Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiinjoo, muistukin mieleen tuo pointti.. Hmm, pitääköhän se kuiteskin hankkia se sitteri..vai panostaisko kantoliinahommeleihin.. Meillä kun iso hökäle koira, niin pitäs ottaa seki asia huomioon.. Lattialle jos tenavan laittaa ni siinä on oltava kyllä kokoajan ite kyttäämässä, ettei tuu vahinkoa. Mietin ruuanlaittotilanteita yms missä itellä on kädet sidottuna muualle, tuntuu vähän ikävältä laittaa pinnikseenkään joka kerta, asunnon toiseen päähän.. Ois kiva kun pikkunen ois aina lähettyvillä jos on hereillä. Ehkä pähkäilen suotta.. :sorry: Varmaan käytäntö näyttää sitten miten nuo jutut menee.. Haluais vaan kaiken valmiiksi hyvissä ajoin, ettei tartte sitte murehtia :p

Ainiinjoo, muistukin mieleen tuo pointti.. Hmm, pitääköhän se kuiteskin hankkia se sitteri..vai panostaisko kantoliinahommeleihin.. Meillä kun iso hökäle koira, niin pitäs ottaa seki asia huomioon.. Lattialle jos tenavan laittaa ni siinä on oltava kyllä kokoajan ite kyttäämässä, ettei tuu vahinkoa. Mietin ruuanlaittotilanteita yms missä itellä on kädet sidottuna muualle, tuntuu vähän ikävältä laittaa pinnikseenkään joka kerta, asunnon toiseen päähän.. Ois kiva kun pikkunen ois aina lähettyvillä jos on hereillä. Ehkä pähkäilen suotta.. :sorry: Varmaan käytäntö näyttää sitten miten nuo jutut menee.. Haluais vaan kaiken valmiiksi hyvissä ajoin, ettei tartte sitte murehtia :p

Meillä iso ja höselö koira (varsinkin jos vieraita tulee). Ei annettu/anneta koiran höseltää vauvan lähellä, vaan muutenkin sisällä oltava nätisti ja säheltämättä. Ulos kun päästetään vapaaksi, niin sitten saa säheltää ja riehua, mutta ei saa tuuppia lasta nurin.
Opettamalla 'vanhakin' koira oppi :)
Sitteri oli ehdoton, kantokopassa selkä meni liian 'notkolle' ja oli kuuma.

rosmarinaa IHANA KAUKALO!!! :love7:Heartred

Meillä ei esikoisen kans sitteriä käytetty juuri ollenkaan. Nyt ajattelin että kehto joka jo meiltä löytyy vois olla hyvä kun tuo esikoinen niin kovin tykkää pienistä niin kehtoon hän näkis hyvin mutta ei pääsis kiikkuun päälle kun on kova halailijakin... sitte vähän isommalle vaivalle kehto huono kun ei nää seurailla ympärille mutta tämän toisen lapsen kohdalla oon aatellu kokeilla kantoliina/reppuhommia...

meiltä löytyy 80kg koiravanhus ja 2 kissaa. mä olen ratkaissut asian niin että meillä on puinen leikkikehä jonka sisälle laitan sitten muksun köllöttelemään viltille tai sitteriin. ei tarvitse miettiä kuka kävelee ja kenen yli koko ajan. Kehä on helppo siirtää joten se voi olla eri huoneessa tarpeen mukaan. Keittiöhommia ajatellen ratkaisuna menee sitteri ruokapöydällä.

