Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jewell Tuotetiedoissa sanotaan, et enimmäispaino 18kg mitä mun esikoinen oli suunnilleen neljän vuoden iässä eli kestävä vaikuttaisi olevan, vaikka toki neljä vuotiaana ei mitään sitteriä enää tarvikaan eikä pituutensa puolesta siihen varmasti mahdukaan. :grin

Olen lukenut hyviä käyttökokemuksia ja itse alan kallistumaan enemmän ja enemmän tän kannalle. Toi katosta roikkuva kehto ois ollut kans kiva, mut meiän makkari niin pieni, et sitä ei saisi mihinkään niin, ettei olisi tiellä. Tykkäisin kans siitä, et tota ois helppo siirrellä paikasta toiseen.

Lisäksi mulla esikoisella oli sitterinä Baby Björnin Balance soft sitteri, mikä toki oli tosi hyvä, mut nyt kiinnostaisi kokeilla jotain muuta ja tossa olisi se samassa.
 
Minä meinasin tehdä myös pinnasängyn reunapehmusteen itse. Samalla kun teen äp-laatikkoon päällisenkin.
Saa ainakin just oikean kokoiset ja semmoset kun haluaa. Myös petivaatteita tulee ommeltua.
Kun on niin yksinkertasia.
Ja ajattelin haastaa itteni myös vauvan vaatteisiin. Näin sairaslomalla, kun minulla ei ole muuta, kuin aikaa.
Äidiltä nappasin jo muutaman käsityölehdenkin, missä oli jokunen aikas kiva.
Mutta katsotaan mitä tulee... :joyful:
 
Tuli eilen hankittua tarvikkeet vauvan unipesää varten. Pitäisi kangas pestä että pääsisi hommiin. :) Ajattelin kirppareilta käydä katsomassa lasten verhoja ja kankaita joista voisi väsätä lakanoita, tyynyliinoja sekä äp:n peitolle pussilakanoita. Löysin muuttaessa kaapeista nuoremmalle pojalle ostetun vauvan vaaleanpunaisen Muumi-tyynyn. Oli silloin alessa eikä väri pojua haitannut. Tulee sillekin taas käyttöä.

Laitoin myös tilaukseen sitterin ja ensi kuun puolella voisin hakea joko vaunut tai matkarattaat. Matkarattaat ovat olleet nuoremman pojan aikaan todella kätevät kun ovat kevyet, menee pieneen tilaan ja muutenkin hyvät reissuissa ja helpommin pääsee moniin kivijalkakauppoihin. Tulee uudet hankintalistalle kun edelliset ovat tainneet mennä eteenpäin.
 
Tuli eilen hankittua tarvikkeet vauvan unipesää varten. Pitäisi kangas pestä että pääsisi hommiin. :) Ajattelin kirppareilta käydä katsomassa lasten verhoja ja kankaita joista voisi väsätä lakanoita, tyynyliinoja sekä äp:n peitolle pussilakanoita. Löysin muuttaessa kaapeista nuoremmalle pojalle ostetun vauvan vaaleanpunaisen Muumi-tyynyn. Oli silloin alessa eikä väri pojua haitannut. Tulee sillekin taas käyttöä.

Laitoin myös tilaukseen sitterin ja ensi kuun puolella voisin hakea joko vaunut tai matkarattaat. Matkarattaat ovat olleet nuoremman pojan aikaan todella kätevät kun ovat kevyet, menee pieneen tilaan ja muutenkin hyvät reissuissa ja helpommin pääsee moniin kivijalkakauppoihin. Tulee uudet hankintalistalle kun edelliset ovat tainneet mennä eteenpäin.

Mistä tilasit sitterin ja minkälaisen? Itsekin pähkäilen sitterin ostoa..
 
Tässäpä olisi uusin tilaus :D

avent-pestavat-liivinsuojukset-6kpl-142-800x1000.png

Pestävät liivinsuojukset
emma-lampopussi-polar-a25286-800x1000.jpg

Lämpöpussi
ainu-mam-anti-colic-tuttipullo-2x160ml-910-800x1000.jpg

Koliikkipulloja
ainu-tuttipullo-unikko-120ml-178-800x1000.jpg

Tavallinen tuttipullo
ainu-mam-huvitutti-tuttinauha-original-0-6kk-192-800x1000.jpg

Tutti+tuttinauha
ainu-mam-huvitutti-air-unikko-0-6kk-193-800x1000.jpg

Tutteja
avent-natural-tuttipullo-260ml-150-800x1000.jpg

Rintapumppuun sopiva tuttipullo
Primo_flame_red-800x1000.jpg

Turvakaukalo+telakka
avent-natural-kasikayttoinen-rintapumppu-146-800x1000.png

Käsikäyttöinen rintapumppu


Sinne meni reilu 300€ :D
 
Tulee semmoinen pienempi pullo, en muista nyt kuinka monta ml niissä on :) tai siis vissiin tuo pullo mikä tuossa kuvassakin on. Siksi ostin vielä isomman erikseen.
 
