Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joia ymmärrän tuskasi, mulla oli sama ongelma pinnasängyn kanssa. Lopulta sain sängyn kun olin tarpeeksi röyhkeä laittamaan myyjälle viestiä puolilta öin. Aamulla oli kuulemma jo monta viestiä mutta minä olin eka.
 
Kyllä valittaminen joskus kannattaa :D Samoin kuin kannattaa laittaa mies asialle :D
Meillä on nyt kriteerit täyttävä hoitopöytä, mies löysi sen kaupunginosamme fb-kierrätysryhmästä ja kävi sen jo noutamassa. Tuossa se eteisessä nököttää, kunnes saan siivottua yläkerran vessaan sille sopivan nurkan. Oon niin tyytyväinen, yksi asia vähemmän hankintalistalla. Laitoin myös aamulla tilauksen syöttötuolista ja kylpyammeesta (+vauvan kylpytuki), joten tää on ollut varsin tuottelias päivä hankintojen suhteen :)
 
Viikonloppuna rempattiin makkarin lattia. Onneksi ei isoja yllätyksiä vanhan talon pohjasta löytynyt ja nyt on lisäeristykset lattiassa ja uusi pinta päällä. Mies vielä jaksoi kantaa hoitopöydän (oli esikoisen jäljiltä varastossa) ja vauvanvaatelaatikon sisälle. Kävin läpi tippa linssissä niitä esikoisen vanhoja vaatteita ja mietin miten tavarat hoitopöydälle asettelen. Alkaa tuntua todelliselta tuo vauvan saapuminen. :Heartred
 
Jokos täällä oli puhetta kantorepusta vastasyntyneelle? Manduca, Tula vai jotain ihan muuta? ☺️
Jos vaan pääset johonkin testaamaan, niin käytä mahdollisuus hyväksi :) . Riippuu niin kantajasta minkä repun kokee istuvan parhaiten. Vastasyntyneen kohdalla suosittelisin tutustumaan myös wrap taihin :) . On tavallaan liinan ja repun välimuoto, josta täytyy vain sitoa olkaimet.
 
Niin muuten wrap tain ja repun rinnalle yksi vaihtoehto on ringtai. Siinä on mei tain olkaimet, mutta repun solkien tilalla on kantoliinarenkaat. Niistä voi olla lisäiloa etenkin selässä kantaessa :) . Mutta tosiaan pienellä vauvalla liputan erityisesti wrap tai tyyppisten ratkaisujen puolesta, kun niihin saa tukevasti oikeasti pienen vauvan, kuten omat on olleet ja kantomukavuus on maksimaalinen todellisella kenguru-lapsella. Omat hartiat ei kestä pitkiä aikoja edes hyvin säädettyä reppua.
 
Käykö samainen kantoliina (wrap tai) myös myöhemmällä iällä?
 
Käykö samainen kantoliina (wrap tai) myös myöhemmällä iällä?
Periaatteessa Manducankin paneeli on hiukan turhan kapea isommalle taaperolle. Noissa on muutamaa eri kokoa, mutta kun vaihto isompaan tulee ajankohtaiseksi, niin jälleenmyyntiarvo on hyvä :) . Wrap taita liikkuu myös todella hyvin käytettynä. Ja kun ne on valmistettu samasta materiaalista kun kantoliinat, niin ne paranee käytössä, tulevat joustavammiksi :) .
 
Tää ei nyt niin liittyy vauvoihin mutta aikooko kukaan hankki tollasta bellybind vatsan liina? Se sidotaan siis synnytyksen jälkeen mahaan ja kuulemma auttaa palauttamaan synnytyksestä. Itse mietin että hankkisin mut en tiiä oisko siitä mtn hyötyy, aika hinnakas se kyl on
 
Tää ei nyt niin liittyy vauvoihin mutta aikooko kukaan hankki tollasta bellybind vatsan liina? Se sidotaan siis synnytyksen jälkeen mahaan ja kuulemma auttaa palauttamaan synnytyksestä. Itse mietin että hankkisin mut en tiiä oisko siitä mtn hyötyy, aika hinnakas se kyl on

Eikö tukivyö voisi auttaa samaan asiaan? Nimittäin nyt oon siinä pisteessä että tukivyön hankinta voisi olla ajankohtainen, voisiko sitä hyödyntää synnytyksen jälkeenkin?
 
