Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me varattiin justiinsa hoitopöytä. :) löyty tori.fi sivustolta Brion valkoinen hoitotaso, 70€.

Miehen äiti lupasi ostaa meille pöydän, olisi varmaan mielellään uuden ja käyttämättömän ostanut, mutta ajateltiin miehen kanssa että otetaan nyt kuitenki käytetty kun hyvässä kunnossa oli. Maksaa anoppi sit tai ei. :D

Nyt taitaa olla kaikki isoimmat hankinnat tehty! Pinnasänky, turvakaukalo, hoitopöytä ja vaunut/rattaat. Kaikkeen tähän meni yhteensä n. 665€. Varmaan halvemmallakin ois vielä selvinnyt jos ois ostettu vaunut ja kaukalo käytettynä, mut ihan hyvin tuokin on. :) sit tietty päälle kaikki pienemmät ostokset, kuten vaatteet, petivaatteita ja joitain hoitotarvikkeita.

Misu91, mäki kattelin just noita samoja Baby Mercin vaunuja! Olin kattonu ne valmiiks jo ennen raskautta vieläpä. :D Ne oli kyl tosi halvat ja käytännölliset, ja vielä kun oli se kaukaloki siinä sisällytetty siihen 250 euroon. Mut sit ku raskaus eteni jonnekkin 15 viikolle ja tuli vaunujen hankinta eteen niin muutinkin mieleni ja ostettiin Firkonin ihanat, isot, valkoiset vaunut. :) hinta pompsahti tonne 408 euroon, mut mä intin niin kauan et sain ne. :D

Villi veikkaus että Misu91 tarkottaa baby-merc junioreita? :) Niitä saa vauvakulma.fi. Ite kans katellu sieltä ja näillä näkymin ajattelin tilata noi baby-merc Leo kombit turvakaukalon kanssa niille tais tulla hintaa jotain 340e..

Jipii vaunut löydetty! Britaxin yhdistelmät + turvakaukalo jonka saa runko-osaan kiinni. Hintaa koko paketille jäi alle 100e ja ihana myyjä lupasi vielä varastossaan säilyttää niitä maaliskuun alkuun ettei meillä ole vielä viemässä tilaa :-)

Rosmarinaa: mistä sinä oot löytänyt noita pehmeitä ja pitkiä (esim. nalle kuvalla) tumppuja? En itse löydä niitä ikinä mistään. H&M:stä ostin edelliselle, mutta olivat aivan liian ohuita ja pieni meidän jättiläiskouralle..

Nuo nallekuvalliset satuin löytämään kirpparilta! Eli en osaa valitettavasti sanoo mistä niitä sais. :(

Nonni... Voi itku.. Etsintä jatkuu... Äitiyspakkauksesta tulee just tollaset lämpöiset hyvä sukat ja tumput. Me ei olla otettu pakkausta kuin ekalle, joten nyt alkaa olee tumppuliineistä pehmeys kaukana. :D Tietäiskö joku muu, mistä noita saa?

Rosmarinaa, ihan vaan 2-3 paria per koko riittää kyllä paremmin kuin hyvin (eikä tarvi pyykätä turhan usein), etenkin jos tulee käytettyä kärjellisiä potkareita. :)

Pienellä lapsella sukat ei juuri ehdi kulua eikä myöskään mene nopeasti likaiseksi. Vauvalla sukat on muuten siitä kivat, että se vauva ei osaa vielä nykkiä sukkia jaloistaan, vähän vanhemmilla ne sukat nimittäin saattaa olla koko ajan muualla kuin jalassa. Tosin kärjelliset potkaritkin voi kyllä olla melkoisella myttyrällä myös - makuasia taas.

Vähän vanhemmalla lapsella, joka sitten jo liikkuu / opettelee seisomaan tai kävelemään, niin sukkia tietysti kuluu vähän enemmänkin. Itse tosiaan pidän sukkiksista lapsella, oon kokenut ne käteviksi, mutta jotkut toiset taas inhoaa. :D

MaLinn, melkein kaikista lastenvaatteisiin erikoistuneista liikkeistä yleensä löytyy tumppuja vaikka jos mitä kokoja (jos ei sitten käytettynä netistä/kirppareilta osta), eikä hirveen kalliita ole. Tai riippuu budjetista, kirpputorilta kun välillä saa parillakkymmenellä sentillä ja lastentarvikeliikkeissä hinta voi olla 5-15 euron välillä. Ja niitä vastasyntyneen raapismisenestotumppuja saa kyllä ihan perusprismoista sun muista, mutta niitä et tainnut tarkoittaa kuitenkaan. Käsityötaitoinen tekee tietty itse, mutta jos on yhtä laiska kuin minä, niin lapsi sais odotella teini-ikään asti tumppuja. :'D

Muokattu viimeksi:
Aina kun tääl lukee näitä niin mul tulee viel enemän osto hinku kaikkeen vauva hömppään:p Mut kun ei me kertakaikkiaan tarvita mitään kun esikoisen kaikki on tallessa. Tänään oli sit pakko ostaa pari mekkoo ja paitaa aleista esikoiselle kesäksi :grin Onnex sille sentään voi :joyful:

BaBy2, mulla ihan sama :D tosin olen antanut itselleni luvan ostaa pieniä kesävaatteita,,koska eka on talvivauva niin kaikki kesävaatteet on kokoa 62->

Meillä myös esikoinen oli tavivauva, mutta kun on eskimoiden sukua niin talvellakin piti välillä pitää ihan ohuita tai jopa lyhyita vaatteita pojalla päällä. Edelleen hikoilee helposti (ja on atoopikko niin se ei ole hyvä yhdistelmä) niin pitää olla aika tarkkana vaatteiden suhteen. Meillä siis on valitettavasti varmaan kesäksikin ihan riittävästi vaatteita... :sorry:

Kieltämättä vaateostokset rupeaa pikkuhiljaa houkuttamaan. Pitänee ensin kattoa mitä saan sukulaisilta ja tehä sit invis mitä tarttee....Itsehillintää kehiin siis vielä hetkeksi...

Täälläkin on vaikea hillitä itseään. :grin "Onneksi" esikoinen oli kesävauva ja iso osa niistä vaatteista on annettu eteenpäin niin luultavasti pääsee ostamaan jotain edes... :rolleyes: Kun kaksi seuraavaa olivat tosiaan talvi- ja syysvauva, vähän paksumpia sisävaatteitakin heille ollut. Ja nyt sitten kevätvauva... Mullahan on aika hieno neljän suora sitten. :Heartred Oon kyllä tosi tyytyväinen ettei tarvitse enää ihan vastasyntynyttä änkeä talvipukuun. Se oli kummallakin kerralla aika vaivalloista. :grin

Takaisin