Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Käytiin eilen Baby Stylen alennuksissa ja löydettiin Doomoo Softy imetystyyny vain 40€ (norm. 52€) ja Aventin rintapumppu 49€ (norm. 59€). Ja tuohon rintapumppuun sai kaupan päälle vielä toisenkin siihen sopivan Aventin tuttipullon (sellaisen hinta olisi muuten ollut 8,90€). Oon ihan happyhappyhappy! :joyful:

Tuo imetystyyny on ihanan pehmeä, tosi hyvältä vaikuttaa! En malta odottaa, että pääsen testaamaan sitä. :p

Ostettiin eilen myös oma vaatekaappi 2-vuotiaalle. Tänään mies kokosi sen ja mä siirsin vaatteet hoitopöydän laatikoista sinne. Nyt saa sitten korjata hoitopöydän keskimmäisen laatikon, siirtää hoitopöytä parempaan paikkaan ja täyttää se vauvanvaatteilla. Jee!

Alkaa hommat edistymään, oon pessyt unipesän päällisen, pinniksen reunapehmusteen, vauvan peiton ja turvakaukalon päälliset. Myös tuplarattaiden päällisiä olen alkanut pesemään.

Tänään sain myytyä myös pojan parvisängyn ja saa sitäkin huonetta ruveta laittamaan uuteen uskoon. :smiley-bounce013

Lisäys: Niin ja ostin tutulta aivan käyttämättömäksi jääneen Manducan 60 eurolla. :)

Combolla oli Doomoon imetystyyny 10€, mutta en ostanut. Oishan se ollut kätevä ihan pulloruokinnassakin, mutta normityyny varmaan ajaa asiansa kun en usko että tulen imettämään.
 
Siis meillä ei oo vieläkää kaukaloa?!? Ku en tiiä haluunko ostaa sellaset mitkä saisin kiinni meijän rattaisiin (britax 3 D motion) ku en oikee tiiä miten noi adapterit toimii et kuinka voi yhdistellä erilaisia, mut en nyt haluis maksaakkaa enää mitää 200 e "vaan"kaukalosta :( mies kovasti yrittää et ostettais biltemasta kaukalo mikä maksaa joku vähä alle 50e. Ja joo oikeesti tällähetkellä rahatilanne tosi tiukka mut en tiiä... kirpparilta en haluu ostaa ku taustaa ei tiiä, joltain tutulta vois mut ei nyt just oo tullu vastaan. Mä kuitenki kallistuisin siihen et kaukalon sais kiinni nii ei tarvis aina olla koppaa mukana.
 
Ite ostin kirpparilta Britaxin kaukalon johon hankin adapterit ja uutena tuli hankittua Britaxin B-agile -matkarattaat joihin ostin omat adapterit. Eli sain vanhan kaukalon uusiin rattaisiin kiinni.
Sen verran sain silloin selvitettyä että uusissa kaukaloissa on ne adapterit jo vakiona mutta vanhoihin voi ostaa kiinnitettävät adapterit jolloin ajaa saman asian.
Hankit vain rattaisiin vielä siihen malliin sopivat adapterit jotka toimivat kaukalon adapterien vastakappaleena. :)
 
Muokattu viimeksi:
Minä kävin täällä läpi vauvelin (jo melko laajaa) vaatevarastoa, ja tuli mieleen, että mitä te olette ajatelleet käyttää pienen vauvan univaatteina? Bodyja, unipussia, pyjamaa..? Erillisiä yövaatteita täältä ei ainakaan (toistaiseksi) löydy.
 
Minä kävin täällä läpi vauvelin (jo melko laajaa) vaatevarastoa, ja tuli mieleen, että mitä te olette ajatelleet käyttää pienen vauvan univaatteina? Bodyja, unipussia, pyjamaa..? Erillisiä yövaatteita täältä ei ainakaan (toistaiseksi) löydy.

Sellaisia vetoketjullisia pyjamia mulla on, joita oon ajatellut käyttää.
 
Okei, kiitos maatuska! :)
Meilläki on vetoketjullisia yökkäreitä ja yks unipussi kattoo sit missä viihtyy parhaiten :)
 
Meilläkii vetoketjullisia ja napitettavia haalareita yöpuvuiksi. Helppo vaihtaa vaippa yöllä kun vetoketjun tai napit saa alhaalta päin auki :)
 
Esikoisen kans tuli harvoin käytettyä yöpukuja (siis alussa). Vaatteet saattoi vaihtua niin tiheään muutenki ja sit rytmi oli niin epäsäännöllinen, etten kokenu mielekkäänä. En muista missä iässä sit alettii yöksi pukea eri vaatteet..

Mut jee, oon saanu shoppailtua viime päivinä. Esikoinen on saanu uusia vaatteita, ku yhtäkkiä kaikki housut suunnilleen oli jäänyt lyhyeksi. Tein kirpparilta ihan huippulöytöjä. Parhaimmat oli Rentoutuneena synnytykseen cd, kaksi kantoliinaa (2e kpl), unipesä mummolaan (2e), uber ihana reppu esikoiselle 4e, kaukaloon uusi aurinkosuoja 2,5e, 3 x Titi-nalleperheen jäseniä 12e yht.

