Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
himmelsk-kuvioharso-valkoinen__0388031_PE559123_S4.JPG
alskad-huppupyyhe-vauvalle-valkoinen__0283475_PE420987_S4.JPG
nanig-seinalokerikko-vihrea__0316917_PE386128_S4.JPG
nanig-laatikko-vihrea__0316914_PE386328_S4.JPG

Tässäpä olisi tämän päivän Ikea ostoksia :) Lisäksi vielä koottavia laatikkoja, joihin mahdollisesti tulee vauvantarvikkeita tai muuta roinaa kaapeista :D Mutta nuo nyt ainakin ovat vauvalle :)
 
Ostin käytettynä semmoisen kapalounipussin, joka tuo turvaa ja jossa vauva nukkuu luonnollisessa asennossa. Ehkä ensimmäiset kolme kuukautta mahtuu siinä nukkumaan niin pitää varmaan hankkia vielä valmiiksi isompikin unipussi.
 
Meille Ikeasta päätyi hoitoalusta suojafroteineen, pari harsopakettia, raidallinen unipussi ja patjansuojus vaihtariksi äitiyspakkauksen suojalle.

Lipastoa vauvan vaatteille katottiin myös, mut ei oikein ykkösvaihtoehtoa löytynyt ja tehtiin alustava katselmu pinniksistä. Alkuun vauva nukkuu laatikossa, joten sängyn ostolla ei ole kiire. Sitten kun sänky hankitaan, ostetaan varmaan Ikeasta myös pakkauksen peittoa isompi peitto, toi monen suosima reunasuojus sekä pari lakanasettiä.
 
Tilasimpas tuossa aikani kuluksi sitten vaihtopeiton, pussilakanasetin ja vaipparoskiksen - oon pitkään arponut vaipparoskiksen tarpeellisuutta, mutta koska meillä ei ole vessassa roskista (ei ole juuri tullut "naisellista roskaa", kun muuttaa raskaana ollessaan) ja kaikki omaa silmää miellyttävät ja tarpeeksi pienet ovat olleet jäätävän hintaisia, niin päädyin sit kuitenkin ostamaan Angel Caren roskopöntön alennuksesta.

Eihän ne omatkaan tamponit järin kukkasille tuoksu, joten ei haittaa yhtään vaikka tulevaisuutta ajatellen vessan roskiksessa olisikin hajulukko. Ja siksi päädyin tuohon Angel Careen, kun siinä se muoviroskan määrä on edes jotenkin pysynyt lapasessa - melkein sama kuin käyttäisi normaalia roskapussia.

Taidan tänään tehdä vielä täsmäiskun kirjakauppaan katsomaan niitä vauvakirjoja, olisi niin kiva päästä kohta täyttelemään jo ensimmäisiä tuntemuksia ja fiilistelemään uutta tulokasta. Kangaskauppaankin pitäisi mennä, siskon lainasitteriin saan valita uudet kankaat. :smug:
 
Minä ajattelin vuokrata taas tuon Vaavi.fi -sivuilta löytyvän vauvansängyn. Vuokrasin sen esikoisenkin kohdalla ja ainakin meillä oli silloin kovassa käytössä. Helposti sai vauvan pötkölleen, sopivan korkea selälle, eikä koirakaan päässyt vauvaan käsiksi huomaamatta. Rullat alla, niin siirtelin sänkyä ja vauvaa helposti hätäsektiohaavasta huolimatta. Onko muilla kokemuksia tuosta sängystä?
 
Mä oon nyt pettynyt kun en löydä Anne Geddesin vauvakirjaa (suomenkielisenä) mistään. Näillä kahdella muulla lapsellani on kummallakin erilaiset Geddesin vauvakirjat, mutta tälle kolmannelle en löydä edes samanlaista jomman kumman muun kanssa.
 
Vaavisänky on meillekin jo tilattu. Laitoin toimituspäiväksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Kokemuksia ittellä ei oo, mutta siskolla ja kaverilla kyllä. Ja molemmat kehu tosi paljon. Plus oon lukenu blogeista kehuja.
 
Tulikii jo käytyä Ikeassa... Täytyy tuosta ikean reunapehmusteesta sanoo ketkä ei oo vielä hankkinu, en suosittele, jäi ostamatta kun näin sen livenä. On tosi lörppöä kangasta ja ei kestä kunnolla sängyn reunoilla ylhäällä vaan painuu alas niistä kohista mistä ei ole kiinni, eli ei toimi tarkotuksessaan. Meillä ennestään yksi Ikean reunapehmuste ja se ihan samanlainen, toivoin että tuo olis parempi mut ihan samalla tavalla lörppö kun se vanha malli.

Vinkkejä otetaan vastaan hyvästä reunapehmusteesta :)
 
Stokken reunapehmusteet on huippuja, paksuja ja eivät kyllä liiku minnekään. Nornaalissa pinnasängyssä meillä on Babystylestä ostettu suoja ja se on kyllä ollut hyvä. Merkkiä en vaan muista nyt. Itse myös kauhistelin Ikean suojuksia, tosi lörppöjä.
 
