Hankinnat

Mä ostin jokusen vaatteen ihan alkuraskaudesta ja kauhulla ajattelin et pitää pysyä rakenneultraan asti pois kirppareilta ettei oo kohta kaikki nurkat täynnä tavaraa, mutta enpä mä oo pitkään aikaan enää mitään ostanu, edes niskapoimu ultran jälkeen vaikka ajattelin et se vois olla sellanen hetki et hullaantuu jos kaikki on hyvin, niinkuin oli :D
Vaunuja kyllä kateltiin kun hobbyhallis ois ollu hyvä tarjous, mut päätettiin et viel on liian aikasta eikä ne muutenkaan ollu täydelliset, viel se tarjous ois kyl voimas et saas nähä :D
Meillä siis vaunuvaihtoehtoina noi hobby hallistakin löytyvät Bumbleride indie 4, Britax smile 2 (ovat siis uusittu malli brion smileistä), emmaljunga super nitro ja mountain buggy swift 3.0.
Britaxit ja emmaljungat löytyis paikallisesta lastentarvikkeesta joten ne ois ykkösvaihtoehtoina..

Hoitopäytää oon nyt alkanu miettimään et vois kohta ostaa niin ois joku paikka mihin vaatteet ja muut pienet tavarat vois jo laittaa.
Meillä on suunniteltu kestovaippoja, et ainaki kokeiltais. Itse olin mielessäni ajatellu et kirpparilta tulis kaikki, mut mies ilmottiki et meille ei käytettyjä vaippoja tule. Mua kauhistuttaa uusien hinta joten jos on vinkkejä edullisista, mut hyvistä vaipoista nii otetaan vastaan :D Mun äiti on nuoruudessaan ollu ompelia joten siltä saattais vaippojen ompelu onnistua, oisko se edullisempaa? tuntuu et monesti kankaatki on niin kalliita et ei juuri säästä.. Katoin et kiinasta sais parilla eurolla ihan uusia vaippoja, mut epäilyttää se et mitähän myrkkyjä niissäkin voi olla joten ei taideta uskaltaa niihin sortua.
 
Kestovaipoissahan on käytetyt parempia kun on moneen kertaan pestyjä ja imukyky parempi siks. Saisitko Lumiela vielä miestäs suositeltuu käytettyihin kestoihin? Isossa lämpötilassa kun pesee koneessa ni sillon kaikki maholliset "pöpöt" kuolee. Kirpputoreilta käytettyjä sais halvalla. Uudet kestot on aika kovan hintasia et käytettynä säästäis. Ite tekemällä kans sais halvemmalla kerta ompelija on suvussa. Sit kun pitää silmät auki ni saattaa uusia olla jossai kans halpoja, meiän prismassa on ikuisuuden ollu kestovaippoja puoleen hintaan poistohyllyssä, en tiiä ovatko sit huonoa merkkiä vai eikö kukaan vaan oo osannu ostaa pois.

Itteäni harmittaa kun en jaksanu lähtee kestoiluun. Aina olin varma et miun lapsille ei kertakäyttövaippoja tule mut niin vaan väsymys voitti enkä jaksanu synnytyksen jälkeen niitä lähtee hankkimaan, saatikka sitten että niitä ois joutunu pyykkäämään. Etukäteen en kestoja esikoiselle hankkinu kun mies oli kakkavaippapyykkiä vastaan, ajattelin et kerkee sitä myöhemmin mut se jäi...
 
Joo yritän vielä saada miehen pään kääntymään, kun kirpparilta saa parhaillaan sen toista kymmentä vaippaa yhen uuden hinnalla. Tänäänkin ois ollu 1,5e niin sulosia vaippoja, mut jätin vielä kirpparille :D Ergobabyn kantoreppu lähti kirpparilta sentään mukaan :cat:
 
Me on tulevalle pikkuiselle ostettu turvakaukalo pari viikkoa sitten ja se oli se ainoa mitä piti hankkia. Ja kaapit ja nurkat on täynnä edellisten tarvikkeita ja vaatteita niin muutama oma vaate vielä pikkuiselle ja muuta ei tarvita. En varmaan edes mitään lapasia tms neulo tällä pienelle.
 
