Hankinnat

Eiks pussissa vyöt tuu kiinni sinne sisälle normivaatteiden päälle ns. ja sit esim meillä on tommonen toppapuku missä jalat yhdessä niin siinä tulee vaan siitä reiästä se haaruksista tuleva osa ja muuten vyöt tulee puvun päälle?? :) eli tossa toppapuvussa voi sit napata kainaloon kantoon ulkonakin kuntaas jos on semmonen kaukalopussi tms ni siinä on köykäisempi vaatetus alla ja ei ehkä voi esim ottaa pelkkää vauvaa vaan on raahattava koko kaukalo. :D

Niin mie en oikein ymmärtäny sitä anopin selitystä kun se sano että siinä puvussa mitä se oli kahtonu et ne vyöt tuloo sinne sisälle vissiinki, et seki oli joku semmone pussimainen ni en tiiä jos seki on kahtonu sitä lämpöpussia sitten :D

Oisko myös että jos siinä on hihat erikseen ni sillon ne vyöt luulis tulevan päälle ja jos ei hihoja ni sillo sinne sisälle :)

Tulipa itekkin testattua ja varmistettua, että tämä kympin kirpparilöytö on tosiaankin se isompi koko. Ei oikein tuossa kaukalossa noin pienellä toiminut :D Myöskään mun valkoinen 50cm pussukka ei oikein toiminut tai sitten nukkevauvani on vaan niin pieni, ettei sen haarus yllä tarpeeksi matalalle pussissa. Pitää varmaan silti varuiksi hankkia vielä joku toppapuku, jossa ainakin sitten saa vauvan kaukalossa kotiin tuotua...
8b3cd16b4c0614207a0f079ae038541f

No toi on kyll iso jo :D pitääpä ittelläki testata kunhan kaukalon saan ens viikolla :)

Ja valkoisessa siis gongelmana, että jos pylly on sopivassa kohtaa, niin kädet ei mee hihoihin. Toki oikealla vauvalla en ole testannut. Tai sitten tää on jollekki superpitkille vauvoille tarkoitettu...
8ca0e1ae788cff553edc38fcd558053e

Pakko vielä laittaa kuva. Jos tää jää näin pahasti pussittamaan ja ryppyyn tuolta vöiden alta, niin onko tää ollenkaan turvallinen???
4cd411767283cb8929c8a7ddd26b272b

Tuota. Miten kummassa mä olen viimeks pärjännyt kotiin mun jouluvauvan kanssa. Ei sillon mitään pusseja ollut :D
Oon tässä yrittämällä yrittäny muistella ja miettiä mitä sillä oli päällä...päädyin siihen että päällä oli tavalliset vaatteet, fleecehaalari ja pipot ja hanskat sekä haalarin päällä oli sellanen peitto. Kun siskon tyttö joskus huovuttanut sellasen peiton... Ei ollut liikaa eikä liian vähän... Samalla systeemillä pärjättiin muutkin satunnaiset kauppareissut. Vaunuissa sit ihan pakkauksen toppis jne...

Suositelkaa jotain hyvää, tavallista ja edullista itkuhälytintä. Merkkejä ja malleja on miljoona, joten en ala edes tutkimaan netistä niitä. Ei tarvita mitään hifistelyä, ihan normaali riittää, kunhan on kestävä. Kestääkö ne yleensä pakkasta?

Silloin kun itse ostettiin itkuhälytin niin tää Ikean itkuhälytin oli langattomista malleista halvin. Pakkasella muistaakseni pari kertaa testattu ja toimii. Itse tykkään. Ja on toiminut. Hintaa tais olla 49,90 mutta sit ku rekisteröi sen family cardin (ilmainen) nii hinnaksi jäi 39,90.

Okei, olenkin kuullut tuosta ikean laitteesta. Se on sitten varmaan hankittava. Kiitos!

Ah, miten toi kaukalo/lämpöpussiasiakin on noin vaikeeta :o mä olin aatellu et helpoin lähtee vaavin kans jonnee, jos se on siellä pussissa. Ei tarvii pukea niin paljoo. Mutta nyt tuli tuo pointti, et sit ei voi ulkona nostaa syliin pois vaunuista tai kaukalosta. Pitääkö täs nyt sit ostaa sekä kaukalopussi että pieni toppis, et pärjää järkevästi ekat kuukaudet?

