Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kertokaahan sitten omista Ikea ostoksistanne, haluan saada vinkkejä kun sinne ensi kerralla suuntaan :)
 
Me ostettiin Ikeasta patjat pinnasänkyihin, lakanoita, huppupyyhkeet, unipussit, syöttötuolit ja niihin ne pehmusteet, hoitopöytä, kuolalappuja, ohut hoitoalusta mitä voi kuljettaa mukana ja säilytyskoreja.
 
Minä en halunnut ottaa äitiyspakkausta, kun oli niin kovin pojan värinen ja ollaan saatu nyt ihan tosi kivasti vaatetta sun muuta tarpeellista ja ehkä vähän tarpeetontakin.
Mutta olen kyllä yrittänyt kovasti rakentaa semmosta "tee se itse"-äitiyspakkausta kaikesta siitä mitä on vielä puuttunu. Ja aika kivasti ja edullisesti ollaan kyllä löydettykin.
Jyskistä löysin vauvalle kaikki petitamineet.
Eikä maksanu edes paljon.
Jollyroomista tilasin ehkä suhteessa kalleimman tuotteen?? Kun minä niiiiin halusin semmosen ihanan pehmosen ja lämpösen lämpöpussin meidän talvivauvalle. Ja kun Emmaljungat on tosiaan vähän reilumpaa kokoa, niin halusin, että myös lämpöpussi on reilu. Ja vielä semmonen, mikä menee vielä vuoden päästä rattaissa/pulkassakin.
Tommonen ihuna lampaantaljalämpöpussi.
Myös rintapumpun tilasin Jollysta.
Onnistu näköjään myös kuvien liittäminenkin...
Imetysliivit vielä tarttisin...mut enköhän minä ne saa vielä aikaiseksi hommattua, vaikka nyt lepolomalla olenkin. Ne kun on kai pakko käydä ihan sovittelemassa, että on varmasti mukavan tuntuset päällä. Ja niihin niitä pestäviä suojia.
Muuten taitaa kyllä olla aika hyvin kaikki.
Mummikin oli ihana ja teki meille imetystyynyn ja siihen pestävän päällisen.
Täytteet käydään vaan ostamassa itse.
Eli sitä säkkituolitäytettä.
Ja ne vauvan kynssakset! Ne meinas vielä unohtua. Kiva kyllä tää ketju, kun voi vähän itekin katsoa, että mitäs muilla on, ja että mitäs minulta ehkä vielä puuttuu. :happy:
Ja nii...toi toppapuku...hmmm...
Pitäiskö se sit joku vähän pienempi vielä hommata??
Kaverinkin vauva hukku aika hyvin äitiyspakkauksen pukuun viime talvena ja joutu ostamaan pienemmän.
Ehkä meidänkin täytyy...??
Eli onhan tässä sitte vielä vähän jotain. :joyful:
 

Liitteet

  • Screenshot_2016-08-13-19-35-29-1.png
    Screenshot_2016-08-13-19-35-29-1.png
    276.9 KB · Katsottu: 40
  • Screenshot_2016-08-13-19-36-15-1.png
    Screenshot_2016-08-13-19-36-15-1.png
    499.3 KB · Katsottu: 44
Onks kukaan miettiny mahan sitomista raskauden jälkeen? Tai onko jo jollekkii tuttua? Mie oon belly binderin hankintaa itelleni harkinnu. Houkuttaa ajatus siitä et palautuis nopeemmin synnytyksen jälkeen.. Eikä ois niin paha pömppis ekat kuukaudet kun olis "korsetti" päällä :grin
 
Mä olen miettinyt mahan sitomista. Luulen että päädyn ainakin kokeilemaan. Mukavuudenhaluisena mietin vielä tarra vs. liina -ratkaisua, liina varmaan mukavampi päällä mutta voin kuvitella miten hermot menee sitä solmiessa...
 
Oon kans miettiny. Tai on käyny mielessä, mutta en oo sen enempää perehtyny. Yhdessä blogissa näin joskus juttua mahan sitomisesta.
 
