Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tässä koittanut vertailla pyykinpesukoneita. :p Elämäni ekan kerran olisi tarkoitus ostaa uusi ja ajattelin, että kyllä netistä vertailemalla löytyy mieluinen, mutta aika epätoivoiselta vaikuttaa.. kun mulla olis "muutama" toive härvelin suhteen: sais olla max 50cm syvä (ja luonnollisesti edestä täytettävä), normipesuohjelma ei sais kestää yli kolmea tunti (miks ihmeessä uusissa koneissa peruspesuohjelmien kesto on heittämällä yli 200 minuuttia? Kellä oikeasti on aikaa odottaa neljä tuntia pesuohjelman loppumista?), linkouksen desibelit ei sais ylittää 75db:tä eikä veden vuosikulutus sais olla ihan jäätävä (yli 10000 litraa..) ja sit olis kiva, jos ulkoasu (lue nappulat ja näyttö) miellyttäis edes jotenkin silmää - esim. Boschin koneet on tosi kökösen näköisiä, tai siis jotenkin kivikautisia.. Niin ja hinnankaan ei tartteis olla yli viittäsataa.. tai jää Munanen pian ilman vaunuja. :shy: Voi, että.. nään sieluni silmin, miten saan Gigantin ah-niin-palveluintoiset (ne aina jostain syystä pakoilee mua.. wonder why..) myyjät hyppimään pitkin seiniä, kun marssin vaatimuksineni sinne liikkeeseen.. :hilarious:

Syyskuun puolessa välissä käyn tyhjentämässä siskon varastot kaikesta vauvatavarasta, niin sit selviää, mitä pitää vielä ostaa vai tarviiko oikeesti mitään.. sieltä kyllä löytyy varmasti kaikki mahdollinen ja mahdoton. :happy:
 
Mä oon tässä koittanut vertailla pyykinpesukoneita. :p Elämäni ekan kerran olisi tarkoitus ostaa uusi ja ajattelin, että kyllä netistä vertailemalla löytyy mieluinen, mutta aika epätoivoiselta vaikuttaa.. kun mulla olis "muutama" toive härvelin suhteen: sais olla max 50cm syvä (ja luonnollisesti edestä täytettävä), normipesuohjelma ei sais kestää yli kolmea tunti (miks ihmeessä uusissa koneissa peruspesuohjelmien kesto on heittämällä yli 200 minuuttia? Kellä oikeasti on aikaa odottaa neljä tuntia pesuohjelman loppumista?), linkouksen desibelit ei sais ylittää 75db:tä eikä veden vuosikulutus sais olla ihan jäätävä (yli 10000 litraa..) ja sit olis kiva, jos ulkoasu (lue nappulat ja näyttö) miellyttäis edes jotenkin silmää - esim. Boschin koneet on tosi kökösen näköisiä, tai siis jotenkin kivikautisia.. Niin ja hinnankaan ei tartteis olla yli viittäsataa.. tai jää Munanen pian ilman vaunuja. :shy: Voi, että.. nään sieluni silmin, miten saan Gigantin ah-niin-palveluintoiset (ne aina jostain syystä pakoilee mua.. wonder why..) myyjät hyppimään pitkin seiniä, kun marssin vaatimuksineni sinne liikkeeseen.. :hilarious:

Syyskuun puolessa välissä käyn tyhjentämässä siskon varastot kaikesta vauvatavarasta, niin sit selviää, mitä pitää vielä ostaa vai tarviiko oikeesti mitään.. sieltä kyllä löytyy varmasti kaikki mahdollinen ja mahdoton. :happy:

Mä ostin vuos(?) sitten maailman parhaimman pesukoneen! Samsung merkkisen, normipesu kestää VAAN 1 tunti 13 minuuttia. 1400 on täyslinkous mutta linkoan aina 800, ja vaatteet on silti melko kuivat. Ja löytyy vauvanvaatteiden pesuohjelmaa sun muita :P niin ja on edestä täytettävä, 7kg kone että oon saanut siinä jopa mattoja pestyä.
 
Mä ostin vuos(?) sitten maailman parhaimman pesukoneen! Samsung merkkisen, normipesu kestää VAAN 1 tunti 13 minuuttia. 1400 on täyslinkous mutta linkoan aina 800, ja vaatteet on silti melko kuivat. Ja löytyy vauvanvaatteiden pesuohjelmaa sun muita :p niin ja on edestä täytettävä, 7kg kone että oon saanut siinä jopa mattoja pestyä.

Mäpäs kuule paria Samsungia oon nyt vertaillutkin. Ja kun mä saan tarpeen vaatiessa alakerran pyykkituvan 12kg:n konetta käytettyä, niin rummun ei ees tartteis olla kauhean iso.. ja sillä vaatimuksena on edestätäyttö, että saan pariksi kuukaudeksi vaipanvaihtopisteen pesukoneen päälle, niin ei tarvii ostaa erillistä hoitotasoa.
 
