Hankinnat

Meille kun on ensimmäinen tulossa, niin kaikki pitää hommata. Vauvan vaatteita meinasin ettiä kirppareilta, muutaman äitiysvaatteen hommaan kuhan niille tulee tarvetta. Vaunut olis jo katottuna, pitäs vaan päästä testaamaan. Täälläpäin ei vaan oo Hartania liikkeissä myynnissä (hakusessa siis Hartan Racer GTS pehmeellä kantokassilla). Luultavasti tilaan nuo Saksasta, saa vähän halvemmalla kun Suomesta.

Varsinaisen tavaran haalimisen alotan varmaan vasta toukokuussa/kesällä, kun ollaan jo selvemmillä vesillä.

rv 8+5
 
Mä olen antanut kaikki pojan vanhat vaatteet ja tavarat pois koska en oo halunnut että pyörii nurkissa ylimääräistä tavaraa. Pääsenpähän ostamaan uudet sitten, mun onni :D
 
Ainiin ja tripp trapp syöttötuoliin newborn set (ja toinen tripp trapp syöttötuoli) että vauva pääsee alusta asti ruokapöytään muun perheen kanssa :) Esikoisen aikana liian myöhään tajusin että ois ollu tosi kätevä.

Jos meillä tää ois tyttö nii ois vaatteet valmiina.. Pojalle taas pääsis ostelee :grin
Muuten meillä myös ostoslistalla nuo mitä siullakii :)
Ei raaskinu esikoiselle ostaa tota newborn settiä mut nyt oli heti et se ostetaan :grin
 
En tiiä onko ollu täällä jossai jo juttua mut kotidoppleri on nyt ensimmäisenä hankintalistalla. Jollain teistä on jo hankittuna, minkä merkkisiä ja mistä ootte ostanu? Mietin et millä sais sydänäänet aikasin kuulumaan kun on osa noista dopplereista sellasia hirmu isoja ni mietin et kovin isolla laitteella ei varmaan aikasin saa sykettä kuulumaan?
 
Tein viikonloppuna listaa välttämättömistä hankinnoista ja pitkä listahan siitä tuli. Osasta tiedän jo tarkalleen mitkä tuotteet hankitaan (miehen rooli on lähinnä vaan nyökytellä :grin) ja osasta ei harmainta aavistustakaan. Aikaahan tässä onneksi on, mutta lähipiirin kokemuksista viisastuneena haluan kyllä että kaikki olisi mahdollisimman pitkälle valmista jo reilusti ennen laskettua aikaa.
Ja kunhan sukupuoli alkaa selvitä, ei mua taida pidätellä vaateostoksilta enää mikään... (nytkin ostaisin jo heti toppahaalarin ensi talveksi, mutta tarpeeksi kivaa unisexiä ei oo tullut vastaan joten ei auta kun odotella vielä)
 
Oho, me ostettiin just vahingossa toi stokken toinen tuoli meille (esikoisella on se jo), kun kolmella kympillä löytyi hyväkuntoinen. Oli mun mielestä niin edullinen, että ei voinut olla sitä jo hommaamatta. Ajattelin, että saa sen sitten vaikka myytyä tarvittaessa pois, jos kaikki ei menekään kuten toivotaan..
 
Koiralliset ihmiset!
Semmosta aloin pohtiin, kun meillä on farmariauto ja kaksi koiraa, niin mites kun lähen koko köörin kaa ja koirat menee takaboksiin, lapsi takapenkille sinne kaukaloon, mut mihis mä saan vaunut tungettua? Koirien kanssa samaan ei mahu. Miten ootte ratkaisseet pulman? :D
 
Calendula, samaa mekin täällä pohditaan. Ei ihan iisi yhtälö.
 
Ku mietin tässä mielessäni et jos kaataa yhden penkin niin voiski ne siinä sopia olemaan ? Vai pitääkö toinen koira ottaa takapenkille vauvelin seuraksi ja sit vaunut mahduttaa taakse toisen kans. Hmm..
 
En tiiä onko ollu täällä jossai jo juttua mut kotidoppleri on nyt ensimmäisenä hankintalistalla. Jollain teistä on jo hankittuna, minkä merkkisiä ja mistä ootte ostanu? Mietin et millä sais sydänäänet aikasin kuulumaan kun on osa noista dopplereista sellasia hirmu isoja ni mietin et kovin isolla laitteella ei varmaan aikasin saa sykettä kuulumaan?


Mä tilasin torstaina ton Angelsounds JPD-100B dopplerin. Oli kalliinpi kuin se 100S, mutta siinä oli kapeampi se "kuunteluosa" joten toivon, että sillä myös kuuluu paremmin.

Oon just lähössä hakemaan sitä postista, mutta en taida vielä pariin päivään sitä uskaltaa kokeilla. Tänään 10+0 niin jos vaikka loppuviikosta testailis!
 
