Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marras16 tuo SwaddlePod vaikuttais hyvältä, täytyy varmaan joku tollanen tilata, kiitos :) Mistä sie tilasit? Meillä on yks kapalo (Lodger bundler) valmiina esikoisen jäliltä mut se on vähän löysä, esikoinen ainakii rimpuili kätensä siitä aina vapaaks ni jäi vähälle käytölle.
 
Samoin Voikukka vaikuttaa hyvältä tuo Swaddle up :) on harkinnassa. Sitä vaan mietin ku ois kiva jos ois pidempi käyttöaika ni joku unipussi sillon hankittava, mut alkuun toisaalta kapalo ois hyvä ni ehkä rauhottais unia.
 
Menin sitten tilaamaan hieman kalliimmat matkarattaat kuin alunperin oli suunnitelmissa. Toki tuo väri oli tarjouksessa mutta silti. Ryhdyin etsimään tietoa adaptereista ja siitä se sitten lähti. Haen ensi viikolla turvakaukaloon omat adapterit fb-kirppiksen kautta ja matkarattaat on tulossa omilla adaptereillaan että saa kaukalon kiinni niihin. Miksen ole tämmöisiä käteviä adaptereita ennen miettinyt? :D Liikutaan paljon autolla niin siksi viittin laittaa vähän enemmän rahaa näihin reissuviritelmiin.
 

Liitteet

  • C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_image_view.jpg
    C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_image_view.jpg
    110.1 KB · Katsottu: 45
Onko noi b-agilet? Meillä on samat :) saatiin niihin kaukalo alennuksella, ku ostettiin poistoväri.
 
Täällä mä onnellisena katselen, kun eka koneellinen pyykkiä pyörii koneessa ja kuivuu sen jälkeen kuin itsestään ilman mitään toimenpiteitä. Jos tuo kuivaava pesukone tekee oikeesti mitä lupaa, taidan olla rakastunut. :smug:

Ja pömpeli on kuitenkin kaks päivää jo ollut kiinni kytkettynä ennen kuin nyt uskaltauduin koekäyttämään sitä vauvan lakanoihin, pyyhkeisiin ja harsoihin.
 
Onko noi b-agilet? Meillä on samat :) saatiin niihin kaukalo alennuksella, ku ostettiin poistoväri.

Joo. B-agile 4. Liekö tuokin joku ei-niin-suosittu väri. Kaukalo on Britaxin vuodelta kivi eikä siinä ollut adapterin vastakappaleita valmiiksi ja onneksi tosiaan löytyi kirpparilta semmoset. Oisin varmaan jotkut perus matkarattaat hankkinut jos ei olisi selvinnyt että Britaxilla on tommonen systeemi. Ja toivottavasti ne adapterit nyt sitten sopivat keskenään vielä. :)
 
Kauheeta mikä sana "välilihaöljy".. löyty uus inhokki :hilarious:
Meillä lähiapteekissa on sellanen suht uusi, nuori farmaseuttimies, joka punastelee herkästi ja vähän änkyttää. Pitäsköhän käydä hältä kysäisemässä mitä välilihaöljyä suosittelisi :grin ai kauhee.. ei saa olla ilkee :)

Meillä alkas olla viikonlopun jälkeen hankinnat valmiina, kun pääsen vielä la "pyörähtämään" Ikeassa.. sänky kasataan toivottavasti huomenna tai sunnuntaina. Koira söi viime yönä miun äp mukana tulleen mamilanin nännivoiteen, oli vaatehuoneen ovi jäänyt auki ja koiraherra oli hyvää vauhtia purkanut sairaalakassia... että kiitos koiran, voisin samalta farmaseutilta sitä nännivoidetta sit tiedustella :grin
 
Kauheeta mikä sana "välilihaöljy".. löyty uus inhokki :hilarious:
Meillä lähiapteekissa on sellanen suht uusi, nuori farmaseuttimies, joka punastelee herkästi ja vähän änkyttää. Pitäsköhän käydä hältä kysäisemässä mitä välilihaöljyä suosittelisi :grin ai kauhee.. ei saa olla ilkee :)

