Hankinnat

Meillä kans kehu, kun olin löytäny autotallista oikeat työkalut.. :D toisaalta oon kyllä miettiny, että astuinko ukon varpaille, että olisko se halunnu kuitenkin osallistua ja valmistautua tähän vauvan tulemiseen silleen, että ois kasannut itse sen pinnasängyn. En oo vielä uskaltanu kysyä. :/

Meillä on ollut kaikki valmiina jo vaikka kuinka kauan... Kaks sänkyä vauvalle kasattuna. Toinen kasattiin miehen kanssa, toisen kasasin yksin. Eipä siitä kyllä mitään kehuja herunu, taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus jos mä teen jotain ite enkä odota apua. Mut innoissaan mies on noita vauvajuttuja laittanu, toki se on hälle eka lapsi että kaikki on ihan uutta... Mua nauratti sillon kun noi vaunut tuli kun herra niitäkin tossa testaili innoissaan. Kaukalon kanssa oltiin autossa testaamassa että vyöt ylettyy jne :D

Tein tuurilla löydön ebaystä. Saadaan siistikuntoinen, käytetty Brion hoitopöytä järkihintaan. Nyt on tällä mammalla hyvä mieli :) Ja skandinaavinen sisustus vauvanhuoneessa :grin Täällä maassa kun rakastavat mäntyä ja kaikkia puunvärisiä kalusteita ja väriyrjö sisustusta yleensäkin...o_O

Mä en muista/löydä onko ollu puhetta itkuhälyttimistä.... No siis ensin ajattelin että se nyt on ihan turhake... mut mut... sit aloin ajattelemaan,että jos vauva jää nukkumaan ylös, niin juoksenko mä sitte portaita koko ajan ees taas vahtaamassa nukkuuko se vai ei... ja oon pesemättä pyykkejä yms kaikkea sillä aikaa, kun meillä on nää jutut kolmessa kerroksessa... Eli eli...
Mä bongasin ensin sellasen Cobran radiopuhelinhässäkän joka toimii itkuhälyttimenäkin, koska olishan se sit kiva,et vois pakkasessakin käyttää mut mitäs mieltä? Ja onko mielipiteitä... ? Ja anteeks kauheesti jos tästä on ollu juttua, koitin tota hakuakin, mut en saanu selkoa missä ketjussa ja koska olis puhuttu...

Meillä oli cobran radiopuhelimet ja tykkäsin kovasti! Just toi, et tarvittaessa uskals pakkasessakin käyttää ja kantama tosi hyvä. Eikä tullu kerrostalossakaan enää muiden itkuja omaan hälyttimeen ku kanavat sai jopa salatuks jos halus ja valinnanvaraa oli :)

Itte oon kehunu noita Ikean itkuhälyttimiä ja ny piti käydä googlettaa noi Cobran radiopuhelimet niin tajusin että meillähän on noi samat :D Mies joskus aikoinaan ostanu eikä ollu tietoinen että niissä tuollainenkin funktio :)

View attachment 22374

Minä kun en ole tuon valkoisen ystävä niinkään, niin ajattelin kokeilla mitä keksin valkoisille harsoille. Ja niin vanhat käytettynä saadut kun uudet tylsän valkeat harsot saivat uuden lookin ja oon ihan sika tyytyväinen. Kuviollisia en raskinut värjätä, siksi vaikeitakin tässä mukana. :) Samalla värjäytyi muutama body ja sukkikset/housut.

Vaaaau!! :wideyed: Aivan ihania mutta miten onko nuo tekstiilivärit varmasti turvallisia rätteihinkin? Ne kun käyvät suussa ja silmillä yms. Tahtoisin meinaan itsekkin pirteitä riepuja mutta pelkään niiden soveltuvuutta enää vauvalle sen jälkeen? :sad001

Kuulosti musta vähän pöljältä, mutta perhevalmennuksessa puhuivat, että tummat ja kirkkaat värit eivät sovellu vauvalle. Siksi äp vaatteetkin ovat usein niin valjun värisiä jne. Jotenkin tuntuisi ihan uskomattomalta, että vaatteen värillä olisi oikeasti jotain vaikutusta vauvan ihoon, mutta mistäpä sitä tietää. Ite kyllä meinaan lapseni pukea värikkäisiinkin vaatteisiin. Valkoisissa lähinnä etuna, että voi usein jopa keittää puhtaaksi ilman ongelmia. Ja tietty valkaista, jos tarve (vaikka en kyllä tiedä, miten se itse valkaistukaan vaate sopisi vauvan iholle...)

