Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla on imetystyyny kans sellanen styrox täytteinen, muistelisin että Alvi merkkinen, mut en oo varma. En tykkää yhtään kun ne pallot karkaa alta pois, on vissii liian tyhjä? En oo jaksanu metsästää lisää täytettä siihen kun vetoketjun vieressä sauma on rikki ja ompelin sen kiinni (samalla vetoketju ommeltu kiinni) ettei täytteet karkaa, olis liian iso projekti täyttää. Ehkä täydempänä tuollanen styrox imetystyyny hyvä :)

Lisäys: Nyt meinasin pärjätä ilman imetystyynyä kun kotona ollessa imetän aina nojatuolissa tai sängyllä maaten niin kummassakaan ei imetystyynyä tarvii.
 
Ajattelin hankkia imetystyynyn, on uutena vaan aika kalliita mut jos sattuis jostain kirpparilta löytymään niin ostan pois :)

Onks kellään kokemusta doomoo seatista? Kun mietin tota sitteri asiaa. Meinasin alkuun ostaa ihan normaalin sitterin mutta saisinkin kaverilta edullisesti ton doomoo seatin ja siihen keinujalan. Olen kyllä lukenut paljon hyviä kokemuksia siitä mutta mietityttää se "muokkaaminen", et joutuuks siin niiden sisälmyksien kans puljaamaan paljonkin et saa muokattua esim istuvammaks sitä. Vai riittääkö et käsipelillä vähän pöyhii vai tarviiks sitä juurikaan muokkailla.
 
Mä hommasin keskiviikkona hoitopöydän ja siihen tarvittavat tilpehöörit (hoitoalusta, suoja, muutama säilytyskori). Löytyi Tori.fi:stä edullisesti ja oli just sellanen mitä olin Ikeasta ajatellut ostavani. Nyt vaan säästyi taas paljon rahaa, kun ei uutena tarvinnut ostaa. :)

Mä olen supertyytyväinen, kun tullut tehtyä mahtilöytöjä kirppareilta ja nettikirppareilta ja tosiaan säästettyä pitkä penni. Silti rahaa palanut, lähinnä remppaan, mut se oli tiedossa et siihen useampi tonni menee.

Mulla on toi Lidlin vartalotyyny, jota voi käyttää sitten myös imetystyynynä. Tosin mietin, et jos jossain kirpparilla vastaan tulee edullinen ni voisi sellaisenkin vielä ostaa. Haluaisin sellaisen jämäkämmän. Toi Lidlin tyyny on jo kamala rutkula.
 
Tilailin juuri tällaisen (Vastasyntyneen kapalo, joka luo vauvalle turvallisen olon. Helppo ja nopea vetoketjukiinnitys.):
xsummer-infant-swaddle-pod-ivory_prpage.png.pagespeed.ic.vSUgbdceoH.png

xswaddlepod-kapalo-vastasyntynyt-ivory-1_prpage.png.pagespeed.ic.p9T6XXh3Jq.png

Olisi varmasti helppo surauttaa itsekin, mutta en ole käsityöihmisiä ollenkaan enkä omista edes kunnollista ompelukonetta. Esikoiselle äiti teki pari ton tyyppistä pussukkaa, tosin olivat semmosia löysempiä, missä siis kädet jäävät myös sinne pussiin. Oli kyllä näppäriä ja parempia alkuun kuin unipussit. Tossa on vaipanvaihtokin helppoa, kun vetoketju aukeaa myös alhaalta.
 
Mun mummo opetti minut pienenä kapaloimaan nuken. Osaisinkohan minä vielä? :happy:
Ainakin youtubesta löytyy monenlaisia opetusvideoita, jos en nyt juuri samanlaista enää muista...
 
Nyt alkaa täälläkin näköjään pesänrakennus :) Kävin eilen lasten kirpparilla, mistä mukaan tarttui juuri tuollainen Pikku-Piia imetystyyny kuudella eurolla, samoin 56 koon ulkoilupuku, jolla tuoda pieni kotiin ja tähän pienet tumput, töppöset ja hattu. Lisäksi ostin koon 62 pehmoisen nallehaalarin jo keväälle, koska olen niitä aina hypistellyt, mutta uutena ovat törkyhintaisia ja pari bodya sekä yhdet housut. Sain myös samalla reissulla sedän vaimolta heidän maaliskuussa syntyneen tytön jäljiltä juuri noita 50 ja 56 vaatteita ja pussin purettuani totesin, että saa mummoille yms. kyllä sanoa kovan sanan, ettei tarvitse ostaa yhden ainutta alta 60cm vaatetta, niin paljon niitä oli, että hyvä jos ehtii pitämäänkään :D
Aiemmin syksyllä ostin työkaverilta varsin hyväkuntoiset Emmaljungan yhdistelmät ja meillä on myös hankittuna Gracon Trilogic kaukalo telakalla ja rattailla. Siihen olen hieman suunnitellut päällisten uusimista omaa värisilmää miellyttävämmäksi, mutta saa nähdä tuleeko tehtyä :) kovasti olen haaveillut myös käsityöurakoista (unipesää ja villapukua + sukkia), mutta katsotaan miten aika, jaksaminen ja taidot riittävät :D Tänään käytiin myös katsastamassa omilta sisaruksiltani jäänyt hoitopöytä, jota vanhemmat ovat säilyttäneet omien vanhempiensa nurkissa ja todella hyväkuntoinen oli, joten sekin täytyy perjantaina käydä hakemassa. Pinnasänkyjä on kaksikin kappaletta, joista toinen pitäisi kasata kotiin ja toinen mökille. Mitä varsinaisesti puuttuu vielä ainakin, niin pesuvanna telineellä, harsoja, kylpypyyhkeitä ja pesupyyhkeitä, jotain väliasuja talvipukemista varten sekä vaunuun pitäisi jonkinlaista lämpöistä alustaa suunnitella :) ja tietenkin puuttuu kaikki sellainen tärkeä, minkä on unohtanut :D vielä mietin myös kantoliinojen/kantorepun hankkimista sekä jonkun verran kiehtoo myös ne bellybinderit, mutta täytyy nyt katsella niitä vielä :) mutta näin sitä pikkuhiljaa alkaa puskea täälläkin pesänrakennuskiireet, kun töitä on enää viikko jäljellä! :D
 
