Hankinnat

Ihana body ErykahB! Mä rakastan kaikkia eläinkuoseja ja kävin jo jonkin aikaa sitten Polarn O. Pyretissä pyörimässä ja huomaamassa, et siel oli ihania sellasia. :Heartred Täytynee kattoa josko tän päivän ultran jälkeen on viisaampi ja uskaltaa jo ostella jotain, etenkin jos siellä alesta löytyisi, muuten hiukan turhan tyyriitä omaan budjettiin. :)
 
Mitä se ErykahB on hankkinu? Kun kuva ei näy... Muut vissii näkee kuvan.
 
Tossa on body ja sukat. Keltaiset ja kokoa 0-1kk, eli 50cm IceQueen.

Browneyedgirl, esikoinen nappas itselleen vielä kivan teepparin joka oli myös puoleen hintaan, niin body, sukat ja t-paita yhteensä 26,95€ eli about yhden täysihintaisen uutuuden hinnalla lähti.

Kirkkaat värit on mun juttu. Ei oikein lämpöä riittänyt esim. Lindexin tyttövauvojen malliston maksamakkaran eri sävyille. :joyful:
 
Oi ihanaa ErykahB, keltanen miun lemppari :) Mistä löytyis pienelle keltasta... ja vielä mielellään puoleen hintaan :P
 
IceQueen, Polarn O. Pyret Itiksessä ainakin piti sisällään kivasti keltaista ja muitakin kirkkaita ihania värejä ja kuoseja -30% ja -50% hinnoin.

Olin sen eilen skipata, kun oli jo jalat ihan puhki, mutta onneksi sit vielä sen verran kävin kurkkaamassa.
 
Meillä taas ei oikein muuta edes ole, kun vaaleita, hillittyjä sävyjä :D . Jos olen herkillä saada migreenikohtauksen, niin tarvittaessa yksi liian kirkas vaate voi sen laukaista. Eli omilla muksuilla ei ole retroa ollut eikä tule tuosta syystä.

Täytyy muutama viikko puntaroida. Muutamia vaihtoja olisi matkarattaisiin. Meille tulee siis yhdet järeät (ja kauniit) valkoiset keinonahkaiset combit metallisella tavarakorilla. Oma järki ei kestäisi niitä esim reisussa ja shoppailussa, joten kevyt-yhdistelmät on ihan must. Perinteisiä matkarattaita en myöskään kestä. Olen niin tottunut kantoliinaan, että järki lähtee niitten ihan pienten pyörien kanssa. Vaunujen täytyy olla näppärät mutta kuitenkin hyvin kulkevat.

Jännitän kyllä hiukan miten tulen combien kanssa toimeen, kun mulla on aina ollut näppäriä sporttisempia rattaita. Mutta kun käyn kuitenkin välillä kuuden hengen puolesta kaupassa jatkossa, niin sitä tavaraa on mahduttava vaunuihin KUNNOLLA.
 
ErykahB PO.Pin tilaus on jo tehty :grin Nettishoppailin verkkokaupassa heti ultran jälkeen kun ties kumpi on tulossa... Ei vaan yhtään keltasta sattunu olemaan alessa. PO.Pin liikkeet vähän turhan kaukana niin täytyy nettishoppailuun tyytyä, jos vaikka vielä kesäale aikaan sais jonkun shoppailureissun tehtyy isolle kylälle :)
 
Aww, ihanat haaremit! :) Mäkin kävin rakenneultran kunniaksi POP:ssa alennusmyynneillä, sain kans tulevalle pojallemme 23€:lla bodyn, housut ja sukat. :Heartred
 
Luulen, että P.OPstä tulee meillekin merkittävä hankintakanava. En kestä markettien v.pun/v.sin -hyllyjä!
Tässä alkuviikosta ostin tytölle ens kevääksi/kesäksi mekon ja leggarit (kuva kauheen huono, miehelle halusin raportoida)
ImageUploadedByVau Foorumi1468602813.968675.jpg
No, tänään mies oli ostanut meille ööö vaunut, turvaistuimen, kantokopan (vai mikä lie oli?), pari pottaa ja vaipparoskiksen tmv. 80€:lla kaverilta. Katotaan sitten mimmoset ne kaikki on ja mitä meil sit on :) Kaikki tämä, kun silmä välttää (ite töissä, toinen lomalla) Luulen, että myös lapsen nimestä vastaa mies :wink
Katjusha rv. 22+1
 
