Hankinnat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ce
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Varpahat, meinasin, että siitä Lidlin kokovartalotyynystä olisi apua. Sillä voin lähteä liikkeelle.
Meille tuli kavereilta turvakaukalo, en tiiä onko turvallinen vai ei, mutta näillä mennään. Ehkä pyydän miestäni etsimään tietoa, kun itse olen jo informaatioähkyssä.
 
Mie en varpahat osannu käyttää imetystyynyä esikoisen aikaan, sellanen kuitenkii löytyy. Imetän yleensä nojatuolissa sellasessa hassussa asennossa, vähän niinku puolikas risti-istunta :grin siihen ei siis imetystyyny mahu. Varmaan sohvalla imettäessä imetystyyny ois tarpeellinen.
 
Mulle tulee imetystyyny siskolta lainaan. Pitäs vaan ommella/ettiä siihen päällinen, kun tyynyn oman päällisen pesuohje on 30 asteen pesu. Tai sitte pidän siinä päällä aina käsipyyhettä, niinku siskoki teki.

Bongasin taas Lidlin tarjouksia. Torstaina tulee vauvajuttuja myyntiin. Bodeja (tosin ei niitä käteviä kietasumalleja, nii saattaa jäädä kauppaan), sukkia, pöksyjä ja harsoja ainaski. Harsot oli kuviollisia, mut mun mielestä halvempia ku ikeassa. Eli taidan käydä ostoksilla :)
 
Meillä on isompien muksujen jäljiltä imetystyyny. Tykkään siitä paljon. Olen sen itse aikoinaan ommellut. Katotaan vaan jaksaako nyt kankaat mitenkä hyvin enää, jos ei, niin tilaan uuden.

Meille tulee rattaatkin uutena. Olen niin monta kuullut, että on käytettynä ostanut tuntemattomalta home-rattaat, etten itse uskalla ajatella käytettynä ostamista. Rattaat onkin jo ostettu.

Kaukalosta olen kaikista tarkin. Eli tulee ehdottomasti uutena ja on varmaan kalleimpia yksittäisiä hankintoja.

Noh, olen ylipäänsä tarkka myös vaatteiden kunnosta, eli nekin tulee uutena tai sitten omien lasten vanhoja.
 
Ammeesta.. mähän meinasin heittäytyä hurjaksi ja ostaa sellaisen "kohtuammeen" eli siis sellaisen pienen ampärin, jossa vauva istuu. Pitäis helpottaa mahdollista koliikkia ja olla ystävällinen kylvettäjän selälle, kun lasta ei tarvii samalla lailla tukea kuin normaalissa ammeessa. Onko kellään kokemuksia kyseisestä innovaatiosta?

Tajusin myös etten oo panostanut kuin vaatepuoleen. Mutta toisaalta.. onhan tässä vielä aikaa. :rolleyes: Ja kun kuitenkin niitä tarvikkeita voi ostaa sitten vielä, kun se vauva on syntynyt, niin tuskin tässä hätää on..
 
Mulle tulee imetystyyny siskolta lainaan. Pitäs vaan ommella/ettiä siihen päällinen, kun tyynyn oman päällisen pesuohje on 30 asteen pesu. Tai sitte pidän siinä päällä aina käsipyyhettä, niinku siskoki teki.

Bongasin taas Lidlin tarjouksia. Torstaina tulee vauvajuttuja myyntiin. Bodeja (tosin ei niitä käteviä kietasumalleja, nii saattaa jäädä kauppaan), sukkia, pöksyjä ja harsoja ainaski. Harsot oli kuviollisia, mut mun mielestä halvempia ku ikeassa. Eli taidan käydä ostoksilla :)

Kiitos vinkistä! Täytyykin kävästä torstaina katsastamassa ainakin harsoja. :)

Mulla alkaa toi vaatepuoli olla aika hoidettu. Hassua, kun ensin niin aattelin, etten ostele kuin ihan lopussa jotain, mut nyt sitten kun tuli eksyttyä parille kirpparille niin vaatetta tulikin hankittua varmaan yli tarpeiden ja yhdistelmävaunut ja kaukalo tuli tilattua ja haettua jo kesäkuussa. Esikoiselta on vielä pinnasänky odottamassa, joten aika hyvin tässä onkin tullut jo varustauduttua. Tietty vielä asioita uupuukin, ainakin: hoitopöytä, unipesä, amme, sitteri, rintapumppu, muutama tuttipullo. Aattelin noita yrittää bongailla rempan jälkeen ainakin muita paitsi tuttipulloja kirppareilta ja tori.fistä. Olen jo katellut tori.fi:stä ja aika usein kaikkia noita ollutkin myynnissä. Nyt pitäisi malttaa olla ostelematta mitään, kun ei tavaroita saa vielä lopullisille paikoilleen.

