Hankinnat

Mä päätin olla erillainen ja jättää ostamatta imetysliivit :p aattelin että en kuitenkaan imetä kuin kotona niin ehkä pärjään ilman.. ja meni ihan hermo kun noi netistä katsotut liivit on ihme kokoja, kauheen hintaisia tai muuten vaan jotenkin epäilyttäviä...
 
Ff, ei kai niitä tosiaan ole pakko hankkia jos kokee pärjäävänsä ilman. Mutta ilmeisesti sellaisia tavallisia kaarituettuja liivejä ei kannata imetyksen aikaan käyttää, kun voivat aiheuttaa tukoksia ja tulehduksia (korjatkaa viisaammat jos olen väärässä). Mä en itse osaa olla ilman rintsikoita ollenkaan, tuntuu että tissit on tiellä ja vielä jos nuo maidon noustua tuosta painavammaksi muuttuvat niin liivit tänne äkkiä kiitos. :D
 
Voit olla ihan oikeassa :) mutta kokemuksesta epäilen että minulle ei koskaan maito nouse niin paljon että pääsisi tulehduksia tulemaan! Esikoisen kanssa menin ihan normi liiveillä ja jos nyt onnistuu paremmin niin ehkä sitten ihmettelen asiaa lisää :)
 
Viima ja kylmä mulla ainakin niitä tulehduksia aiheutti. Se ei oo mikään vitsi et tissejä pitää suojella. Mulla oli lapissa välillä nahkarukkaset tissien päällä takin alla :D
Es villahuivinkin kietominen tissien ympärille takin alle ulkoillessa on ihan hyvä keino.
 
Toissapäivänä tallustelin apteekissa ja yritin muistella mitä esikon aikaan kaipasin kotona/käytin.
Mä ostin kesällä kälylleni vauvalahjaksi semmosen paketin tai kokosin, mis oli sinkkirasva, novalan perusrasva, nenäfriida, suolatipat, maitohappobakteeri tipat d-vitamiinilla, kuumemittari, nestemäinen Panadol, pumpulipuikkoja, lanoliinivoide yms. Ihan kaikkea ei voi heti käyttää mut muutamassa kk voi tulla tarvetta. Ja on se kiva et keskellä yötä ne löytyy kotoa :)
Yllätyävän kalliiksikin nuo tuotteet tulee...

Nyt yritin sitte koota meille kans kotiin varuiksi..
Niin ja olihan siinä vielä tavalliset maitohappobakteeri tipat, joita käytin suoraan omiin nänneihin kun esikoisella oli sammasta. Kuulin mun imetystukihenkilöltä silloin tuosta kikasta ja se kyllä auttoi.
 
Hyvä Jadeiitti, että laitoit vähän listaa. Itsellä ei mitään tietoa mitä kannattaisi olla.

Mitä olette käyttäneet jos vauvalla koliikkia tai todella herkkä vatsa? Kikkakolmosia? (Niin tietää sitten edes mistä ja mitä ottaa selville jos tarve tulisi)
 
Esikoisen kanssa käytin kuplatonia ja mallasuutetta, hierontaa, kaurapussia mahalla, koliikki pullot yms yms... :) oli niistä varmaan jotain apua mutta aika oli kyllä paras lääke! Heti kun täti tuli 3kk ja oppikääntymään mahalleen niin kaikki vatsavaivat loppu ku seinään :)
 
Mä en oo koskaan oikein välittänyt retroilusta.. mut näköjään näin hormooni huuuruissa kaikki on mahdollista :) sain isoanopilta kasan lakanoita ja anopin vanhoja vaatteita/ ruokalappuja tms..
 