Voiko olla hankkimatta tuttia tai tuttipulloa? Pulloa en tarvinnut koskaan ja kuopus ei huolinut tuttiakaan. Voiko tulla niin kiireellinen tarve, ettei ehdi hakea kaupasta?
 
Varmasti ehtii hankkia pullon myöhemminkin :) en hankkis jos ei olis jo kaapissa valmiiksi, käyttämättä nekin on olleet.
 
Voiko olla hankkimatta tuttia tai tuttipulloa? Pulloa en tarvinnut koskaan ja kuopus ei huolinut tuttiakaan. Voiko tulla niin kiireellinen tarve, ettei ehdi hakea kaupasta?
Itseasiassa on jopa suositeltavaa hankkia pullot ja tutit vasta +1kk ikäiselle jos niille on tarvetta. Kovin pienellä tutit heikentää imuotetta rinnasta, samoin tuttipullon tuttiosa. Pulloja tulen hankkimaan etukäteen rintapumppua varten, mutta niitä tuttiosia ei tulla käyttämään. Maito rinnoista ei lopu kuin seinään. Jos vauvaa imetetään vauvatahtisesti, niin huonon painokäyrän jälkeen riittää yleensä imetyksen tehostaminen. Kun myöhäissyksyn vauva on tulossa, niin enemmin pullojen sijaan laitan rahat kunnon villaisiin liivinsuojiin ja ostan imetysteetä kaappiin ja sairaalakassiin.
 
Voiko olla hankkimatta tuttia tai tuttipulloa? Pulloa en tarvinnut koskaan ja kuopus ei huolinut tuttiakaan. Voiko tulla niin kiireellinen tarve, ettei ehdi hakea kaupasta?

Mä eka olin ostamassa tuttia jemmaan, jos sille tulee tarve mutta taidan jättää ostamatta. Kaksi ekaa ei ole kelpuuttanut tuttia ja jos tämä kolmonen sitä tarvitsee niin haetaan lähimmästä kaupasta, ei ole tutti mikään akuutein hankinta. Toki jotkut antaa tutin jo sairaalassa vauvalle mutta mä en ole koskaan antanut, just tuon imuotteen takia, ehkä siksi se ei ole kelvannutkaan enää vanhempana. Ja jos vaan mahdollista niin mieluummin tämäkin olisi tutiton vauva. Tuttipulloja meillä on jo ennestään jemmassa niin niitä ei tarvitse ostaa. Lähinnä meillä niitä on siksi, että jos itselleni sattuu jotain ja joudun sairaalaan vaikka niin kotona on kuitenkin ruokintavälineet eikä niitä tarvitse lähteä hakemaan. Mutta käyttämättähän nekin on jääneet kahden ekan kohdalla...
 
Mä pistin yhden tutin ja pullon isyyspakkaukseen (söpöyden vuoksi), mutta kyllä meinataan ilman pärjätä. Juttelin neuvolan terkkarin kanssa, joka toimii myös imetysneuvojana ja samaa tietoa tuli sieltä, mitä täällä olen lukenut pullottomuudesta. Mutta rintapumpun hankin ehdottomasti, jotta pääsen ainakin yrittämään äidinmaitoruokintaa (mielessä pyörii kauhukuvat teho-osastoista yms. jolloin lasta ei välttämättä saa rinnalle jne).
 
Kysyin, koska edellisten lasten aikaan minulla oli kotona tutti ja pullo, tulikohan ne silloin äitiyspakkauksesta, koska en niitä itse ostanut. Esikoiselle ostin kaappiin myös yhden korvikkeen, kun en tiennyt, millainen lehmä olen. Käyttämättä se jäi niin kuin pullotkin. Rintapumpun hankin kyllä, mutta ainakin edellisillä lapsilla lypsettyä maitoa annoin vain puurojen ja soseiden kanssa.
 