Teettekö itse mitään, tai ootteko aatelleet tehdä?

Mä ainakin tykkään neuloa kaiken näköstä, sinänsä hyvä harrastus ettei liian äkkiä mitään synny.. Muuten ois nurkat täynnä kaikkea :D jos kävis "huono" tuuri ja pitäis jäädä saikulle ennen äitiyslomaa ni todnäk yrittäisin aikani kuluks ommellaki jotain.
 
Mä ainakin tykkään neuloa kaiken näköstä, sinänsä hyvä harrastus ettei liian äkkiä mitään synny.. Muuten ois nurkat täynnä kaikkea :D jos kävis "huono" tuuri ja pitäis jäädä saikulle ennen äitiyslomaa ni todnäk yrittäisin aikani kuluks ommellaki jotain.

Voi apua... Mua taas vaivaa pakkoneuloosi ja rakastan vauvanvaatteiden neulomista... joten mulla on jo nyt jäätävät varastot kaikkea. Siis melkein koko karderobi löytyy neulottuna!

Ompelukoneen käyttöäkin olen vähän harjoitellut, vaikka siinä olenkin aika avuton.
 
Mä olen ihan onneton tekemään mitään itse, vaikka käsityönopettajan tytär olen. Mulla ei vaan hermot kestä. Onneksi molemmat mummot kovia neulomaan, joten voisi kuvitella, että sieltä tulee varmaan taas erilaista nuttua ja töppöstä. :)

Ajattelin, että voisi np-ultran jälkeen alkaa tosissaan miettimään noita hankintoja, mutta nyt pää lyö ihan tyhjää ja tullutkin olo, josko odottaisi rakenneultraan, se kuitenkin jo heinäkuussa. Ehtiihän noita sittenkin. Sit varmaan rakenneultran jälkeen aattelen, et josko vasta myöhemmin syksyllä, ehtiihän sitä, ja sit tuleekin paniikkikiire. Tyypillistä. :) Ekaa odotellessa olin hommaillut vaikka mitä hyvissä ajoin ja kaikki olikin vimpan päälle valmiina, kun vauva sitten syntyi. Nyt taas jotenkin sellanen olo, et tartteeko sitä nyt loppujen lopuksi mitään ihmeempiä ja ehtiihän noita. Tosin vauvan synnyttyä ei kyllä jaksa heti mitään shoppailua, joten sinne asti ei kannata lykkäillä. Yleensä rakastan suunnitella ja tehdä listoja ja shoppailla hyvissä ajoin, mut nyt on vaan jotenkin ihan tyhjäpää-olo. Ehkä se tästä taas lähtee, kun vähän saa taas virtaa. :)
 
Mä oon miettinyt myös noita Brion singejä/smileja. Onko muilla kokemusta niistä? :) Tein tällä viikolla ensimmäisen isomman hankinnan kun löysin tori.fi:stä ihanan kehdon, jota oon jo kauemmin himoinnut :angelic:
Meillä on käytettynä ostetut smilet. Autolla liikkuessa ollaan käytetty niitä paljon. Kätevät, kun menee aika pieneen tilaan ja kaukalon saa suoraan kiinni ilman mitään adapteria. Miinusta on, että niissä ei ole oikein minkäänlaista jousitusta, umpikumipyörät(saa myös ilmakumit, mutta ei olla hankittu) ja se että takapyörät on leveällä, eli ei kovin ahtaasta paikasta mahdu kulkemaan niiden kanssa. Toinen juttu mikä vähän harmittaa nyt, kun lapsi on isompi, niin selkäosaa ei saa kunnolla pystyyn, mutta lapsi sitten vaan istuu suorassa nojaamatta taakse, kun ei viihdy makuuasennossa hereillä.
 