Aattelin kans kokeilla alkuun miten toi vartalotyyny toimii imetystyynynä. Esikon kanssa kikkailin ihan tavallisilla tyynyillä ja pärjäsin ihan hyvin, mut ehkä tollanen tarkoitukseen sopivampi tyyny olisi kuitenkin mukavampi.
 
Minä taas oon haalinut paria hassua vaatekappaletta lukuunottamatta kaikki vaatteet kirppareilta/torin sivuilta. En panosta niihin paljoakaan kun jäävät nopesti pieniksi, joten käytetyt käy. Torin sivuilta löysin pari toppahaalaria talveksi, tulee halvemmaksi kuin uutena osto. Kumminkin kuin tulevan talven vain mahtuvat.

Edelleen himottaisi tehdä jollyroomin tilaus, sieltä tilaisin alle 30€ maksavan beemoon sitterin ja beemoon lämpöpussin, mikä oli myös alle 30€.
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon kans kierrelly kirppareita ja tori.fi:tä. Ja siskolta tulee tosiaan aika paljon kaikkea, kunhan ehditään sinne asti kyläilemään. Jossain vaiheessa syyskuuta ois tarkotus. Pinnasänky tulee kaverilta (sen saatan kyllä vielä maalata) ja tulevaisuutta ajatellen oon kyttäilly sellasta perinteistä syöttäriä. Sopii mun sisustussilmään :D ja vois viedä mahd vähän tilaa. Oon kyllä saanu vinkkejä hommata trip trapin kun se on niin pitkäikänen, mutta pitää vielä miettiä.

Ja sitä äitiyspakkausta oottelen edelleen :) päätös on jo tullu, mutta boksi on vielä matkalla.
 
Mä oon kans kierrelly kirppareita ja tori.fi:tä. Ja siskolta tulee tosiaan aika paljon kaikkea, kunhan ehditään sinne asti kyläilemään. Jossain vaiheessa syyskuuta ois tarkotus. Pinnasänky tulee kaverilta (sen saatan kyllä vielä maalata) ja tulevaisuutta ajatellen oon kyttäilly sellasta perinteistä syöttäriä. Sopii mun sisustussilmään :D ja vois viedä mahd vähän tilaa. Oon kyllä saanu vinkkejä hommata trip trapin kun se on niin pitkäikänen, mutta pitää vielä miettiä.

Ja sitä äitiyspakkausta oottelen edelleen :) päätös on jo tullu, mutta boksi on vielä matkalla.

Minä tein hakemuksen 21.7 ja Kelan sivuilla lukee että se on vieläkin käsiteltävänä! :banghead:
 
Minä tein hakemuksen 21.7 ja Kelan sivuilla lukee että se on vieläkin käsiteltävänä! :banghead:

Kelassa vissiin jotain ruuhkia. Mulle tosta äitiyspakkauksesta kyllä tuli jo päätös ihan suht reippasti, mut työttömyysilmoitusten kohdalla oli vielä edellinenkin käsiteltävänä kun jo uuden ilmoituksen tein.
 
Vein saunaan säilöön tosikolta jääneen ammeen (kätevä kun on se tulpallinen versio). Pari harsopakettia ja ruokaliinaa (no se kaulaan laitettava, sana hukassa) olen jo hankkinut. Ja kirpparilta löysin 5€:lla Britaxin turvakaukalon (ilmeisesti vm. -08). Siitä olen jo päälliset pessyt. Ehjä härveli ja halpa, niin pystyi tämmönen köyhäkin tekemään jo jotain hankintaa. :) Enkä ny niin telakkaa semmosen kaipaa ku edellisetkin muksut on köytetty vöillä autoon ja mulla oli silloin tosikon aikaan -84 vuoden Micra eli kaukalo mahtui nippanappa kipattavan penkin takaa takapenkille. :D
 
Vein saunaan säilöön tosikolta jääneen ammeen (kätevä kun on se tulpallinen versio). Pari harsopakettia ja ruokaliinaa (no se kaulaan laitettava, sana hukassa) olen jo hankkinut. Ja kirpparilta löysin 5€:lla Britaxin turvakaukalon (ilmeisesti vm. -08). Siitä olen jo päälliset pessyt. Ehjä härveli ja halpa, niin pystyi tämmönen köyhäkin tekemään jo jotain hankintaa. :) Enkä ny niin telakkaa semmosen kaipaa ku edellisetkin muksut on köytetty vöillä autoon ja mulla oli silloin tosikon aikaan -84 vuoden Micra eli kaukalo mahtui nippanappa kipattavan penkin takaa takapenkille. :D

Tosikko :D :D ai kamala ku mua naurattaa, vähän väsymystä ilmassa :D
 
Me ollaan hankittu yhdistelmävaunut, turvakaukalo autoon ja se isofix, pinnasänky ja pinnasänkyyn lakanat ja reunapehmuste. Patja puuttuu vielä.
Vaatteita hieman oon ostanut, uutena sekä kirpputorilta, mutta vielä pitää hankkia lisää ja talvihaalari olisi ostoslistalla vielä.
Äitiyspakkaus tuli viikko-pari sitten.
Amme, sitteri, leikkialusta, rintapumppu, imetysliivit & suojat, tuttipullo sekä muuta pientä on vielä hankkimatta :) kauhee pesänrakennusvietti menossa:grin
 
