Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eea, minä olen kyllä ollut tyynyyn tyytyväinen. Tosin olen sinua lyhyempi, mutta yleensä käytänkin sitä jalkojen välissä ja vatsan tukena. Pään alle laitan tavallisia tyynyjä. Vartalotyynyn kanssa kyljen vaihtaminen on kuitenkin helpompaa kuin irrallisilla tyynyillä.
Nyt kun tyyny on minulla jo jonkun aikaa ollut käytössä, se on helpommin muovautuva kuin alussa. Sopii varmasti myös imetystyynyksi.
 
Eea, musta se ollut ihan ok, mut parempikin voisi olla. Mulla pituutta 175cm ja pitänyt sitä polvien välissä ja halannut. Se on jotenkin täysin litistynyt siitä kohin mistä on polvien välissä, joten sitä saa kokoajan säätää. En jaksa enää uuttakaan hommata ja menee sit imetystyynynä.
 
Mä kans olen todella todella tyytyväinen vartalotyynyyn! Ostin sen jo alkukesästä vai koska niitä nyt tulikaan myyntiin Lidliin. Ilman sitä en saisi nukuttua varmaan yhtään mutta sen avulla nukun ihmeen hyvin nytkin! Olen kärsinyt vuosia kroonisesta vaikeasta unettomuudesta ja sen vuoksi joka tapauksessa unenlaatu heikkoa, mutta tässä kohtaa raskautta nukun jopa paremmin kuin koskaan raskauden aikana aiemmin, ja se on nimenomaan vartalotyynyn ansiota. Itse nukun myöskin tyynyn kanssa niin, että se on lähinnä jalkojeni välissä sekä tukemassa vatsaa ja hartiaa niin, että halaan tyynyä nukkuessani. Kun käännän kylkeä, otan myös aina unissani tyynyn mukaan ja asettelen sen yöllä samoiten toiselle kyljelle. Pään alla on sitten hyvä, tukeva Unikulman ergonominen tyyny erikseen. :)

Rv 33+2
 
Ostin edellispäivänä kuulokepannan (litteät nappikuulokkeet hikinauhan sisällä). Ihan huippukivat ja mukavat. Aattelin ottaa sairaalaan mukaan jos sais nukuttua paremmin kuunnellessa jotain rentouttavaa musiikkia. :cool05
 
Käytiin eilen Baby Stylen alennuksissa ja löydettiin Doomoo Softy imetystyyny vain 40€ (norm. 52€) ja Aventin rintapumppu 49€ (norm. 59€). Ja tuohon rintapumppuun sai kaupan päälle vielä toisenkin siihen sopivan Aventin tuttipullon (sellaisen hinta olisi muuten ollut 8,90€). Oon ihan happyhappyhappy! :joyful:

Tuo imetystyyny on ihanan pehmeä, tosi hyvältä vaikuttaa! En malta odottaa, että pääsen testaamaan sitä. :p

Ostettiin eilen myös oma vaatekaappi 2-vuotiaalle. Tänään mies kokosi sen ja mä siirsin vaatteet hoitopöydän laatikoista sinne. Nyt saa sitten korjata hoitopöydän keskimmäisen laatikon, siirtää hoitopöytä parempaan paikkaan ja täyttää se vauvanvaatteilla. Jee!

Alkaa hommat edistymään, oon pessyt unipesän päällisen, pinniksen reunapehmusteen, vauvan peiton ja turvakaukalon päälliset. Myös tuplarattaiden päällisiä olen alkanut pesemään.

Tänään sain myytyä myös pojan parvisängyn ja saa sitäkin huonetta ruveta laittamaan uuteen uskoon. :smiley-bounce013

Lisäys: Niin ja ostin tutulta aivan käyttämättömäksi jääneen Manducan 60 eurolla. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin oon tykännyt siitä Lidlin vartalotyynystä, mutta nyt viimisten viikkojen alkana ahdistaa kaikki sängyssä niin oon heittänyt sen jalkapäähän jalkojen alle :D tuntuu että ahdistaa kaikki asennot ja mitenkään ei oo hyvä maata :D
 
Mä oon kans tykännyt Lidlin tyynystä. Olen 176 pitkä, ja käytän pinoa muita tyynyjä pään alla. Vielä en ole tarvinnut tyynyä mahan alla, ja epäilen, ettei siihen ehkä tule tarvettakaan. Kapeana ihmisenä mahan leveys on kyllä reunasta reunaan! Vartalotyyny on edelleen ihan riittävän kuosissa eli sillä päästäneen myös imetysharjoituksiin.
 
Mä olen myös tykännyt Lidlin vartalotyynystä. Mulla se on kainalon ja polvien välissä. Pään alla erillinen tyyny ja sijauspatjan alla vielä pari tyynyä.
 
Minä nukuin ennen vain yhdellä tyynyllä, mutta nykyään mulla on niitä 6-7... :joyful:
Pari pään alla, pari jalkojen välissä, yks mahan alla ja pari käsien alla.
Kaikki vähän eri paksusia ja vaihtelevat sitten paikkaa tarpeen mukaan. *tykkään
Lidlin vartalotyynyäkin metsästin, mutten koskaan löytänyt. Harmi...
Mutta onneksi meillä on paaaaljon tyytynyjä kotona.
Kerran mietin, että mitä jos ompelisin tyynyliinoja yhteen ja tekisin oman vartalotyynyn??
Mutta näin on kyllä ollut ihan hyvä.
Nukkua omassa "tyynyunipesässä". :happy:
 
Huhheijjaa, tuli tuolla toisessa keskustelussa puheeksi päivystyskäyntini ja paljon päivystyskäynti maksaa, ja tulin laskeneeksi paljon raskaus on meille maksanut ylimääräistä...