Voi apua... Mua taas vaivaa pakkoneuloosi ja rakastan vauvanvaatteiden neulomista... joten mulla on jo nyt jäätävät varastot kaikkea. Siis melkein koko karderobi löytyy neulottuna!

Ompelukoneen käyttöäkin olen vähän harjoitellut, vaikka siinä olenkin aika avuton.
Mulla on se vika, että kun saan jotain tehtyä, niin menen ja myyn sen :-D Sama ilmiö kuin, että "suutarin lapsella ei ole kenkiä"
 

Liitteet

  • 1463904196097.jpg
    1463904196097.jpg
    32.3 KB · Katsottu: 36
  • 1463904239328.jpg
    1463904239328.jpg
    69.8 KB · Katsottu: 37
TheRoad ihania! :) Mäkin tykkään virkata ja ihan varmasti tulen virkkaamaan jotakin myös tulevalle vauvalle. :Heartpink

Kävimme eilen Ikeassa ja ostimme jo syöttötuolin valmiiksi! :grin Meidän edellinen syöttötuoli lensi juuri roskikseen kun se oli jo ihan romu. Oli varmaan n. 25 vuoden takaa ja mulla oli mennyt hermot siihen monta kertaa. Nyt on uudessa syöttötuolissa oma pöytä, vyö, pehmusteet ja mikä parasta, se ei oo menossa rikki hetkenä minä hyvänsä! :grin

Muuten meillä on aikalailla kaikki valmiina, mutta vaunuja/rattaita pitää vielä miettiä sen kannalta, että tämä joka on silloin 2vee ei jaksa vielä kävellä pitkiä matkoja...
 
Meillä ei ole hankittuna vielä mitään, paria vaatetta lukuun ottamatta :O Miehen kanssa aletaan ensi kuussa vasta vaunuja katsella sillä silmällä (tai minä tiedän jo mitkä ostetaan) ja itseasiassa pinnasänky ja patja siihen on jo erään verkkokaupan ostoskorissa.. :grin Siellä ne odottaa miehen hyväksyntää. Jonka luulisi tulevan, kun on ihan vaan valkoinen pinnis, irroitettava laita ja säätyy 3 eri korkeuteen. Hoitopöytää ei onneks tarvita, mut pehmus pitää ostaa. Äiti antoi minulle lakanat, jotka hän on säästänyt, kun minä olin vauva. Ne lakanat ovat siis olleet minulla sekä siskollani :) Kivat kelta-valkoraidalliset, jossa on pieniä vaaleansini- ja vaaleanpunapukuisia vauvoja. (On vissiin jotkut Liberon 1990-luvun lahjukset)
 
Täälläkään ole yhtään mitään hankittu!
Ensimmäistä odotetaan ja ainakin tuonne rakenneultraan odotellaan rauhassa.
Sen jälkeen voi pikku hiljaa alkaa ostelemaan ja heinäkuussa saan tilattua äitiyspakkauksen

16+3
 
Minä oon jo ennen raskautta ostellu sillon tällön alesta vaatteita ja nyt vähän kirppareilta joten ainakin 56/62 vaatteita alkaa olla riittävästi, paitsi paksummat vaatteet. Meillekin esikoinen tulossa niin mietin mitä sille tarvii kotiintulovaatteiksi? Ne äitiyspakkauksen haalarit on kauheen isoja. Eihän se kauaa joudu ulkona olemaan kun suoraan autoon mutta silti. Neuvokaa :D

Kaukaloita ja yhdistelmävaunuja oon vertaillu mutta ei oo vielä käyty testailemassa.

Ja kehtaattekin panikoida tilanpuutteesta :D meillä on alle 50 neliöö. Tulee siis vaan sänky ja joku pieni lipasto vaatteille. Hoitoalustan meinasin laittaa pesukoneen päälle. Joku isompi pesuvati ammeeksi ja varmaan sitteri.