Mulla on whirlpool, mutta se on siis normaalikokoinen kone. Ehkä jossain kohtaa hankitaan tilalle 10kg pesukone. Nyt on noin 6kg kone.
 
Joia, en ole koskaan sängyn päälle mobilea kaivannut. Eihän nukkuessa kuulu katsella virikkeitä! Outo keksintö!
 
Meillä tapahtui erikoinen päältä täytettävän pyykkikoneen totaalihajoaminen sisältä plus savut heinäkuussa. Otin mitä S-etupisteillä pystyi ostamaan, edestä täytettävän 9 kg:n koneen (valikoima juuri sinä päivänä oli tämä). Siinä on ollut tekemistä, että saa kahdestaan lähellekään täyteen, mutta lapsiperheessä ei ehkä ihan niin suuri ongelma :) Olen tyytyväinen, että hajosi tilanteessa, että ollaan molemmat vielä töissä. Tällä hetkellä hoitotaso siinä päällä, mutta voi olla, että käyttelen hoitotasoa osittain pinniksen päällä (yövaihdot).
 
Meilä on upo pesukarhu, slim-mallinen..mahtuu pieneenki kylppäriin(oisko syvyys ehkä 45cm).. 5kg se pyykkiä vetää ollakseen pieni kone.. pesuohjelmat kestää 50min-vajaa 2h,riippuen ohjelmasta.. ja joka ohjelmassa on vaihtoehtona myös pika-versio :) linkous muistaaksee max 1400kierrosta/min mut saa ite manuaalisesti pienennettyä tuota määrää.. ite oon kyl tykänny,ainut miinuspuoli jonka oon nyt huomannu on se et aikuisen kokonen peitto ei sinne mahdu..tai saattaa se mahtua mut oon nii arka ku peitos lukee et pesu vähintää 6kg koneessa :D en viihtis tietentahtoen rikkoa...
 
Meillä on 1,5 vuotta sit ostettu 7kg pesutorni, LG merkiltään. Oon tykänny tosi paljon :) On hyvän näköset laitteet, perusohjelma n. 2 tuntia, linkous max 1400 eikä kuulu kova meteli, on tosin lähemmäs 60cm syvät mut meiän kylppäriin mahtuu just. Prismasta saatiin ihan hyvään hintaan. Oli vaan pakkohankinta kun edellinen kone oli jo vanha, ja mie en vauvan tultua taloon enää kerenny/ jaksanu ripustaa pyykkiä kuivamaan ni uusittiin sit kone ja otettiin kuivausrumpu kaveriks.
 
Meillä 5,5kg kone, jonka merkkiä en edes muista :grin Aikoinaan miehen isä osti sen miehelle miehen ekaan omaan asuntoon eli taitaa olla sellaiset 8 vuotta vanha. Ihan perus päältä täytettävä, joka pesee tosi hyvin. Pesuja on erilaisia ja eri mittaisia, linkousta pidän yleensä pienemmällä mitä maximi olisi. Mun mielestä helpompi kaivaa pyykit sieltä päältä täytettävästä kun teline on heti vieressä, mihin ripustaa kuin kyykkiä siellä lattiatasossa edestä täytettävän kanssa. Jossain vaiheessa haluan isomman koneen niin mahtuu esim lakanapyykkiä enemmän koneeseen kerralla. Mutta en mä tiedä milloin tuo vanha sanoo itsensä irti, en kehtaa ennen sitä ostaa uutta... Kaikki muut kodinkoneet ollaankin taidettu uusia sen jälkeen kun tähän nykyiseen taloon muutettiin.
 
Ellukkainen, oli sentään joku muukin, jolla vanhempi pesukone. :D Mielenkiinnosta kaivoin meidän pesukoneen käyttöohjeen esiin. Koneen merkki on Husqvarna ja se on ostettu näköjään v. 2004, eli on 12 vuotta vanha, haha! :grin Kuitti oli vielä tallessa käyttöohjeen välissä. On päältä täytettävä ja 5 kg kone. Ostimme sen käytettynä 5 vuotta sitten ja maksoimme siitä 50€. Hyvin se pyykkiä edelleen pesee ja monta pesuohjelmaa löytyy. Minäkin pidän linkousta yleensä yhtä pienemmällä kuin mitä maximi on. Kyllä tuo joskus meinaa ettei käynnistä pesuohjelmaa, mutta kun muutaman kerran käynnistää uudelleen niin suostuukin käynnistymään. Uuden hankimme sitten kun tuo menee rikki. :)

Kuivausrumpua meillä ei ole, emmekä aio hankkia. Pesen pyykkiä yhden koneellisen päivässä, niin ehtii aina pyykit kuivua narulta ennen seuraavia märkiä pyykkejä.
 
