Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkoitus oli kirjoittaa tosikko (eli kun on esikko niin toka on tosikko). Enkä todellakaan loukkaantunut. Olin ihan ilahtunut että jokin aiheuttaa hilpeyttä. :D
 
Tarkoitus oli kirjoittaa tosikko (eli kun on esikko niin toka on tosikko). Enkä todellakaan loukkaantunut. Olin ihan ilahtunut että jokin aiheuttaa hilpeyttä. :D

Niin arvelinkin että sitä tarkoitti, en ollut ennen kuullut tuollaisesta niin itsekseni hihittelin pikku tosikko lapsoselle :D
 
Kävin hakemassa vaunut eilen postista :) Crescent classic sand -kuosilla ja vaikuttavat tosi ihanilta! Ainut huono puoli ehkä noissa on, että istuin osaa ei saa erikseen käännettyä vaan on pelkästään heittoaisa. Kasaanlaittaminen on vähän hankalaa, kun heittoaisa pitää kääntää niin että kasvot ovat menosuuntaan, mutta kai se menee, ei onneksi ole suuri vaiva :D Pari 50-56 cm potkupukua olen hankkinut, parit sukat ja pari kpl tutteja. Hoitopöytä jo on mutta siihen pitäisi tehdä taso korokkeilla, mies sanoi tekevänsä kun pöytä on siis lipasto mikä on vähän matala sellaisenaan käytettäväksi. Pinnasänky saadaan äitini kautta. Turvakaukalo + telakka pitäisi hankkia, luultavasti uutena kun niistä löytyy välillä hyviä tarjouksia :) Plus sit kaikki pieni krääsä kuten ne harsot, vaipat, hoitopöydän alusta, tuttipullot yms Sitterikin pitäisi hankkia. Haaveilin vähän jonkin näköisestä kehdosta ensi kuukausiksi missä vauvaa voisi nukuttaa päivisin, ei aina tartteis viedä sänkyyn. Onneksi on vielä aikaa haalia noita tavaroita :) Seuraavaksi jos sen kaukalon ostais ni muut voi jättää vähän myöhemmälle
 
Jewell me meinataan vuokrata Vaavi-sänky ekoiksi kuukausiksi. Ei ollu kauheen kallis, postitus kuuluu hintaan molempiin suuntiin, ja siinä on pyörät alla. Plus sen saa tosi helposti pois nurkista kuleksimasta, kun sitä ei enää tarvi :)
 
pistin miehen sitteri ja rintapumppuostoksille, ja todettiin että niitä on miljoona tarjolla torissa koko ajan täällä pääkaupunkiseudulla. Ehkä hellitän tässä kohtaa, ehtiihän tuon.
Vedin eilen bodyt ja housut lattialle kokojärjestykseen. Harmi, ettei noista äitiyspakkauksen tuotteista näe kokoja, ellei vertaa kaupasta ostettuihin. Nyt pistän trikoo-ostot jäihin, ja seuraavaksi katselen talvitamineet kuntoon.
 
pistin miehen sitteri ja rintapumppuostoksille, ja todettiin että niitä on miljoona tarjolla torissa koko ajan täällä pääkaupunkiseudulla. Ehkä hellitän tässä kohtaa, ehtiihän tuon.
Vedin eilen bodyt ja housut lattialle kokojärjestykseen. Harmi, ettei noista äitiyspakkauksen tuotteista näe kokoja, ellei vertaa kaupasta ostettuihin. Nyt pistän trikoo-ostot jäihin, ja seuraavaksi katselen talvitamineet kuntoon.

Äitiyspakkauksen vaatteissa on koot merkittynä niihin pesuohjelappuihin (yleensä kiinni vaatteen sivusaumoissa).

Meiltä puuttuu enää vaan tilpehööriä eli tyyliin pieniä vaippoja ja varmaan ostan sen tutinkin taas vaikka nuo kaksi ekaa ei ole tuttia kelpuuttaneet... Vähän tekisi mieli tilan säästämiseksi ostaa hoitotaso pinniksen päälle ja pistää hoitopöytä kiertoon, mutta en taida kuitenkaan viittiä...
 
