Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meilläkin to do-listalla vauvan hankinnat-listan teko :D Me ollaan hankittu vaunut, autokaukalo+telakka, kehto/sitteri ja muutama vaate on tullu ostettua! Vielä ois siis hankittavaa.. no mä oon tossa vk9 eteenpäin 7vk vapaalla koulusta ku muut on harjottelussa ni siinähän kerkee sit tehdä hankintoja :)

Esikoiselta meillä on kaikkea jäljellä mutta jos poika tulee niin vaatteet on aika vähissä 44-56 kokojen jälkeen.. kantoliinan ostin ja repun aijon myös hankkia. Saan sitten kokeilla kumpiko meille paremmin sopii. Nuo näyttää olevan hyväö jälleenmyynti tavaraa facekirppiksillä vaikka ovatki arvokkaita. Toki molempia halvallakin saa mutta esikoisen kans kantoinnostus lopahti juurikin huonoihin välineisiin... nyt panosran niihin kun esikoinen vajaa 1.5v kun uus syntyy.. uskon että helpottaa arkea kun vauva liikkuu mukana ilman käsiä.

Meillä kyllä oli alusta asti pinnasängyssä ne reunapehmusteet. En mä ainakaan niistä saanut väännettyä tukehtumisvaaraa vauvalle. Vaik kai sekin on mahdollista, mutta meillä vauva kyllä vaan otti pieniä päikkäreitä keskellä pinnasänkyä.. Muuten yöt yleensä nukkui vieressä.

Pölleröinen, kyllähän imetysliivitkin menee odotusajalla, mut rinnat vaan saattaa aika paljonkin kasvaa vielä ja etenkin sitten imetyksen alkaessa, että sitten saattaa joutua isompia liivejä taas hankkimaan.

Mitähän me ollaan tähän mennessä hankittu, krhm, listaa jakoon. :D Jos äippäpakkauksen kamoja ei lasketa, niin ainakin lastenvaunut (yhdistelmärattaat + hyttyssuoja, hoitolaukku, pehmeä kantokoppa), vaatteita 50cm - 74 cm (hankittu "könttänä", niin on reilusti ja mukana myös aurinkolasit), pinnasänky (+ patja), liinavaatteet (lakanat, reunasuojus, peitto, patjansuojus, pyyhkeet, pikkupyyhkeet), amme, hoitoalusta (+ suojus), kestovaipat (testiin), sitteri (vaatteiden mukana kaupan päälle), ensikirjat (voitin arvonnasta), ensilelu (lahjaksi kaverilta), vauvakirja (miehen äidiltä), Manduca (siskolta) ja lipasto kaikelle tälle tavaralle. Oikeastaan lähes kaikki on käytettyä, paitsi nuo lahjaksi saadut / arvontavoitot.

Vielä puuttuu harsot, tuttipullot ja tutit (nämä tuotteet saadaan lahjaksi), pesulaput, kantoliina, viltit ja kuolalaput (nämä kaikki ompelen/neulon), myöhemmin ammeeseen liukueste (tämä varmaan ostetaan), hoitotaso tod.näk. pinnasängyn päälle (miehen isä tekee), sadesuoja rattaisiin (saadaan kai kotoa) ja pari vaatetta (esim. ensimyssy ja -tumput + sukkiksia, näitä saadaan siskolta) - pari säilytyslaatikkoa hankitaan myös organisointia varten. Myöhemmin syksyksi/talveksi sitten vielä kunnon lämpöpussi rattaisiin (lahjaksi). Isompien lasten tavaroita, kuten pottaa ja syöttötuolia saadaan sisaruksilta suurella todennäköisyydellä nurkista pyörimästä. :)

Kuulostaa ihan kauhean pitkiltä listoilta, tiedän, mutta tuossa mahtaakin olla about kaikki, kun äitiyspakkauksesta ja noista ilmaisista näytepakkauksista tulee sitten vielä aika paljon sälää. Ja puuttuuhan tuosta muuten vielä ne äidin tarvikkeet, jotka oon listannut erikseen. :'D

Meilläkin to do-listalla vauvan hankinnat-listan teko :D Me ollaan hankittu vaunut, autokaukalo+telakka, kehto/sitteri ja muutama vaate on tullu ostettua! Vielä ois siis hankittavaa.. no mä oon tossa vk9 eteenpäin 7vk vapaalla koulusta ku muut on harjottelussa ni siinähän kerkee sit tehdä hankintoja :)
Halimami, minkälainen kehto/sitteri teillä on ja mistä ostit? Mun täytyis hyvä semmonen myös löytää...

Pinnasänky valittu... Saakos siihen nyt laittaa noita reunapehmusteita vai onko niissä tukehtumisvaara? Ei ois muuten tullut mieleenkään moinen.

Kun on kunnolliset ja jämäkät ilman ylimääräisiä röyhelöitä, oikein kiinnitettyinä, niin eihän siinä mitään tukehtunisvaaraa pitäisi olla. Meillä oli koko sängyn ympäri ja hyvä näin niin pitkään kunnes esikoinen alkoi tunkemaan käsiä ja jalkoja niiden yli (olisiko ikää ollut 8-10kk)

Graisu: baby björnin sitteri aivan ihana! nykyisellä kuopuksella se oli käytössä.. näyttäis vaan tosi paljo tulleen lisävalikoimaa sitten 2013. muuten ei sitten olekaan kokemusta kuin noista perus kolsuista, ns vanhan mallisista joista en tykännyt..