Minä tässä jo ennen kukkoa heränneenä jäin nyt ihan miettimään, että mitähän meiltä enään muuta puuttuukaan, kuin sitteri?? :happy:
Vähän ehkä turhankin ajoissa olen töhöttänyt, kun rakenneultrakin on vasta maanantaina.
Mutta minkäs teet? Kaikki vain tapahtui... :joyful:
Vielä ei tiedetä kumpi tulee, mutta sekin selviää maanantaina. Kiiks! :dummy::dummy1:
Mitäänhän meillä ei ollut valmiina, paitsi ne isännän vanhat retrovaatteet, mistä olen kyllä tykännyt ihan tosi paljon. Itsekin tykkään paljon väreistä. Piristää.
Mut mitäs kaikkea minä nyt olenkaan jo hommannut? Hmmm...
Uudenveroiset Emmaljungan yhdistelmävaunut käytettynä, uudenveroisen Leanderin kehdon käytettynä, uudenveroisen käytetyn pinnasängyn patjoineen josta saa tulevaisuudessa toisen laidan pois ja alla vetolaatikko, 2 uudenveroista hoitopöytää+alustat käytettynä (toinen valk. puinen yläkertaan ja toinen muovinen ammeella alakertaan ja ilmaiseksi molemmat), turvakaukalo+fixi, kantoliina, iso kasa vauvan vaatteita (osa saatuja), lakanoita ja riepuja, pari tuttipulloa ja tutteja, pehmoleluja, mobile, ym.vauvan leluja...ööööö....
Oonko mä ainut näin ajoissa hurahtanut?? o_O:joyful:
Mutta kaiken kaikkiaan rahaakin on mennyt kaikkeen vain alle 700e. Et...ei kyl paha??
Ja isäntä vaan huokailee. :p
Oon vaan jo nyt niin kamalan rakastunut tähän vauvaan. Ja jotenkin pelkään omaa kuntoani myöhemmin ja haluankin, että kaikki olisi mahollisimman valmiina ajoissa, niin voi sitten vain keskittyä lepoiluun ja muuhun, eikä tartte odottaa isännältäkään liikoja ja ressata sitten kaikesta, kun kaikkea puuttuu ja on ihan kesken ja "apua!". Helpottavaa...
Mun tyttökin sanoi isännälle, että jos kaikki tapahtuisi hänen tahtiinsa, niin meille tulisi varmaan ihan kamala kiire ja stressi, kun vauva syntyy ja moni asia unohtuisi. Äitin tyttö! Eikä ollenkaan väärässä. :joyful:
Ja nii, kantokoppa täytyy ostaa vielä vaunuihin!
Ja värin määrääkin sitten tulevan pikkusen sukupuoli.
Tuli vaan mieleen... :hilarious:
-m-
rv20+4
 
Hyvä pointti toi jaksaminen! Me ei olla vielä hankittu mitään vauvalle, vaan hankinnat on keskittyneet lähinnä siihen että saa itsensä puettua asiallisesti töihin näissä vaihtelevissa kesäsäissä. Nyt alkaa pikkuhiljaa nousta paniikki, että ehditäänkö kuitenkaan löytää kaikki tarpeellinen esim. kuukautta ennen laskettua. Toisaalta kun ei ole aiempaa kokemusta, tuntuu todella vaikealta tietää, mitä todella tarvitsee ja mitä vaikkapa vaunujen (vai rattaiden) valinnassa tulisi ottaa huomioon.

pianma 22+0
 
Moona ajoissa on hyvä olla, ei tuu kiire :) Varmasti vaikuttaa se monilla ketkä odottaa toista, kolmatta jne. ni uskaltaa tehä aikasemmin hankintoja, tietää mitä haluaa. Itekkii oon nyt ihan eri tavalla katellu hankintoja kun esikoisen odotus aikana, paljon aikasemmin myös. Tässä on oma kunto aikasemmin huonontunu kun ekassa raskaudessa, en varmasti jaksa enää lasketun ajan tienoilla juosta kaupoissa niinku viimeks jaksoin ni hyvä olla valmiina ajoissa :grin
 
Minustakin tuntuu ihan luonnolliselta tehdä hankintoja tilaisuuksiin tarttuen, vaikka alunperin meinasin syksyyn säästää. Asian aloittaminen helpottui metkittävästi r-ultran ansiosta :) Jatkan tällä tyylillä, että otetaan vastaan edullisia tarjouksia - meillä mahdollisesti yhden lapsen politiikka vain mahdollinen. Ollaan kaveri/sukulaispiirin vihonviimeiset lapsensaajat, niin monet on kiitollisia, jos tarvikkeet kelpaa jollekin eteenpäin.
 
