Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko löytäny mitään kivaa pientä peittoa vauvalle? Mitä voisi vaunuissa tai turvaistuimessa pitää mukana. Kuvia? :)
 
Meillä on esikoisella ollu vaunukäytössä Lässig Cozy blanket. On ihan mahtava, ihanan pehmeetä puuvillakangasta :) Harmi vaan kun niin iso kokonen (120x120) että ei sovellu oikeen kaukalon kanssa käytettäväks muuta kun auton sisällä. Ois kiva löytää vastaava vähän pienempänä.
 

Liitteet

  • wp_ss_20160917_0001.png
    wp_ss_20160917_0001.png
    757.1 KB · Katsottu: 39
Mä ostin Eisbärchenin lämpöpussin kaukaloon, kuten monet muutkin täällä... ja vaunuissa ajattelin pitää äitiyspakkauksen makuupussia... Ei siis peittoja ainakaan vielä meiän piltille. :)
 
Mulla on kans tuo eisbärchenin lämpöpussi mut mun järkeen ei käy et kuin sen muka saa kaukaloon :D kaukalona meillä on britax römer baby-safe shr plus II.. vai onko niitä pusseja sit erilaisia,rattaiden valjaisiin tuo passaa ku nenä päähän..

Aattelin et oisin tehny vanhasta äp makuupussista siihe kaukaloon pussin mut siinä tuli taas sama ongelma,ne vyöt.. oon ehkä vähä tavallista yksinkertasempi mut en vaa tajuu :D
 
Niitä on vissiin erikokoisia...
Mä en ole vielä yrittänyt asentaa kaukaloon, mut äkkiseltää "takapaneeli" irtoaa/aukeaa... joten kai sen sinne saa... ehkä. :grin
 
Mango mie oon ostanu tuon Lässigin peiton Lastentarvikkeesta. Löytyy myös joistai verkkokaupoista esim. Hobby hallista, kannattaa googlata Lässic Cozy blanket. On ihanan pehmee, ehdottomasti suosittelen :) Meillä ollu myös lattialla alustana käytössä kun vauva siinä makoili.
 
Muokattu viimeksi:
Minä en osaa päättää ostaisinko/tekisinkö vauvalle äp-laatikkoon mahtuvan pienen peiton vai unipussin. Mulla on siellä laatikossa unipesä joten tilaa on todella vähän. Onkohan se edes turvallinen? Jos sinne vielä peiton lykkää niin varmaan tukehtuu siihen..
 
Mulla on kans tuo eisbärchenin lämpöpussi mut mun järkeen ei käy et kuin sen muka saa kaukaloon :D kaukalona meillä on britax römer baby-safe shr plus II.. vai onko niitä pusseja sit erilaisia,rattaiden valjaisiin tuo passaa ku nenä päähän..

Aattelin et oisin tehny vanhasta äp makuupussista siihe kaukaloon pussin mut siinä tuli taas sama ongelma,ne vyöt.. oon ehkä vähä tavallista yksinkertasempi mut en vaa tajuu :D
Ne valjaat pitää irrottaa sieltä alhaalta takaa. Irrota pehmuste alhaalta reunoista ja kurki sitä kautta. Irrota valjaitten päät metallisista "lenksuista" niin saat ne irti. Pikkusen piti munkin kattoa ja pyöritellä ennen ku keksin :D
 
Mä oon kans miettinyt laittaisiko vielä unipesän sinne äp-laatikon sisään. Kuulen siis mielelläni myös, jos jollakin on jotain kommentoitavaa asiasta. :)

