Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mekin saatiin 2014 lopussa synnytyssairaalasta liberon laukku. Onko tämä muuttunut vai riippuuko paikasta, saako mukaan?
 
Se on muuttunu että ei enää saa sairaalasta Libero laukkua, en vaan tiennyt että sen saa jo ennen lapsen syntymää. Itse haettava k-kaupasta.
 
Babyboxia saa Lastentarvike liikkeistä, heidän nettisivuiltaan voi tilata paketin ja hakea sen sitten paikanpäältä. Paketin sisältö vissiin vähän vaihtelee, meiän paketissa oli muutama vaippa, tutti, pesuainenäyte, puhdistuspyyhkeitä, joku kylpyainenäyte ja jonkunlainen liina.. Olikohan muuta, en muista enää.
 
Liberolaukusta tulee kuponki postissa. Mulle tuli jo kun olin tilannut sen keskenmenneen raskauden la:lla..Ei ollut mikään erityisen yllätyksellinen pakkaus. Tykkäsin enemmän babyboxista.

Me tilattiin amazonista tajuton paketti tuttipulloja :hilarious: vähän innostuttiin.. Mulla on aina ollu pelko ettei imetys suju kun ei äidiltänikään oikein sujunut, mutta parhaani meinaan tietenkin yrittää. Ajatus kuitenkin oli ettei tarvii sitten lähteä metsästämään pulloja ja toiveena ois että saisin pumpattua ja mieskin vois osallistua syöttämiseen. En tietty meinaa alkuun pestä kuin yhden pullon että sitten jos ei tule käytettyä niin saa ylimääräiset myytyä helposti pois.
 
Mulla on vauvalle vaan kaks tuttipulloa, enkä taida enempää edes hankkia. Mulla sen sijaan sit hankittu jo imetysliivejä ja -paitoja sekä imetystyyny. Toivotaan että onnistuu.
 
Meillä on yka tuttipullo ja toisen varmaan vielä ostan varalle. Saa niitä sit kaupasta lisää kun tarttee. Neljä tuttiakin on, vaikka eihän tuota tiedä kelpuuttaako neiti tuttia edes. Enempää tutteja en vielä osta. Meillä ne tulee olemaan aikamoinen kulutustavara kyllä jos neiti käyttää, koska olen varma, että meidän koirat ovat aivan hulluina tutteihin.. ei varsin kauan ehjänä pysy jos ei ole tutti kiinnitettynä puseroon kiinni, ettei pääse lattialle aina pudottamaan. :grin
 
Jihuu! Aamulla harmitti aikainen herätys, väsymys, sade, siivouspäivä ja verikokeeseen meno, mut kotimatkalla sit piipahdin paikallisella lastenkirpparilla ja tulin kotiin ainoastaan 20€ köyhempänä, mutta sitäkin tyytyväisempänä. Mukaan lähti: Wallaboon kaukalopussi (näytti ihan uudelta), kaksi pinniksen reunapehmustetta, 3 kpl harsoja, Aventin uusi tuttipullo ja siihen 4 kpl uusia tuttiosia ja pöllöpotkaripuku. Kyllä kirppikset vaan on mahtavia! :happy:

kirppis25.8..JPG
 
Oon niin fiiliksissä kun eilen saatiin isoin hankinta eli tuplarattaat kotiin. :happy: Hain myös Eisbärchenin lämpöpussin. Sitten vielä eilen yksi tuttavamme toi lapsenlapsensa käytettyjä vaatteita 2-vuotiaallemme, mutta seassa olikin vaatetta vauvallekin. Hän oli yllätykseksi myös kutonut ihanat pikkuiset villasukat ja lapaset vauvalle. :love7
 

Liitteet

  • PicsArt_08-25-01.46.26.jpg
    PicsArt_08-25-01.46.26.jpg
    533 KB · Katsottu: 35
Marras16 huippulöytöjä :) meillä on tuo wallaboo uutena (tais olla 50e).

Juu oon tosi tyytyväinen. Oon muutenkin ihan taivaissa tän kirppistelyn kanssa. Esikoisen kanssa en hirveästi kirppistellyt, kun exä oli kovin kirppisvastainen ja ei silloin mitään hyviä kirppiksiä aivan lähellä ollut. Nyt olen löytänyt pari tosi hyvää kirppista ja lähes aina tehnyt hyviä löytöjä. Kestovaippoja tai imuja ei nyt löytynyt, mitä varsinaisesti lähdin sieltä etsimään, mut eipä harmita. :grin
 
Yölento, minusta on haastavaa, kun ei tiedä, minkäkokoisen vauvan saa! Jos saa pienokaisen se käyttää newbornia, ja jos onkin 5kg jättiläinen - niin aloittaa ehkä heti "oikeiden vauvojen" koosta :) Mulla kun ei ole yhtään mitään vanhastaan, niin hankinnat voi ekojen senttikokojen kanssa mennä ihan metsään.
 
Tää on sarjassamme "keltanokka kyselee", mitä funktiota on sellaisessa sängyn yläpuolelle laitettavassa mobilessa? Rauhoittaako sen liikkeen katsominen ja melodian kuunteleminen vauvaa vai onko kyseessä ns. turhake? Onko tilanteita joista selviäminen on selkeästi ollut tällaisen mobilen ansiota vai pärjääkö ilmankin?

Tekisi siis mieli hankkia sellainen mutta en toisaalta haluaisi hankkia mitään turhaakaan...
 
Joia, ei oo mikään pakollinen. Ihan tavallisia lapsia/aikuisia kasvaa niistäkin, jotka ei ole mobilea vauvana tuijotelleet.
 
Uskon siis että ilmankin pärjää. Lähinnä ajoin takaa että liittyykö mobileen joku hyvä ns. mukavuustekijä joko vauvan tai hänen vanhempansa osalta :)
 
Meillä on vihdoin pinnasänkykin. Alkujaan siis löysin fb kirppikseltä just sellaisen sängyn kuin halusinkin ja haku sovittiin, mutta myyjä perui kaupat. Otti viime viikolla uudelleen yhteyttä, että vieläkö pinnis kiinnostaa, myy sen patjoineen sittenkin. Käytiin sit sekin kotiuttamassa, nyt se odottaa kasaamista parvekkeella. Syyskuun loppupuolella meinattiin pistää kasaan :) eilen tilasin vaunulasta ihanan reunapehmusteen ja samaan sarjaan pussilakanan ja tyynyliinan. Ja ihanan luumun värisen ammeen :p
Vielä reilu 2kk odottelua.. oon kyllä tehnyt tilauksen, että vaavi vois tulla vaikka 26.10.16 - elikkä tasan 2kk päästä :grin
Nyt meiltä ei puutu oikeastaan mitään tähdellistä. Syöttötuolikin saadaan työkaveriltani näin jo hyvissä ajoin, sekä pehmuste siihen sekä Nalle Puh -leikkimatto. Leikkimattoa ei ois ehkä itse ostettu lainkaan, mutta ilmaiseksi saadaan niin mikäs siinä. Ehkä uusi patja hankitaan sänkyyn vielä. Ja pehmuste hoitotasolle, mut se on hankinnassa lastentarvikeliikkeeseen saamallani lahjakortilla.

Vaikka mitään ei puutukaan varsinaisesti enää, varastoja on silti täydennettävä. Harsoja ostettava ainakin lisää ja kietaisubodyja muutamia. Ja muuta hoitotarviketta :)

Mileim rv 29+4
 
Takaisin
Top