Mä ajattelin ostaa pari pulloa heti alkuun varalle. Tai toki ehtii ne vauvan synnyttyäkin. Meillä esikoisen kanssa sähläsivät synnärillä niin, että kätilö katsoi poikani painon väärin ja luuli, että sillä oli paino dramaattisesti laskenut imetyksestä huolimatta ja meni antamaan korviketta pullosta. Rintaruokinta oli kuitenkin sujunut ihan hyvin ja kätilö huomasi pian virheensä. No ei siinä mitään, poika sitten söi sekä rinnalta ja pullosta, pullosta välillä omaa pumpattua maitoa ja joskus myös korviketta. Tämä helpotti omaa elämää jonkin verran kun pystyi antamaan miehellekin välillä ruokintavastuun, kuitenkin pääasiallisesti imetin. Nyt puheltiin miehen kanssa ja oltiin molemmat sitä mieltä, et alkuun imetän niin, että se varmasti lähtee kunnolla käyntiin ja voin käyttää myös rintapumppua aina tarvittaessa ja ei ole mikään katastrofi jos joskus jopa antaa korvikettakin esim. jos on itse jossain kamalassa vatsataudissa tms. niin mies voi silloin hoitaa ruokintapuolet, kuitenkin tarkoituksena pääasiallisesti rintaruokkia. Uskon, että imetys lähtee käyntiin ihan hyvin, mutta jos ei lähdekään niin en ota mitään paineita tai stressiä.
 
Minä jotenkin ajattelin että rintamaitoa voisi pumpata pulloon että isikin voisi osallistua ruokintaan. Ja tutit ostin lähinnä siksi kun ajattelin että ne voisi öisin rauhoittaa, tai jotakin. Esikoista odotellaan niin kaikkeen tulee varauduttua :) jos eivät olekkaan käytössä niin sitten jää tutit kaappiin pyörimään, ei siinä sen kummempaa. Toki tutit on se viimeinen keino jolla yritän rauhoitella lasta, kaikki muut keinot ensin :)
 
varpahat Voi sitä pumpata pulloon ja sitten isä voi ruokkia. Se on tietysti yksilöllistä miten paljon sitä imetyksen ohella pumpattua saa. Rintamaito ei säily jääkaapissa kovin pitkään, mut pakkasessa säilyy hyvin.

Tuteista ei voi etukäteen tietää, tuleeko tarpeeseen vai ei, jos jää käyttämättä niin eipä se kovin iso menetys ole. Mulla esikoisella oli tutti ja koin siitä olevan vaan hyötyä. Mieluummin tutti suuhun ja vauva rauhoittuu ja nukkuu ja saa itsekin levättyä, kun kanniskelee ja hyssyttelee itkevää lasta umpiväsyneenä yökaudet. Usein jotain hankittua jää käyttämättä tai vähälle käytölle. Vauvat ovat yksilöllisiä ja vaikka olisi kokenutkin äiti niin ei välttämättä joka vauvalla toimi juuri samat jutut.
 
Meillä on esikoisen ajoilta hirveä kasa pulloja valmiina, kun sain imetettyä vain pari kuukautta. Todella toivon, että tällä kerralla se onnistuisi ja helpommin kuin viimeksi. Lievät traumat jäivät itselle, kun lapsi vaan raivosi ja valitsi mieluummin pullon. Edelleen tulee surkea tunne, kun sitä muistelen. Nyt olen henkisesti valmistautunut mahdollisiin ongelmiin ja toivon että saan homman hoidettua tällä kertaa paremmin.
 
En tiiä, saako mainostaa, mutta tsekkailin lähimmän Lastentarvike-myymälän, koska meinasin babyboxin hakea.
Tästä päivästä kuun loppuun Vantaan Variston myymälässä on kuun loppuun asti hulinaa outlet-osastolla:
Valmistaudumme uuteen kauteen ja Outlet-osasto on TÄYNNÄ malli- ja esittelykappaleita. Olemmekin alentaneet tuotteita vielä normaaliakin hurjempiin Outlet-hintoihin 18-31.8! Nopeimmille parhaat valikoimat! Tällä hetkellä Outletista löytyy runsaasti mm. Emmaljungaa!
moderaattori ottakoon pois, jos ei saa mainostaa :)
 
Mun sedän vaimo sanoi aikanaan, että rintalapset ovat yleensä sellaisia, että välttämättä eivät tuttia edes halua. Hän on siis lääkäri ja tehnyt myös neuvolatyötä. Tokalla yritin tuttia, koska oli huonompi nukahtamaan ja ajattelin, että se tutti auttaisi siinä mutta kun ei halunnut sitä niin ei sitten. Toka lapsi on siis edelleen nukkumaan mennessä sellainen pälpättäjä ja pyöriskelijä. Esikoiselle en tiedä miksi edes ostin tutin...ehkä luulin, että kaikki vauvat syö tuttia :grin Meillä siis ei onneksi ole ollut öisin (tai muulloinkaan) huutavia lapsia jotka olisivat rauhoittumiseen tarvinneet tuttia.
 
Takaisin
Top