiksumpi ratkaisu, jos meinasi aluksi käyttää sitä samaa kaukaloa myös vaunuissa. Ollaan tosi paljon myös vanhempieni kanssa tekemisissä, heille tulee oma kaukalo autoon myös, niin ei aina tarvitse sitten pelata vain sen yhden kaukalon ja telakan kanssa ja vehdata niitä edes takas autosta toiseen.
(Meillä siis vain yksi auto tällä hetkellä ja mies sitä pääasiassa käyttää mm. työajossa, lainaan aika usein porukoiden autoa)
 
Ja tänään saapui postipaketti, jossa oli tilaamani pikku body ja potkarit. VOI JESTAS NE ON PIENIÄ. Vaikka tilasin vielä kokoja 56 ja 62, luulis ettei ne ainakaan liian pieniä päälle ole.. Mut väkisin tulee tunne, et miten ne tulee mahtumaan päälle edes :grin
 
Kantoreppuja on todella moneen lähtöön. Kannattaa testata useampaa ja valita itselle sopiva. Sellainen reppu on hyvä sekä kantajalle, että kannettavalle, jolla saat repun kantajan navan yläpuolelle ja repun pepun kohdalla oleva kangas jatkuu lapsella polvitaipeesta polvitaipeeseen. Silloin vauvan asento on sama mihin vastasyntynyt nostaa itsensä luonnostaan sylissä ollessa, lonkkamaljojen kehityksen kannalta ihanteellinen :) .
 
Se on vaan harmi, ettei täällä meidän paikkakunnalla ole paikkaa, jossa näitä voisi testata :sad001 taitaa olla tasan yksi lastentarvikeliike, sekin ehkä 10m2 kokoinen pikku koppi.. Useampaa sorttia kun ei viitsisi oikein tilaillakaan ja palautella sitten. Pitänee lähtee isompaan kaupunkiin ostoksille.
 
Meillä Mileim oli esikoisella Gracon kaukalo (turvavyö)telakalla, ei ollu isofixiä sillosessa autossa. Telakka oli meiän ykkösautossa ja silloin harvoin kun tarttes pojan kanssa jollain muulla autolla liikkua kaukalon sai turvavöillä kiinni. Oletan että kaikissa kaukaloissa on mahollisuus myös pelkästään turvavyökiinnitykseen jos sattuu telakattomalla autolla liikkumaan. Sit taas jos useemmalla autolla liikkuu saannöllisesti voi telakoita ostaa useemman :) Tuolla oli muuten turvakaukaloille myös oma ketju olemassa :)
 
Tässä kun olen väkertänyt listaa hankinnoista ym, niin olen alkanut kokemaan ahdistusta asunnostamme! Asutaan siis omakotitalossa, jossa on about 74 neliötä. Käytännössä kaksi huonetta ja valtava keittiö, mutta löytyy myös muutaman neliön koppero. Tässä kun on pinnasänkyä, vaunuja, sitteriä ja hoitopöytää pyöritellyt päässään, niin en millään keksi mihin kaiken saisi mahtumaan. Tietenkin on täytynyt kriiseillä asunnosta, autosta, tämän hetkisestä tavaranmäärästä ym... Toivottavasti tää pesänrakennusvietti helpottaa jo hetken päästä, meinaa tässä kerkeää menettämään järkensä! :wacky:
 
Hupsistakeikkaa. Kävin lastentarvikekirppiksellä muutenvaan. Mukaan lähti pinnasänky :) 10€ ! Ehjä nätti sänky. Olihan tuo ostettava. Pakko varmaan kokeeksi kasata ja sit purkaa jemmaan odottamaan. Hoitopöydänkin haen illalla kun saan 5€ siistin ja siron (ikea) mikä mätsää pinnikseen. Se löytyi tori.fi.
Juuri kun mietin eilen että jätän hankinnat loppukesään... Pahoja nämä vapaapäivät ja kirppisharrastus :wink
Häitä tässä tarvis nyt miettiä. Tosin, mekon tilasin eilen zalandolta. Äitiyshäämekko.
käyttämättömän näköiset kengät löysin tänään kirppikseltä.

tiiuska91. Ymmärrän sua! Minä kriiseilen siitä et asutaan hissittömän talon 3.kerroksessa. Vaunuja en aio ahtaassa pyörävarastossa säilyttää ja rappukäytävässä ei saa. Aion raahailla ne ylös. Niin näkyy tekevän 2.kerroksen väkikin.
Olenkin pähkäillyt sopivia vaunuja... Haluaisin kunnon perus vaunut. Emmaljungan onkose easyfix pikakiinnityksellä olevan vaunukopan kantokahvoineen ajattelin... Kantaa vauvan siinä ja vaunujen rungon erikseen. En kuitenkaan mitään ruokaostoksia aio hoitaa yksin vaunuillen vauvan kanssa.
 
