Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mango16, meillä taitaa olla samanlainen hoitopöytä tai ainakin tosi samanlainen. Oma on vielä ullakolla odottamassa kokoamista :)

Nenäfriidalle täältäkin suositukset! Suht edullinen hankinta ostaa etukäteen, joten ei haittaa vaikka jäisi käyttämättä. Mä esikoista odottaessani kysyin äidiltäni, että tarvitsenko jotain niistäjää vauvalle mutta hänen vastaus oli vaan, että ei hän tiedä kun minä ja siskoni ei koskaan lapsena kuulemma sairastettu :grin Noita imuriin kiinnitettäviä kyllä vierastan, koska olen laiska (hae joku imuri kaapista ja räpellä siihen niistäjä kiinni...ei kiitos) ja koska monesti yölläkin olen niistänyt lasten neniä niin paremmin saavat muut nukuttua kun ei imuria käynnistele. Sitten meillä lisäksi on ollut tietysti käytössä suolatipat niin ne avaavat lapsen nenää ja saa rään juoksevammaksi eli helpompi niistää.
 
Ja nyt mä vasta tajusin että äitiyspakkauksessa ei tullut pikkuniistäjää?! Eikös se ole kuitenkin aika oleellinen hankinta?

Mä aion varmuudeksi hankkia. Esikoisen kanssa en sellaista tosin ikinä mihinkään tarttenut, mut esikoinen ollutkin poikkeuksellisen terve tapaus.
 
Ei ole ollut niistäjää, vaikka vauvoilla joskus oli nuhaa. Kohotetussa asennossa nukkuivat ja kyllä se syöminenkin onnistui. Ehtii sen niistäjän hakea sitten nuhan tullen. Ainakin kun en ihan yksin vauvan kanssa ole maailmassa.
 
Oi keinutuoli olis ihana! Hankkisin myös meille jos ois isompi kämppä :happy:
Esikoiselle ostin sellaisen pikkuniistäjän, mut musta se oli huono (tai en osannut käyttää oikein). Joten myöhemmin hankin nenäfriidan ja suolatipat ja niiden avulla sai nenän putsattua hyvin. Esikoisella oli useasti nenä tukossa. Oli myös kova pulauttelemaan.
 
Oho, mun vastaus tohon nenänniistäjään tullutkin kahteen otteeseen. Vastasin aamulla eka, mut sit mulla ei tässä jotenkin näkynyt toi oma vastaus kun myöhemmin luin ja luulin, että olen jotain sählännyt ja unohtanut lähettää vastauksen niin vastasin uudestaan. Sanotaan tässä nyt sitten kolmannenkin kerran, et ajattelin sellaisen nenänniistäjän hankkia varuiksi. :grin
 
Mieheni hankki sellaisen pikkuniistäjän koiran synnytystä varten, mutta ehkä tarkistamme tilanteen -> hankimme tehokkaamman ihmislapselle. Koiran synnytyksessä piti ihan topakasti elvyttää ekaa pentua, ei siihen pikku imaisu olis riittänyt (mieheni kätilöi, on siis synnytyksissä merkittävästi kokeneempi kuin minä ;) ). Keinutuoli meillä on, sellainen vanhempi, jossa anoppi aikanaan imetti miestäni :)
 
Mulla on ny äitiyspakkaus tuolla ullakolla jemmas. Tulin miettineeksi että tulikohan siellä se harja millä harjailla karstat päästä..? En muista enää. Ajattelin vain kun herra 6 vee tarttis öljytä ja harjata päästä karstan takia. Äidin vauva. :D
 
Mulla on ny äitiyspakkaus tuolla ullakolla jemmas. Tulin miettineeksi että tulikohan siellä se harja millä harjailla karstat päästä..? En muista enää. Ajattelin vain kun herra 6 vee tarttis öljytä ja harjata päästä karstan takia. Äidin vauva. :D

Muistaakseni siellä oli pehmeä harja. Meilläkin äp varastossa jemmassa. Täytyy sanoa, et olin jo ehtinyt unohtaa koko pakkauksen. Hyvä kun en muista yhtään mitä jo on ja mitä ei, kun rempan takia lähes kaikki tavarat varastossa tai olohuoneen lattialla laatikoissa ja pussukoissa kasoissa. Etenis nyt tää pirun remppa pian, et pääsis tonkimaan tavaroita ja järjestelemään niitä omille paikoilleen.
 
PicsArt_09-08-11.19.46.jpg Tämän päivän hankintoja: kirppikseltä 3 housut ja 1 yöpuku (koot 50-56 cm) yht. vain 1€! Ja kaupasta tarttui mukaan 2 tuttia ja Lansinoh-voide.

