Hankinnat

Meillä ei esikoisen aikaan ollut autoa kun asuttiin suunnilleen kilometrin-parin päässä kaikesta. Silloin kätevämpi oli kaukalo, joka oli vaan vöillä kiinni. Ihan sama kenen autolla meni minnekin tai jos lähdin omien vanhempien luo junalla niin riitti, että oli pelkkä kaukalo mukana.
Isofix meillä kyllä on 10 vuotta vanhassakin autossa...

Nyt kun ei enää asuta taajama-alueella vaan lähimpään kauppaankin on se 10km ja samoin esim neuvolaan niin autolla joutuu kulkemaan joka paikkaan. Samoin toiseen mummolaan vajaa 400km päähän kuljetaan omalla autolla koska taloudellisesti junalla ei kannata enää tällä hetkellä edes kahden lapsen kanssa matkustaa. Eli pakko olla sellainen hyvä auto mihin menee lapset, tavarat sekä vielä iso koirakin :)
 
Meillä oli aikasemmin -00 golffin farkku ja siinä oli isofix :) Kyllä saattaa löytyä "vanhoistakin" autoista :grin
 
Mulla oli esikoisesta tommonen pitkä imetystyyny, jonka sai jalkojen välistä aina pään alle.. Eli ihan koko vartalolle. Minusta se oli ihana, mutta sitten kuitenkin hankala kokonsa puolesta. Oli vaikeaa vaihtaa kylkeä sen kanssa ja se pään alle tuleva osa oli auttamattomasti liiian korkea ja sitä ei saanut mitenkään ohuemmalsi. Vihaan nukkumista liian korkealla tyynyllä.. Joten se jäi vähälle käytölle. Imetyksen aikana en käyttänyt, mutta synnytyksen jälkeen se oli loistava epparihaavan suhteen. Siitä pysty tekee semmosen renkaan, johon pysty istumaan ilman kipua!
 
Ja nyt ostin tällä viikolla Jyskistä ison 60 x 80 tyynyn jalkojen väliin. On ollu huippu! :) helposti kääntyy mukana, ku vaihtaa kylkeä ja on sama merkki, ku mun normi tyyny, joka on pään alla.
 
Mä ostin sellaisen ihanan mustan pörröhaalarin kotiutumista varten - 56 senttisenä ei varmasti mene kuin kuukauden verran päälle, mutta kun marraskuussa tuskin on edes pakkasta, niin tarkoituksena olisi ostaa sit alkuvuodelle oikea toppahaalari ihan sen mukaan, mitenkä Munanen sattuu kasvamaan. Ja hinta oli alta kaks kymppiä slessa, niin ei harmita, vaikka käyttöikä jääkin lyhyeksi.

Muutenhan nää mun hankinnat on koskeneet lähinnä normaaleja asuintarvikkeita. Viime vuoden riitaisasta erosta johtuen mulle ei käytännössä jäänyt mitään kodintavaroita, joten oon tässä pikkuhiljaa koittanut haalia niitä kasaan. Ostin siis meille parit lakanat, pyyhkeitä, sohvatyynyn päällisiä, vessan maton, pöytäliinoja yms. Jotenkin nimittäin näkisin, että saattaa niitä omiakin lakanoita joutua vaihtamaan vähän nopeammalla temmolla jos ei sitten loppuraskauden hikoilusta johtuen, niin sitten viimeistään vaipan vaihdon yhteydessä roiskuneen pissin takia - yhtään jos tulee äitiinsä, niin on kova pissimään heti, kun vaippa aukeaa.. :shy: Tai näin mulle on kerrottu, enäähän en omaa tuollaisia ympäriinsä pissimis-ominaisuuksia. :hilarious:
 
Mä ostin sellaisen ihanan mustan pörröhaalarin kotiutumista varten - 56 senttisenä ei varmasti mene kuin kuukauden verran päälle, mutta kun marraskuussa tuskin on edes pakkasta, niin tarkoituksena olisi ostaa sit alkuvuodelle oikea toppahaalari ihan sen mukaan, mitenkä Munanen sattuu kasvamaan. Ja hinta oli alta kaks kymppiä slessa, niin ei harmita, vaikka käyttöikä jääkin lyhyeksi.

