Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kans Emmaljungan duo mondialit, eri rungolla tosin. Just sen takia hankittu kun on laadukkaat ja varmasti kestävät, ja tietenkin kauniit :) Sopii hyvin tällaseen skandinaaviseen makuun. Ja jälleenmyyntiarvo on jotain ihan muuta kun kolmasosan noista maksavien halvempien merkkien yhdistelmissä.
 
Mä olen jotenkin ihan epänormaali noitten vaunujen suhteen. Ostin kesäkuussa jotkut neverhööd merkkiset edulliset yhdistelmävaunut. Sen verran lukasin, et pitäs olla kestävää laatua liikkuvalle perheelle ja katoin jonkun esittelyvideon youtubesta. Ne on vielä paketissa, kun ei ole nyt rempan keskellä tilaa purkaa. Se aika mitä se vauva siellä itse kantokopassa viettää on niin pieni, etten jaksa siihen niin hirveästi panostaa. Panostan sitten johonkin kevyempiin matkarattaisiin, jotka saa makuuasentoon ja jotka menee sitten koko lopun ajan. Esikoisen kanssa siirryttiin sellaisiin esikoisen ollessa n. 4kk. eikä sen jälkeen yhdistelmiä tarttettu. Ja ne matkarattaatkin taisi olla jotkut Gracot, eli ihan perusedulliset, mut kesti hyvin. Tietty tollakin rahalla mitä noi yhdistelmät ostin ois saanut varmaan vaikka ja mitä kivemmankin näköistä jos ois malttanut ja katellut aleja, mut mulle ei se ulkonäkö niin kamalasti merkkaa, kunhan vaunuiksi tunnistaa niin riittää mulle. :grin
 
Mä laitan vaunuihin myös aika vähän rahaa kiinni. Talvivauva vaan lähinnä nukkuu niissä päikkäreitä ja ne toimii kauppakassina. Muuten liina ja kantotakki on paljon näppärämpi. Kantotakin alla voi imettääkkin vauvaa näppärästi lennosta, mikä on aika ehdoton juttu pienen kanssa. Nälkä voi yllättää koska vain.
 
Mullakin on tarkoitus nyt panostaa kantamiseen, liina+reppu. Meillä kauppamatkat kuljetaan muutenkin pääasiallisesti autolla, kun ostetaan kerralla isompi ruokasatsi ja kohta jo 5 hengen talous ni ostettavaa riittää ja matkaakin sen verran kauppaan, ettei ihan hirveitä satseja jaksa raahata. Lähi-Siwasta pystyy sitten kipasta hakemaan vaikka maitoa tms. pientä vauva liinassa/repussa. Ulkoiltua tulee paljon ihan metsässä, jossa ei vaunujen kanssa muutenkaan voi mennä. Eli meilläkin jää enimmäkseen vaunujen käyttö tohon takapihalle päikkäreille tarkoitukseen.
 
En ole aiemmin tänne hankintojani jakanut, mutta tämän päivän ostokset on saatava jakaa! Nyt hankittuna ja kotiin kannettuna mutta ei vielä kasattuna Emmaljungan Super Vikingit ilmakumirenkailla ja uudella rungolla, missä ruskeanahkainen aisa! Koppana ja ratasosana väriltään uuden malliston Timber, mikä täydellinen ruskean aisan kanssa! Lisäksi käytiin ostamassa ensimmäinen vaippapaketti Liberoja kokoa 2, vanulappuja ja topseja, noudettiin postista Vauva-lehden kylkiäisenä tullut hoitolaukku ja löysin vielä Prismasta luomupuhdistuspyyhkeitä! Hankinnat etenee siis! Sunnuntaina noutamaan pinnasänkyä ja hoitoalustaa Torin kautta ostettuna ja lisäksi käytiin isän vaimon kanssa Eurokankaassa ostamassa ihanaa kettukangasta, josta isän vaimo lupasi ommella pinnasängyn reunapehmusteen meille! Ihanaa!
 
Meillä alkaa olla kaikki hankinnat kohta tehty. Huomenna käyn ostamassa trikooliinan, ensiviikolla koitetaan käydä ostamassa turvakaukalo ja yläkerran hoitopöydältä puuttuu vielä alusta (alakertaan on jo). Niin ja kestovaipat on vielä hankkimatta. Mutta siinäpä ne taisi olla. Sunnuntaina ajattelin pestä ekan satsin minivaatteita :Heartblue
 
Mä tilasin sen kohtuammeen ja Minun kirjani-vauvakirjan tänään ja hain eurokankaasta sitteriin uuden kankaan. En voinut olla valitsematta musta-valkoista kangasta, jonka kuosissa luki eri kielillä "tänään on hyvä päivä" - ajattelin, että siitä saattais olla joskus yön pimeinä tunteina vähän apua motivaation löytämiseen.. :rolleyes:

Huomenna sit penkomaan siskon kaappien kätköjä, hoitoalustaa, tuttipulloa, lääkekaapin sisältöä ja vaippareserviä lukuunottamatta kaiken pitäisi olla hankittuna. Tai no jotkut lakanat vielä varmaan olis syytä ostaa noiden yksien minilakanoiden lisäksi, mutta itse pinnasänkyyn lakanoita saan sit siskolta.