Mä kävin tänään ostamassa kahdet äippäfarkut!! Jesh, nyt loppu ainaisissa kollegeissa kulkeminen :dance008 Kyl heti sovituskopissa tuli taas enemmän ihmismäinen olo ku sai "oikeet" housut pitkästä aikaa jalkaan :gen014 Muuten oon hankkinu aikasemmin pari isompaa paitaa ja rintsikoita. Vauvalle ei olla oikeestaan mitään vielä hommattu. Tai kyl työkaveri toi heidän lapsen vanhoja vaatteita kolme muovikassillista, mut en oo niihin vielä koskenu.... ehkä huomenna, jos jaksais siivota tota lipastoa, mistä aattelin raivata kaks laatikkoa vauvan vaatteille.. sais sit vaikka pestä ne "meidän hajusiksi" valmiiksi smiley-chores003 Niin ja sit tosiaan saadaan miehen siskolta pinnasänky, kehtositteri ja tavallinen sitteri, kantoreppu, vaipparoskis, nää kaikki ilmatteks! Sit ostetaan heiltä matkarattaat, niihin siis kuuluu vaunukoppa, ratasosa ja turvakaukalonkin saa kiinni sekä telakka :cool05 Et aika hyvin on tommoset isommat jo tulossa, sit kaikkea pienempää tietty viel tarvii, mut niitä kerkee tässä vielä miettiä. Mä yritän malttaa mieleni vielä, mieskin sano etten saa yhtään vaatetta vauvalle ostaa, ennen ku on tarvetta :smiley-angry017 Eli sit joskus vuoden päästä ku muilta saadut vaatteet loppuu/on pieniä, plaah.. ehkä ostan salaa ja piilotan johonki saatujen vaatteiden pussiin :excited001

Mua alkaa kauhistuttaa kun meillä hankintoja tehty vasta tosi vähän! Meillä hommattuna vasta kaukalo+telakka, vähän vaatteita nekin suurin osa koko 62, ja sitten on lahjaksi saatuja tutteja. :oops:
Mä kun niin suunnittelin että ostelen pikkuhiljaa että ei tarvitse kaikkea ostaa yhdestä palkasta, mutta huonolta alkaa näyttää. :D Meillä oma äitini on luvannut ostaa vaunut niinkuin on oma äitinsäkkin ostanut hänelle kun on ensimmäisen lapsen saanut, sekä pinnasänky meille on tulossa (sama joka on ollut minulla ja veljelläni käytössä). Mutta sitten se kaikki muu vielä, ounou paniikki iskee vielä. :eek: nyt oon kovasti yrittänyt seurata tätä sitteri keskustelua ja miettiä että mikä mahtaisi olla sitten hyvä..

Voi että, tuleva isoveli halusi ostaa vauvalle muumi-tuttipullon, kun käytiin ostamassa hänelle itselleen muumikuppi ❤ olisi halunnut ostaa myös tutin, mut oli vain 6-18kk niin jätettiin kauppaan, mut luvattiin että katsellaan tutteja joskus toiste. Hirveä huoli toisella jo nyt, että vauvalla on sitten tutti, minkä hän saa laittaa aina suuhun ❤

Mä tein tänään jopa ensimmäisen ostoksen ja löysin 2 tuttipulloa kirppikseltä 0,80 egellä. :rolleyes: Ehkäpä mä nyt saan itteni oikeesti huomenna kirppiksille kasaamaan tavaroita vauvalle. Nuo tuttipullot nappasin mukaan naapuripöydästä kun kävin juuri ennen sulkemisaikaa oman pöytäni järjestämässä. Oli pakko tyhjentää ns. vierashuoneen ja mun kirjat/harrastustavarat ym kirpputorille jotta saadaan vauvalle huone. Meillä kun on talo ym ostettu alun perin niin ettei sinne tule kuin me kaksi ja kasa eläimiä. Elämällä on sitten tapana tehdä yllätyksiä :wideyed:

Mä en ole hankkinut vielä mitään vauvalle, mutta toisaalta ollaan saatu tavaraa ja vaatteita siskolta ja tullaan saamaan myös muilta sukulaisilta. Jossain vaiheessa pitäisi vaan katsoa mitä oikeestaan tarvis hankkia. Kunhan ei tulis sitten lopussa kiire :oops:.