Jelly bean, näyttää siltä et tahon itekki tonne nukkumaan ❤️ niin turvatun ja hempeän näköinen pesä.
 
Ostin viime viikolla Lindexistä kankaiset imetysliivit tulevaa ajatellen, mutta nyt oon käyttänyt niitä päivittäin siitä lähtien. Käytän tosiaan kestoimetyssuojien kanssa, jonka ansiosta nännit peittyy. Liivit on ihanan pehmeät ja huomaamattomat, vähän niin kuin olisi urheiluliivit päällä. Tähän mennessä oon käyttänyt vielä kaarituellisia liivejä, mutta nämä kyllä nyt selkeästi miellyttävämmät tässä kohtaa, vaikka en edes koe tissejäni ja nännejäni aroiksi yhtään. Minulla pienet rinnat, liivit valitsin kokoa M ja nämä ovat sopivat, mutta kuppikoosta valitsisin B80 ilmeisimmin tässä hetkessä, kun kokeilin toisenlaisia liivejä Lindexissä. Näillä pääsee imetyksessä hyvin alkuun ja voi sitten ostaa vauvan synnyttyä toisenlaisia liivejä, kun tietää millaisiksi nämä rinnat tästä muotoutuu. Ja nämä liivit tukeekin ihmeen hyvin silti rintoja, hämmennyin oikein! Samanlaiset H&M-malliston liivit oli aivan kaameat päällä ja maksoi vain muutaman euron vähemmän, joten itse ainakin henkillökohtaisesti suosittelen kaikille mieluummin Lindexin laadukkaampia kankaisia imetysliivejä kuin Hennesin. :)
 
Mä ostin juurikin Hennesistä parit imetysliivit kokoa M ja on kyllä mun mielestä todella mukavat päällä. Olen pitänyt ainoastaan näitä nyt varmaan pari kuukautta jo ja on joustavat, että kasvuvaraakin, tuntumatta kuitenkaan liian isoilta. Ehkä ostan vielä lindexiltä yhet ihan mielenkiinnosta.
 
Siis alanko mä kohta olla ainoa joka ei vieläkään ole hankkinut vaunuja?!? Alkaa ihan stressaamaan. Vaunukauppiaskin kauhisteli miten ollaan näin myöhään jätetty vaunujen hankinta....hups.
 
Varpahat, meillekkin kotiutui vasta perjantaina rattaat. Tuli heti paljon valmiimpi olo :rolleyes:

Ainoa puuttuva juttu onkin just imetysliivit.. Oon kyllä kuullut h&m:n liiveistä niin paljon hyvää, että taidan kokeilla niitä. Jos ei ole hyvät niin ei ainakaan ole iso menetys rahallisesti.
 
Siis alanko mä kohta olla ainoa joka ei vieläkään ole hankkinut vaunuja?!? Alkaa ihan stressaamaan. Vaunukauppiaskin kauhisteli miten ollaan näin myöhään jätetty vaunujen hankinta....hups.
Haha, meilläkään ei oo vaunuja vielä :DDDDD Eikä sitä hoitopöytääkään :DD
 
Musta ne Lindexin ja H&M:n kaarituettomat imetysliivit vaikutti tosi samanlaisilta. Mutta Hennesillä ei ollut kokoja jäljellä joten ostin ne Lindexin liivit. Tosin ostin eka kokoa M ja piti käydä vaihtamassa kokoon L (ois vaan pitänyt sovittaa jo kaupassa kun kokoa pohdin mutta kun aina olen ollut pieni tissinen niin ajattelin, etten todellakaan nyt sentään L-kokoa tarvitse).
 
Pitääpä käydä itekkin hakemassa tänään ne liivit ja kalsarit. Himoitsen Cake Lingerien imetysliivejä, mutta jos malttaisin odottaa niin kauan, että oikeasti tiedän, millaiset supertissit mulle tulee kunhan maito nousee.. :nailbiting:

Ja ne liivinsuojat pitää muistaa kanssa. Ja välilihan venytysöljy. :rolleyes: Olikohan vielä jotain..
 
Takaisin
Top