Hankinnat

Ite varmaan suosittelisin semmosta jota voi käyttää yhdellä kädellä, mä en pumpulle herunu ku imettäessä. :)

Oiii, mun stokke mini saapui eilen. On se niin söpö. Kenelläkään tietoo valmistaako joku halvempi pulju siihen sopivia lakanoita yms. kuin itse stokke?

Saatiin tänään Prego merkkinen itkuhälytin käytettynä. Onko kellään kokemuksia?

Vähän jäi harmittamaan kun piipahdin pikapikaa stockalla ja tripp trappit oli 139 e. Enpä ottanu. Ois pitäny, tuskin sitä tuon halvemmalla löytää..?

Taitaa käytettynä ainoastaan halvemmalla löytää.

Meillä kun ei noita lähistockmanneja oikein ole nik taisipa jäädä ainutkertaiseksi mahdollisuudeksi. Voi kökkö mua. Eihän sillä tuolilla mikään kiire ole mut... Pöh

Ei sitä stockan nettisivuilla ois samaan hintaan?

Saitte ylipuhuttua ja tilasin sitte sellasen kaukalopussin, kun oli jossain alessa... :D Ja kaveri lahjoittaa mulle sellasen ison imetystyynyn jota olen himoinnu jo kauan... vitsi mikä tuuri... Mä en oikeastaan tiedä kun mulla on semmonen olo,et vauvalle pitäis saada hiukan enemmän vaatetta, mut jotenkin tuntuu että aika turhaa niitä on niin paljon olla... Äitiyspakkauksesta tuli esimerkiksi 50-56 cm vaatteita ne kaks bodya ja potkuhousut ja housut, sekä mulla on itellä jääny aikaisemmin 2 bodya ja housut. Sitte on niitä hiukan isompia, niin en tiiä sitte tarviiko olla niin paljon...? Olisko jollain joku mielipide tähän heittää? En sillee haluaisi turhia vaatteita paljon ostella...

Hahah no meillä on sitte reippaasti enemmän vaatetta ku sulla.. :D Kirpparilta löydetty iso kasa. Meillä on varmaan kymmenen kaikkia kokoja ja kaikkia mallia :D Eipähän lopu pikkuselta vaatteet kesken.

Minä aloitan tänään just tekee vaateinventaariota pikkuiselle. Kotona vielä ei ole vaatelipastoa vauvanvaatteille, mutta järjestelen vanhempieni luo vaatteet pinoihin niin nään pitääkö jotakin vielä hankkia. :) Aikamoinen stressi välillä näistä hankinnoista. Itselle pitäisi ostaa vaikka mitä! Imetysliiveistä tukisukkahousuihin ois hankintoja vielä tekemättä. Ja se sairaalakassi!! Sekin pitäisi kohta pakata sekä miehelle tehdä isyyspakkaus..

No kun sepä siinä onkin,kun mun mielestä vois olla vaikka sata vaatetta.. mut tiiän,ettei siinä juurikaan ole mitään järkeä :D Ei niitä millään kaikki ehi käyttämään... Mut kyl niitä toki enemmän olis kiva olla kuin noi, mut sit mä jämähdin tähän pihi-asteelle enkä oo saanu aikaseksi lisää niitä yhtään... Ja sit ahistaa kun niitä ei oo :D Mä haluaisin kovin kirppikselle tonkimaan, mut mulla ei riitä aika eikä kunto siihen.. Mulla tekee tosi pahaa kun joudun väkisten pystyssä olemaan kauemman aikaa, eikä kirpputorille voi mennä sillee vaan että "nopsaan tossa käväsen..." :D Mä oon parissa kirppisryhmässä facebookissa, mut siellä on sitte taas niin tarkkaan "poika-vaatteita" ja "tyttö-vaatteita" enkä mä edelleenkään tiiä kumpi olis tulossa... Tai sitten pitäis hakea niitä vaatteita jostain huitsin nevadasta, enkä mä tosiaan tykkää turhia ajella.. (valivalivali) :D

Ja ne äippäpakkauksen pienet vaatteetkin oli aika reiluja. Keltainen potkarikin oli 4kk vauvalla päällä mammamiitissä. Mulla vähän samaa kuin wildiksellä, että vaatetta piisais vaikka kahdelle! Oon kirppiksiltä ym ostanut ja lisäks saatiin järjettömät määrät vaatteita mun veljeltä. Hoitopöydän lipastoihin mahtui ainoastaan 50-62 kokoiset. Isommat saavat mennä muualle säilöön..