Just tilasin vauvalle ekat vaatteet. Suunnitelmissa olisi, että koitan saada ennen rakenneultraa hankittua mahdollisimman paljon perusvaatetta ja alotan kestovaippojen tekemisen ja hankinnan. Kaikki mun kolme lasta on olleet täyskestotettuja.

Perusvaatteista hankin lähinnä muutamia college-juttuja, valkoisia perusbodyja ja puolipotkareita. Sitten 4d:n jälkeen ostan siistimmät vaatteet lapselle, kun en kuitenkaan osaa pukea lasta unisexeihin. Retrot ei uppoa mulle, vaan tykkään kauniista, vaaleista vaatteista.

Kantoliinoja luulen että on ihan riittävästi. Jonkun trikoisen joudun varmaan ostamaan. Pakkaan sen sairaalakassiin jos sattuu tulemaan sectio yllärinä, niin mies saa vauvan paidan alle.
 
Ellami, meillä on myös nuo kätevät kolme kerrosta kotiin ilman hissiä. Mies on katsellut Stokken vaunuja, voisivat olla kätevät portaissa. Toinen vaihtoehto on porraskiipijä vaunun alle, mutta se vaatii vähän askartelua. Minulla aivan itsekseenkin kävellessä nivelet sanovat sopimusta irti, niin tuo kiipijä olisi ehkä turvallisin.
 
Mä en ole vielä tehnyt mitään hankintoja. Varmaan rakenneultran jälkeen vasta kunnolla ruvetaan kattelemaan. Yllätyksekseni esikoisen brion pinnasänky on kuulemma vielä mun vanhempien varastossa, joten pinnasänkyä ei tartte ostaa. Luulin, et se on myyty pois. :) Muuten aika lailla kaikki esikoiselta on myyty pois, kun esikoinen jo 7v. Jotain pientä vaatetta olen ihan vähän säästänyt muistona. Joten aika lailla hommattavaa tulee. Ajattelin ostaa kahdet vaunut: yhet kävelyille ja yhet takapihalle päiväunia varten. Hiukan olen kurkkinut netistä millaisia vaunuja nykyään on, mutta en nyt mihinkään ole vielä erityisemmin iskenyt silmiä.

Muakin pelottaa tää tilan ahtaus. Asutaan omakotitalossa, mutta ei tää mikään iso ole, tai keittiö ja olohuone on, mutta muuten. Kaikki makuuhuoneet on jo käytössä, en tiedä mihin tämä uusin tulokas sitten laitetaan, etenkin kun mun ja miehen huone on todella ahdas. Mies ei suostu muuttamaankaan ja onhan siinäkin sit kauhea homma, joten ehkä rempataan ja rakennetaan johonkin huone. Tässä on kuitenkin kylmänä olevaa varastotilaa jonkin verran, niin eiköhän tähän joku sisätila saada.

Mä kyllä rakastan kaikenmaailman vauvahankintojen tekoa. Täytyy olla tarkkana ettei mopo karkaa käsistä. Ei tota rahaa kuitenkaan hulluna ole, kun oma työtilannekin vaihtelee. Mut jotain vaatteita haluan kyllä ostella äityspakkauksen lisäksi. Muutenkin kun niitä vaatteita joutuu sitten vaihtamaan monta kertaa päivässä, kun on puklussa, kuolassa ja milloin missäkin eritteessä. :D
 