Tällä viikolla tullut hankittua taas lisää kaikkea pientä ja suurempaa. Ostettiin muotoonommeltu pissalakana pinnasänkyyn, jotta on sitten äp-pakkauksen pissasuojan lisäksi pesua varten toinenkin ottaa käyttöön. Kävin myös ostamassa manuaalisen Aventin rintapumpun vihdoin, vauvalle maitohappobakteeri + D -tippoja, unirievun ja tänään löysin kirpparilta muutamia ihania vaatteita. Kietaisubodeista olikin vielä pulaa, joten niitä löytyi muutama. Ostettiin myös Lindexistä sellainen vauvanpeitto, ajatuksena, että sitä voi sitten käyttää äitiyspakkauksen aikana ja alussa muutenkin vauvan päällä, kun äp-pakkauksen peitto on niin paksu ja iso. Mietin muutaman päivän, että voiko siinä tosiaan olla tukehtumisvaara tmv., kun se on niin iso, ja päädyin sitten ostamaan tuollaisen pienemmän ja kevyemmän peiton. Uskoisin, että vauva sen kanssa tarkenee myöskin, varsinkin jos ostan vielä unipussin/kapalon, niin sitten varsinkin äp-peitto on aivan liian paksu ja iso. Ja jos päädymme käyttämään äp-pakkauksen peittoa alusta lähtien, niin tuolle peitolle on silti varmasti käyttöä esimerkiksi vaunuissa tmv. Hankintoihin on mennyt jo monia satoja euroja, vaikka olemme ostaneet melkein kaiken käytettynä ja olemme myös miettineet todella paljon, mille kaikelle oikeasti on tarvetta. Silti esikoista varten on niin paljon hankittavaa, että huhhuh, tulee heti jonkinlainen huono omatunto, kun ostaa tuollaisen 15€ maksavan peiton uutena... :(
 
Meillä ihana tilanne kun siskon tyttö syntyi pikkuisen vajaa vuosi ennen kuin tämä meidän mussu syntyy (mikäli siis tulee ajallaan marraskuun lopulla). Saadaan suurin osa tavaroista ja vaatteitakin hirmuinen kasa kohtuu budjetilla. Toki silti melkein se tonni mennyt kaikkine vaunuhankintoineen (nekin käytettynä torista). Silti tuntuu että vielä voisi kaikkea mahdollista ostaa pikkuhiljaa. Varmasti pärjätään vaikka kaikkea ei olisikaan valmiiksi ostettuna mutta onhan se mukava kun kotoa löytyy vauvalle topsipuikkoa ja kosteuspyyhkeitä sitten valmiiksi kun sairaalasta kotiudutaan.

Noista pissalakanoista mietin että mitenkä kun se ei siis hengitä se muovi tietenkään ni onko siinä millainen tukehtumisvaara jos jää pään alle sitä? Vai onko tosiaan vaan tarkkaan katsottava että lakana alkaa vasta selän alta alaspäin?

Tiiimpuu 29+5
 
9dc6d9f440d6b0149ff19c1bc09087a3

Täällä meneillään harsotehdastelu :) tein 'hieman' pienempiä ku mitä äp:n harsot on.. hyvä toki olla muutama tommone isompikin mut uskon et pärjätään kyllä näillä pienilläkin. Tykästyin tuohon pallokuosiin! Eikä tullu ees kalliiks.. :)
 
Kävin tänään katsomassa ensikertaa imetysliivejä. Kankaiset kaarituettomat ei oikein napannut, kun niiden läpi paidan kanssakin paistoi nännit. Lindexillä oli yhdet liivit, jotka oli kaarituettomat mutta sellaista kunnon liivikangasta, jotta ei paistanut nännit paidan läpi. Mistä olette ostaneet sellaisia liivejä, jotka ei paina mutta joita voi käyttää myös ihmisten ilmoilla? :) Vai onko tähän joku kikkakolmonen olemassa, jolla nännit piilotetaan, piilottuuko liivinsuojuksilla tmv.?
 
Meillä ihana tilanne kun siskon tyttö syntyi pikkuisen vajaa vuosi ennen kuin tämä meidän mussu syntyy (mikäli siis tulee ajallaan marraskuun lopulla). Saadaan suurin osa tavaroista ja vaatteitakin hirmuinen kasa kohtuu budjetilla. Toki silti melkein se tonni mennyt kaikkine vaunuhankintoineen (nekin käytettynä torista). Silti tuntuu että vielä voisi kaikkea mahdollista ostaa pikkuhiljaa. Varmasti pärjätään vaikka kaikkea ei olisikaan valmiiksi ostettuna mutta onhan se mukava kun kotoa löytyy vauvalle topsipuikkoa ja kosteuspyyhkeitä sitten valmiiksi kun sairaalasta kotiudutaan.

Noista pissalakanoista mietin että mitenkä kun se ei siis hengitä se muovi tietenkään ni onko siinä millainen tukehtumisvaara jos jää pään alle sitä? Vai onko tosiaan vaan tarkkaan katsottava että lakana alkaa vasta selän alta alaspäin?

