Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Imetysliiveistä on ollu juttua äitiysvaateketjussa :) Mie suosittelen Bravadon Body silk seamless liivejä, löytyy kevyt toppaus ja on jostavat kaarituettomat.
 
Peitoista tai lakanoista...ei kai niihin tukehtua voi?? Vai voiko??
Meillä ainakin peitot aina jalkopäästä patjan alla ja pissalakana (toinen puoli jotain muovia ja toinen froteeta tmv) on ab kaulasta alaspäin lakanan alla...
Mutta unipussia en pue. Siitä olen joskus lukenut jotain liittyen tohon tukehtumisvaaraan.
Hmmm...
 
Mun täytyy kyllä myöntää että ei olisi tullut mieleenkään että lakanoihin ym. voisi tukehtua.. Tai siis tottakai tiedostan että jos peitto on lähellä vauvan naamaa niin siinä on tukehtumisriski mutta että aluslakanaan..? Tää tietää sitä että tulen valvomaan yöt ja seuraamaan hengitystä ihan koko ajan.
 
En nyt itse usko että tuo lakanoihin tukehtuminen olisi mikään maailman suurin riski pienille, varmasti siitä olisi enemmän keskustelua olemassa jos niin olisi.
Mutta siis periaatteessa itse vaan ajattelin että en laittaisi ehkä muovista lakanaa pienen pään alle. En tosin laittaisi sellaista omaankaan sänkyyn (jos tälleen hypoteettisesti ajattelee) pään alle koska varmasti hikoiluttaa ainakin.
 
Eikös suositus ole nukuttaa nykyään vauva selällään eli mun järjellä vauva, joka ei vielä itse kääntyile, ei pääse pissalakanaan tukehtumaan koska selän allahan se lakana on. Ja sitten taas sen ikäinen vauva, joka kääntyilee itse, osaa jo kääntää itse naamansakin. Enemmän olisin huolissani just siitä, ett peitto menee naamalle tms.
 
Aluslakanaanhan tuskin voi tukehtua, lakanat hengittää, mutta jos on muovitettu pissasuoja pään alla niin siinä on riski. Jotkut vauvat oppii kääntymään ympäri tosi aikasin jolloin ei välttämättä vielä se pään kääntö kuitenkaan onnistu. Vauva voi myös oppia kääntymisen yöllä vaikka ei sitä aikaisemmin ole osannut. Ja näähän on erittäin harvinaisia mutta silti mahdollisia, siks suositukset. Itse en pelkää lakanoita tai peittoja mutta pissasuoja meillä tulee kuitenkin vauvalla vaan takapuolen alle.
 
1c02255ee537cad46df4ffa8d80154bc


Uusimmat ostokset täällä; Kapphallista lähti matkaan ihana lämpöpussi kaukaloon, pari yöpukua ja vaipanvaihto alusta, jonka saa tarvittaessa rullattua tommoseksi "kirjekuoreksi" niin helppo ottaa mukaan reissuihun!
Haluaisin kuulla muitten kokemuksia rintapumpuista! Kumpi ois ensi imettäjälle helpompi: sähkö- vai käsikäyttöinen? Ja onko jotain merkkejä mitkä on hyväksi/ huonoksi todettu? :)

Pikkumyy 33+3
 
Miulla on käsikäyttönen Aventin rintapumppu, toimii, on hyvä ja on riittäny. Sithän sen näkee miten paljon joutuu pumppaamaan et tarviiko sähkökäyttöstä, jos ei jostain syystä pysty imettämään niin silloin sähkökäyttönen varmasti ehdoton. Jos on vain satunnaista tissien tyhjennys pumppausta tarvittaessa, tai maidon pakkaseen laittoa varalle, niin käsikäyttöinen riittää hyvin :)
 
Googletin ihan itekin...hmmm...
En kyl tiijä...
Ehkä olen törmänny joskus noihin Ikean unipusseihin??
Niissä ollu jotain tukehtumisvaaraa joskus ja vedetty pois markkinoiltakin...
Tuntu jotenkin tutulta...
Mutta löysin myös jonkun tutkimuksen jos toisenkin, minkä mukaan peitto on parempi ku pussi, ja taas joissain pussi parempi ku peitto...
Hmmm...
Ehkä tosiaan käytetään nyt vaan maalaisjärkeä tässäkin asiassa??
Ja unohdetaan turha hysteria.
Ehkä molemmat on ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja?
Mutta ite suosin kyllä edelleen peittoa. :happy:
Tykkään liikkumavapaudesta itekin ja mm makuupussitkin ahdistaa.
 