Ikeasta meille tulee luultavammin hoitopöytä, hoitoalusta ja päälliset, patja, lakanat, reunasuojus pinnikseen, amme, huppupyyhe ja unipussi. Tietty jos nyt jossain törmään edullisesti niin voin ostaa muualtakin, mut noi olen noin yleisesti ajatellut ostaa sieltä.

Mä törmäsin tollaseen vatsansitomisjuttuun jossain mainoksessa. Taidan jättää kuitenkin ostamatta ainakaan etukäteen. Esikon kanssa vatsa palautui suht nopsaan ilmankin. Nyt voisi kattoa tilanteen mukaan sitten.
 
Minulla on nyt käytössä tukivyö, jota voi synnytyksen jälkeen käyttää vatsan sitomiseen, kun kääntää nyt selkäpuolella olevan kappaleen eteen. Kahden aiemman synnytyksen jälkeen minulla on ollut myös kevyt tuki.
 
Semmoinen vinkki, että bravadolla ja carriwellilla on monta kokoa joustavia imetysliivejä. Mulla on ollut noita carriwellin liivejä ja niitä hommaan parit ennen synnytystä laitokselle. Rumia noi carriwellit on, mutta tosiaan ne joustaa sitten kun yhtenä mystisenä yönä heräät tissien kanssa, jotka näyttää silikoni-bimbon tisseille :D . Mulla on myös carriwellin vatsaa tukevat alushousut.

Ja tosiaan aijon ostaa myös sen vyötäröä tukevan korsetin tukemaan vatsan palautumista. Aloitan kyllä heti, kun on kunnon pito lantionpohjassa, synnytyksen jälkeisen joogan.
 
Mä olen ruvennut vakavasti harkitsemaan tällaista: Tiny Loven Rocker Napper 3-in-1 on tuote jossa yhdistyvät keinun, sitterin ja pienen ensisängyn ominaisuudet mainiolla tavalla, tehden siitä erittäin monikäyttöisen tuotteen helpottamaan elämää pienen vauvan kanssa.
3in1napperharmtur-800x1000.jpg

Meillä kun vauvan nukkumisjärjestelyt on vielä iso kysymysmerkki. Meiän makkari on niin pieni, et sinne ei mahdu pinnasänkyä sängyn viereen ja meiän sänky on kapea, joten perhepeteilykään ei tule kysymykseen, eikä tietysti isompi sänkykään, koska sellainen ei tilaan mahdu. Aluksi ajateltiin, et vauva nukkuisi alkuun äitiyspakkauslaatikossa pukuhuoneessa, johon pääsee suoraan meiän makkarista. Mut siellä ongelmana se, et siellä on kissan vessa, joka pitäisi sitten siirtää jonnekin ja se, että pukuhuoneen penkki toimii puhtaiden pyykkien lajittelupaikkana. Alkuun siis oli ajatuksena, et penkki tyhjennettäisiin ja vauva nukkuisi laatikossaan sen penkin päällä. Mut nytkin pyykkivuori melkoinen ja lähes joka päivä tulee uusi vuori mikä pitäisi lajitella, viikata ja viedä kaappeihin. Mihin sitä sitten sen pyykkivuoren tunkee ja tuskin sitä silloin jaksaa olla supertehokas ja suorittaa pyykit samoin tein narulta kaappeihin, kun nytkään ei onnistu. Ja sitten pyykkiä tietysti on vielä paljon enemmän. Tollanen härveli mahtuisi vielä meidän sängyn viereen ja siinähän sitä voisi keinutella itse sängyllä pötkötellen. Lisäksi tosta sitten tulisi myös sitteri, joten sitä ei tarttisi enää erikseen hommata.

Vauvalle on tulossa oma huone ja pinnasänky sinne, mutta se ei ole meiän huoneen lähellä ja eipä sitä muutenkaan jaksa juosta sitten monta kertaa yössä oman ja vauvan huoneen väliä. Yksi vaihtoehto tietysti olisi nukkua vauvan huoneen lattialla jollain patjalla alkuun, mut ehkäpä se ei ole kovin mukavaa ja vauvan huone taas on isompien lasten huoneiden vieressä niin voi yölliset itkut sitten häiritä heitä.
 