Kiitti Ellukainen ei tullu ees mieleen kun on ammattilaisena "riippuvainen" niskalapusta. Tosin näissä on eri valmistajien tuotteita, kun mittasuhteet on jokaisessa omansa ja toteutettu luovasti :)
 
Mä sain vihdoi eilen äp:n.. oonko ainut jonka mielestä ne vaatteet on iha jär-kyt-tä-vän suuria??! Mietin vaa et jos sen pakkauksen tarkotus on et sillä pääsee hyvin alkuun,ni joha se vastasyntynyt hukkuu niihi vaatteisiin... :o ne punaset pöksyt tais olla ainoot jotka näytti siltä et vois ehkä laittaa iha pienelle..
 
Olikos joku hankkinut niitä Firkon yhdistelmiä? Kattelin yksiä Firkon Vario-yhdistelmiä kirppiksellä. Lähinnä Emmaljungasta vaan kokemusta. Että onko vauvalle hyvin tilaa siellä vaunukopassa ettei heti jää pieneksi?
 
Olikos joku hankkinut niitä Firkon yhdistelmiä? Kattelin yksiä Firkon Vario-yhdistelmiä kirppiksellä. Lähinnä Emmaljungasta vaan kokemusta. Että onko vauvalle hyvin tilaa siellä vaunukopassa ettei heti jää pieneksi?
Firkonin koppa on ihan hyvän kokonen, mutta muuten ei oo kovin laadukkaita ne vaunut. Rattaiden istuinosa on mun mielestäni aika pieni. Käytettynä en ite firkoneita ostais, kun ei ole osat kestävimmästä päästä.
 
Mä sain vihdoi eilen äp:n.. oonko ainut jonka mielestä ne vaatteet on iha jär-kyt-tä-vän suuria??! Mietin vaa et jos sen pakkauksen tarkotus on et sillä pääsee hyvin alkuun,ni joha se vastasyntynyt hukkuu niihi vaatteisiin... :o ne punaset pöksyt tais olla ainoot jotka näytti siltä et vois ehkä laittaa iha pienelle..

:D mutta niin on vauvatkin erikokoisia :) meillä esimerkiksi oltiin esikon kanssa 68n koossa 3kk ikäisenä. Ikänä ei 50cm käynytkään päällä ja melkeen heti syntymästä käytössä 62cm.. Että olisi se tietysti ikävää jos ottaisi paketin jossa kaikki vaatteet koossa 50 ja sitten se oma lapsi olisikin yli neljä kiloinen ja 55cm jo syntyessä. Nim. Kokemusta on :D
 
Viikko on mennyt töitä tehdessä, mutta nyt viikonloppuna pääsee edistämään hankintojakin. Poikkeuksellisesti meillä on nyt auto käytössä, joten mennään käymään Ikeassa pitkästä aikaa. Onko teillä suosituksia sen suhteen et mitä sieltä kannattais hankkia? Ite aattelin jotain hoitoalustaa, lakanoita ja jotain muuta pienempää. Pinnis ostetaan vasta myöhemmin ja hoitopöytää ei varmaan tarvita tai se ei ainakaan kovin hyvin meille mahdu. Ite aattelin et tarvittais vaatteille lipasto, mut mies on jotenkin ajatusta vastaan kun ajattelee et vaatteet mahtuis meidän nykyisiin kaappeihin. Sen haluaisin nähdä... :joyful:

Joku kirppis olis kans kiva käydä kattomassa ja täydentää vaatevarastoa vielä. Tiedättekö hyviä paikkoja pääkaupunkiseudulla? :anyone
 
Pianma, Ikeastahan pitää tietysti ostaa kaikki mitä ikinä keksit ja vähän enemmän :angelic: riippuen tietysti missä päin liikutte niin Vekara-kirppis Helsingissä (Arabian lähellä, en muista tarkkaa paikkaa) ja Nella&Nuttu Espoon Olarissa on ainakin mulle ollu semmosia aarreaittoja. Halpoja hyviä vaatteita ja välillä merkkitavaraakin. Löytyy jopa tämmöselle joka ei ikinä ennen ole mitään kirpparilta kelpuuttanu :)
 
Kehä 3:n varressa on Fazer-musiikkia vastapäätä aika iso Lanttila-kirppis, josta mä ainaki löysin vaatteita. Mulla oli vaan vartti aikaa kiertää siellä, nii en kerenny kattoa ku ihan pari hyllyväliä :D Jos meette Vantaan ikeaan, Lanttila tulee kehällä Jumbon jälkeen vasemmalla puolella.
Ja jos eksytte Tuusulaan asti, Helsingistä (Jumbolta) tullessa vasemmalla puolella on Hyrylässä kans hyvän kokonen Femmatori. Sieltä tein kans hyvin löytöjä.
 