Käytössähän sen huomaa kumpi toimii paremmin :)
Meillä tyttö oli/on niin kova pyörimään yöllä et peitto oli aina jossain muualla ku päällä lämmittämässä.. Siks vaihdettiin unipussiin :) Niitä on tullut ostettua eri kokoisia, nii ja on kesä- ja talviversiota..
 
Valitusvaroitus! Mä alan ole niin kypsä jo tähän raskaana olemiseen! Selkä niin kipeä että jalat lähtee alta, supistuksia, unettomuutta, närästystä, pahaa oloa ja päänsärkyä. Aaargh! Mä en aijo enää poistua mun sängystä tai halua nähdä yhtään ketään ennen ku vauva tulee. Nyt piiloudun peiton alle enkä poistu pyykkäämään, selvittelemään muksujen riitoja tai ruokaa tekemään.. en poistu vaikka talo romahtaisi!

Toisinsanoen oli todella tyhmää käydä yksin ikeassa ostoksilla, ei vaan enää jaksa... Ei jaksa edes purkaa noita ostoskasseja tosta eteisestä vaikka tuli ostettua kaikkea kivaa...

Miten saada nämä vimpat viikot kulumaan nopeammin?
 
Muokattu viimeksi:
hmprod

Minä himoitsisin tätä H&M:n unipussia mutta nyt en tiedä kumpiko olisi parempi; peitto vai pussi :( Joku tosi pieni peitto pitäisi joka tapauksessa löytää kun kehtoon ei mahdu äp:n peitto.
 
Mulla oli esikoisen kanssa aventin sähkökäyttöinen ja ehdottomasti sellaista käytän nytkin. En jaksaisi käsikäyttöisellä. Toki minulla oli varsinkin sitten kun töihin palasin niin pumppu kovassa käytössä, joten hermot olisi saattanut mennä jos käsiköyttöisellä olisi esim pitkän työvuoron älkeen joutunut alkaa pumppaileen keskellä yötä. Nyt pystyi vaan rojahtaan sohvalle, ottaan pumpun rinnalle ja rentoutuun.
 
hmprod

Minä himoitsisin tätä H&M:n unipussia mutta nyt en tiedä kumpiko olisi parempi; peitto vai pussi :( Joku tosi pieni peitto pitäisi joka tapauksessa löytää kun kehtoon ei mahdu äp:n peitto.

Meillä on unipussi ja ties kuinka monta peittoa. Yleensä H&M:n hintataso ei ole kovin korkea eli jos budjetti antaa myöten niin hanki vaan myös se pussi lisäksi, kyllä sitä turhempiakin ostoksia voi tehdä :) Meillä unipussi on jäänyt kyllä aika vähälle käytölle mutta kyllähän se kuulemma jollain rauhoittaa öitä, mutta ei se meillä rauhoittavana toiminut huonosti nukkuvalla esikoisella.
 
Jos noissa unipusseissa on kädet ulkopuolella niin eikö vaavilla tule kylmä? :D
Jotenkin tuntuu että ite tykkään että peitto on ns. korvilla.. en toki tiedä miten lapsen kanssa se toimisi edes..
 
Meillä ei unipussi toiminut, koska ongelmana oli viuhtovat kädet, jotka herättivät vauvat (kiva kun unissaan saa nyrkistä poskeen). Molemmat nukkuivat jossain vaiheessa siinä äp:n kevyttoppahaalarissa yönsä, kun siinä hihat olivat niin pitkät, että vaikka kädet huitoi, ei ottanut niin kipeä naamaan :D
 
Niin ja nuorempaa aloin aika pienestä nukuttaa mahallaan suosituksista piittaamatta. Siinä ei oikein pysty huitomaan käsillä.
 
Takaisin
Top