Hankinnat

Haluisin valtavasti hankkia sen lämpöpussin kaukaloon mut anopin ja miehen siskon mielestä se ei toimi mitenkään kun eihä sitä vauvaa saa sieltä kopasta sit ulkona otettuu pois... Mietin vaan että miks pitäs ottaa? :O tilaan varmaa salaa sen ja käytän sitä kun ne ei nää :"D miun vauva!!
Hommaa vaan se kaukalopussi.. Kaukalopussissa vauvalle tulee vyöt vartaloa vasten, reiällisessä topappuvussa on yleensä vaan haaravyölle reijät ja muut vyöt haalarin päälle mikä on epäturvallisempaa. Sitäpaitsi se on sun vauva. Eikä vauvaa tarvi saaha kaukalosta pois, jos meette jonneki silleen net tiiät että ulkoilette perillä nii sit voii laittaa haalarin mut kyllä kaukalopussi on triplasti kätevämpi ja parempi ku haalari. Tai vauva voi ulkoilla kaukalopusisssa
 
Pakko vielä laittaa kuva. Jos tää jää näin pahasti pussittamaan ja ryppyyn tuolta vöiden alta, niin onko tää ollenkaan turvallinen???
4cd411767283cb8929c8a7ddd26b272b
Tällanen ei ylipäätään oo nii turvallinen ku kaukalopussi missä vyöt tulee lähemmäks vauvan kroppaa.. Mää ettisin vielä kirpparilta kaukalopussin..
 
hmmh taidanpa "yksin höpötellä" tähän nyt omia hankintoja: Pinnasänky+patja+reunapehmuste, hoitopöytä+alusta+kasa harsoliinoja, rintareppu, syöttötuoli, "paljon" erikokosia vaatteita, tuttipulloja, amme+jalat, emmaljungan yhdistelmärattaat "hyökkäysvaunut", turvakaukalo+telakka ja tietty pehmoleluja :'D Ois tarkotus vielä ehtiä leikkimattoo ja leikki alustaa sekä sitteri, pinnasänkyyn lakanat ja peitto.. tuleeko teillä muuta mieleen mitä vois käytettynä/uutena ostaa mitä puuttuu vielä? Uutena sit tietty tutit, vaipat yms kunhan laskettu aika on lähenpänä :) Itellä esikoinen tulossa, niin ei oikeen tiedä mitä tarvitsee ja mitä puuttuu, kun kukaan sukulainen/vanhemmat ainakaan sanonut mitään, niin olisiko teistä kanssaodottajista apua enemmän? :D
Kantoreppu rintarepun sijaan :) On ergonomisempi ku rintareppu. Kantoreppumerkkejä esim tula/manducs/ergo. Rintareppuja babybjörn ja emma.
 
Mäki oon vielä harkinnu kaukalopussin ostoa, kun tosiaan tuo valkoinen ei niin hyvä. Täällä nettikirpparilla joku möi jonkinlaista kaukalopussia kahtrenkymppiin, vielä en pistänyt viestiä..
 
Sairaalakassi pakattuna muuten, mutta naposteltavat puuttuvat vielä. Meillä on vielä hommaamatta pinnikseen patjat ja muut tarvikkeet siihen sekä jotain muuta pikkusta vielä. Pinnis on vielä kasaamatta ja turvakaukalo pitäis asennella autoon. Tällä viikolla yritetään saada ainakin loput hankinnat tehtyä :)
 
Ostin kaiserin fleece-kaukalopussin, ei maksanu uutenakaan kuin 39 e, oli kivanvärisiä ja pieniä. Istuu hyvin ainakin meidän kaukaloon. Pikkasen parempi malli 49 e, mut sitä sai vain vitivalkoisena mustin sisuksin, mä halusin sinisen :)
 
Löytyi kirpparilta sattumalta babylonian Tricot Slen kantoliina kympillä! :happy: Aiemmin olin miettinyt sellaisen itse tekemistä, mutta täällä monet sanoikin sen hyvän pointin, että pelkkä kangas tollasella pituudella on melko arvokasta. Vaikuttaa kyllä hyvältä kantoliinalta.
 