Meilläkään ei sovi hoitopöydän laatikoihin kaikki vaatteet, niin isommat saa mennä oottelee kaappiin. Tod näk äippäpakkauksen vaatteet menee juurikin tuonne kaappiin oottelee, ne kyl oli niin isoja.

minäki tein nyt inventaarion noihin meidän vauvan vaatteisiin ja olinki antanu melkeen kaikki pois. Isommassa koossa löytyi kyl sit. Ja näkyy olevan vaan noita bodeja et ei ollenkaan niinku siihen päälle olevaa paitaa/neuletta jota varmaanki talvivauvalla tarvii et pysyy lämpimänä... Aattelin nyt ommella muutaman pikkupuseron ja housut pikkumiehelle ku neki oli vaan noita potkarimallisia,mutta kumminki velouria. Kutonu nyt oon pikkusukkia ja myssyjä et tarvi pikkusen palella. Meilläki ku on vanha talo ni täällä saattaa olla vilponen sillo ku ei uunia lämmittetä.

Hankalahan niitä vaatteita on ostaa "oikea" määrä :D vasta syntymän jälkee näkee millanen puklaajasinaappikone sieltä tulee. Meillä bodeja alle 60 kokoa 9 kpl, joista 6 kietaisu ja 3 päänyli vedettäviä. Sit yks kietaisupaita, 3 housut ja 2 potkuhousut. Yökkäreitä vissiin kaks. En uskalla ostaa enempää enkä koe tarvitsevani. Parin viikon päästä vauvakutsut ja pelottaa tuleeko sieltä vaatteita. Noi bodit on kyllä kaikki eri kokoisia, vaikka olevinaan samaa luokkaa. Mutta eipä viel tiedä edes minkä mallinen ja kokonen kaveri tulee :D me käytetään kestoja ainakin päivisin, joten vaatteet saa olla reiluja :)

Muokattu viimeksi:
Meillä on kyllä ihan reilusti vaatteita melkeinpä jokaisessa koossa. Kaikkia kokoja täysi muovikassillinen, ellei vähän enemmänkin. Ollaan hiukan ostettu uutena, paljon saatu lainaksi, ja pojilla käytössä olleita neutraalin värisiä pengottu varastosta.
Tottahan se on, että ne 50&56cm jäävät niin pian pieniksi, ettei niitä tarvisi olla mitään tolkuttomia määriä. Paljon voi jäädä käyttämättä, jos liikaa löytyy.
Meillä on hankintalistalla vielä vaipat, kosteuspyyhkeet, rintakumi, nännivoide, imetysliivit, tena lady-siteet, rintapumppu + sairaalakassiin shampoo&hoitoaine, dödö, hammasharja&-tahna ja naposteltavaa.
Sairaalakassikin on vielä pakkaamatta, ja vauvan vaatteet pesemättä, joten kohtapuoliin se on siihenkin ruvettava.

Noniin, no kyllä mä muistan niin hyvin ku viimosella oli niitä uusia vaatteita joita paniikissa pidettiin, etteivät jää kokonaan pitämättä :D Mut ehkä mä oon turhan pihi tällä hetkellä ton vaatevaraston kanssa... Miljoona kertaa oon ollu tilaamassa vauvalle vaatetta, kun en onnistu lähtemään sellaseen kauppaan jossa niitä myytäis... Tokmannilla kävin tossa muissa asioissa, mut siellä oli vaan "tyttö/poika" kuosit... enkä mä tykkää kummastakaan :D SIis sininen on okei väri ja pinkki on okei väri.. mut mä jotenkin himoitten ruskeen sävyjä enempi.. (niinku sillä väliä olis, no ei oo) :D

ImageUploadedByVau Foorumi1444895843.321033.jpg

Minä kun en ole tuon valkoisen ystävä niinkään, niin ajattelin kokeilla mitä keksin valkoisille harsoille. Ja niin vanhat käytettynä saadut kun uudet tylsän valkeat harsot saivat uuden lookin ja oon ihan sika tyytyväinen. Kuviollisia en raskinut värjätä, siksi vaikeitakin tässä mukana. :) Samalla värjäytyi muutama body ja sukkikset/housut.

Takaisin