Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ole enää missään myynnissä suomenkielistä Anne Geddesin vauvakirjaa. Ekalla ja tokalla on kummallakin erilaiset sellaiset. Ostin sitten tänään tälle kolmannelle Mauri Kunnaksen vaaleanpunaisen vauvakirjan. Sekin on odotusajasta koulun aloitukseen asti. Tykkään Mauri Kunnaksen kirjoista, joten olihan tämä nyt tokaks paras vaihtoehto kun en kerran Geddesin kirjaa enää saanut. :)
 
Vauvakirja meiltä puuttuu edelleenkin! Se ois pitänyt ostaa jo aiemmin että olisi saanut rauhassa odotusaikana kirjoitella sinne. Tosin olen kyllä ihan tosi huono kirjottamaan noihin vauvakirjoihin... Täytyy viikonloppuna käydä katselemassa tälle kolmosellekin oma kirjansa. Muuten ei taidakaan puuttua enää mitään...tai itselle täytyy jotain siteitä ostaa kyllä mutta vauvalle taitaa olla kaikki tarvittava olemassa. Ja mies lupasi, että ensi viikolla voidaan koota pinnis ja hoitopöytä valmiiksi :) Ja odottelen josko anoppi saisi sen vauvapesän tehtyä, ei ole sitä vielä edes aloittanut niin luulen, että jää häneltä tekemättä...
 
Me ostettiin se muumivauvakirja mutta anoppi osti meille myös vauvakirjan niin täytellään sitten sitä ja muumikirja jää toivottavasti seuraavalle.. vähän harmittaa kun olisin tykännyt siitä muumista mutta nyt on "pakko" käyttää se toinen.

Meillä on edelleen hankkimatta ne vaunut :D Kohta tulee kiire.
 
Varpahat, ei meilläkään oo vaunuja viel Jotain harkinta-asteella ollaan käyty kattelee.

Jospa viikonloppuna pääsis kiertää vähän Kuopion Matkusta ympäri ämpäri miehen kanssa ja piipahtaa vaikka Ikeassakin Mitä lie tuo murunen tuumivan.
 
Varpahat, ei meilläkään oo vaunuja viel Jotain harkinta-asteella ollaan käyty kattelee.

Jospa viikonloppuna pääsis kiertää vähän Kuopion Matkusta ympäri ämpäri miehen kanssa ja piipahtaa vaikka Ikeassakin Mitä lie tuo murunen tuumivan.

Minä ajattelin että Matkuksessa käynnit on tältä osin jo käyty :D Ikea ostokset tehtiin tuossa jokunen aika sitten, sinne en enää astu :P Oletteko käyneet katsomassa vaunuja Kuopiossa? Sieltä olisi tarkoitus hommata vaunut.
 
Varpahat, ei olla! Ei olla keretty oikein mitään vielä, kun eletään pari viikkoa kahden kodin elämää viel Mä tääl eteläs ja mies Savossa
 
Varpahat, ei olla! Ei olla keretty oikein mitään vielä, kun eletään pari viikkoa kahden kodin elämää viel Mä tääl eteläs ja mies Savossa

Okei :) kerro jos Matkuksesta tekee jotain löytöjä niin sitten voin mennä vain niitä ostamaan :D voi että kun tässä itsekin jaksaisi lähteä niitä vaunuja metsästämään, mutta ne kaikki liikkeet on vain keskustassa..
 
Meillä on Pikku piian lämpöpussi kaukalossa kun en muita löytäny kokomustana esikoista oottaessa :grin Eipä noissa kaukalopusseissa taia hirveesti eroja olla, enimmäkseen samaa materiaalia ja saman kokosia.
 
Ja meillä on Emman lämpöpussi. Edullinen mutta silti vaikuttaa tosi laadukkaalta ja on aivan ihana!
 
Rintakumit!! Onko oikeesti tarpeelliset ja mistä tietää mitkä niistä sopii itselle ja/tai vauvalle?
 
Rintakumit!! Onko oikeesti tarpeelliset ja mistä tietää mitkä niistä sopii itselle ja/tai vauvalle?

Ei mitään hajua, mä sain parit erilaiset rintakumit joten ne nyt on ainakin varalta kaapissa. Mutta ilmeisesti saa käyttää vasta ns luvan kanssa? Varmaan sitten synnärillä sanovat jos kokevat ne tarpeelliseksi.
 
Mä en ole kertaakaan ostanut rintakumeja. Imetystarvikkeista aidosti tarpeellisia ennen synnytystä on lähinnä pumppu, liivinsuojat ja imetysliivit. Mä olen joka kerta varannut myös imetysteetä, rasvaa rinnanpäille ja imetystyynyn.
 