Jeeee! Löysinkin vastauksen! =)

7. Voiko vauvan vaatteita värjätä?

Kyllä. Vauvan vaatteet ovat useimmiten luonnonkuituja (esim. puuvilla) ja niitä kannattaa värjätä Dylon pesukoneväreillä. Suosittelemme pesemään värjätyt vauvan vaatteet ennen käyttöä muutaman kerran huolellisesti pesukoneessa kuumalla pesuohjelmalla, jotta kaikki liika tekstiiliväri irtoaa vaatteista. Näin vauvan herkkä iho ei ärsyynny.

Tämä on siis tuon Dylon - tekstiilivärin omalta sivulta löytynyttä tietoa! Elikkäs siis eiköhän aleta muutkin värjäilemään huoletta! =)

Tummissa väreissä on enemmän myrkkyjä, siks suositellaan vaaleita tai värjäämättömiä vaatteita. Ite ostan parempaa omatuntoa ostamalla vaatteet kirpparilta, niin pahimmat myrkyt jo kuluneet pois :D

Samaisen ohjeen minäkin sillon luin. :) itse olen nyt pessyt nuo vaatteet ja harsot sen paketissa olevan ohjeen mukaan, mutta käyvät vielä ainakin 60 asteen pesussa ennen kun tulevat käyttöön.

mulla on vielä pinnasänky vintillä, ku ei oo vielä niin hoppu ollu, mutta nyt alkaa miettii et pitäskai se sieltä alas saada et sais siihen osan tavaroista talteen... mutta enhän mä viel oo kunnolla vauvanvaatteitakaan pessy, kerran ehkä, mutta siirsin ne tuohon mihin ne tulee nyt et pääsen suoraan vauvan pepunki pesee, ni meillähän aukastiin seinä siitä läheltä ja muhat tiputettiin ni pöly määrä oliki ihan mahoton... Joten kaikki saa pestä uudelleen :D mutta eipä siinä mittää, kumminki viel silitänki neki...

Pakko vissiin vielä reiluksi viikoksi jättää nuo arkishoppailut pois. Ei vaan enää töiden jälkeen kykene. Kävin kaupassa ehkä 30-45 min ni johan on selkä kipeenä. Tylsää, aika paljon olis ollu ohjelmaa tälle ja ens viikolle. Mut lomalla sit, ja onhan tuossa viikonloppuki välissä. Mut miksen löydä nättejä kannellisia sisustuskoreja!?!

Niin joo. Sujuvasti kävin tykkäämässä teidän neuvoista vaan mut en tullu kiittäneeks ääneen. Samaan itsekin varmaan päädytään! Kiitoksia siis paljon...!

Apua. Olin ajatellut itse ommella pinnasänkyyn pehmusteen. Nyt kun tuo pinnis on tuossakasassa niin aloin ajatella sitä projektia syvällisemmin ja hoksasin että tuossa pinniksessähän ei ole pinnoja kuin etureunassa, että miten ihmeessä ne pehmusteet muka tuohon kiinteään puuhun kiinnitetään!?! Ja siis onko pehmusteet ylipäänsä hyvä olla koko pinniksen ympäri vaikka pinnoja ei olekaan? Miten en tajunnut tätä aikasemmin o_O

8kk-ikäinen poikulini sen verran kovasti liikuksinut pinnasängyssä kun seisomaan tahtoo nousta joka käänteessä niin olen kokenut hyväksi pehmusteen olla koko pinniksen ympäri kun temmeltäjä menee sängyssänsä usein mukkelismakkelis eri suuntiin :)

Kuis monella on jo sairaalakassi pakattuna? Ja onko jollain vielä jotain hankkimatta?

Mun tarttis hankkia vielä vaipat, rintapumppu ja parit imetysliivit. Ne varmaan tulee haettua tässä lähiaikoina..
Sairaalakassiin ostelin tänään tarvittavia hygieniatarvikkeita, naposteltavat kans hankittu.
Pitää vielä kattoo kameraan patterit, ettei virta lopu kesken.

Vauvan vaatteet ja muut menee ens viikolla pesuun. Huppupyyhe ja ehkä yks tai kaks petivaatekertaa pitäis kans käydä vielä hakemassa, muuten varmaan onkin kaikki melkolailla valmiina.
Rv 33+4

6289c382494b9927062d09dfaad79b6e

Takaisin