Mäkin olen hankkinut jo vaikka mitä...
Emmaljungan yhdistelmät, matkarattaat, syöttötuoli, sitteri, pinnasänky, turvakaukalo telakalla, leikkimatto, itkuhälytin, vaatteita, kylpyamme, tutteja, tuttipullo, ruokalappu, harsoja, leluja, helistin...
Emmaljungat saatiin uutena lahjaksi, kaikki muut isot käytettynä, samoin vaatteet... :)
Itse lähinnä ajattelin, et kun bongaa hyvän käytettynä se on napattava, ennen kuin joku toinen ehtii... ja kohta alkaa sairasloma, niin vielä on kunnon tulot molemmilla ja siis varaa shoppailla...:wink En oo pitänyt kirjaa, mut ei kyllä kovin montaa sataa ole rahaa mennyt, niin paljon saa tavaraa lainaan lapsen serkuilta ja kirppareilta voi tehdä melkosia löytöjä.
 
Ää.. mun ostelu on jotenkin jäänyt työkiireiden suhteen oikeestaan nollaan. Tai, no.. tilasin mä äitiyspakkauksen ja sitten huppupyyhkeen. :wacky:

Vaatehankintojen pitäisi olla ihan hanskassa, pikkusisko lupasi lainaan sitterin, leikkimaton, pinnasängyn, lakanoita ja varmaan saan myös tarpeenvaatiessa leluja sieltä. Toiselta siskolta tulee lisää vaatteita ja syöttötuoli sitten joskus, kun se on tarpeellinen. Miehen siskoilta sitten lisää vaatteita, imetystyynyn ja mahdollisesti myös muuta sälää.

Ostamattahan ei sit taida oikeesti olla kuin vaunut, turvakaukalo, kantoliina, amme ja läjä pikkusilppua (tutteja, pulloja, vaippoja, kosteuspyyhkeitä jne.) - mulla on jopa vino pino harsoja kaapissa odottamassa värjäystä. Vai tarviiko sitä vielä jotain?

Totta kai myös esim. lääkekaappia pitää päivittää pienelle soveltuvaksi (d-vitamiinitipat, supot, niistäjä, desinfiointiaine jne.) ja pyykinpesuaineet vaihtaa hajuttomaan, mutta muuten mä uskon, että tilanne on varsin hyvä.

Ai, niin.. ostinhan mä itelleni ekat mammavaatteetkin: uusia rintsikoita, farkkusortsit, pellavahousut ja mustan kotelomekon - koska kyllähän äiti-ihminen nyt yhden kotelomekon tarvitsee. :grin Ja apteekista hain eilen Trombosolia noihin suonikohjun alkuihin.. ja pullokaupalla vartalovoidetta, että pysyy kroppa pehmeänä ja kimmoisana. As if.. :rolleyes:
 
Täällä alkaa olla kaikki jo lähes ostettuna. Keltään ei saatu mitään eikä ennestään ollut tallella mitään.
Rintapumppu, toinen häkkisänky, tuttupulloja, reunapehmusteet, toinen kantokassi vaunuihin ja vaipparoskis puuttuu vielä. Osa ostettiin käytettynä lähinnä isommat hankinnat ja vaatteita ja loput sit uutena. Rahaa on palannut jo reilu 2000€ :wideyed:
Kyllähän sitä palaa kun kahdelle joutuu hankkimaan. Tänään on pesukone laulanut smiley-chores003 kun oon pessyt vauvojen vaatteita ja leluja.
 
Ilyana, tänään pääsin kasvokkain juttelemaan kaksoissiskon kanssa näistä raskausjutuista. Kovin on maailma muuttunut sitten hänen odotusaikojen (ei internetiä, ei vartaloöljyjä pikkukaupungin kaupassa jne. painonnoususta terkkari valitti BMI 19 +7kg!)
Tässä on menossa empiirinen kaksostutkimus Bio-Oilin tehosta, että tuleeko niitä arpia vai ei :) Toistaiseksi iho on entisellään.
 
Takaisin
Top