Muutenhan nää mun hankinnat on koskeneet lähinnä normaaleja asuintarvikkeita. Viime vuoden riitaisasta erosta johtuen mulle ei käytännössä jäänyt mitään kodintavaroita, joten oon tässä pikkuhiljaa koittanut haalia niitä kasaan. Ostin siis meille parit lakanat, pyyhkeitä, sohvatyynyn päällisiä, vessan maton, pöytäliinoja yms. Jotenkin nimittäin näkisin, että saattaa niitä omiakin lakanoita joutua vaihtamaan vähän nopeammalla temmolla jos ei sitten loppuraskauden hikoilusta johtuen, niin sitten viimeistään vaipan vaihdon yhteydessä roiskuneen pissin takia - yhtään jos tulee äitiinsä, niin on kova pissimään heti, kun vaippa aukeaa.. :shy: Tai näin mulle on kerrottu, enäähän en omaa tuollaisia ympäriinsä pissimis-ominaisuuksia. :hilarious:

Mistä ostit pörröhaalarin?
Olen jo vähän katsellut kivoja :)

22+3
 
Mistä ostit pörröhaalarin?
Olen jo vähän katsellut kivoja :)

Tilasin Ellokselta, värivaihtoehtoja oli valkoinen, ruskea, vaaleanpunainen ja sit tuo musta. Ihanan pehmoinen oli ja jotenkin liikuttavan söpö livenä. Sanoin ukolle, että Munasesta tulee maailman söpöin mustakarhu. :Heartred
 

Liitteet

  • Screenshot_2016-06-22-00-25-58-480x853.png
    Screenshot_2016-06-22-00-25-58-480x853.png
    216.9 KB · Katsottu: 55
Me ostettiin kaukalot käytettynä isofix-telakalla. Meillä on lähimpään kauppaan ja keskustaan 30km. Joten autolla tulee paljon ajettua.
Lisäksi ollaan ostettu tuplarattaat, kantokassi, hoitopöydän alusta, 2 kpl baby björn sitteriä, vaatteita ja nämäkin kaikki käytettynä. Uutena ostin mobilen, ammeen tuella, pari lelua, sellaisen imetystyynyn jota voi käyttää raskauden aikana en vaan vielä ole kerennyt käyttämään. On vielä paketissa ja odottaa pesua.
Pakko näitä on pikku hiljaa ostella että ei sit jää loppumetreille kaikki. Ei ole kerralla vara ostella kaikkia tarvikkeita. Eikä tiedä missä kunnossa ite olen loppuraskaudessa.
 
Voi kun olette jo hankkineet kaikkea ihanaa! :)

Täällä ei ole hankittu vielä mitään. Odottelen josko mies nyt tulevan ru:n myötä heräisi sen verran, että voisi niitä hankintojakin ryhtyä tekemään. Lähinnä parempaa autoa on nyt minulle etsiskelty, kun vanhasta alkaa osat tippua tielle.
 
Voi mitä ihanuuksia hankittuna. :)

Mies eilen sanoi, että eikö niitä hankintoja voi tehä vaikka kuukausi ennen laskettua aikaa. Noh, tietyllä tapaa ymmärrän että miehellä on nyt muutakin mietittävää (pihan kunnostus, keittiöremppa, tuleva viljan niittorumba, jne.), mutta pitää vissiin jotain edes omin päin hakea että on jotain hipelöitävää.
 
Meillä alkaa olla jo aika hyvin kaikkea tarpeellista hankittuna. Ekan talven vaatteista ei puuttune enää kuin jotain lämpimiä myssyjä ja sitten sukkia. Oikeastaan puuttuu vaan isommat tuotteet; pinnasänky (+patja), hoitopöytä, turvakaukalo, matkarattaat, stokken steps-tuoli (se sitteri on jo, löytyi käytettynä edullinen ja priimakuntoinen), sit sellainen leikkimatto (kyttään yhtä tiettyä käytettynä mutta hyväkuntoisena) ja kylpyamme. Niin ja toki kaikenlainen pikkusälä, vaipat ja ihonhoitotuotteet jne. Mutta sanoisin että ihan hyvällä mallilla on :) Jopa mökille on kaikki tarvittava hankittu valmiiksi (mm. matkasänky, sitteri ja mökkivaunut) kun hiihtolomalla sinne vauva ekaa kertaa tulee. Tai ne lähinnä odottaa tällä hetkellä postissa ja matkahuollossa että alkuviikosta päästään ne noutamaan (meillä mökkimatkaa sellaiset 600km).
(Anoppi se jaksoi irvailla jotain typerää innokkaista vanhemmista kun kuuli noista mökkihankinnoista, mutta onhan se nyt kaikella tavalla helpointa että hoidetaan ne tarvittavat tuotteet sinne nyt niin ei tarvitse sitten hiihtolomaa vasten stressata ja järjestää. Sitäpaitsi meidän autoon ei mahdu mitään ylimääräistä, mitä yksin asuvan ja autoilevan henkilön on joskus vähän haastavaa ymmärtää kun kyllähän hänen autoon mahtuu vaikka mitä. No, meillä on tosiaan ne 3 isoa koiraa, jotka vie koko tavaratilan, että peli on oikeastaan jo siinä kohtaa menetetty...)
 
