Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mistä tilasit sitterin ja minkälaisen? Itsekin pähkäilen sitterin ostoa..

http://www.jollyroom.fi/lastentarvi...itterit/2me-kajsa-2012-babysitteri-2012-musta

Tuollaisen sitterin. Ajattelin, että tuollainen pussittava malli olisi hyvä (Kuten Baby Björnillä), kun edellisissä sittereissä joissa selkäosa on ollut sisältä ohutta pahvia niin vauva on aina valunut puolelta toiselle. Ajattelin että tuon mallin sittereissä voisi pysyä tukevammin paikoillaan ja olisi vauvallekin mieluisampaa. :) Tuosta hankkimastasi Mamin koliikkipullosta sen verran, että kannattaa aina tarkistaa että se pohjan kierre on paikoillaan ja tiiviste kunnolla. Nimimerkillä: kyseisen pullon kanssa monesti päällensä lirautellut maidot pohjan kautta.

Esikolla oli tutti käytös, tokalle ostin kaikkia pimeässä loistavia malleja ym. ja niin ne vaan kaikki lensi sängyn pinnojen välistä kun ei mikään kelvannut. Oli sitten ilman. :hilarious:
Tuttipullot on kyllä tulleet käyttöön, kun olen antanut pumpatun maidon ja osittain korvikkeen pullosta. Ja tälläkin kertaa aion varautua pulloilla, enkä koe sitä pulloilua vaikeaksi tai että olisin huono äiti kun en imetä. Pääasia kun lapsi jotenkin sen ravinnon saa ja hengis pysyy. Oman maidon tuottamisen onnistumisesta (koska tiehyet on katkaistu muutama vuosi sitten) kun ei ole vielä mitään tietoa kun en muistanut lääkärillä siitä viimeksi kysyä.
 
Muokattu viimeksi:
http://www.jollyroom.fi/lastentarvi...itterit/2me-kajsa-2012-babysitteri-2012-musta

Tuollaisen sitterin. Ajattelin, että tuollainen pussittava malli olisi hyvä (Kuten Baby Björnillä), kun edellisissä sittereissä joissa selkäosa on ollut sisältä ohutta pahvia niin vauva on aina valunut puolelta toiselle. Ajattelin että tuon mallin sittereissä voisi pysyä tukevammin paikoillaan ja olisi vauvallekin mieluisampaa. :)

Ohhoh, olisipa edullinen! Laitetaampas harkintaan :)
 
En ole ajatellut, että isän tarvitsisi osallistua ruokintaan, kun kaikkeen muuhun pystyy osallistumaan. Ainakin minulla imetys häiriintyi niin herkästi, että en siihen mene pulloa sotkemaan. Omalla kohdallani kysynnän ja tarjonnan laki toimii imetyksessä, siis maitoa tulee juuri se määrä, mitä vauva tarvitsee ja pumppu on lähinnä sitä varten, jos tulee tukoksia. Pakastan ylimääräisen maidon heti.
 
Mitä suuremmat ja/tai suuremmalla nännipihalla varustetut rinnat on, sitä herkemmin imuote saattaa tuteista häiriintyä. WHO:n babyfriendly sairaaloissa, joita on Suomessakin, ei käytetä osastolla juuri imuotteen häiriitymisen takia ollenkaan tutteja tai tuttipulloja. Jos vauva tarvitsee lisämaitoa, se annetaan hörppyyttämällä. Teelusikalla annoin omalle nuorimmalle maitoa muutaman kerran, kun sillä oli todella kova synnytysväsymys päällä.
 
Tää on tosiaan yksilöllistä tää imetysjuttu. Itsellä se toimi hyvin, vaikka jo synnytyssairaalassa sen mokan takia antoivatkin pullosta maitoa. Ja kuten tuossa aiemmin jo mainitsin, ensin odotetallaan että imetys alkaa varmasti sujua, kunnes kokeillaan pulloa.
 
Oisko kellään mitään tietoa ja/tai kokemusta vaipparoskiksista?
Niitäkin kun on jos jonkinlaisia...
 
Sen verran on kokemuksesta vaipparoskiksesta että sellanen mihin tarvii ostaa täyttökasetteja kannattaa jättää kauppaan. Kasetit ihan hirveen kalliita, ja tietysti ei kovin ekologinen valinta. Oli esikoisella mut en enää ikinä hankkis vastaavaa. Ite oon katellu nyt Ubbi vaipparoskista mihin ei tartteis kun tavallisen pussin, siinä pitäs kestää hajut sisällä. En vaan oo raaskinu tilata kun on hintava. Jos jollain on kokemusta tosta ni kertokee onko hyvä :) Mut voi olla että meiän vaipparoskiksena jatkaa tuo ulko oven vieressä ulkona oleva kannellinen roskis...
 
Niin ja noissa vaipparoskiksissa lukee monissa että täyttökasetti riittää jopa kuukaudeksi, ei pidä paikkaansa, hyvä jos viikoksi riittää...
 
Mä tilasin just itelleni yhdet imetysliivit, synnytyksen jälkeen käytettävän belly binderin, merinoisen kypärämyssyn ja merinoiset tossut, kantosuojan ja vaippaharsoja pari pakettia.

