Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varpahat, me käytiin miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä katselemassa ja kokeilemassa. Myyjä esitteli todella kattavasti erilaisia ominaisuuksia. Netistä ei mitenkään voi saada yhtä tarkkaa kuvaa eikä varsinkaan pääse kokemaan vaunujen tuntumaa.
 
:nailbiting:
Onko muita jotka eivät ole vieläkään osanneet päättää mitkä vaunut hankkisi? Vauvakulman sivuilla olisi edullisesti, mutta en tiedä minkä laatuisia ne ovat.. http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/b..._turvaistuin-ei/47-zippy_classic-harmaa_musta nämä houkuttelisi..

No esim. meillä ei oo vieläkään mitään käsitystä merkistä saati mallista.. :nailbiting: Alkaa tulla stressiä, kun ei pitkien työpäivien takia oikein jaksaisi edes kartoittaa. Toivottavasti tulevana viikonloppuna saisi vaunuhankinnan edes paperille asti suunniteltua.

Sen verran tiedetään, että meille tarvitaan pehmeäkoppaiset (hissitön talo ja heikkokätinen äiti), suht. kapeat (liikutaan bussilla), isopyöräiset (autottomina säiden armoilla) ja yksinkertaisen klassisen malliset (koska tykkään) vaunut riittävän laajalla ja tukevalla tavarakorilla (pari kassia ruokaostoksia).
 
Pianma, mä kyllä meinaan liikkua bussilla noiden hommaamieni leveiden tuplarattaidenkin kanssa. :grin Ilostuin tänään, kun bussiin tuli nainen tuplien kanssa. En siis ollut ennen nähnyt niin leveitä rattaita bussissa. Meillä oli tytön kanssa vain matkarattaat ja hyvin mahtui ne tuplat meidän rattaiden viereen siihen välikköön. Sai nostettua munkin itseluottamusta bussimatkustamiseen leveämpienkin rattaiden kanssa. :)
 
Onko muita jotka eivät ole vieläkään osanneet päättää mitkä vaunut hankkisi? Vauvakulman sivuilla olisi edullisesti, mutta en tiedä minkä laatuisia ne ovat.. http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/b..._turvaistuin-ei/47-zippy_classic-harmaa_musta nämä houkuttelisi..

Syyskuisista tulin huutelemaan.
Me tilattii vauvakulmasta vaunut meidän tulokkaalle, tosin eri merkkiset mutta kuitenkin. Vaikuttavat juuri siltä mitä netissä luki. Pientä käyttäjää toki vielä odotetaan, katsotaan sitten miten käy. Aika paljon täällä Lahden suunnalla kyseisen baby mercin vaunuja näkyy katukuvassa ja aika paljon muitakin tuntemattomampia kärrejä. Kannattaa katsoa löytyykö netistä esim. videota kyseisitä vaunuista. Aika monista on esittely videot tehtynä nykysin. Antaa vähän tuntumaa, ei ihan niin sokkona tilaile sitte :)
 
Totta, kyllähän busseissa on lähtökohtaisesti tilaa kulkea tuplillakin. :) Pelkään vaan omaa huonoa tuuriani, että se kyytiin mahtuminen jäisikin niistä viimeisistä viidestä sentistä kiinni... Toinen paikka missä varmasti tulee olemaan ahdasta on meidän talon ulkoiluvälinevarasto, missä runko tulee pääasiassa majailemaan. Olen kesän mittaan katsellut, että siellä näyttäisi naapureiden vaunujen lisäksi olevan melkolailla ulkoleluja lattialla. Kuinkahan sieltä saisi oman nurkan valloitettua vaunuilleen...
 
Kummipojalla oli bogaboon yhdistelmät aikoinaan käytössä. Pienehköt ja kevyet, pärjäsi hyvin kaupungissa ja julkisissa, ja oli jykevämmät vaihtorenkaat talven lumille. Asuivat toki vain hissittömän talon tokassa kerroksessa, mutta sinne sai vaunut ihan kivasti raahattua (heillä oli vaunut eteisessä). Hinnakkaat ovat tietysti...
 