Marras16, ootteko ajatellut kattoon ripustettavaa kehtoa? Meille tulee Uinua, jossa siis runkona toimii äitiyspakkauksen laatikko, joka pujotetaan pussiin, jossa on kattoon ripustettavat liinat. Koko komeus vielä kiinnitetään sellaiseen kohtaan katossa, että on meidän sängyn jalkopään kanssa hieman päällekkäin, joten kehtoa voi heiluttaa varpailla ilma, että tarvitsee välttämättä itse nousta.

Tokihan tuollaisen voi siis askarrella itsekkin, mutta mulla ei ole ompelukonetta eikä hirmuisesti aikaakaan näprätä ompeluksien kanssa. Ja musta on kiva tukea kotimaista pienyrittäjää, joten ihan mielelläni maksan toisen tekemästä käsityöstä.

Hankitaan sitten joskus pinnasänky (siskolta saadaan lainaan) mikäli sille ilmenee tarvetta, ajattelin eka vähän kuullostella tilannetta ja antaahan tää kehto vähän pelivaraa suunnitella makkarin sisustusta myös pidemmällä tähtäimellä - samassa huoneesaa kun tullaan kaikki ainakin tässä kämpässä nukkumaan.
 
Marras16, ootteko ajatellut kattoon ripustettavaa kehtoa? Meille tulee Uinua, jossa siis runkona toimii äitiyspakkauksen laatikko, joka pujotetaan pussiin, jossa on kattoon ripustettavat liinat. Koko komeus vielä kiinnitetään sellaiseen kohtaan katossa, että on meidän sängyn jalkopään kanssa hieman päällekkäin, joten kehtoa voi heiluttaa varpailla ilma, että tarvitsee välttämättä itse nousta.

Tokihan tuollaisen voi siis askarrella itsekkin, mutta mulla ei ole ompelukonetta eikä hirmuisesti aikaakaan näprätä ompeluksien kanssa. Ja musta on kiva tukea kotimaista pienyrittäjää, joten ihan mielelläni maksan toisen tekemästä käsityöstä.

Hankitaan sitten joskus pinnasänky (siskolta saadaan lainaan) mikäli sille ilmenee tarvetta, ajattelin eka vähän kuullostella tilannetta ja antaahan tää kehto vähän pelivaraa suunnitella makkarin sisustusta myös pidemmällä tähtäimellä - samassa huoneesaa kun tullaan kaikki ainakin tässä kämpässä nukkumaan.

Täytyykin tutustua tohon vaihtoehtoon. Ei ole juolahtanut mieleen. Olisi kyllä sikäli näppärä, ettei veisi jo olematonta lattiatilaa. Kiitos vinkistä! :)
 
Meille tulee amazonasin kehto korvaamaan sitteriä :) . Meillä amazonasin kehto on mennyt jopa 2 vuotiaalla. Ja noissa pussimaisissa kehdoissa on vauvan selkä pyöreänä kuten kohdussa. Luonnollisempi asento kuin pinnasängyssä.
 
Kävin ostamassa kaupungilla pyöriessäni vaippoja, kosteuspyyhkeitä, pikkuisen tutin ja jotain super imukykyisiä siteitä - en oo siteitä käyttänyt ikinä, niin meni aika arpomalla, mutta ajattelin että pakko kai niitä on edes pari pakettia olla valmiina kotona, ettei tarvii kaikkia kalsareitaan pilata. :shy:

Samalla reissulla mukaan tarttui myös mustat äitiyslegginssit h&m:ltä, maksoi huiman kympin, niin raaskin napata kantoon.