Oi että, mäkin sain hankittua jotain tälle uudelle tulokkaalle. :grin Toppahaalari 56 cm facekirpparilta, maksoi vain 8€. Vitsit kun se on pieni haalari! :love7 Saa nähdä tuleeko käyttöön, mutta jos pitää ulkoilla joulukuussa ja onkin yhtäkkiä kylmä niin on nyt tollanen sitten. Perjantaina meen ostamaan merinovillahaalarin (3,50€) vauvalle. Ja oltiinhan me aikaisemmin ostettu jo syöttötuoli vauvalle valmiiksi kun kerran Ikeassa käytiin. :joyful:
 
Me ostettiin Ikeasta myös syöttötuolit jo valmiiksi kun käytiin tässä jokunen viikko sitten. Meillä kun Ikea on kaukana niin ei tuu sit enään lähdettyä sinne. Sieltä sai niin halvalla.

Kaukalot telakoilla ostettiin käytettynä. Oisko toinen joku 3 vuotta vanha ja toinen vuoden vanha. Uutena olisin ostanut jos tulisi vaan yksi vauva. Kahdelle kun joutuu ostamaan niin rahaa palaa enemmän kuin laki sallii.
 
5daf6765c6e904a704404b7cf3c2e9f5


Me saatiin muutama kassillinen vaatteita miehen siskoilta.. lisäks ostettii kaukalo isofixillä,käytettynä joo mut tosi hyvässä kunnossa..tämäkin miehen siskolta..

Vaatteet oon jo tietty käyny läpi,jaottelin vaatteet kolmeen pinoon: pienet(50-62cm), isommat(68cm-) ja ei meille jäävät(lähinnä poikaväriset). Lisäks saatii hoitopöytä vihdoin kotiin :) piti käydä tänää ostaa lisää pyykinpesuainetta ni voi kohta alkaa pesemää nuita minivaatteita ❤
 
Turvakaukalo, sitteri, bumbo, hoitopöytä, matkarattaat, syöttötuoli, vaatteita, toppapussi hankittuna. Mitähän vielä puuttuu? Sänky tulee lokakuun lopussa ja yhdistelmävaunut pitää vielä hankkia.

Imetyspaitoja ja -liivejäkin pitää ostaa. Ja jotain muistuu aina pikku hiljaa mieleen..
 
Esikoiselta on hyvin tavarat säilytetty, eikä vaatepuolikaan isoja hankintoja tarvitse. Mikäli toinen tyttö sieltä nyt tulee. Joitakin harsoja ja pinnasängyn aluslakanoita olen ostanut lisää, sekä uuden reunapehmusteen. Ja turvakaukalon lämpöpussin.

Joitakin vaatteita olen ostanut sillä ajatuksella, että ne pistän sitten säilöön kuten esikoltakin. Esim. kotiintulovaatteet.
 
Tosikko :D :D ai kamala ku mua naurattaa, vähän väsymystä ilmassa :D

Se on hyvä ku joku saa iloa irti kirjoituksestani. :hilarious:

Olen tuon hoitopöydän suhteen vielä kahen vaiheilla että tuleeko ees hankittua. Edelliskerralla oli pinnasänky jonka päällä oli hoitopöytä, mutta sitä ei ole enää tallella. Luultavasti vaipanvaihto hoitunee keittiössä olevassa vanhalla sivustavedettävällä sohvalla tai missä ny vaan. Nyt on miehen vanha kehto tuolla odottamassa ja jossain välissä hankin ompelutarvikkeet unipesää varten.Kun sitä tilaa kuitenkin on niin rajallinen määrä..

Yhdistelmiä olen koittanut bongailla facekirppareilta ym. Ei ole vielä sopivaa tullut vastaan. Yritin miehelle ehdottaa että käytäisiin uutena ostamassa ainakin matkarattaat joissa saa sen selkäosan makuuasentoon. Ois näppärät vierailuilla ja kaupunkireissuilla ku menee autoon niin pieneen tilaan. Ei nyt vielä ainakaan lämmennyt ajatukselle, kysyi vain että eikö käytettynä saisi jostain. Joskus tuo herran nuukailu ottaa pattiin, kun itse olen innoissani jostain. :shifty: Toki olen hieromassa nyt kauppoja isommasta autosta, joten sinne ny varmaan saisi vaikka mitkä sotakärryt sitten perään taittamattomana...
 
Maatuska83 niin en tiennyt oliko sulla tarkoituskin kirjoittaa tosikko vai oliko se autocorrectin ansiota, mutta väsyneenä se nauratti :D en muuten sun tekstiä siis ilkkunut :P
 
Takaisin
Top