Meillä oikeastaan on vaunuissa kriteereinä se että niillä pääsee eteenpäin säällä kuin säällä. Täällä maaseudulla saa toisinaan odottaa melkoisen tovin ennenkuin teitä aurataan. Julkisilla en siis liiku koskaan, kaupoillakaan ei tarvitse käydä vaunujen kanssa kun laittaa turvakaukalon vain ostoskärryihin.
 
Meillä oli phil&teds vibet kun tarvittiin tuplia. Tuolla ne on edelleen, tilaan niihin vaan uudet kankaat jos tarvitaan tuplia ens kesänä esim pitkillä kesäreissuilla. Meillä on neljä veellä rattaat joka päivä vielä käytössä, mm kun viedään sisko aamulla eskaribussiin. Täältä on 3km kunnan keskustaan ja 5km kaupunkiin, eli kyllä tässä kävelyä riittää vauvan synnyttyä. Yllättävän isokin lapsi voi tarvita rattaita, jos kävellyt matkat on pitkiä. Eskarilainen jaksaa just ja just kävellä tuon 5km rentoa tahtia ja 3km reipasta tahtia aiheuttaa yleensä vähän vikinää.
 
Mä oon oikeesti ollut kamala äiti. Kun toinen syntyi, 2,5v esikoinen pistettiin kävelemään. Ikinä ei oo tuplia ollut ja nyt esim. toi neljävee kulkee kävellen kerhomatkat 2*2km ja veljeä mennään vastaan kävellen myös. Meillä ei oo oikein koskaan ollut paikkaa/tilaa tuplille, niin ei niitä ole tullut hankittuakaan.
 
ErykahB, tyttärilläni on ikäeroa 1v 10 kk. Esikoinen halusi aina kävellä joka paikkaan. Myös lomamatkoilla käveli ihan ongelmitta pitkiä matkoja. Tänä kesänä kävin yhdessä kohteessa, missä olimme esikoisen ollessa 4-vuotias. Tarvitsin nyt itse bussia sellaiselle matkalle, minkä pikkuinen käveli kitisemättä silloin itse. Kakkonen alkoi kävellä kaikki matkat 2-vuotiaana. Kesällä tietenkin käytettiin polkupyörää, siis lapset polkivat ja minä juoksin perässä.
 
Jotain hankintoja on tullut jo tehtyä.
Löytyi fb-kirppiksen kautta käytettynä tosi edullisesti Oran Jovi-yhdistelmät. Selvittelin että luultavasti jotain 2009 tienoilta malli. Olin lukenut netistä, että kyseiset menopelit olisivat oivalliset maalaismaastoon. Tarkoitus olisi hankkia vielä matkarattaat, koska vievät vähemmän tilaa autossa.

Ja tänään löysin kirppikseltä Manducan. Toki kankaat jo hieman haalistuneet, mutta muutoin näytti kaikinpuolin ehjältä eikä ole rispaantumista tms. Vielä kun osaisi käyttää. :D Manducasta olin myös lukenut hyviä kokemuksia niin uskalsin tehä hankinnan kun oli vain 25€. Trikooliinaakin siinä katselin, mutta ehkä tuo kantoreppu on tämmöselle toisinaan lyhytpinnaiselle helpompi. Löytyy varmasti joku joka opastaa repun käytössä sitten.

Sitteri on myös kotiutunut aikoja sitten (2me -merkkinen). Ainut mikä siinä jäi mietityttämään on se että vyön hihnat jatkuvat selkäpuolelle, että painaako sitten selkää ja muutenkin näyttää siltä, että suunniteltu ilmeisesti enemmän matkakäyttöön.. Että ei ehkä aivan nappiostos, mutta saa luvan kelvata.
 