Meillä on hankittuna rattaat, turvakaukalo ja lämpöpussi, ei mitään muuta!! On vielä epävarmaa muutetaanko nyt alkusyksystä vai jäädäänkö tähän asumaan niin jotenkin ei oo sellasta pesänrakennusviettiä vielä tullut. Mutta ei liene huolta, kerkeen varmasti hankkia kaiken tarpeellisen ja vähemmän tarpeellisen syksyn aikana.
 
Tällä äidillä lähti vähän lapasesta nuo hankinnat rakenneultran jälkeen... 1,5v poika meillä on ennestään jolta siis melkein kaikki tallessa. Mutta kun saatiin tietää että tää uus tulokas on tyttö ni pitäähän sillä myös tyttövaatetta olla :grin siis niiden esikoiselta tallessa olevien neutraalien lisäks. Jokunen tilaus jo tullu verkkokauppoihin tehtyä, matkalla ois "muutama" ale vaate, onneks on kesäalet käynnissä ja puoleen hintaan voi tehä löytöjä :happy:

Nyt pitäs vaan jaksaa tehä joku päivä inventaario esikoisen vanhoista vaatteista ja laittaa myyntiin kaikki liian poikamaiset. Jos joku kymenlaaksossa on kiinnostunu hyväkuntosista (alunperin uutena ostettu melkein kaikki) poikien vaatteista ni saa laittaa yksityisviestiä :)
 
da93421a705161b6512efadfad1e55a3


Tota äp makuupussia havittelin 2009 vaiko 2010 syntyneelle, mutta silloin siitä pyydettiin 20e. Nyt löyty kirppikseltä 4e :)
Siskolta sain lämpöpussin turvakaukaloon ja saan vissiin kaukalonkin. Tulee just 1v ikäero serkuksille.
Omilta muksuilta ei oo tallessa mitään.
Huomisen ultran jälkeen, jos vauva suostuu sukupuolen näyttämään, lähtee varmaan vaateostelu käsistä :D Toppapuku ja ja...

En sittenkään ota äitiyspakkausta kun on tullut jo hommattua kaikkea. Peittokin löytyi jo vauvan sänkyyn. Patja pitäs löytää. Tuo sänky on normaalia lyhyempi kait niin vähän haastavaa. 105x60cm on sänky... Eikö ne oo yleensä 120cm.
 
Noissa sängyissä on kyllä hankala jos ei oo standardi kokoa. Eikun vaahtomuoviostoksille ellami ja ite leikkelemään sopivan kokosta :) Saattaa olla hintavaa ettii oikeen kokonen valmiina. Sama juttu vauvan peittojen ja tyynyjen kanssa kun on niin monta kokoa ni tuntuu olevan mahotonta hankkia lakanoita, jos jotkut kivat lakanat löytyy niin tottakai ovat väärää kokoa... Meillä on pinnasänky, tyyny ja peitto kaikki ikeasta ni ovat vissii aika standardi kokoa, helpompi löytää lakanat.
 
Mä olen aikoinaan esikoiselle ostanut patjan juniorisänkyyn ja tarpeen mukaan ne ois liikkeessä leikannut oikean kokoisen patjan.
 
Ostin tänään jo pari ruokalappua alesta ja 3 puuvillaharson pakkauksen (kuvioinnissa oli norsuja ja sydämiä). :) Koitan säästellä vaateostointoni paikallisiin järjestettäviin muksukirppiksiin (yksi on syyskuussa).
Perinteisesti mies ei ole kommentoinut mitään vaikka olen hänelle laittanut kuvia kaukaloista ja vaunuista.
 
Takaisin
Top