Meillä alkas olla viikonlopun jälkeen hankinnat valmiina, kun pääsen vielä la "pyörähtämään" Ikeassa.. sänky kasataan toivottavasti huomenna tai sunnuntaina. Koira söi viime yönä miun äp mukana tulleen mamilanin nännivoiteen, oli vaatehuoneen ovi jäänyt auki ja koiraherra oli hyvää vauhtia purkanut sairaalakassia... että kiitos koiran, voisin samalta farmaseutilta sitä nännivoidetta sit tiedustella :grin

Osta sitä Ceridalin lipogeeliä, se käy molempiin tarkoituksiin. Ja ehkä jopa koirallekkin. :happy:
 
Mulle on nyt tullu jotenkin hirvee pakkomielleajatus siitä, että tän vauvan on pysyttävä sisällä vielä ens viikon sunnuntain yli. Ei sillä että se muutenkin olisi tervettä ja vauvalle hyväksi, vaan siksi, että mun oma äiti ehtis nähdä mut raskaana. Hölmöä, tiedän, mutta kun asutaan näin toisella mantereella ja edellisen raskauden aikana ei ehditty nähdä ollenkaan, ja kun tää nyt todennäköisesti on mun viimeinen raskauteni, tuntuu jotenkin tärkeeltä että äiti ehtis nähdä mun mahan :hilarious: Ja muutenkin olis tietty logistisesti kätevää, että vauva suvaitsisi syntyä vasta sitten kun esikoiselle on hoitaja tullut taloon...


piipaa 35+2
 
Jee, sain postin mukana viime viikonloppuna tilaamani Carriwellin tukivyö (onneksi otin S-koon), ja samassa paketissa Näpsy-vaippakiinnittimiä. Tilasin Pienten Parhaaksi -nettikaupasta :)
 
Tällä viikolla olen hankkinut pinnasängyn reunapehmusteen ja tänään sain postista hakea babynestin ja tyynyn+peiton. Kahdella edellisellä lapsellani ei ollutkaan koskaan reunapehmustetta tai babynestiä, mutta onhan nuo nyt ihania. :love2
 
On hankinnat aika hyvin tehty, kun aloin etsiä kirppareilta aikoinaan esim. kaukalon autoon, ja sitterin ja sitten ihanasti sattumalta löysin halvalla myös hyvät kärryt kirpparilta, emmaljungan yhditelmävaunut, niin ei tarvitse miettiä niitäkään. Mutta pinnasänky vielä puuttuu. Ensin lapsi nukkuu laatikossa johon on ensimmäiselle lapselle tehty ihana "reunaröyhelö" valmiina, ja varmaan jos imetys onnistuu niin pidän vieressäkin, mutta kuitenkin mielellään omassa sängyssä koska en saa nukuttua hyvin lapsi vieressä osittain siksi kun olen herkkä heräämään (poika kun liikkui vieressä vähänkään, heräilin jatkuvasti) ja toisekseen en halua lapsen päälle kieriä, eikä miehenikään. No sitten näkee käytännössä miten menee. Esikoinen oli siinä laatikossaan pinnasängyssä :) nyt en oikein tiedä että mihin sen laatikon sitten laittaisin, tuntuu että lattialla on liian pölyisessä ja ehkä vähän vetoisessa paikassa, joten mietin mihin korkeammalle sen laatikon laittaisin. Voisinkin tässä kysyä että mihin te laitatte lapsen nukkumalaatikon jos ei ole sänkyä tms. siihen valmiina? Vauvanvaatetta on paljon, enemmän kuin varmaan tarvisikaan. Äitiyspakkaus oli tosi hyvä, ja kirppareilla ei ole voinut jättää sinne kaikkia niitä ihania vaatteita. :) Mitähän muuta.. vaippoja säilytin esikoiselta asti, ovat sen verran kalliita että en raskinut nakata roskiin, niin niitä on hyvin aina lapsen kasvaessa ja vaippakoon vaihtuessa. Vastasyntyneen vaippoja voisi olla lisää mutta niitä varmaan saa mummoilta ja tädeiltä niin en vielä rohmua kaikkea mahdollista. Minullahan tuli ekan lapsen kanssa jonkin verran sitä että pitää hommata kaikki, nyt tietää vähän mitä tarvitsee, ja mitä ei heti ole pakko olla. Mutta jos imetys ei onnistu niin tällä kertaa hommaan vielä sähköisen rintapumpun, en ala pumppaamaan käsiä kipeäksi tällä kertaa. Mutta jospa imetys onnistuisi, jos tarvitsee joskus lypsää niin on se käsipumppu kyllä odottamassa. Pieni toppapuku voisi olla jotain mitä vielä tarvisi mutta meneehän vaavi myös pakkauksesta saatuun pussiinkin tai sitten siihen isoon toppikseen, kun vähän säätelee. Jos joku tietää mistä saa ihan pienelle vaaville toppapukua jos sellaista edes on olemassa, niin ottaisin vinkkiä vastaan.
 