Liitteet

  • WP_20160903_17_16_45_Pro (2).jpg
    WP_20160903_17_16_45_Pro (2).jpg
    970.9 KB · Katsottu: 57
  • WP_20160903_17_15_49_Pro (2).jpg
    WP_20160903_17_15_49_Pro (2).jpg
    853.8 KB · Katsottu: 58
Mitenkäs muuten aiotte tehdä vaippojen suhteen, onko erityinen vaipparoskis? Oon miettiny sitä että haiseeko koko koti sitte jos ihan tavalliseen roskikseen laittaa? Vai onko porukalla tyyliin ulkona vaipparoskikset? :D ja sitookohan nuo vaipparoskis nimellä myytävät pöntöt sitte sitä hajua oikeasti paremmin? :)
 
Mitenkäs muuten aiotte tehdä vaippojen suhteen, onko erityinen vaipparoskis? Oon miettiny sitä että haiseeko koko koti sitte jos ihan tavalliseen roskikseen laittaa? Vai onko porukalla tyyliin ulkona vaipparoskikset? :D ja sitookohan nuo vaipparoskis nimellä myytävät pöntöt sitte sitä hajua oikeasti paremmin? :)

Mä ostin Angelcaren vaipparoskiksen, mutta lähinnä siitä syystä ettei meillä aikaisemmin ollut vessassa ollenkaan roskista, niin sain nyt ikään kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Tarkoitus olis sitten, kun vaippa-ajasta selvitään hankkia joku kompaktimman kokoinen roskis sen tilalle.

En mä varmaan muuten olis ostanut, mutta kun roskis ja kasetillinen pusseja maksoi huimat 17e, niin ajattelin, ettei ole niin väliä vaikkei tuo toimiskaan. Ja siis toi ei ole sellainen malli, joka käärii joka vaipan omaan muoviinsa vaan kaikki menee samaan pussiin, kansi vaan on ilmatiivis.
 
Pikkumyy koko koti todellakin haisee jos laittaa vaipat tavalliseen roskikseen... Ihan pelkästään pissavaipatkii on melkosia haisuleita ni kannattaa laittaa kaikki vaipat ulos roskikseen tai hankkia kunnon vaipparoskis.

Meillä oli esikoisella alkuun sellanen vaipparoskis johon piti hankkii niitä kasetteja, sikahintasia ja turhaa kulutusta, en suosittele. Nykysin meillä on vaipparoskiksena kannellinen ämpäri ulko-oven vieressä. Oon haaveillu sellasesta hajulukollisesta vaipparoskiksesta johon riittäis yks pussi, eikä mikään yksittäin vaipat käärivä, saattaa jäädä haaveeks kun on noita hankintoja muutenkii ihan tarpeeks joutunu tekemään... Yllättävän kalliiks tulee toinen lapsi vaikka meiän esikoinen on vasta 1v8kk ja melkein kaikki tallella :grin
 
Päiväkodissa vaipat laitetaan leipäpussiin ja pussi kiinni ja kannelliseen roskikseen. Kerran päivässä tyhjennetään. Ei kuolla hajuun.
 
No mä en kyllä oo huomannu, että koko tupa haisis, vaikkei ilmatiivistä vaipparoskista ollutkaan. Meillä on ollut kakkavaipat kylppärin roskiksessa, joka toki on alkanut haista seuraavana päivänä, mutta kun se on täyttynyt muutenkin nopeasti, niin eipä tuo ole haitannut. Talvella varmaan tulee laitettua oven ulkopuolellekin joskus.
 
Me muuten bongattiin miehen kanssa Prismasta kerran tuoksullisia roskapusseja.
Oli vaniljaa ja ruusun tuoksua. :happy:
Kokeiltiin kotona ruusua ja koko roskiskaappi hais miehen mukaan ihan vanhalle mummolle. :joyful:
Mutta se vanilja vois kyllä olla aikas kiwa ja sopia hyvin vaipoillekin...??
Kukaan kokeillut?
Mutta täytyypä testata! :)
Yläkerrassa meillä on kyllä se hajuton vaipparoskis.
 
Meillä on vaniljaroskapussit vaipparoskiksessa ulkona, ihan vaan kyllä siks kun ovat halvimpia valkosia roskapusseja koossaan :grin Sisällä jos roskikseen laittais ni voin kuvitella et tulis vähän sama efekti kun joku yrittää peittää hien tai tupakan hajua hajuvedellä :wtf: Eli vaipat kunnon roskikseen tai ulos :)
 
Hei, millaisia hoitopöytiä teillä on?

Tässä oon hetken katsonut seuraavana hankintana sellaista ja paria on jo tarjottukin. Vähän plussia ja miinuksia tulemaan!
 
Takaisin
Top