Tää ei nyt niin liittyy vauvoihin mutta aikooko kukaan hankki tollasta bellybind vatsan liina? Se sidotaan siis synnytyksen jälkeen mahaan ja kuulemma auttaa palauttamaan synnytyksestä. Itse mietin että hankkisin mut en tiiä oisko siitä mtn hyötyy, aika hinnakas se kyl on
Mulla on bellybinderi odottamassa :) . Olen instassa seurannut yhtä paljon liikkuvaa äitiä, joka käytti palautumisen tukena belly binderiä. Ajattelin itsekkin testata.
 
Minulla on tukivyö, jota voi synnytyksen jälkeen käyttää toisessa asennossa. Nyt leveämpi tuki on selän puolella, synnytyksen jälkeen vatsan puolella.
 
Mä oon miettinyt että hankkisin belly binderin, mut minkäläisen sitä en oo vielä osannu ajatella. Ehkä carriwell? En varmaan jaksais mitään sidottavaa versioita.

Ystäväni sanoi että kantoreput kannattaa tosiaan sovittaa ja ihan vauvan kanssa sit tietää kumpi/ mikä sopii itselle parhaiten. Itse siis jätän repun sovituksen ja mahdollisen oston sitte pienen syntymän jälkeen. Saan samaiselta ystävältä liinan lainaan ja neliöliinan omaks kun oli viemässä kierätykseen ❤

Mymmelintytär jyväskylässä on ainakin aikanaan toiminut kantoliina vuokraamo. Jos on vielä toiminnassa niin tämän kautta voisi reppujen ja liinojen sovitus ehkä onnistua.
 
Mie ostin itelleni Carriwellin belly binderin, sitähän voi vissii heti synnytyksen jälkeen alkaa käyttämään niin on oltava valmiina ennen vauvan tuloa. Esikoisen synnytyksen jälkeen tuntu et maha palautu hitaasti, siks haluan nyt testata jos tuollanen belly binder nopeuttais palautumista, ja tietenkin kaventais vyötäröä :grin Tuo Carriwellin versio belly binderista vaikutti kätevältä, helppo pyöräyttää päälle kun on tarrakiinnitys, muutaman kuukauden päästä sit näkee millanen on käytännössä :)
 
Tää ei nyt niin liittyy vauvoihin mutta aikooko kukaan hankki tollasta bellybind vatsan liina? Se sidotaan siis synnytyksen jälkeen mahaan ja kuulemma auttaa palauttamaan synnytyksestä. Itse mietin että hankkisin mut en tiiä oisko siitä mtn hyötyy, aika hinnakas se kyl on

Mie kiinnostuin nyt. Hinnakas on!
Sidottava olis koon puolesta ehkä helpompi mutta se toinen vaihtoehto, tarrallinen? halvempi, mutta kokoa on vaikea arvailla. Enpäs oo ennen tommoisista tiennytkään.

Babyjoy.fi luin sidottavasta ja näinkö mä oikein että 180€??? Ei tuu kauppoja :o
 
Muokattu viimeksi:
Carriwellin belly binder on noin 40€. Mutta jos poikittaista vatsalihasta treenaa raskaana, niin voi parissa päivässä olla suurin osa mahasta kadonnut ilman mitään bindereitä.
 
Mua kiinnostaisi myös tuo belly binder, mutta on aika hinnakas, kun vielä tulee postikulut päälle. On mennyt nyt niin paljon rahaa vauvojen tarvikkeisiin ja vaatteisiin että taidan jättää väliin. Olen pärjännyt 2 raskauden jälkeen ennenkin ilman, niin enköhän nytkin pärjää.
 
Juu noh. Yön yli mietittyäni tuskin hankin mitään bellybinderiä. Ei oo ollu ennenkään. Ja aattelin salitreenit tai edes kotona jotain kahvakuulaa tms. sitten synnytyksen jälkeen. Ja reippaat vaunulenkit, ootan jo :) kun nyt toi lenkkeily on mitä on. Jos ei ala supistella ni sitten jomottaa ja vihloo alapäätä.

28+0 :)
 
Mie tilasin Belly binderin OzBabylta muun pienen sälän kanssa samaan aikaan, ei tullu postikuluja ja sit vielä alennuskoodilla sai kanta-asiakasalen lisäks ylimääräsen alen ni alle 40€ belly binderille jäi hintaa vissii alle 34€ :) Mie haluun saada oman kapean vyötärön nopeesti takasin synnytyksen jälkeen ni tuolla saa ehkä kurottua vyötärön kasaan ainakii edustustilaisuuksiin :grin Imetyspaitoja kun ei oo säkkimalleja tullu vastaan ni niissä trikoopaidoissa ei oo kiva kulkee roikkuvan mahan kanssa ihmisten ilmoilla...
 
Takaisin
Top