PicsArt_09-08-11.23.17.jpg Haalarihankinnat tein jo aikaisemmin. Valkoinen on kokoa 56 cm ja pinkki 62 cm. Vaikka eivät tulisi paljoa käyttöön niin hinta ei päätä huimannut: yht. 18€.

Näitä hankintoja ja löytöjä on kyllä ihana tehdä, tulee aina konkreettisemmaksi vauvan odotus. :) Ja nuo vaatteet on niin minikokoisia! :love2
 
Belle mäkin tulin tänään suu messingillä kirpparikierrokselta. :happy: Ei samalla tavalla tule onnellinen olo, jos ostelisi jotain vaan itselleen vaan nimenomaan vauvaa varten ja se todella konkretisoi vauvan tuloa.

Mä löysin tänään Becon kantorepun mallia butterly 2 hintaan 35€ (uusi yli 100€). Oli todella hyvässä kunnossa ja tuntui keveältä ja näpsäkältä päällä. Josko liinailun ohella pärjäisi tolla. Lisäksi löysin vihdoin kivan Teutonian hoitolaukun 4€. Siitä tulee myös sairaalakassi, kun oli sen verran tilava. Vaatteita olisi ollut taas vaikka mitä ihania, mut pysyin kovana, kun niitä on jo aivan liikaa. :)
 
Oi, hyvät löydöt sulla Marras16! Kirppistelyyn jää ihan koukkuun, oon joskus aikaisemminkin ollut koukussa ja nyt taas! :joyful:
 
Oi, hyvät löydöt sulla Marras16! Kirppistelyyn jää ihan koukkuun, oon joskus aikaisemminkin ollut koukussa ja nyt taas! :joyful:

Joo, mä en aiemmin ole osannut kirppistellä, mut nyt tän tulevan vauvan myötä löysin täältä pari hyvää lastentarvikekirppistä ja olen todellakin jäänyt koukkuun. Vaatteita tullut hankittua jo säkkikaupalla ja muitakin hyviä löytöjä tullut tehtyä. Ja on jotenkin niin mahtava fiilis kun löytää hyviä juttuja pikkurahalla. :joyful:
 
Mä olen ostellut tän raskauden aikana paljon vaatteita kirppiksiltä ja muuta käytettyä tavaraa torista. On ihanaa kun löytää halvalla hyvää. :) Ennen en ois voinut kuvitellakaan että ostaisin jotain käytettyä, varsinkaan kirppikseltä. Mä inhosin ennen kirppiksiä. Muille lapsille ostin aikoinaan kaikki uutena. Onneksi olen viisastunut :grin
 
Kerro sit miltä vaikuttaa, tommosilla renkailla olevat vaunut kiinnostaa :)

HYVÄLTÄ!
Tosi kevyet ja helpot työntää.
Heti piti päästä testaamaan, Hihi :-)
Me aluksi mietittiin rungoksi kääntyviä renkaita, mutta noi on isot ja tyylikkäät! Ja saapahan reeniä kun nostelee vaunuja :)
 
HYVÄLTÄ!
Tosi kevyet ja helpot työntää.
Heti piti päästä testaamaan, Hihi :)
Me aluksi mietittiin rungoksi kääntyviä renkaita, mutta noi on isot ja tyylikkäät! Ja saapahan reeniä kun nostelee vaunuja :)

Eli mistä noi on ja minkä merkkiset? :) Onko tuo alakori tilava? Sinne pitäisi ainakin kauppakassi saada mahtumaan :D
 
Tilattiin nämä suoraan Lastentarvike liikkeestä (saatiin hyvin tingittyä, tai no mies sai :D, sadesuoja ja mukiteline mukaan ja hintaan alemmas). Emmaljunga Mondial De Luxe, Dallas. Runko on De Luxe 360.
Kyllä se mun mielestä näyttää tilavalta ja kyllä sinne ainakin kauppakassin saa :P
ja se istuinosa on kanssa NIIN kaunis! Ja tietty hoitolaukku ;)
 

Liitteet

  • 00146-1533_0_lim_full.jpg
    00146-1533_0_lim_full.jpg
    47.4 KB · Katsottu: 37
Eli mistä noi on ja minkä merkkiset? :) Onko tuo alakori tilava? Sinne pitäisi ainakin kauppakassi saada mahtumaan :D
Ja vielä, onhan nämä arvokkaat, mutta näissä on kolmen vuoden takuu ja varmasti menisi vielä seuraavallakin lapsosella jos sellainen meille suodaan :)
 
Takaisin
Top