Hankinnat

Ei varmaankaan puhelimen käyttö haittaa, jos sillä ei soittele ja on esim lentokonetilassa tms.
 
Mekää ei kyl osteta kameraa vaan mennään kännyköiden kameroilla ku niissä on niin hyvät laadut. Meillä ei tulis käytettyy digikameraa muuten, niin tuntuis hupsulta ostaa ihan vaan synnäriä varten. Kännykällä kuvaillaan kaikki. :) Ja siis en usko, et haittaa jos kuvia ottaa synnärillä. Ja ku on tosi toimissa, niin tuskin tulee edes mieleen siinä kuvata. Eiköhän niitä kuvia oteta vasta sitten ku vauva jo sylissä ja hässäkkä rauhottunu. Tai näin ainaki ite ajateltiin. :)
 
Mitäs hoitopöytä/taso systeemiä ootte ajatellu vauvalle vai ootteko ollenkaan? Harkitsen itse ihan normi lipastoa, koska haluan käyttää sitä myös jatkossakin. Hoitopöytä lipastoineen on kauheen kalliita.. Jotenkin outoo että heti kun siinä on se hoitotaso nii hintaaki tulee enemmän. Mut sitte oon miettiny et se lipaston syvyys pitää olla tarpeeks että saa sen alustan siihe? Äää en tiiä mitä teen :D :sad001
 
Meillä ainakin siellä synnytysvalmennuksessa nimenomaan painotettiin et salissa on puhelimet oltava kiinni, vain aulassa saa olla päällä mutta synnytyssalissa saa käyttää ainoastaan ihan kameraa mikäli kuvia haluaa. Tän takia onkin pakattu digikamera jo sairaalakassiin et saa otettua kuvia jo ennen osastolle pääsyä. Syyksi sanottiin mm se että tilanne halutaan rauhoittaa kokonaan ettei esim isä siellä näpytä puhelinta ja siellä kun on niitä kaiken maailman härveleitä millä seurataan mamman/vauvan vointia niin ne ottaa herkästi puhelimista häiriötä jos päällä ovat. Mun mielestä ainakin tosi hyvä käytäntö et puhelimet oltava pois päältä, eipähän tarvii pelätä et mies siellä olis puhelin kourassa mistä saan arjessa välillä aina valittaa :eek:
 
Melchey me hommattiin ihan lipasto missä taso päällä, jonka saa sit myöhemmin irti siitä. :) Tilattiin tutulta mittatilauksena ja maksettiin 150e, ei ollut kyllä paha ja siihen sai lipastoon hyvin vauvan vaatteet mahtumaan. Ikeassa näin myös yhden hienon lipaston/hoitopöydän josta saa sen tason pois, eikä ollut kallis! :)
 
Joo siis ite tarkotinkin et me otetaan vasta kuvia kun päästään osastolle. Ei todellakaan ole järkeä siinä kohtaa räpeltää ja härvätä kännykkää kun synnytys menossa. Tosin siinä on jännempääki ajattelemista/tekemistä kun tuijottaa puhelinta. :D
 
Juu ja eihän se puhelin ymmärtääkseni mitenkään härveleihin vaikuta, jos siinä ei ole netti & puhelinominaisuus käytössä. Eli sillon häiritsee ihan samalla lailla kuin mikä tahansa kamerakin. Ja miehen puhelimenkäyttöön nyt toivottavasti ei tarvis ees puuttua, eiköhän siellä ole tekemistä muutenkin... Ja jos on rauhallinen tai tylsä vaihe menossa, niin luultavasti itekkin haluan lukea kirjaa/neuloa, että aika kuluu, vaikka luulenkin etten sellaiseen siinä tilassa kykene. Eikä varmaan oo aikaakaan.
 
Meillä mies vastaili kyll puhelimeen. Lähinnä mun puhelimeen tarvittaessa. Oman puhelimensa hän piti äänettömällä ja työpuhelut sivuutti viestitse ilmoittamalla. Eikä kätilöt siitä sanonu että ois häirinny laitteita mitenkään.
 
Kyllä mä haluisin kuvia vauva juuri syntyneenä rinnan päällän (olettaen, että asiat on niin hyvin ettei tarvi mitään toimenpiteitä synnyttyään). Meillä kyllä on ollut kamera, mutta sitä ei oo aikoihin löytynyt. :sad001 Vai voikohan sitten synnytyksen jälkeen käynnistää puhelimen. No pieniähän nämä murheet on, kunhan kaikilla synnytys sujuisi ongelmitta ja vauvat syntyy terveenä :)
 
Niin ja asiasta toiseen. Millasia rintapumppuja ootte hankkineet? Haluaisin sellasen halvan ja yksinkertaisin käsikäyttöisen pumpun, mutta en nähnyt kaupassa, kun 59€ maksavan. Tuntuu aika kalliilta, jos sitä ei ikinä tarvitakkaan.
 