Niin ja onhan mulla jo tuttipullojen lisäksi puinen leikkikehä :) sen sain kaveriltani kun mietittiin eläin/vauva hoitojärjestelyjä :) Kirpparit aukeaa tunnin sisällä joten nyt pitäs löytää jostain shoppailumotivaatio. Mä kun en pidä muutenkaan shoppailureissuista vaan ostan yleensä kaiken netin kautta ympäri maailmaa. Lapsen kaikki tavarat olen päättänyt ostaa käytettynä ja kierrättää eteenpäin joten nyt ei auta kun kehittää itselleen jostain kirppismania :)

Eclipse, ootkos selaillut FB-kirppareita tai Toria? Me ollaan Torin kautta ostettu rattaat, vaatteet, sitteri, pinnasänky kaikkine oheisjuttuineen, lipasto tavaroille, amme & kestovaipat. Kirppareita oon käynyt katsomassa ja sieltä mukaan tarttui sitten pari erikoisempaa vaatetta, mitä tuossa (10 e maksaneessa) 50-74 kokoja sisältäneessä Ikea-kassillisessa vaatteita ei ollut. :'D

Mua alkaa kauhistuttaa kun meillä hankintoja tehty vasta tosi vähän! Meillä hommattuna vasta kaukalo+telakka, vähän vaatteita nekin suurin osa koko 62, ja sitten on lahjaksi saatuja tutteja. :oops:
Mä kun niin suunnittelin että ostelen pikkuhiljaa että ei tarvitse kaikkea ostaa yhdestä palkasta, mutta huonolta alkaa näyttää. :D Meillä oma äitini on luvannut ostaa vaunut niinkuin on oma äitinsäkkin ostanut hänelle kun on ensimmäisen lapsen saanut, sekä pinnasänky meille on tulossa (sama joka on ollut minulla ja veljelläni käytössä). Mutta sitten se kaikki muu vielä, ounou paniikki iskee vielä. :eek: nyt oon kovasti yrittänyt seurata tätä sitteri keskustelua ja miettiä että mikä mahtaisi olla sitten hyvä..
Jos lohduttaa, meillä ei oo vielä mitään muuta kuin yks pussillinen sukulaiselta saatuja vaatteita (en tiedä kokoja, en oo ees avannut pussia vielä). :)

Eclipse, ootkos selaillut FB-kirppareita tai Toria? Me ollaan Torin kautta ostettu rattaat, vaatteet, sitteri, pinnasänky kaikkine oheisjuttuineen, lipasto tavaroille, amme & kestovaipat. Kirppareita oon käynyt katsomassa ja sieltä mukaan tarttui sitten pari erikoisempaa vaatetta, mitä tuossa (10 e maksaneessa) 50-74 kokoja sisältäneessä Ikea-kassillisessa vaatteita ei ollut. :'D

Juu selailtu on :grin Torin kautta aion ostaa kaikki isommat tavarat. Tuli vaan valinnan vaikeus vaunujen ym. kanssa. Äsken kirpparilta lähti mukaan 2 kassillista vaatteita noin 40 egellä. kaikkea mahdollista koot 50-62. :rolleyes:

Mä oon nyt päässyt vaunujen vertailuvaiheeseen. Oliko käsitystä Brion Happy -yhdistelmistä, joissa olis se nivelaisa (eli ei teleskooppi-)?

Meillä ei oo autoa eli pitäis päästä liikkumaan bussissa ja raitiovaunussa kätevästi. Pääosin kaupunkiolosuhteissa, mutta varmaan kans lenkkejä hiekkatiellä ym. Kolmannessa kerroksessa tullaan asumaan (ilman hissiä), mut vaunut kai saa jättää alavarastoon. Noita Happyjä sais nyt aika edullisesti monesta paikasta ja vaikuttavat kevyemmiltä ja sirommilta kuin esim Emmaljungat. Monia trendivaunuja olisi tarjolla, mutta eivät miellytä yhtään mun silmää ja osa vaikuttaa vähän kiikkeriltä. Käytettynä olin vaunuja ostamassa, mutta nyt sais uutena miltei samaan hintaan.