Hypistelin kyllä myös liivinsuojia, tuttipulloja ja äidinmaidonkorvikkeita, mutta ne jäi vielä kauppaan.. joku tolkku tässäkin hommassa, kun tosiaan ruokakaupassa tulin käymään.. :rolleyes:
 
Tänään olin Liisa Ihmemaassa! Käytiin miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä. Saatiin kattava esittely vaunuista. En tähänkään mennessä ole tiennyt, mitä haluan enkä kyllä vieläkään! Reissussa löytyi amme jaloilla ja käytettynä sitteri.

Ilmeisesti muilla on tapana hankkia vaunut aiemmin, sillä myyjä antoi ymmärtää, että nyt on korkea aika hankkia vaunut.
 
Kauhee lista vielä hankkimatta tavaraa.. ihan tuntuu, ettei meillä ole vielä mitään. Vaikka onhan meillä.. Mut kun on niin paljon kaikkea pientä mihin pitää sijoittaa, olipa sit vauvalle tai itelle. Ikeaan ois tarkoitus syyskuussa vielä lähteä, sieltä varmaan ostan pinnikseen reunapehmusteen nyt ainakin. Voi toki olla, että sieltä tulee ostettua se itse pinniskin. Patjakin tietysti, jos siellä vaan on. Kai on. Prismassa pitää varmaan käydä joku päivä törsäämässä harsoihin ym. pikkutarvikkeeseen. Vaippoja meillä onkin jo koossa 1 ja 2, mut pitää se varmaan ostaa jemmaan vielä 1 koon vaippaa yksi paketti. 2 kokoa on ainakin se 2 paketillista kaapissa.
Kietaisubodyja pitäisi ostaa vielä, olen saanut käsityksen, että niitä kyllä puklujen myötä menee. En vaan meinaa löytää pitkähihaista kivaa bodya mistään. Vielä on t-paitakausi, niin ei ole syys-talvivaatteet rantautuneet kauppoihin..
 
Ilmeisesti muilla on tapana hankkia vaunut aiemmin, sillä myyjä antoi ymmärtää, että nyt on korkea aika hankkia vaunut.

Mä olen päättänyt, mitkä vaunut hankitaan, mutta en ole tilaamisen eteen tehnyt vielä yhtään mitään. :oops: Toivon, että tässä on vielä ruhtinaallisesti aikaa - tuli tosiaan viime viikolla ihan puskista, että la:an on enää alta 90 päivää. :nailbiting: Ja mä kun jossain vaiheessa tuskailin ettei edes sadan päivän rajapyykki tule ikinä..

Työpäiviä taitaa olla 16 jäljellä ennen loman alkua, sitten onkin aika laittaa hihat heilumaan. Ja Visa vinkumaan. :joyful: (Onneks mulla ei ole luottokorttia vaan tavan debit..)
 
Meillä tänään tehtiin päätös Stokke Sleepin hankkimisesta, ystäväperheeltä ostetaan. Ihan kuin uusi, koska heidän lapsi on aina nukkunut vanhempien välissä. :D Vielä pitäisi ne Bugaboot hankkia ja sitten kehto alakertaan ja vaatteita tytölle tietty myös. :)
 
Kaikki amazonista (uk) tilaamani äitiysvaatteet on tulleet turvallisesti nyt perille ja vitsi että ne on TÄYDELLISIÄ! Ensimmäiset äitiysvaatteet ikinä, yhdet siistit housut, yhdet farkut ja yhdet leggingsit, lisäksi 4 neule/villapaitaa. Kaikki istuu ihan täydellisesti! Suosittelen, mikäli kaipaatte hyviä vaatteita (ja nämä paidat on semmosia mitä voi käyttää myös ilman mahaa :D )
 
Mä otin just eilen puikoille tytön silkki-villaisen myssyn. Katotaan mitä kaikkea ehtii parissa kuukaudessa. Mutta haaveilen, että jos ehtis neuloa päästä varpaisiin setin tytölle merinosta ja silkkivillasta. Sanoinkin miehelle, että edes salissa ei pueta tyttöä sairaalan vaatteisiin, vaan villaan ja silkkiin.
 
Takaisin
Top