Tiiimpuu 29+5

Mielestäni tuossa meidän Muksutallista ostamassa luki, että hengittävä. Nyt jäin epäröimään asiaa ja miettimään voiko pissalakana todellakin ei-hengittävyytensä takia lisätä tukehtumisen riskiä? Kertokaa muut ajatuksianne, kiitos!
 
Browneyedgirl, löysin todella mukavat Sokoksella Tampereella. Pehmeet, tukevat (isot rinnat), ei kaaritukea, ei näy nännit läpi (sisällä toppaukset, jotka saa irti) ja hyvin tuntuu pysyvän nuo imetysluukun lukot. Niissä monesti ollu ongelmaa.!

Mulla kokemusta nyt 2,5 vuotta putkeen erilaisista imetysliiveistä ja EHDOTTOMASTI parhaat nämä. Olleet nyt 3vk päivittäin käytössä. Pakkaus maksoi 39,9e siinä oli mustat ja valkoiset liivit eli todella edullinen hinta per pari. Suosittelen lämpimästi.

Ja tohon pissasuojaan. En oo koskaan aatellu tota tukehtumisen kannalta. Oon pitäny selkeesti alempana kuin pää on, koska sehän saattaa hikoiluttaa muutenkin.. joten en oo kokenu vaarallisena, kun on aluslakanan alla ja liikkuu sieltä vaan alaspäin tod näk.
 
Kai se riippuu siitä mitä materiaalia se pissasuoja on? Semmosta muovista ei saa laittaa pään alle mutta voihan se olla muutakin matskua? Itse meinaan käyttää villaista.
 
Browneyedgirl, löysin todella mukavat Sokoksella Tampereella. Pehmeet, tukevat (isot rinnat), ei kaaritukea, ei näy nännit läpi (sisällä toppaukset, jotka saa irti) ja hyvin tuntuu pysyvän nuo imetysluukun lukot. Niissä monesti ollu ongelmaa.!

Mulla kokemusta nyt 2,5 vuotta putkeen erilaisista imetysliiveistä ja EHDOTTOMASTI parhaat nämä. Olleet nyt 3vk päivittäin käytössä. Pakkaus maksoi 39,9e siinä oli mustat ja valkoiset liivit eli todella edullinen hinta per pari. Suosittelen lämpimästi.

Ja tohon pissasuojaan. En oo koskaan aatellu tota tukehtumisen kannalta. Oon pitäny selkeesti alempana kuin pää on, koska sehän saattaa hikoiluttaa muutenkin.. joten en oo kokenu vaarallisena, kun on aluslakanan alla ja liikkuu sieltä vaan alaspäin tod näk.

Kiitos vinkistä imetysliivien suhteen!

Tuo meidän pissalakana on siis muotoonommeltu lakana, on siis myös pään alla eikä vain vartalon kohdalla. Siksi sitä nyt aloin miettiä, että onhan nyt varmasti sitten tarpeeksi hengittävä vauvan hengittämisen näkökulmasta.
 
Mä olen nyt vähän yksinkertainen... mut miten aluslakana voi lisätä tukehtumisriskiä, jos/kun lapsi nukkuu selällään?
Irtonaiset peitot ja pöyheät tyynyt ymmärrän... mut... Eikös hengittämätön aluslakana vaan hikoiluta... vai onko se hiki tässä nyt se avain elementti?
 
Kiitos vinkistä imetysliivien suhteen!

Tuo meidän pissalakana on siis muotoonommeltu lakana, on siis myös pään alla eikä vain vartalon kohdalla. Siksi sitä nyt aloin miettiä, että onhan nyt varmasti sitten tarpeeksi hengittävä vauvan hengittämisen näkökulmasta.

Meillä on samanlainen esikoisen sängyssä patjan suojana. :) Järjestys siis patja, kosteussuoja, petari ja lakana :)
Jokunen vahinkoa sattunut mut helpolla päässy jo joutunu pesee vaan lakanan ja petarin. Ite olin kans huolissani kosteussuojasta heti pään alla nii siks tuo järjestys.
 
Vauvat saattaa pyöriä mahalleen nukkuessaan, silloin on tukehtumisriski olemassa jos alusta ei hengitä. Pieni vauva ei osaa kääntää päätään jos se on patjaa vasten, samoin jos peitto tai tyyny menee kasvoille niin ei osaa tehdä sille mitään. Kannattaa katsoa mitä materiaalia patjan suoja on, ja ei pään alle jos ei materiaali hengitä.
 
Takaisin
Top