Ja tosiaan ekat pikkuiset vaatteet sain eilen laitettua kaappiin, jatkan pesu-urakkaa ja harsojen värjäämistä sit ens viikolla.
 
Meiltä taitaa puuttua enää hoitopöytä ja alusta ja sit mahdollisesti jotain pikkutilpehööriä. Mun vanhemmat ja sisko lupasivat ostaa lahjaksi sen Tiny love rocker napper 3-1:n. Päädyin kuitenkin siihen kun kävin ihan kaupassa sitä kattelemassa ja se oli sopivan pieni ja kevyt, mahtuu meiän sängyn viereen (meiän sänky niin pieni, ettei puhettakaan, et vauva nukkuisi sängyssä meiän kanssa), lisäksi on tosi kevyt, helppo siirrellä mihin tarttee tarvittaessa ihan vauvan siinä nukkuessakin. Pinnasänky meillä on esikoisen vanha, mut siihen vauveli siirtyy sitten hiukan myöhemmin, kun se tulee kuitenkin sen omaan huoneeseen.

Mun olisi tarkoitus aloittaa tänään pesemään vauvan vaatteita. Kaappeihin niitä ei vielä saa, kun kaapit odottavat autotallissa pahvisuojissa remontin valmistumista, et ne pääsisi pystyttämään. Mut voinpa ne vaatteet nyt ainakin pestä ja lajitella koon mukaan valmiiksi odottamaan kaappiin pääsyä.
 
Luulin ostaneeni fb kirppikseltä fisher pricen sitterin joka värisee 20 eurolla. No, sen myös sain mutta sain KAUPANPÄÄLLISENÄ myös seuraavaa: aventin mikrosteriloija, rintapumppu, talkkia, vauvan leluja, soivan mobilen pinnasänkyyn, 2 haalaria, 2 tuttinauhaa, liivinsuojuksia, rintakumeja avaamattomassa paketissa, ja viimeisenä tricot slenin kantoliina!!!! Ja tämä kaikki sillä 20 eurolla?!
 
Varpahat, vau mikä löytö! Tosin äiti-ihmisten kanssa on mukava tehdä kauppaa, etenkin kun sanoo olevan kyse esikoisesta :D

Mun pitäs käydä hakee vauvanvaatepaketti postista. Kaveri laitto tulee, enkä yhtää tiiä mitä siel on
 
Ostokset etenee nyt isoin harppauksin, ihanaa! Tänään löytyi Torista kympillä priimakuntoinen ihana hoitoalusta sekä 35 eurolla isofixillinen siisti, kolaroimaton ja homeeton turvakaukalo. Vaunut saatiin kasattua. Eilen käytiin isän vaimon kanssa kangaskaupoilla, jotta hän tekee meille pinnasängyn reunapehmusteen, ja tänään löysin samasta kankaasta ihanan vaunuverhon vielä, mikä sopii täydellisesti meidän Timber-värityksen vaunuihin. Jee! Lisäksi saan vaunuverhon mukana vielä ihanan virkatun vaunulelunkin, keltaisen sydämen. :) Huomenna noutamaan pinnasänkyä!
 
Täällä alkais olla hankinnat pikkuhiljaa hankittu. Toki vielä jotain pieniä juttuja varmasti tulee hankittua, mutta kaikki isoimmat on nyt ostettu! Eilen käytiin ostamassa turvakaukalo, ja päädyttiin kuitenkin aiemmin mietittyyn Gracon Logico S turvakaukaloon, ja oon aivan rakastunut!! :Heartred Se on ihana, me tykätään!! :happy: Jotkut sanoi tuota kaukaloa painavaksi, mutta vertailtiin muutamia kaukaloita, eikä tuo edes ollut painavimmasta päästä!! Ja viikonloppuna tehtiin super hyviä löytöjä kirppareilta, nyt on varmasti ihan riittämiin pientä vaatetta, kun löydettiin halvalla hyviä vaatteita!! Pian voi vain pelkästään keskittyä pienokaisen odottamiseen, enää vähän reilu kuukausi äitiysloman alkuun!! :Heartred
 
Kyllä sitä tavaraa alkaa vaan kertymään - ensi viikolla tulee siskon luota varsinainen tarviketoimitus, kun sieltä tulee autokyydillä pinnasänky, aventin pullonlämmitin, leluja, kaukalopussi, vaatteita, mobile, hiuspantoja, maidonpakastuspulloja, petivaatteita, unipussi.. öö, ja varmaan vielä vaikka mitä muuta. Sitteri tulee sit vasta lokakuussa, kunhan saadaan ommeltua se uusi päällinen siihen.