Mie en osannu päättää noista kapalopusseista ni otin molemmat :grin Tilasin siis tänään SwaddlePod ja Swaddle UP kapalopussit :happy: Toivottavasti meiän tyttö ei oo kasvattanu itelleen vehkeitä kun tilasin nuo vaaleenpunasina :grin oisin mieluummin ottanu vaikka valkosena mut ei ollu, luonnonvalkonen tai harmaa on vähän liian harmaita miun makuun. Kiitos Voikukka ja Marras16 vinkeistä :)

Niin ja jos joku löytää jostain ohuemman unipussin ni saa vinkata.
 
Mom, mä ratkaisin ekan talven toppapukuasian pörröhaalarilla ja sitten hankin turvakaukaloon untuvapussin, ja sillä voi myös vaunutella, jos äitiyspakkauksen makuupussi on liian kylmä.
 
nord_prestige_yhdistelm_vaunut_white_1.jpg


No nyt on meillä vaunut! En voinut mitään sille että mies on niin prinsessa ja halusi välttämättä nuo keinonahkaiset ja valkoiset vaunut :D ovat siis nord prestige malliset.
 
Mom, meillä äitiyspakkauslaatikko tulee pinnasängyn sisään. Voipi olla, ettei vauva sinne kauaa mahdu, kun on vähän isompi kaveri tulossa.
 
Mä löysin tänään vihdoin imetysliivit, jotka ei pyöri päällä, tissit mahtuu sisälle (ja liivit antaa myöten kun maito nousee) eikä niissä oo kaaritukia. Plus ne oli prismasta kolmella kympillä! Pikkusen iloitsin ja melkein lähetin sovituskopista miehelle kuvan :D
 
Mistä mä löytäisin kivan vaunulaukun/hoitolaukun? :rolleyes:o_O
Lastentarvikeliikkeissä oon katsonut mutta ne on ihan törkeen hintaisia eikä oo löytyny ainakaan vielä mitään kivaa :(
 
Mun mummo opetti minua silloin joskus aikoinaan, kun olin pieni, kapaloimaan nuken.
Aloin kovasti miettimään ja muistelemaan, että mitenkäs se nyt tehtiinkään, kunnes keksin ottaa avuksi youtuben.
No nyt olen sitten ompelukoneella hurauttanut parit liinat ja yhden ajattelin kyllä mukaan myös sairaalakassiinkin.
Aika kivoja ideoita... :happy:
Ja vintiltä löysin tytön vanhan nukenkin millä olen voinut harjotella.
Niin kapalointia, ku kantoliinankin sitomista.
Että mieskin kysyi, että pitäisköhän hänen huolestua, kun nyt se leikkii jo nukeilla??? :joyful:
No eijjjj... :wink
 
Takaisin
Top