Itse tilasin 30e:lla ebaysta dopplerin. En muista merkkiä, muttei oo toi suomes suosittu angelsounds. Tykkäsin esikoisen aikana siitä. Gomini olikoha se merkki? En iha varmaks mee sanoo, kun en jaksa kaivaa kesken muuttopakkailujen sitä. :) Mut säästin kymmeniä euroja. Siinä on syke näyttö, äänen voimakkuuden säätö ym.
770368317_833.jpg


Aika pitkälti tommonen, tarrat ei täsmää ja toi kapula on koko sininen.
 
Mie menin nyt hätäsenä tekee kotidoppler tilauksen kun haluisin et se tulee ens viikolla postissa ni pääsis viikon päästä kokeilee, nyt rv 8+1 ja ajattelin et kun 9 tulee täyteen ni yritän jo kuunnella jos sais jotai kuulumaan. Tilasin kotitestistä angelsounds 100S6 laitteen, ei ollu toimituskuluja. Saman näkönen laite kun Kaisulilla ja Pilvilinnalla, kapee anturi joten oletan et tuolla sais aikasemmin sykkeen kuulumaan kun esim. unbornheartilla.
 
Mulle se tuli jo seuraavana päivänä postiin, eli tosi nopea toimitus! Toivottovasti sääki IceQueen saat omas pian niin pääset testaileen:)
 
Käytiin tänään tutkimassa vaunutarjontaa ja niin kävi kuin oletinkin, Britaxin Go Nextit taitaa olla meidän tuleva menopeli. Hinta vaan vähän mietityttää, mutta onhan tässä vielä aikaa säästää ja pohtia. Toisaalta vaunuihin investoi siinä mielessä ihan mielellään kun tulevat päivittäiseen käyttöön, niiden täytyy olla kaikinpuolin hyvät ja mukavat ja muutenkin mieluisat.
 
Me mentiin ykkösen vauva-aika tosi vähillä tavaroilla. Lastenvaunut on vielä tallessa ja pinnasänky. Yksi kantoreppukin löytyy, mutta en viimeksi osannut käyttää sitä. Kantoliinan myin pois, kun pentu vihasi sitä kuumuutta :D Mitä muuta sitä nyt vauvalle tarvitsee? Kestovaippailtiin ensimmäisen kanssa, mutta nyt ei siihen rumbaan lähdetä. Niitä on tosin nurkissa vieläkin ylimääräisenä.
 
Mä mietin kovasti vaunuja.

Mammavaatetta ostan varmaan vaan parit farkut, dopplerikin löytyy ja bolakin on. En tykkää mammavaatteista juurikaan, niin ostan vaan sopivaa löysähköä normaalivaatetta ja käytän masutuubeja.

Mutta. Meillä on kaksi iso koiraa, nuorempikin on lähellä aikuispainoa kun vauva syntyy. Joten mulla on hihnan päässä noin 80-90kg koiraa talutettavana. Käytössä on kyllä nyt jo talutusvyö ja kantoliinat on tuttu juttu. Silti voi tulla tilanteita, että tarvitaan vaunuja koirien kanssa. Plus käyn pääosin kävellen kaupassa. Tarvitaan iso metallinen tavarakori. En ole ikinä tykännyt järeistä kombi-vaunuista, mutta ne taitaa nyt olla ainut vaihtoehto.

Rinnalle tulee kevyt-yhdistelmät, jotka ostan varmaan jo kesän aikana. Meidän vanhat vaunut on ostettu vanhimman lapsen ollessa 2v, eli nyt alkaa olla jouset aikansa eläneet ja tavarakori ei vedä riittävästi tavaraa. Vaunut on kahdeksan vuotta vanhat. Tuo vajaa 4v ei jaksa vielä koko kauppareissua kävellä, niin saadaan matkarattaista jo nyt näppärä kauppakassi.

Turvaistuin on jo päätetty ja ostetaan sama istuin kun ollut kahdella nuoremmalla lapsellani.
 
Täällä kun esikoista odotetaan vasta niin kaikki tuntuu oudolta ja suurelta. Onneksi on lapsia paljonkin lähipiirissä.

Milloin yleensäkin kannattaa alkaa hankkimaan enempi vaatteita, vaunut, turvaistuin, sänky?

Kiitos vastanneille :)

11+0
 
Se miten aikasin hankintoja tekee riippuu vähän hankkijasta, hätänen tekee jo nyt ostoksia :grin Mie esikoista odottaessa tein ensimmäiset vaateostokset (neutraalia) ehkä viikko ennen rakenneultraa, sit rakenneultran jälkeen alkokin se ostelu :grin Varmaan moni oottaa vähintään sinne puolivälin tienoille ennen suurempien hankintojen tekemistä. Ajoissa on kuitenkii hyvä olla valmis eli ehkä 1-2kk ennen laskettua aikaa aion tälläkin kertaa viimeistään hankkia kaiken tarvittavan.
 
Voi kiitos IceQueen neuvoista. :) Uskon itsekin, että sinne ainakin puoliväliin odotellaan, jopa ehkä reilusti.
Nytkään en ole mitään ostanut. Tuntuu niin epätodelliselta edelleen :)

11+0
 
Takaisin
Top