Laadukkaita saa edullisesti kun ostaa käytettynä. Itse ostin molemmat reunapehmusteet käytettynä. Uutena ovat aivan törkeen kalliita.
 
Täytyypä alkaa kattella, me tarvitaan pehmuste jo tuohon pahvilaatikkosänkyynkin. Pinnasänkyä ei luultavasti mahduta vielä ottamaan, kun on remontti kesken ja rajalliset tilat :) Pinnis saadaan miehen siskolta, mutta vielä ei haluta kaaoksen keskelle hakea.
 
Mä kävin hiukan keskustassa pyörimässä ja kävin katsastamassa yhden suht uuden lastentarvikekirppiksen. Huh, siellä ei meinannut eteensä päästä kun mahat ja vaunut tukkivat kaikki välit, olipa porukkaa. Ensin vaikutti hukkareissulta, kun mitään ei meinannut löytyä, mutta lopulta löysin siistin ja hyväkuntoisen Eisbärchenin lämpöpussin vaunuihin 17€. Nyt noita saa näemmä alennuksessa n. 30-40€ ihan uutenakin eli ei paha hinta sekään. Tossa saa siis ton pääaukon kiristettyä ja alhaalla olevan heijastinnauhan alla myös vetoketju, josta saa ton alaosan auki. Olen tosi tyytyväinen et löytyi tämä. :happy: Muoks. Niin hyvää vaatetta tolla kirppiksellä oli yllin kyllin, mut pidin itteni tiukkana niitten kanssa, kun niitä jo melkonen määrä.

1256718003.jpg


Äh, olin juuri ajatellut ton reunapehmusteen ostoa Ikeasta, mut enpä sitten taida jos ei hyvä. Täytyy katella käytettynä.
 
Mäkin olin meinannu ikea-pehmustetta, mutta nyt sitten vaan toria penkomaan. Ja lähialueen kirppareita. Onko vaan stokke hyvä vai suositteletteko jotain toistakin merkkiä? Oisko isotöinen tehdä itte?
 
Minä ostin reunapehmusteen kirpparilta, maksoi ehkä pari euroa jos sitäkään.. Saa nähdä millainen on sitten käytössä.
 
Meinasin just että tekis itse. Katsotaanpa kangas- ja tarvikevarastot. .. Ideahan on periaatteessa tosi yksinkertainen.
 
Voihan niihin valmiisiin reunapehmusteisiin ommella ite lisää niitä sitomisnauhoja, että sen saa tiukemmin ja useammasta kohdasta sidottua pinnoihin. Ei ole vaikeaa eikä edes ompelukonetta tarvi, kun eihän sen tarvi mitään kovaa painetta kestää, kunhan pysyy kiinni. Meillä reunapehmusteen teki mun äiti, missäköhän sekin muuten on... Täällä Amerikassa ollaan muuten hirveän neuroottisia noista reunapehmsuteista ja joka paikassa toitotetaan kuinka ne on vauvalle vaarallisia ja että jos jotain käyttää, pitää olla vaan sellasta hengittävää verkkokangasta. Tiedä häntä sitten. Me käytettiin pehmustetta siihen asti, kunnes vauva alkoi olla sen verran iso, että keskittyi nukkumisen sijaan vain niiden nauhojen näpräämiseen.

Mä aloitin hankinnat siitä järkevimmästä päästä eli Stokken Tripp Trapp -tuolista, kun tuli kierrätysryhmässä vastaan viinipullon hinnalla. Arvelin, että sitä halvemmalla en kyllä saa koskaan ja tosi hyväkuntoinenkin se oli, vaikka noissa maalatuissa näkyykin kaikki naarmut ja kolhut paljon selvemmin kuin puunvärisissä. Mies naurahtikin, että tätähän se vauva ekana tarvii :D :D


piipaa 29+1
 
Mie kun en oo yhtään kirpputori ihminen ni en osaa käytettynä ettii, eikä nuo käsityötkään oo miun juttu :grin Kalliiks tulee ostaa kaikki uutena mut onneks on alet millon missäkii :)

Tuossa ikean reunapehmusteessa on sekii kun on niin ohutta kangasta ni ei auttais lisänauhat, painuu kasaan kun ei oo tarpeeks jämäkkä. Eli paksumpaa materiaalia kun ois ni ei paljoo ees tarvii kiinnityksiä ni ois hyvä. Etsintä jatkuu
 
Mä olen ruvennut vakavasti harkitsemaan tällaista: Tiny Loven Rocker Napper 3-in-1 on tuote jossa yhdistyvät keinun, sitterin ja pienen ensisängyn ominaisuudet mainiolla tavalla, tehden siitä erittäin monikäyttöisen tuotteen helpottamaan elämää pienen vauvan kanssa.
3in1napperharmtur-800x1000.jpg

Oon iteki miettiny tollasen hankintaa :) Helpottaisi kun vauva voisi päivisin nukkua tuossa olohuoneessa kun sittereitä ei mielellään saisi ihan pienillä käyttää. En sitten tiedä onko sitterinä kuinka hyviä, kestääkö hyvin vauvan painoa ja kuinka pitkään vauva mahtuu siihen.
Onko kellään kokemusta noista?
 
Takaisin
Top