Taysissa päivystysmaksu on 32,70€, ylimääräinen ultra Hatanpäällä 35,50€. Ylimääräisiä ultria olemme maksaneet neljä ja päivystyskäyntejä neljä... Eihän se nyt paljoa lopulta yhden pienen ihmisen terveydestä ja koko elämästä ole, onneksi, mutta paljon enemmän kuitenkin kuin normaalisti edennyt raskaus olisi maksanut. Lugesteron-lääkitys on maksanut yhteensä 140€, se on ihan hirveän kallista tavaraa. Että tuleehan siitä jo sitten viitisensataa euroa ylimääräistä päälle, kun sen lisäksi oon joutunut ostamaan todella kalliin Flagyl Comp -kuurin virtsatieinfektioon, pari kuuria emätintulehdukseen, pari kuuria hiivaan... Ja mitähän vielä, iso kasa vitamiineja ja maitohappobakteereja, rautaa ja magnesiumia. Tuollaiseen kaikkeen on mennyt rahaa arviolta noin 600-700 euroa raskauden aikana. Huij. Ei pitäisi miettiä eikä laskea. Vauvantarvikkeet olemmekin sitten vastapainoksi hankkinut todella edullisesti, olen tehnyt hyviä löytöjä. :)
 
Browneyedgirl, minä maksan ylimääräiset käynnit mielelläni, kun niistä kuitenkin on hyötyä ja saa mielenrauhaa, kun ei tarvitse stressata.
 
Huh, meillä päivystyskäynti Pohjois-Karjalassa maksaa 41,70! Kyllä onkin aikamoiset erot näissä polikäyntien maksuissa... Itse olen pari kertaa raskauden aikana tuon polikäynnin maksanut ja vielä ensi maanantaina olisi tulossa, kun on kasvukontrolliultra. Perivät maksun aina kun lääkäri tutkii. Katsotaan täytyykö mennä sinne vai saisinko jo tuurilla viikonloppuna (silloin rv 38 ) asukin tuolta sylkkyyn :)
 
Se on kyllä totta että mielellään sen sitten kyllä maksaa. Ainakin itse olin myös kova tekemään raskaustestejä, jotka ei ihan ilmaisia nekään ole :D

Eikä se synnytys tai se mahdollisesti sen jälkeinen aikakaan ole halpaa siellä sairaalassa. Oltiin esikoisesta muistaakseni su-pe synnytyksestä kotiutumiseen, perhehuoneessa miehen kanssa ja vajaa 500€ se lysti kustansi. Eli siihenkin saa varautua, jos mielii vielä perhehuoneeseen. Mutta en kyllä mistään hinnasta olisi ollut ottamatta, kun kerran saatiin olla koko perheen kesken :) nyt sitten pitääkin miettiä uudelleen jos jostain syystä pidempään joutuisi olemaan. En halua että esikko yhtä ihan max kahta yötä pidempään on kenenkään hoivissa.. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja nopeasti päästäisiin kotiutumaan.
 
Kyllä mäkin oon mielelläni ne maksanut, mieluummin maksanut kuin jättänyt menemättä. En ole koskaan tilanteen ollessa päällä miettinyt rahan vaan vauvan ja itseni hyvinvoinnin kannalta asiaa. Silti kuitenkin kun miettii, että suurin osa ihmisistä pääsee helpolla, normaalisti, raskauden suhteen ja taas itse laskee, mitä ylimääräistä raskaus on kustantanut, saati sitten sen kaiken huolen ja stressin siihen päälle, niin tuntuu hieman epäoikeudenmukaiselta ja hurjaltakin. Kävimme myös kaksi kertaa alussa varhaisultrassa yksityisellä, mikä sekään ei ollut kovin halpaa. Tämä tuleva esikoisemme on siis kullankallis! :)
 
Jep jep, meidän hoidot maksoi 7-8 vuoden aikana enemmän, mitä äitini sai myydessään kerrostaloasuntonsa. Julkisen terveydenhuollon kulut ovat kokemaani nähden hyvin edulliset, luojan kiitos.

Kyllä ei moni osaa kuvitellakkaan minkälaisia uhrauksia teidän tilanne vaatii :/ edelleenkin olen sitä mieltä että se on kamalan VÄÄRIN että joiltakin evätään mahdollisuus vanhemmuteen rahan takia.
 
Varpahat, se on just näin. Klinikoilla voidaan auttaa 80% asiakkaista. Se 20% joko luovuttaa muuten vaan (suostuu lapsettomuuteen), luovuttaa rahan takia tai eroaa.
 
Varpahat, se on just näin. Klinikoilla voidaan auttaa 80% asiakkaista. Se 20% joko luovuttaa muuten vaan (suostuu lapsettomuuteen), luovuttaa rahan takia tai eroaa.

Jep, tiedän erään pariskunnan jolle kävi juurikin niin että rahat eivät yksinkertaisesti riittäneet. Vaikka kaikki tsemppi muillekin ryhmäläisille ja toivon todella että kaikilla menee hyvin mutta alusta asti te olette olleet siellä tsemppilistan kärjessä!
 
Takaisin
Top