Enää kaukalo, hoitotaso, vähä pulloja ja rintapumpun osia ja vaippoja. Sitten aletaan olla valmiita. Niin täytyy tosin ostaa myös bodyjä vähän lisää ja vaatetta, mutta ne hoituu vaikka kauppareissujen yhteydessä :) .

Synnytystä ennen ostan ison läjän luontaistuotteita, mm nokkostippoja ja imetysteetä. Niin ja synnytykseen tens-laitteeseen tarvii tilata isot lätkär. Mutta varsinaiset tytön hankinnat alkaa olla loppusuoralla <3 .
 
Mie ostan varuiksi pari aventin tuttipulloa ja nan korvikemaitoa ja tutit. Kun ei ikinä tiiä.... kaikki kolme poikaa olen onnistuneesti alusta asti imettänyt 4-6kk. Esikoinen ei tuttia kelpuuttanut ikinä minkään mallista. Kaks nuorempaa kelpuutti tutin ja imetys sujui hyvin. Pari kertaa taisin joskus kokeilla rintapumpulla lypsää pulloon maitoa mutta eipä juuri ollut tarvetta pulloille kun vasta 4-6kk iässä kun oli annettava korvikemaitoa. Minusta on hyvä et kaiken varalta ne on kaapissa.
Kaikki muu onkin hankittu paitsi ne pullot ja tutit. Ja muutama harso lisää. Ja vaipat.

Auto vaihdettu tila autoon. Vaihdettiin 2 autoa yhteen isoon. Nyt mahtuu 7 hlö. Meitä on jo 6 kun koko perhe vauva mukaan lukien.
 
Minkä merkkisen belly binderin hommasit Uusperheellinen? Siulla oli vissii jotai kokemusta niistä? Mie oon nyt tuota Carriwellin belly binderia harkinnu.
 
Minkä merkkisen belly binderin hommasit Uusperheellinen? Siulla oli vissii jotai kokemusta niistä? Mie oon nyt tuota Carriwellin belly binderia harkinnu.
Mulla ei ole noista belly bindereistä vielä kokemusta. Mutta oon seurannut yhtä fitness mommya instassa tovin. Se ainakin kehui sen omaa belly binderiä. Carriwellin hankin ite. Tilasin Carriwellin rintsikat ja mulla on jo Carriwellin post birth-alkkarit. Noi alkkarit on karmeet mummokalsarit, mutta tukee kivasti keskikroppaa ja sisäelimiä synnytyksen jälkeen.
 
Täytyy kyllä kehua tuota Vauvatalo Johannan verkkokauppaa. Tein eilen siis tilauksen mistä laitoinkin kuvia ja tänään paketit saapuivat - jopa tänne metsän keskelle! Ja aivan ihana tuo lämpöpussi, ja turvakaukalokin vaikuttaa tosi jämäkältä ja makuuasento näyttäisi silmämääräisesti hyvältä. Tilaus siis täysi kymppi!
 
Onko täällä kukaan käynyt ostamassa noita Lindexin joustavia pehmorintsikoita? Mietin niiden tukevuutta. Näyttäs aika identtisille noiden Carriwellejen kanssa.
 
Mulla ei oo vuosikausiin riittäny lindexin kuppikoot. Tai sitte ympärykset on liian isoja. Eli suuntaan imetysliiviostoksillekin liivikauppaan. Change on ollu mun tuki ja turva tähän asti, toivottavasti sieltä löytyy myös hyviä imetysmalleja. Pitää ehkä valkata niitten isompi liike, että on varmasti valikoimaa.

Me ostettiin eilen matkarattaat! Jee! Tarkotuksena oli ostaa gracon evo xt:t koska niissä on niin paljon hyviä ominaisuuksia, vaikka ne ei ookaan varsinaisesti matkamallit. Lisäks siskolta irtois meille gracon kaukalo ja autoon telakka. Mut sit avattiin kotipihassa takakontti ja mittailtiin. Ja päädyttiin kaupassa britaxin matkamalliin, baby-safe -kaukaloon, turvavyötelakkaan ja adaptereihin. Otettiin kaukalosta poistoväri, nii säästettiin niitten adaptereitten hinnan verran, ja turvavyötelakka, ku se oli melkein puolet isofixin hinnasta. Ja illalla tietty heti kasattiin koko homma olkkarin lattialla. Oon jotenki tosi tyytyväinen ostokseen ja saatiin vielä illalla siskolta viestillä kehuja ku se oli käyny netissä kattomassa mittoja ja muita ominaisuuksia. Jee :)
 
Changella on vain yksi imetysliivimalli, kävin kyselemässä Kampin liikkeestä. Se oli sellainen todella tylsä perusmalli ja hintaa oli kuitenkin jotain 60eur. Tarvitsin isolla kuppikoolla, joten en tiedä jos pienemmissä kuppikoossa olisi valinnanvaraa?
 
Jos joku tietää mistä "massakaupoista" saa imetysliivejä jotka on ISOJA niin saa vinkata.
 
Parhaiten löytyy Lumingerin nettikaupasta imetysliivejä, sieltä olen tilannut parhaimmat. Siellä on oma kategoria imetysliiveille!
 
Takaisin
Top