Ikeasta mä ajattelin ainakin käydä ostamassa sellaisen kankaisen seinälle ripustettavan hyllykön, maksaa 5€ ja väreinä on vaaleanpunainen, vihreä ja sininen :) siihen saa kätevästi hoitotarvikkeita.
 
Meillä ois Ikean käynti tulossa lähiviikkoina. Listalta löytyy enimmäkseen esikoiselle tavaraa, mut vauvalle täytyy ostaa ainakii lakanoita pinnasänkyyn. Ikeasta on ostettu meiän pinnasänkyyn patjansuoja, peitto ja tyyny, sänky ja patja myös ikeaa mut käytettynä. Leluille on siellä erilaisia säilytysratkaisuja, koreja roikkuvia juttuja, laatikoita ym. Ne vauvan lelutkii on johonkii laitettava :) Ja leluja on jotai kivoja ikeassa. Ikean menijän kannattaa etukäteen selata läpi koko lapset osio netistä. Harsoja en löytäny nettisivuilta, kuuluukohan enää valikoimaan?
 
Meillä ois Ikean käynti tulossa lähiviikkoina. Listalta löytyy enimmäkseen esikoiselle tavaraa, mut vauvalle täytyy ostaa ainakii lakanoita pinnasänkyyn. Ikeasta on ostettu meiän pinnasänkyyn patjansuoja, peitto ja tyyny, sänky ja patja myös ikeaa mut käytettynä. Leluille on siellä erilaisia säilytysratkaisuja, koreja roikkuvia juttuja, laatikoita ym. Ne vauvan lelutkii on johonkii laitettava :) Ja leluja on jotai kivoja ikeassa. Ikean menijän kannattaa etukäteen selata läpi koko lapset osio netistä. Harsoja en löytäny nettisivuilta, kuuluukohan enää valikoimaan?

Mä löysin kun eilen selasin sivuja, eli pitäisi olla :)
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Nyt on tämä mamma tankattu shoppailukuntoon ja lähdetään ajelemaan. Katsotaan minne kaikkialle ehditään ja mitä mukaan löytyy :happy: Illaksi olisi vielä teatteriin meno ja sitä ennen täytyy nukkua päikkärit.
 
Kylppärin seinään ei tee mieli tehdä reikiä, joten siellä ripustettavat pitäisi pysyä ylhäällä ihan tarrakoukun ripustusvoimalla. Tai sit järeämpi koukku kattoon mahd lokerokolle. Mut siis tarrakoukkuja ja yks huppupyyhe ainakin...
 
Pianma, Ikeastahan pitää tietysti ostaa kaikki mitä ikinä keksit ja vähän enemmän :angelic: riippuen tietysti missä päin liikutte niin Vekara-kirppis Helsingissä (Arabian lähellä, en muista tarkkaa paikkaa) ja Nella&Nuttu Espoon Olarissa on ainakin mulle ollu semmosia aarreaittoja. Halpoja hyviä vaatteita ja välillä merkkitavaraakin. Löytyy jopa tämmöselle joka ei ikinä ennen ole mitään kirpparilta kelpuuttanu :)

Jee, Olari mainittu! :grin Ihan OT, mutta olen asunut koko lapsuuteni Olarissa ja mun vanhemmat asuvat siellä vielä. Tuolla Nellassa & Nutussa tuli käytyä joskus esikoisen ollessa vauva. Tuli myös myytyä paljon poitsun romppeita siellä. :)

Ostin muuten kaiken uutena esikoisen aikaan, kun hyviä kirppareita ei aivan lähellä ollut eikä ollut autoa käytössä enkä ollut vaan tottunut kirppareihin, mut nyt ajattelin hyödyntää mahdollisimman paljon kirppareita ja nettikirppareita. Aivan älytöntä nimittäin pistää satoja ja tuhansia vauvan tarvikkeisiin ja vaatteisiin kun niistä ei paljoa takaisin saa jälleenmyytynä.
 
Takaisin
Top