Kantoreppuja oon metsästäny kirpparilta mutta tuloksetta. Liina tuntuu vaikealta. Parit kestovaipat oon ostanu kirpparilta jos niitä jaksais sitten joskus kokeilla.
 
Me ollaan ostettu vasta ihan muutama vaate ja uniriepu. Ei olla vielä uskallettu hirveesti ostaa..Rakenneultran jälkeen aletaan sitten pikku hiljaa hommailee enemmän ja ne suurimmat hankinnat :) kantorepun tai kantoliinan haluaisin, en ole vain löytänyt sopivaa. Ehdotuksia otetaan vastaan :)
 
Jelly_Bean kotiintulovaatteiksi varaisin jotkut ihan tavan sisävaatteet (body+housut) ja turvakaukaloon lämpöpussi, joku myssy tietysti päähän. Tuo kaukalopussi on ihan ehoton hankinta talvivauvalle. Meillä esikoinen kulki joka paikkaan aina kaukalossa sisävaatteissa lämpöpussissa, ei koskaan haalari päällä. Se lämpöpussi on tosi kätevä kun saa tarvittaessa auki autossa tai kaupassa niin vauvalle ei tule kuuma, suojaa kuitenkin kylmältä. Ja on turvallinen, toppavaatteissa kun ei saisi lasta vöihin laittaa istuimessa, kaukalopussin kanssa turvavyöt tulee tiukemmalle kun jäävät pussin sisään.

Ja kotiintulovaatteista vielä että jos on yhtään epävarmempi vauvan käsittelyssä niin kietaisubodyt on helpompi pukea, sellainen sairaalakassiin vauvaa varten. Esikoisen kanssa ensimmäisinä viikkoina moneen kertaan kirosin tavalliset bodyt kun ei niitä uskaltanu sen pienen ihmisen päälle pukea :grin Nyt uskon olevani varmempi toisen lapsen kohdalla enkä tavallisia bodyja pelkää.
 
Kaitsu tähän ketjuun (ehkä?) aikasemmin kirjotin että meillä on kantoreppuna Manduca :) oon tykänny vaikka ei hirmu innokkaita kantajia olla oltu. Kantorepuissa kannattaa sellanen valita missä vauvan asento on hyvä, eli jalat tulee M asentoon, lonkat auki. Joissain repuissa vauvan jalat roikkuu suoraan alaspäin, tästä tulee liikaa painetta vauvan selälle eikä voi olla siinä asennossa kuin ihan pienen hetken. Manduca on tukeva ja vauvan asento on hyvä, siksi siihen aikoinaan päädyin. Jos sattuu isommassa kaupungissa asumaan niin lastentarvikeliikkeissä pääse kokeilemaan kantovälineitä, ite tilasin sokkona netistä kehujen perusteella.

Jos aikoo kantaa vauvaa paljonkin niin kantoliinat on varmasti silloin parempia, ainakin pienen vauvan kanssa.
 
Kiitos IQ neuvosta :) tilasin nettikaupasta wallaboon kaukalopussin :)

Nyt oon miettiny pärjättäiskö miten pitkälle ilman pinnasänkyä..mulla ois myös ukin mulle aikoinaan tekemä kehto, se varmaan kävis kunnes lapsi oppii nousemaan ylös..
 
JB, minun isot lapseni nukkuivat kehdossa 3-4 kuukautta. Sitten oppivat liikkumaan niin, että pinnasänky oli parempi.
 
Meillä oli esikoisella pinnasänky ihan alusta asti käytössä, sivuvaununa ja pohja ylhäällä eli poika nukku ihan miun vieressä :) En jaksanu kehtoa erikseen hommata, ois saattanu kyllä tykätä keinuttelusta kun koliikkivauva oli. Tälle seuraavalle tulokkaalle tulee sama sivuvaunusysteemi.
 
Takaisin
Top