Mä ostin prismasta emma merkkisen rintapumpun eikä maksanut kuin 18 euroa.
 
Joo kyl minäkin(jälleen) haluan vauvasta kuvia ihan vastasyntyneenä rinnalla. Täytyy varmaan järkkäri pakata matkaan kun sairaalan sivulla tosiaan ohjeistettiin, et matkapuhelin oltava suljettuna. Kyl harmittas jos kuvat jäis ottamatta vaan siks ku pelkän puhelimen kameralla varautunu... Eihän ne laitteet tosiaan mitenkään häiriinny jos puhelin lentokonetilassa, että jos täysen varmuuden haluaa niin kyselee synnäriltä etukäteen, et miten toimitaan :)
 
Meillä on kyllä ollu molemmissa synnytyksissä puhelimet, joilla on kuvattu ja ekat tekstarit lähetetty isovanhemmille.
 
Ainakin vielä 8 vuotta sitten sairaalan synnytyssalissa (tyks) sai käyttää puhelinta ihan vapaasti. Ei meillä siinä ääniä ollut, mut ihan olen soittanu ja vastannu puhelimeen, ilman että kukaan on koskaan sanonu mitään... Yhden kerran olen miehen soittanu paikallekki kesken hässäkän, ihan omalla puhelimella ja salissa..
Omituisia käytäntöjä, EI nykysin kännykät enää häiritse niitä laitteita, kyllä ne on kaikki suojattuja!

Nii ja hullua olis ajatella,että mies ei sais puhelinta käyttää kun nainen on synnyttämässä.. öö? Miksi ihmeessä ei. Ei se mikään vankila ole siihen saakka kun vauva syntyy :D
Ihan omituisen kuulosia ohjeistuksia. Mä ainakaan toiselta puhelinta kieltäis ihan vaan siks kun mulla supistelee.. SIellä sitä aikaa kuluu ihan sikana muutenkin, suurinosa siitä ajasta on miehelle todella tylsää. Se on ihan pelkkää odottelua, supistus, tauko... odotus... lepo... jne... älkää hyvät ihmiset kieltäkö mieheltä niitä kännyköitä ja ajanvietteitä...!!!
 
Mä olin tosiaan viime lauantaina tuolla Jyväskylän synnärillä siellä valmennuksessa ja siellä sanottiin et oltava puhelimet kiinni. Vaikka eihän ne tosiaan lentotilassa häiritse. Itsekin haluan kyllä just kuvia siitä kun vauva ekaa kertaa rinnan päällä, ja salissahan ollaan kuulemma noin pari tuntia vielä synnytyksen jälkeen ennen osastolle siirtymistä. Niin ihana ottaa kuvia sitten jo salissa :)
 
Kävin selaamassa noita juttuja pitkin nettiä, näemmä käytäntö vaihdellu paljonkin noista, oliskohan ihan kätilöstä sitte kiinni :D
Kyllä mä muuten soittamassa taisin käydä jossain vaiheessa, siellä jossain muussa tilassa... mut mies kyllä käytti mun mielestä puhelinta ihan salissa... äh... liian kauan aikaa, ei muista!
 
No ainaki mitä kaveri kävi synnyttämässä tyksissä helmikuussa niin sieltä se soitti videopuheluitaki synnytyssalista. Tosin sit synnytyksen jälkeen mutta kuitenki. Ja itte 2014 tosiaan synnytin esikoisen nii ei tullu mitään sanomista tai kehotetta edes.
 
Kyllä siellä puhelimella saa kuvata ja ilmottaa vauvan syntymästä.. Kielto on enimmäksee siks et mies keskittys synnyttävään äitiin eikä puhelimeen, siis ennen ku vauva on syntyny..
 
Mikkelissä kuulemma ainakin saa olla puhelimet salissa ja käyttääkin niitä, ja kuvata :) en usko että voivat vaatia valokuvaukseen ainoastaan kameran .... :meh: ikävä jos jossain vielä on niin vanhanaikaista että ei saisi puhelimia käyttää :sad001
 
Meillä ainakin kysissä saanut olla puhelimet salissa ihan normaalisti päällä ja synnytyksen jälkeen laittaa viestejä tai ottaa kuvia. Ei ole tarvinnut olla suljettuna tai lentotilassa. Äänettömällä ovat kyllä olleet. Kuvia otan mielelläni jo ennen osastolle siirtymistä eli sillon kun vauva on rinnan päällä ja jos vaan pystyy ottamaan (omat jalat kantaa tai mies älyää) kuvia punnituksista yms. Esikoisesta mies älys ottaa punnittaessa, kun omat jalat eivät kantaneet, mutta tokasta ei :/ punnitus tapahtui sillon, kun minut oli viety vessaan :/
 
Takaisin
Top