Itte en oo kyll kokenu tarvetta nostaa vauvaa pois vaunuista. Aina mukana ollu joku maitopullo josta antaa huikkaa jos janottais. Ja jos muutenki ois jotain rauhoittelua nii on kyll vaunujen heijaus riittäny tai sit pitää saada tissille ihan tai jopa vaippa vaihdettua mitä ei kyll tuu tehtyä pakkasella tai talvella ylipäätään ulkona.

Itse opetin esikoisen että vaunuissa ollaan silloin ku ollaan ulkona ja niissä sit maataan tai istutaan. Nyt edelleenki minun kanssa istuu yleensä nätisti rattaissa ku ollaan liikkeellä ja pysähdytään. Kun siin herkästi sit oppii siihen että aina pääsee syliin ku itkee. Ja rauhoitteluun kyll riittää että silittää ihan ja kertoo ettei vauva yksin ole :) muissa itkutapauksissa joutuu jo sisätiloihin silloin alkukuukausina :) tämä oma mielipide

Vähintäänkin se toppis - kun sitä voi käyttää kärryssä esim äp makuupussin kanssa, joka ei välttämättä ole niin lämmin kuin lämpöpussi, ja esim kantorepussa. Ja aina sitä voi roudata sitä toppispukua hoitolaukussa, jos sitä käyttää vain lämpöpussia, ja pukea sitten tarvittaessa sitä toppista päälle.

Kaukalopussi on kätevä - muksu nukkuu -> kannat kaukalon sisälle, avaat pussin eikä vauva herää eikä läkähdy kuumuuteen.

Meillä on sellanen kaukalopussi missä menee haarjoen välissä vain se reikä. Eli turvavyö tulee silleen et ne olanyli tulee siihen päälle ja sit haaroista pujotellaan välistä ja kiinni sit siihen päälle. Empä ajatellu mitään nostamisia tms kun hankin tuon pussin ja sellanen sattu eteen kirpparilta tulemaan. Jos jostain syystä sattuu niin saan vauvan nostettua siis syliin pussi päällä, mut toi pussin avaaminen on vaikeempaa jos miettii vaikka kauppareissua. Noh pitää vaan nyt sillä tulla toimeen.
Sit aattelin äp toppista käyttää pussina vaunuissa kun sen verran iso on vaikka meneehän toiki kaukalopussi sinne, mut se äp toppis kuitenki niin iso et sitä ei tulis varmasti muualla käytettyy alkuun. Sit meillä on vielä pikkunen toppapuku ostettuna juurikin tuota varten jos tarttee vaikka vaihtaa. Kulkee kätevästi vaikka mukana ja voi vaihella välillä. :) Tämmösellä kombolla aattelin itte mennä.
Vielä ku osais päättää mitä vaatetta vauvalle ottaa synnärille.

Me käytetään ihan suosiolla vaan vauvalla toppahaalaria. Menee mielestäni turhan vaikeeksi ruveta venkslaan haalarin ja kaukalopussin kanssa. Ja justiin toi, kun on haalari käytössä, niin saa ainakin nostettua vauvan helposti syliin tarvittaessa.

Totta toiki ja voihan se itelläänki olla sit eri ääni kellossa, ettei jaksa venkslailla ees takas. Kyllähän sitä nyt aattelee, että jaksaa :D

hmmh taidanpa "yksin höpötellä" tähän nyt omia hankintoja: Pinnasänky+patja+reunapehmuste, hoitopöytä+alusta+kasa harsoliinoja, rintareppu, syöttötuoli, "paljon" erikokosia vaatteita, tuttipulloja, amme+jalat, emmaljungan yhdistelmärattaat "hyökkäysvaunut", turvakaukalo+telakka ja tietty pehmoleluja :'D Ois tarkotus vielä ehtiä leikkimattoo ja leikki alustaa sekä sitteri, pinnasänkyyn lakanat ja peitto.. tuleeko teillä muuta mieleen mitä vois käytettynä/uutena ostaa mitä puuttuu vielä? Uutena sit tietty tutit, vaipat yms kunhan laskettu aika on lähenpänä :) Itellä esikoinen tulossa, niin ei oikeen tiedä mitä tarvitsee ja mitä puuttuu, kun kukaan sukulainen/vanhemmat ainakaan sanonut mitään, niin olisiko teistä kanssaodottajista apua enemmän? :D

Takaisin