Ei mitään hajua, mä sain parit erilaiset rintakumit joten ne nyt on ainakin varalta kaapissa. Mutta ilmeisesti saa käyttää vasta ns luvan kanssa? Varmaan sitten synnärillä sanovat jos kokevat ne tarpeelliseksi.

Mie sain synnärillä lainaan rintakumin. Mutta ei niihin mitäön lupaa tarvi. Miekin osastolla itkin oarin päivän jälkeen kun imetys tunti niin vaikealta kun vauva ei saanut rinnasta kiinni ja sitten hoitaja toi rintakumin ja tuntui että pääsin taivaaseen :D Siis se helpotuksen tunne kun toinen niin tyytyväisenä vihdoin imi rintaan. Sitten tulikn hoitajilla vuoronvaihto ja heti seuraava hoitaja kumin nähdessään oikeen voimakkaasti sanoi "ja nyt tuo rintakumi sieltä välistä heti pois!". No en ottanut pois mutta itkin taas kun oli paska-mamma olo kun en imetystä saanut toimimaan ja ohjeetkin oli niin ristiriitaiset. Lopukta käytimme esikoisen kanssa 5kk rintakumia ja sen jälkeen 1.5 vuotta imetetty ilman kumia.

Rintakumissa ei muuten ole väliä, mutta voi olla vaikea tietää minkä kokoinen kumi ostaa ennen kuin näkee kuinka nänni kasvaa vauvan imiessä. Meilläkin oli aluksi liian pieni kumi, mutta sitten kun saatiin oikean kokoinen niin käyttö oli helppoa ja kivutonta.
 
Mulla on molempien edellisten vauvojen kanssa ollut rintakumi käytössä. Eka imi hienosti, mutta mun rinnanpäät tuli tosi kipeiksi. Siihen helpotti rintakumi, mutta käytettiin sitä tosi vähän aikaa.

Mun toka joutui vastasyntyneiden tehovalvontaan synnytyksestä seuraavana päivänä mm. imemisrefleksin puutteen takia. Ei tarttunut mun rintaan. :sad001 Oli siellä 3 vrk ja yritin siellä aina imettää huonolla menestyksellä. Olin menettää toivoni täysimetyksestä. Mutta sitten hoitaja antoi minulle rintakumin. Ja ruiskulla annettiin vauvan suuhun "huijaustippoja" (aluksi sokerivettä ja myöhemmin äidinmaitoa) rinnan lähellä kun yritin saada vauvaa imemään rintaa. Ei vitsi mikä helpotuksen tunne kun vauva imi sen rintakumin avulla! Päästiin siitä eroonkin, en vain enää yhtään muista missä välissä. Vauva oli varmaan n. 1kk ikäinen. Ja hienosti onnistuikin sitten täysimetys 6 kk asti ja siitä imetystä vielä 1v8kk asti. Että tokan kohdalla siitä rintakumista oli todellinen apu! Mutta ei sitä etukäteen oikein voi tietää, että tuleeko tarvitsemaan. Mulla ei oo ikinä ollut valmiiksi ostettuna sellaista ennen synnytystä.
 
Rintakumeja saattaa tarvita apuna just jos vauva ei osaa imeä kunnolla, mahollisimman vähän kuitenkii kannattaa käyttää. Ite taisin pyytää miestä tuomaan rintakumit kaupasta (en ite kyenny vielä liikkumaan) kun esikoinen oli 2-3vk ikänen. Nännit oli niin mahottoman kipeet että pelotti ihon menevän rikki. Kumit autto, niitä käytin välillä mut en joka imetyksellä, sai iho aina jonkun imetyksen levätä ni nännit säily ehjänä :grin Lopetin kumien käytön kokonaan kun tissit tottu imetykseen. Samat kumit ois tuolla tallella mut on varmasti liian pienet nyt kun 1v5kk imetys teki tehtävänsä ja nännit on pysyvästi paisunu... Ostettava seuraavaa kokoa olevat jos niitä näyttää tarvitsevan. Ja oikea koko selviää vain tarkistamalla, paketeissa taitaa olla milleinä koot ni mittaa nännin jos joutuu ostoksille :)

Rintakumit kannattaa hankkia siis vasta sit jos on tarvetta.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1474057728.354794.jpg

Nyt on vaunut hankittu. Ensivaikutelma ainakin on hyvä ja tyytyväinen :) Toivotaan et on käytössäkin hyvät!
 
Mä oon hankkinut vauvalle ammeen torista ja mietin nyt, millä pesuaineella se kannattais pestä ennen käyttöä. Onko ideoita?
 
Takaisin
Top