Ja kateltiin jo sit 62 sentistä ylöspäin olevia vaatteita valmiiksi.. siellä oli vaikka ja mitä.. niitä en suostunut ottamaan ennen kuin varmistuu, että tää meidän pieni on tyttö. Ei tarvii sit pikkuista poikaa pukea mekkoihin ja röyhelötakkeihin. :rolleyes:

Mulla on vasta tosiaan eka koneellinen vaatteita viikattuna kaappiin, loput odottaa pesuun pääsyä.. piti tänäänkin touhuta vaikka ja mitä, mutta on ollut jotenkin paha olo koko päivän, niin päätin sit ottaa ihan iisisti.

Tuli muuten se perjantaina tilaamani amme ja minun kirjanikin, lastenturvassa on näköjään astetta nopeampi palvelu. Amme oli paljon isompi kuin oletin ja tuo mieleen ison taikinakulhon. Kätevää kerrostalokaksiossa, kun voi kylvettää lapsen ja kohottaa pullataikinan samassa ämpärissä. :happy:

Ja se minun kirjani.. oon ihan rakastunut siihen! Iski hirveä koristelu- ja askarteluvimma, pakko käydä ostamassa vähän jotain tarvikkeita, niin pääsen aloittelemaan kirjan täyttöä. Kirjassa itsessäänhän ei ihan hirveästi ole täytettävää, joka oli yksi syy sen ostoon - en tykkää sellaisista kirjoista, joissa on sivukaupalla tilaa kaiken maailman asioiden täyttöön ja jos ne kohdat jää syystä tai toisesta täyttämättä, vaikuttaa kirja jotenkin keskeneräiseltä. Tossa kirjassa on joka vuoden kohdalla tasku, johon voi kerätä kaikenmaailman lippusia ja lappusia, niin mä meinasin, että sinnehän vois kirjoittaa vaikka kirjeitä, kerätä lehtileikkeitä, tietolappuja yms. ja vaikka isänsä soittamien biisien nuotteja - muistoja kaikesta siitä, mitä tän raskauden aikana on tapahtunut ja mitä kaikkea vauvavuoteen mahtuu. Ja parasta kirjassa on se, että vikat sivut täytetään, kun lapsi täyttää 18-vuotta. :smug:

On muuten tuo vauvanvaatekaappi 60-luvulta ja mun rakkaudella kunnostama. Pääsee sekin arvoiseensa käyttöön.

Tarvikkeitahan tuossa läjässä (ja kaapin kätköissä) on sekä äidille (maidonkerääjä, tollaiset geeli-täytteiset kylmä/lämpötyynyt tisseihin) että vauvalle (amme, kosteussuoja sänkyyn, minipeitto, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, leluja, kirjoja, tutit ja tuttinauha, töppösiä, pipoja ja tumppuja sekä vaatteita ja harsoja.
 

Liitteet

  • IMG_20160913_154701-480x855.jpg
    IMG_20160913_154701-480x855.jpg
    121.5 KB · Katsottu: 56
Mä tein tänään kirpparikierroksen. Olin löytäny torista ja fb-kirpulta pari pyjamaa (1e), superhienon unipussin (6e), kolmen levyn lastenlaulu-cd:n (2e) ja trikookantoliinan (20e), jotka kiersin tänään hakemassa. Plus ompelin viikonloppuna villa&villa -blogin tosi simppelillä ohjeella vanhoista olkkarin verhoista vaunuverhon matkarattaisiin, kun niitten kuomu ei tuu kovin alas. Maidonkerääjä(t), imetysliivit ja liivisuojat on vielä selkeesti puuttuvat jutut. Muuten alkaa olla kasassa tai sitten tulossa siskolta vajaan 2 viikon päästä.
 
Meil on vielä hankkimatta lämpöpussi kaukaloon. Onko kellään kokemuksia hyvästä lämpöpussista melko pieneen kaukaloon (besafe)?
 
Ruth me ostettiin eisbärchenin kaukalopussi kaverin suosituksesta. Ja eilen väkersin sen paikoilleen britaxin baby safe -kaukaloon. Hetki piti pyöritellä, että keksin miten se asennetaan, mut sit just keksin kun olin laittanu kaverille avunpyyntiviestin :D
d1fe17a4b55dc9d207a8dbd8a0101e8d
 
Meil on vielä hankkimatta lämpöpussi kaukaloon. Onko kellään kokemuksia hyvästä lämpöpussista melko pieneen kaukaloon (besafe)?
Meillä kans tuo Eisbärchenin lämpöpussi kaukaloon, kavereiden suosituksesta ostettiin. Eilen illalla virittelin sen paikoilleen turvakaukaloon (Graco Logico S). Vaikuttaa todella näppärältä! :happy: Minulla meni kans tovi pyöritellessä, että miten se siihen oikein tuleekaan, mutta siihen se lopulta aika näppärästi paikkansa löysi!! :happy:
 
Takaisin
Top