Oon todella tyytyväinen ja yllättynyt kuinka hyvä kuntoisi juttuja löysin ihan pikkurahalla.

Hankinnat siis aika lailla tehty. Enää mietin sitä seisomapaikan ostamista, mut en oo yhtään varmaa saanko päätöstä tehtyä ennen synnytystä.
 
Oletteko ostaneet tuttipulloja etukäteen ja jos niin mitä kannattaa ostaa? Aventin pullosta juuri luin, että tukee parhaiten imetystä. Meillä on valmiiksi ostettuna Aventin käsikäyttöinen rintapumppu, tarvitsenko sitä varten lisää tuttipulloja? Lisäksi löytyy yksi Anti-colic tuttipullo. Marimekon tuttipulloja sain lahjaksi Babyshowereilla mutta en niitä kyllä ainakaan alkuun käyttäisi. Mietin että jos maito ei lähde heti nousuun, stressaava elämänvaihe takana ja keho stressitilassa, niin voin hyvinkin joutua alussa pumppaamaan lisämaitoa. Toiveena kuitenkin imetyksen onnistuminen, ainakin pääosin tai mielellään jopa täysimetys. :) Monta tuttipulloa olisi siis hyvä olla hankittuna, että ei tarvitse miestä laittaa ostoksille, kun itse tuskin kylmään aikaan pariin viikkoon vauvan kanssa lähden heti ostoskeskuksiin ja sitten onkin jo joulunpyhät käsillä?
 
Mulla on aventin pulloja, yks Marimekko pullo ja niitä koliikkipulloja.
 
Itelläni on valmiina jo pari Mamin anti-colic -pulloa ja tarkoitus olisi pari Aventin pulloa vielä saada hankittua. Pitää vaan noissa Mamin pulloissa muistaa pohjatiiviste laittaa kunnolla ja alapohjan kierre hyvin ettei maidot lorise jostain välistä syliin.
Pari Ainunkin pulloa löytyy, mutta ne tosiaankin on parempia vähä myöhemmin. Nekin menee hätätapauksessa ja niissäkin on hyvä laittaa se kaulan kierreosa kiinni löyhästi että ilma pääsee kiertämään paremmin.
Kaikkea joutui esikon aikaan kikkailemaan pullojen kanssa, kun herralla oli kiitettävästi ilmavaivoja.

Muoks. Ja niitä pulloja ei tarvi olla kaappi täynnä. Ihan täysin pulloruokinnalla pärjää n. 4 pienellä tuttipullolla alkuun, koska ne vauvan käyttämät maitomäärät on naurettavan pieniä aluksi. Se on se hyvä sykli, että yksi käytössä, yksi pesussa ja yksi kuivumassa/odottamassa käyttöä.
 
Muokattu viimeksi:
Itse tilasin nyt lisää pari aventin pulloa, kun ovat niin käteviä kun sopivat siihen pumppuun. Meillä siis aventin käsikäyttöinen. Esikoisen imetysaikana oli vain yksi aventin pullo. Muutoin tosi, tosi vähän pulloja tarvittiin kun ei suostunut korviketta ottamaan yhtään missään vaiheessa. Onkohan meillä kaksi mamin anti-colic pulloa.
 
Miulla taitaa olla kolme pulloa valmiina, oli jo esikoisen aikaan. Aventin pullot ja aventin pumppu ni saa pullon suoraan pumppuun kiinni. Pulloja ois riittäny yks kun ei esikoinen sitäkään huolinu... Jos epäilee imetyksen onnistumista ni varmaan juuri se muutama pieni pullo riittää alkuun, yhelläkii pärjää jos malttaa tiskata ja keitellä heti.
 
Voiko pullot ja pumpun pestä etukäteen käyttövalmiiksi? Tyhmä kysymys :D siis että jos ne monta viikkoa istuu kaapissa niin pitääkö ne keittää uudelleen? Voiko pumpun kaikki osat keittää?
 
Voiko pullot ja pumpun pestä etukäteen käyttövalmiiksi? Tyhmä kysymys :D siis että jos ne monta viikkoa istuu kaapissa niin pitääkö ne keittää uudelleen? Voiko pumpun kaikki osat keittää?

Samaa minäkin oon miettinyt että voinko keitellä niitä jo nyt? :D

Rv 35+5
 
Rintapumppua olen tarvinnut molempien lasten vauva-aikana, mutta tuttipulloa en ole tarvinnut koskaan enkä ajatellut nytkään hankkia. Ajattelin tällä viikolla keittää pumpun ja maidonkerääjän, jos sattuu, että ensi viikolla pääsisin synnyttämään, mutta säilyyhän se puhtaana, kun ei pöydälle jätä pölyttymään.
 
Olen ainakin aventin pumpun kaikki osat keitellyt. Eiköhän pumput, tutit ja tuttipullot ym. voi keittää nyt jo ja laittaa puhtaisiin minigrip-pusseihin.
 
Takaisin
Top