Jos nyt ihan totta puhutaan, niin oon työn kautta + siskontyttöjen lapsenvahtina tullut käyttäneeksi 6 eri rattaita, eikä niissä juuri ollut eroa käyttömukavuuden suhteen, kunhan vaan säätövaraa löytyi. Tietysti sieltä tuli joitain ominaisuuksia, mitkä itselle nousivat suosikeiksi, mutta ihan kaikilla malleilla joggereista ja huippudesignista ilmaiseksi saatuihin retrorattaisiin pärjäsi vallan mainiosti. Brion Happyja on muuten tosi moni kehunut, tai no Brioa ja Emmaljungaa ihan ylesestikin, ja jos vaan mahdollista, niin hiekkatielenkkejä ajatellen sitten kunnon renkaat. :)

Tässä voisin listata vähän omia suosikkiominaisuuksia:
+ yhdistelmärattaat, jos muuntaminen tarpeeksi helppoa
+ säädettävä aisa (nivelaisa mielellään), mahdollisesti heittoaisa
+ mahtuu bussiin, hissiin (vaikkei meidän talossa olekaan) ym. helposti, ei vie liikaa tilaa
+ isot renkaat (talvella lumihangessa / kesällä metsäreittejä rattaita työntäneenä kannatan ehdottomasti!), ehkä ilmakumimallit
+ tukeva runko (parilla tutulla kevyet ja näpsäkät kaupunkirattaat vääntyilivät ja napsahtelivat liitoksista vähemmän näpsäkästi)
+ metallinen alakori (helppo pitää puhtaana, eikä lapsi ihan niin mielellään ryömi sinne ja jää jumiin itkemään...)
+ pestävät materiaalit (pissavahinkoja, hiekkalaatikkoleikkejä ym. vastaavia ajatellen)

Me päädyttiin käytettyihin rattaisiin, jotka täyttivät kaikki em. ehdot. Ja siis uutenakin todella halpismallia (ABC Design), hintaa käytetylle jäi 50e. Netissä juuri tämä malli saanut raskaudestaan miinusta + siitä,ettei mene kasaan koviin pieneen tilaan. Meille se nyt oli tietysti etu, kun mahdollisimman vankkarakenteisia etsittiin. Eikä meillä tosiaan ole autoa + rattaat voi jättää varastoon, niin ei joudu niitä nostelemaankaan tai kasaamaan. Työntäminen kuitenkin helppoa leveiden ilmakumirenkaitten ansiosta.

Meille on nyt tulossa Brio Smile yhdistelmä -paketti, jossa mukana myös kaukalo ja telakka. Näihin ihastuin jo netissä seikkaillessa ja valinta varmistui, kun käytiin parissa kaupassa tutkimassa ja testaamassa.
Ostettiin myös pinnasänky + patja ja tilpehöörit Ikeasta.
Vaatteita on pieni kasa hankittuna.
Aloitan äitiysloman varhennettuna jo maaliskuun alussa, joten tehokasta shoppailuaikaa on sitten vielä pari kuukautta. Jätetään varmaan loput hankinnat sinne.

Mä löysin netistä haaveilemillani ominaisuuksilla super edulliset yhdistelmävaunut, Brio Merc Junior. Niissä siis vaunut, joista tosi kätevästi saa myöhemmin rattaat, ilmakumirenkaat (vai mikä niiden oikea nimitys on), hoitolaukku, kantokassi, sadesuoja,hyttysuoja, mukitelinettä yms yms. Menee helposti kasaan ja kevyt työntää, aisa kääntyy yhdellä napin painalluksella toiste päin ja sitä saa nostettu/laskettua. Lisäksi mukana tuli turvakaukalo autoon, jonka saa myös vaunuihin kiinni. KOko paketti 250 € :D Nyt onkin sitte aikalailla kaikki hommattu, rintapumpun ja pinnasängyn reunapehmusteen vielä tilaan ja thats it :)

Takaisin