Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei oo hoitopöytää, vaan paksu hoitoalusta pesukoneen päällä. Toimi hyvin esikoisella ja nyt aattelin laittaa samalla tavalla :happy:
 
Meillä oli esikoisella Ikean Sundvik-tyyppinen hoitopöytä/lipasto, eli sai muunnettua lipastoksi myöhemmin. Hoitopöytänä toimi erinomaisesti. Sai hoitoalustan viereen koriin vielä tarpeellisia juttuja ja siihen alla olevaan avoimeen tilaan samaten. Laatikoissa pidettiin vauvan vaatteita. Myöhemmin lipastona oli pojalla, mut laatikot ei kestä kovin paljon painoa, et niistä alkoi pohjat irtoilemaan, mut johonkin kevyempien vaatteiden säilytykseen sopii hyvin.

Nyt ollaan ajateltu ihan Ikean Sniglar hoitopöytää, koska meillä ei ole yksinkertaisesti tilaa millekään järeämmille ja se pitäisi ehdottomasti saada kylppäriin. Ja kun sen ei ole tarvis palvella muuna niin en raaski enempää siihen sijoittaa. Toki totakin voi sitten pitää jonain apu-kukka-tms.pöytänä myöhemmin. Pesukoneen päällä oleva hoitoalusta olisi muuten kätsy, mutta meillä on pesutorni, joten ei onnistu.
 
Meille tulee hoitotaso pinnasängyn päälle ainakin alkuun. Katsotaan sitten, että ostetaanko konkreettinen hoitopöytä, vai onko tuo riittävä. Veikkaan, että tulee hoitopöytä. Kestojen ja vaatteiden vaihtamisen kannalta kunnon hoitopöytä on aika ylivoimainen.
 
Meillä on alakerrassa saunalla semmonen ammeellinen hoitopöytä.
On säilytystilaa ja hyvä korkeus hoitaa ja pestä vauvaa. Materiaali kokonaan muovinen maalatuilla metalliputkilla. Joten kestää hyvin vettä.
Yläkerrassa meillä on hoitopöytä jossa on hoitotaso ja vaatekaappi samassa, mutta erilleen irrotettavissa. Halusin semmosen hoitopöydän mihin mahtuu hyvin kaikki vauvan vaatteet ym tarvikkeet. Ja kaapin sisältä löytyykin vetolaatikko ja parit hyllyt mihin oon laittanu vetolaatikot myös, niin on helppo ottaa mitä tarvii takaantakin.
Ja halusin myös semmosen tukevan, koska siinä on myös kiva sitten nojailla ja seurustella samalla, kun vauva ottaa vaikka vähä ilmakylpyjä. *tykkään :happy:
 

Liitteet

  • img20160905_130003.png
    img20160905_130003.png
    543.3 KB · Katsottu: 46
  • img20160905_125854.jpg
    img20160905_125854.jpg
    45.6 KB · Katsottu: 46
Meillä on ikeasta hoitopöytä jossa tason korkeutta voi säätää. Toimii nyt hoitopöytänä, myöhemmin työpöytänä. Oon tykänny :)
Lisäys: Tuossa hoitopöydässä siis meillä laatikot tason alla, voi myös valita hyllyt. Laatikoissa kaikkee hoitotarviketta, vaippoja ja puhdistuspyyhkeitä ym.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on ikean hemnes malliston lipasto johon mahtuu kaikki vauvanvaatteet. Päälle tulee hoitoalusta ja pieniä koreja joissa on vaipat, harsot jne. Ja hyvin mahtuu!

hemnes-lipasto-laatikkoa-valkoinen__0236289_PE376029_S4.JPG


Perus hoitopöytää ei ajateltu missään vaiheessa hankkiakkaan. Vahingossa huomattiin että tuohon päälle tosiaan mahtuu hoitoalusta :)
 
Meillä on perus valkoinen hoitopöytä, jossa vauvanhoitotaso, tyhjää tilaa sen alla ja 3 laatikkoa. Se on ostettu v. 2006 esikoiselleni. Tykkään siitä tosi paljon, ainut vain että keskimmäisen laatikon pohja irtoilee. Laatikoissa on tällä hetkellä vielä 2 veen vaatteita, mutta ostamme hänelle oman vaatekaapin niin saadaan sitten siirtää vauvan vaatteet hoitopöydän laatikoihin. :)
 
Meillä on kodinhoitohuoneessa pesukoneen ja kuivausrummun päällä Ikeasta ostettu "keittiön taso", siihen päälle hoitoalusta ja yläpuolella on kaapit vauvan vaatteille, vaipoille yms.
 