Meillä on samsung joka pesee ja kuivaa. Pesutorni ois tietty kätevämpi kun vois heittää ekan satsin kuivaukseen samalla kun seuraava on pesussa mutta harvoin on meillä tarvetta semmoseen. Aika vähän on tullut aiemmin käytettyä sitä kuivausrumpuna mutta nyt on kiva kun saa vauvan vaatteista ja vaipoista pehmeitä :)
 
image_view.php.jpg
Tämmösiä tullu kans hankittua tässä muutaman vuoden sisään. Lelukaari ja Pandana Fox tuli postissa pari päivää sitten:happy:
Joidenkin mielestä ehkä lellin piloille, mutta itse olen todennut vaan että kai saan olla innoissaan tulevasta esikoisesta.
Mihin ei oo enää kellää ollu mitään sanomista :wink
 
Mä olen avoimen kateellinen kaikille joilla on kuivausrumpu. Oon haaveillut sellaisesta jo monta vuotta, harmi kun meille ei sellaista mahdu. Tai mahtuisi sitten jos purettaisiin kaikki kylppärin kaapit ja työtaso mutta a) tarvitaan se kaikki kaappitila sekä myös työtason tila ja b) voisi olla kallista puuhaa. Joten täytyy sinnitellä ilman ja menettää hermot noiden kuivaustelineiden kanssa (ne ei mahdu mihinkään ja on aina tiellä!).

Pyykkikone meillä on 4,5v sitten hankittu Samsung, 8kg kone missä mm. vauvanvaatteille oma pesuohjelma. Kohta pääsee sitäkin koittamaan :) Normipesuohjelma kestää 1h50min, mutta kone punnitsee itse vielä pyykin painon ja lyhentää ohjelmaa tarpeen mukaan. Ollaan oltu koneeseen tosi tyytyväisiä, mutta vähän jo pelätään milloin se hajoaa... Kun ei noiden nykykoneiden keskiarvoikä niin hirveän korkea taida olla. Onneksi mun isä asuu tässä puolen kilsan päässä, käytetään sit niiden konetta uutta odotellessa.
 
Heidikettu, meillä on kans vauvalle hankittu tuon sarjan leluja (plus pari muutakin samalta valmistajalta), ja tuon leikkimaton ajattelin vielä hommata. Tykkään noista tosi paljon :)
 
Heidikettu, meillä on kans vauvalle hankittu tuon sarjan leluja (plus pari muutakin samalta valmistajalta), ja tuon leikkimaton ajattelin vielä hommata. Tykkään noista tosi paljon :)

Jep, Itse kun olin jokunen vuosi takaperin eräässä lastentarvikkeita myyvässä liikkeessä töissä niin sillon ihastuin kyseisiin leluihin ja jotenkin olisin itseäni ehkä huijannut jos en tuota lelukaarta nyt olis ostanu kun sitä jo joskus aikoinaan hypistelin kun tein näyteikkunoita :)
 
Meillä on pesukone, jossa on kuivaustoiminto. Ostettiin muistaakseni ihan tänä vuonna. Edellinen oli noin 8-10 vuotta vanha ja vuosi sitten mies vaihtoi siihen osia, että ei lingotessa lähtisi liikkeelle. Uudet iskunvaimentimet auttoivat reilun puoli vuotta, mutta sitten kone alkoi taas lenkkeillä. Olen tyytyväinen tuohon uuteen koneeseen. Useimmiten pesen kuivauksen kanssa.
 
Kellään kokemusta Doomoo Seat säkkituoli-sitteristä?
Meille tulee semmonen siskolta lainaan. Niillä sitä käytettiin lähinnä lapsen ruokailuihin, kun ei vielä osannut itte istua ja söi jo kiinteitä. Omaa kokemusta ei siis vielä oo :)
 
Meilläkin on tollanen Samsungin 6kg kone, siinä on normaali pesuohjelma 65min ja sit pidempi pesu kestää reilut kaksi tuntia. Oisko ollut 135min. On hiljainen ja lallattelee kivasti kun pesuohjelma loppuu. Kone on 4 vuotta vanha ja sit kun tästä koneesta aika jättää, aion hankkia toisen Samsungin. Näköjään hyvänlaatuisten puhelinten lisäksi hyvänlaatuisia pyykinpesukoneita :grin
 
Helkkari mua ärsyttää, pakko avautua. Kuukauden verran olen koittanut aktiivisesti ostaa meille hoitopöytää tietyin kriteerein, käytettynä. Lähinnä olen vahdannut tori.fi ja kyllä kuulkaas alkaa veekäyrä nousemaan kun nopeasta yhteydenotostani huolimatta pöydät myydään aina jollekin toiselle. Tänään tuli seitsemästoista huti. Ihan uskomatonta. Onhan tässä vielä aikaa, mutta haluaisin jo tämänkin projektin pois listalta asap.
 
Takaisin
Top