Kaikkea sitä voikin kaapin kätköistä löytyä...
Isännän melkein 40 vuotta vanhoja vauvan vaatteita! (Ks.kuva) :happy::Heartred
Kyllä ovat ihanan retroja! :joyful:
Myös pienen Pikku2-bodyn olen ostanut ja kantoliinan. Siinä on niin kätevä kulettaa ja imettää ja nukuttaa ja kaikkea. *tykkään
Ja semmosen Ainun pienen kirahfipehmon.
Mutta kun eka ultra on ohi (20.5. 12+3), ja jos kaikki on kiwasti, ni sit se varmaan alkaa. Kaikki se höösääminen... :)
Ja JOS tää pikku kaveri sattuu olemaan poika, ja niin ku isäntä sanoo jo nyt että on, ni tullaan saamaan mun kaverilta paaaaljon vaatteita ym. :dummy:
Mutta mutta...aika näyttää!
Pinnasänky ja lastensänky meiltä löytyy varastosta valmiina, ja olen myös suunnitellut semmosta katosta roikkuvaa kehtoa äitiyspakkauslaatikosta ensisängyksi.
Mutta saas nähä mimmonen tulee... :happy:
 

Liitteet

  • Screenshot_2016-05-05-09-00-57-1.png
    Screenshot_2016-05-05-09-00-57-1.png
    1,000.7 KB · Katsottu: 39
Muokattu viimeksi:
Me käytiin eilen kotiuttamassa käytetyt Hartan Topline X:t. Vaikuttavat ihan huippuhyviltä vaunuilta! Ovat vain pari vuotta vanhat ja sisälsivät mun vaatimat kurkistusluukun, hyttyssuojan, sadesuojan, ilmalla täytettävät renkaat, sekä paljon muita helppokäyttöominaisuuksia. Vaunuissa on vielä jopa adapteri, jolla turvakaukalon saa kiinni suoraan vaunuihin. Valtava bonus! Tykästyttiin kyllä heti! :) Ja kaiken kukkuraksi mahtuivat vielä Coupe autoon, vaikka tulevaisuudessa tulevat farkun persiissä kulkemaan. Nyt on se yksi tärkeimmistä hankinnoista tehty. Nyt aion lyödä jäitä hattuun, kun ollaan vasta 13. viikolla, mutta tosissaan todettiin miehen kanssa että josko sellaisia "veret seisauttavia" tarjouksia tulee, niin surutta kyllä hyödynnetään ne :happy7
 
Meillä on Hartanit myös ja ollaan tykätty kovasti. Meillä on valkoiset ja on niin kauniit! Moni tuntematon kehunut vaunulenkeilläkin niitä vaunuja, että on hienot. :)
 
Ai, mä oon kans tykästyny Hartanin vaunuihin nettiselailun perusteella. Täällä meidän leveyksillä mikään vauvatarvikeliike ei vaan myy niitä ni en oo päässy livenä tutkimaan. Joten meille tuleekin kenties Teutoniat, jos miehen saan ylipuhuttua.

rv 12+5
 
Ohhoh. Käytiin ostaa vaunut :)
Eilen ilmestyi tori.fi edulliset brio singit. Niitä ei vissiin valmisteta enää? Selailin nettiä ja ihastuin kyseiseen malliin sen keveyden ja näppäryyden takia.
Erillisen vaunukopan saa näppärästi irti. Meillä kun on se asumisjuttu et vaunut saa kantaa 2.rappusten verran. Ja ratas/istuinosa miellytti muodollaan. Ja väri. Ja kääntyät eturenkaat. Ja ettei ne oo ilmakumit. Mulla meni hermo kun aina sai pumppailla ilmaa. Eihän kaikkiin tarvi useinkaan mut meillä aikanaan sattui semmoiset emmaljungat.
Ensin toki katselin emmaljungan vaunuja omalla kopalla ja erillisellä istuinosalla mutta jotenkin nyt tuo brion malli kävinin mieleen. Kaupungissa asutaan ja tiet talvellakin hoidettu joten luultavasti pärjää noilla pienemmillä eturenkailla. Jos ei käytössä miellytäkään niin sit nuo briot saa olla ns.matkarattaat ja hankitaan sitten toisenlaiset. Tosiaan niin edullisesti nuo saatiin. Nyt jos löytäs vielä tuohon sing runkoon käyvän brion telakallisen turvakaukalon.
 
Mä oon miettinyt myös noita Brion singejä/smileja. Onko muilla kokemusta niistä? :) Tein tällä viikolla ensimmäisen isomman hankinnan kun löysin tori.fi:stä ihanan kehdon, jota oon jo kauemmin himoinnut :angelic:
 
Minä niin odotan sitä ultraa vielä...
Mutta kyllä sitä vaan kärsimättömänä kattelee ja hypistelee kaikenlaista vauvanvaatteista vaunuihin...enkä taida olla meidän perheessä ainut. :happy:
 
Takaisin
Top