Jos oikein muistan, niin lastentarvikkeessa oli nyt eisbärchenin kaaukalopusseja tarjouksessa vähän yli 30e.. Mun äiti osti sen talvilämpöpussin vauvalle, ku ei silläkään hintaa ollut kun 33,90e :)
 
Noni, eli 20€ käytetystä ihan liikaa, varsinkin kun en pääse sitä oikein itse hakemaan vaan treffit pitäis myyjän kanssa sopia keskustaan ja sitten ei kehtaa kieltäytyäkään ostamasta, jos se ei olekaan kiva/oikeanlainen.
 
Minä taas ajattelin jättää hankkimatta ton lämpöpussin kokonaan. Me mennään kaukalopussilla tai äp-pakkauksen toppiksella ja makuupussilla. Sit peittoo päälle. :)
 
Siis kaukalopussi mekin ostettiin mut miehen äidillä olikin sit homattuna se vaunupussi niin nyt ois sit molemmat
 
Meillä kanssa on lämpöpussi sitten rattaisiin isommalle, mutta kaukaloon on vain tuo valkoinen "pussi". Se on varmasti ihan hyvä, mutta ei luultavasti mene koko ekaa talvea, kun on kokoa 56. Siksi sitä kaukalopussia mietin. Kiitos vinkeistä, pitää googletella. Ja ehkä ehdottaa kirpparimyyjälle alempaa hintaa :wink
 
sinne kirpparille jäi vielä kaksi samanlaista kantoliinaa ohjepakkauksineen hintaan 15e. Paikka oli Kotkan Goodwill ekotalli. Niitä oli siinä kassalla. Jos kukaan siellä päin liikkuu.. :)
 
Mä ostin huutonetistä tosi siistin eisbrächenin kaukalopussin 16 eurolla. Oli vielä ihan lähistöllä, niin ei tarvinnut maksaa postareita :) Oon saamassa käytettynä pienehkön pussitettavan toppapuvun, mutta saan sen todennäköisesti vasta tammikuun puolella, niin ostin ton pussin ja sillä pärjäilen tässä alkuun sen verran mitä pitää ulkosalla liikkua. Sitten tammikuussa on sitten vaunuihin ja kaukaloon omat toppaukset.

Kun olette saaneet käytettynä lastenvaatteita lähipiiristä, niin mitä olette maksaneet niistä (jos siis olette jonkun hinnan sopineet)? Mul on nyt kahelta kaverilta saatu vaatteita, joista sovittiin,että vähän jotain maksan niistä. Mut sit se aina mietityttää, kun jättävät sen summan mun päätettäväksi: "Mitä sä haluisit maksaa?" :wideyed: Kyllä mielelläni maksan, ne on tosi siistei vaatteita, mut se on itelle niin hankala sit miettii se summaa, ettei nyt tuu liian vähää, muttei sit kauheeta ylihintaakaan maksa ja tahtois vaan,että ne suoraan jonkun summan sanois ni pääsis ite helpolla ja jää molemmile hyvä mieli :grin
 
Muokattu viimeksi:
mä kans tein kirpparilla löydön PikkuRuun trikoisen kantoliinan 5e tai se oli 10e -50% eli hyvä löytö... mulla on ollu kaverilta lainassa trikoinen aikaisemmin, mut nyt sillä itelläki on siihen käyttäjä yhtä aikaa, ni en saa lainaan... hankin siis oman ihan vahingossa :) Ostin myös fb:n kirppikseltä kasan harsoja 7e en varmaan ois ihan 20 raskinu enää uutena ostaa, ku nekin maksaa melkoisesti... Nyt alkaa olee kasassa vauvalle tarvitsemat tavarat. Kunhan vaan vielä vaunut saan ostettua veronpalautuksilla :)
 
Mä oon ihan ilmaiseksi saanu vauvanvaatteita kavereilta ja FB:stä ostanut tyyliin 5e kassillinen tai sit yksittäisistä paremmista 0,5(body)-10e (toppapuku).

Ja harsoja kans kasan 4e. Mut kotona huomasin, et niitä on pesty hajusteellisella pesuaineella / käytetty huuhteluainetta. Voiskohan niitä käyttää enää esim. kestovaipassa?
 
Muokattu viimeksi:
Meidän synnytyssairaalan sivuilla luki, että synnytyshuoneissa eli salissa? on puhelimet kiellettyjä. Joutuuko tässä nyt kameran ostoon, kun puhelimissa ainoot kuvausmahdollisuudet. Eikös ihmiset ruukaa valokuvata jo ihan heti syntymän jälkeen. Onko Seinäjoella tosiaan näin vai käsitinkö jotain väärin?
 
Takaisin
Top