Meillä oli (tai on se meillä edelleen) esikoisella Pikku-Piia sitteri enkä tykännyt siitä yhtään. Eikä kyllä tykännyt poikakaan... En viitsint toista osataa (tuo on saatu) kun ei sille olisi ollut kovasti käyttöä. Nyt varmaankin täytyy harkita "kunnollisen" sitterin ostoa, eli käyttökokemuksia mielelläni kuuntelen kanssa. :)

Halimami, minkälainen kehto/sitteri teillä on ja mistä ostit? Mun täytyis hyvä semmonen myös löytää...

Ostettiin tällänen torista.
f7b77146ba3b4b192457e9f6f299993b

Mun miehen siskolla ja yhellä kaverilla on ollu tollanen. Kehuivat kun vauvan saa hieman ylemmäs kun normi sitterit on aikalailla maantasossa. Ja sitteriinhän ei vastasyntynyttä saa laittaa ku selän pitää olla suorassa, ni siks toi kehtona on kiva! Ja tosiaan muuttuu sit sitteriks ku vauva kasvaa. :) ja on musta kauniskin vielä :)

Tota oon muuten tainnutkin katsella. Meillä kun on melko kylmät lattiat talvella niin toi olis just hyvä kun ei oo ihan niin matala. Täytyy kysyä, jos mummu haluaa ostaa uudelle tulokkaalle tuollaisen syntymälahjaksi... :)
Toinen mikä meillä oli lainassa oli se bumbo. Olis ollut kyllä kiva sitten vähän isommalle lapselle, mutta kun meidän poika oli niin iso, että hän ei oikein kunnolla mahtunut siihen... :sorry:

^Toi olis ollut kyllä just se, mikä oltaisiin esikoisen kanssa tarvittu... Toikin kuulostaa oikein hyvältä vaihtoehdolta.

Halimami, juuri tota samaa mäkin kattelin. En vaan tienny keneltä olisin kokemuksia kysyny ku tutuilla ei tuota oo ollu. :) Meillä kun on makkarit toisessa kerroksessa nii täytyis siihen oleskelukerrokseenkin saada joku paikka mihin laittaa vauvan nukkumaan. Taidan tutkia asiaa. Paljon maksoit torista ja onko sen kangasosat hyvin pestävissä?

Kävin tuossa juuri läpi hankintoja :)
"En hanki mitään muuta kuin vain kaikkein tarpeellisimman".
Noh, kotona oli jo kassillinen tytölle vaatteita kun vuosi sitten ilmaiseksi sain ja viikonloppuna tuli hankittua kaikkea muutakin.
Nyt on kaksi isoa kassillista vaatteita tytölle, muutamat kengät/tossut valmiina, pari rusettia, vaunukoppa, hoitoalusta ja jo elokuun lopussa hankitut tuplat.
Tuplat (Carena Double Swing) taisi silloin maksaa 40-50€ ja muutoin olen maksanut 2,5€ + kahvipaketin vaununkopasta.

Ei siis paha. Pitää silti ostaa/hankkia vielä 50-62 kokoisia vaatteita, rintapumppu (ostan varmaan uutena kun käytettynä kaikki on olleet tähän asti 'pilalla', kun niitä ei ole ensin huuhdeltu kylmällä vedellä, vaan suoraa kuuman veden alle ja maito siis palanut keltaiseksi pinnoille...) ja sitteri/koliikkikeinu

Halimami, juuri tota samaa mäkin kattelin. En vaan tienny keneltä olisin kokemuksia kysyny ku tutuilla ei tuota oo ollu. :) Meillä kun on makkarit toisessa kerroksessa nii täytyis siihen oleskelukerrokseenkin saada joku paikka mihin laittaa vauvan nukkumaan. Taidan tutkia asiaa. Paljon maksoit torista ja onko sen kangasosat hyvin pestävissä?

Mä maksoin 50e, eli aika kalliilla ostin ehkäpä. Uutena ton hinta näyttää olevan 89e.
Mutta mä ostin tän pariskunnalta (isovanhempia) joilla tää oli ollu käytössä max 10 kertaa :) kyselin ohjekirjaa että osaan sitteriksi muuttaa. Sillä välin kun myyjämies etsi ohjekirjaa mä tajusin ite systeemin ja laitoin ton sitteriks johon se mies sano et he ei ookkaan tienny et sen saa tollai :D :D elikkä melko käyttämätön vehje saatiin :)
Mä pesen vaan ton patjan mikä on tossa pohjalla ja sen saa tosi kätevästi irti, lisäks pesen noi lelut tietty.. reunakangas on niin siisti että ei sitä tarvi pestä, en oo siis selvittäny miten se lähtis irti. :)

Meillä oli sitteri esikoiselle mutta eipä neiti siinä viihtynyt oikeen ikinä. Koko vauva ajan ainut missä oikeestaan viihtyi oli kantorepussa/liinassa, tai sitten vain piti koko ajan muuten vaan kantaa ja pidellä sylissä. Ja sitten kun oppi itte istumaan niin mielummin istui lattialla kuin missään muualla. :oops: On meillä se edelleen varastossa, niin jospa tää seuraava siinä sitten viihtyis paremmin.
En tiie onks tää ns.extra hankinta, mut meillä oli semmonen pomppukiikku minkä saa kiinni oven kohdalle, niin siinä kyllä esikoinen viihtyi myös aika aikaisesta vaiheesta, vaik ei vielä edes osannut pomppia. Oli kyllä mun pelastus kun en muuten olis ikinä voinut mennä edes suihkuun ilman että mies ois ollut kotona vauvan kanssa. (Ja tämä siis käy kyllä vasta sitten kun vauvan niskat on tarpeeksi vahvat ja selkä).

Takaisin