Me ostettiin kaksosille Ikeasta Sundvik hoitopöytä minkä saa myöhemmin lipastoksi. Siinä on kaksi laatikkoa mihin saa vauvan vaatteet. Meillä on tosi huonosti vauvojen vaatteille säilytystilaa, niin tällein sai vähän lisää tilaa.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1473101089.982306.jpg

Meillä oli esikoisen aikaan tällänen 'vaipparoskis', mikä on sen jälkeen toiminu muuten kylppärin roskiksena. Samaa tarkotus käyttää nytkin. Eikä haise kun sen hetken kun kantta vähän raottaa. Ei olla kärsitty hajuhaitoista :D
 
Meillä on Mango tuo sama roskis ulkovaipparoskiksena ja se kyllä haisee kansi kiinni vaikka on ulkona missä ilma liikkuu.. En ottais sisälle :grin
 
Ei ole meillä haju levinny, vaikka kylppärissä onkin :) Ja jos haisisi niin menis vaihtoon. Ehkä kansissa on sitten eroa. En tiedä.
 
Meillä vaipparoskis ja laitettii aina kakkavaipat pieniin muovipusseihin (puuilosta tyyliin 150kpl/4e tms). Ei ollu hajuhaittoja, vaikka ite roskis on vähä rikki. Se ei siis mitenkään paketoi vaippoja ja mun mielestä kansi ei ole erityisen ilmatiiivis tai mitään. Uskon et toi muovipussittaminen auttaa asiaa todella paljon. Nyt taaperon vaipat menee normiroskikseen. Kakkavaipat pusseissaan ja joskus myös yövaippa menee pikkupussin kans.
 
Meillä vaipparoskis ja laitettii aina kakkavaipat pieniin muovipusseihin (puuilosta tyyliin 150kpl/4e tms). Ei ollu hajuhaittoja, vaikka ite roskis on vähä rikki. Se ei siis mitenkään paketoi vaippoja ja mun mielestä kansi ei ole erityisen ilmatiiivis tai mitään. Uskon et toi muovipussittaminen auttaa asiaa todella paljon. Nyt taaperon vaipat menee normiroskikseen. Kakkavaipat pusseissaan ja joskus myös yövaippa menee pikkupussin kans.

Kiitti tosta muovipussi vinkistä! Ajattelin myös alkuun ottaa esim hedelmäpussit ym talteen että saan vaipat sullottua johonkin, kun kylppärin ei niin tiivis roskis saa luvan kelvata.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Ja nyt mä vasta tajusin että äitiyspakkauksessa ei tullut pikkuniistäjää?! Eikös se ole kuitenkin aika oleellinen hankinta?
 
Meillä ollut tärkeää että vaipparoskis on koiranvarma. Meidän ahmatit kun kyllä vetelis vaipa naamaan jos pääsisivät. Hommatttijn esikoisen aikaan sellainen vaipparoskis ettei tarvii niitä kasetteja vaan voi laittaa normi roskapussin. Mutta kyllä tuollaisen taaperoikäisen kakka haisee jo niin pahalle että on laitettu kakkavaippa koirankakkapussiin ennen roskiin laittoa.
 
Ja nyt mä vasta tajusin että äitiyspakkauksessa ei tullut pikkuniistäjää?! Eikös se ole kuitenkin aika oleellinen hankinta?

Varmaan on oleellinen, mut täytyy sanoa, et mä en esikoisen kanssa tarttenut ikinä minkäänlaista niistäjää. Sillä oli varmaan eka nuha joskus 3-vuotiaana, kun aloitti päiväkodissa. Muutenkin on ollut todella harvoin kipeänä. Nyt varmaan ei selvitä niin helpolla, etenkin kun perheessä vielä kaksi koululaista, joten ajattelin ostaa.
 
Jonkunlainen nenänniistoväline kannattaa hankkia etukäteen, sehän on hyvä vaan jos jää turhaksi ja käyttämättä :) Siinä kohtaa nimittäin jos/kun se vauva saa nuhan ni ei ihan ensimmäisenä ite jaksa kauppaan lähtee niistovälinettä metsästämään. Mut pikkuniistäjät jättäkää kauppaan, on turha! Oon useemman kerran vissii ennenkii jossai täällä kirjottanu että nenäfriida tai imuriin kiinitettävä väline on ainoot jolla saa yhtään mitään ulos lapsen nenästä. Meillä on nenäfriiida, eli putki joka laitetaan lapsen nenäsieraimelle ja siinä letku kiinni josta sit saa äitykkä tai iskä imasta nenän tyhjäksi. Itelläni ainakii vielä niin heikko imu et oon monta kertaa kaivanu imuriin kiinnitettävää vastaavaa laitetta :grin
 
Takaisin
Top