Liitteet

  • 20160102_133007.jpg
    20160102_133007.jpg
    578 KB · Katsottu: 67
  • 20160102_132418.jpg
    20160102_132418.jpg
    617.2 KB · Katsottu: 66
Kertokaapa viisaammat ja kokeneemmat! Appivanhemmat ovat ilmoittaneet hankkivansa meille syystä tai toisesta Joutsenen vauvan makuupussin. Tänään kävin kurkkaamassa minkälainen tuote on kyseessä ja ilmeisesti on tämä: http://www.joutsenshop.com/product/66/vauvan-makuupussi-60x90-cm-100-185g-5-921-0100

Pärjääkö tuolla vaunuissa vai täytyykö vaunuihin hankkia erikseen sellainen lämpöpussi? Vähän oudoksuttaa ettei tuossa ole mitään "päällystä". Saakohan sellaisia hankittua jostain? Tietäisiköhän joku täällä? :)
 
En myöskään tiedä millä aikataululla he tuon aikovat hankkia, koska ovat puhuneet asiasta jo syksystä lähtien, ja jouluna taas mainitsivat. Pitäisi keksiä hienovarainen tapa sanoa että pikkuhiljaa voisi olla aika hankkia se, koska tällä hetkellä meillä ei ole mitään lämmikettä sairaalasta kotimatkalle. Paitsi äitiyspakkauksessa ollut makuupussi. En vaan tiedä kuinka lämmin se on näitä pakkasia ajatellen! Jotenkin olin ajatellut että kyseessä on nimenomaan vaunuissa käytettävä pussi, mutta tuon käyttötarkoitus ei ollutkaan ihan selvä :) Ja kotiutumisvaatteita olin miettinyt aiempien lämpöasteiden mukaan, nyt menee ihan uusiksi!
 
Vuanne, Tuo pussi näyttää olevan hyvin samanlainen kuin äp-makuupussi, mutta untuvan ansiosta varmaan lämpimämpi. Mutta kannattaa tosiaan sanoa heille, mieluiten varmaan hyvin pikaisesti ja suoraan, että jos haluavat pussin ostaa niin se olisi hyvä olla jo ennen syntymää kun syntymän jälkeen hankittuna saattaa pikaisesti jo jäädä turhaksikin. Säät kuitenkin alkaa lämmitäkin jo parin kuukauden päästä.
 
Mä olen ostanut yhdet carriwellin mustat XL-kokoiset liivit, joiden kanssa ajattelin pärjätä nyt alussa. Ehkä ostan samanlaiset toiset vielä. En uskalla tilata netistä liivejä, kun mun ainakin pitäisi liivejä kokeilla ennen ostamista. Mun koko oli 80I viimeksi, kun ostin kaarituelliset liivit marraskuussa.
 
Mun täytyy kyllä lähteä johonkin liikkeeseen ostaa liivit, ostin tyhmänä h&m:stä 85D kokoiset imetysliivit. En sit ajatellu yhtään että ne tissit voi kasvaa kun maito nousee, kun mulla on normisti tuo D kuppi.. Niin nyt jo meinaa tissit pursuu ulos niistä! Huoh! :D
 
Alinah, ei varmaan edes kannata ostaa (ainakaan kovin kalliita) imetysliivejä ennen kuin maito on noussut ja näet, minkä kokoiset liivit tarvitset. Tai sitten ostaa varmuuden vuoksi vähän reilut.
 
Tollanen toppimalli on mun mielestä aika hyvä noissa imetysliiveissä.. Venyy tarvittaessa isommillekin maitobaareille :D
 
Mä ostin lindexiltä imetysliivit ja topit, molempia oli kahdet samassa pakkauksessa ja makso jonku 15e. On ollut jo nyt käytössä kun on tosi mukavat. :)
Täytyy sitte kattoa jos oikeen vielä kasvaa laitoksella rinnat että minkälaisia tarvittee, kaipaako enemmän tukea jne, mutta noilla pääsee kivasti alkuun ainaki. Otin M kokoiset, oiskohan kaarituelliset tällähetkellä mitä on niin 80C-D.
 
Ostin Lindexiltä imetystoppeja 2kpl paketin kokoa xl. Muuten ihan hyvät, nyt ennen synnytystä ainakin, mutta pelkään, että jää pieneksi kun maito nousee. Ympärysmitta on vähän liian löysä, mutta tissit just ja just mahtuu toppiin sisälle. Olisko mitään edullista suositusta tällaiselle normaalikokoiselle isotissiselle? Liivit siis ennen raskautta 75D/DD, ja loppuraskaudesta mennyt jotenkuten 80E.
 
En tiedä onko ihan edullisimmat, mutta noi carriwellin imetysiivit geelikaarella on mulla ainakin päällä ihan unelmat. Nyt sain tilattua nettialesta hintaan 31,90€/kpl. Ennen raskautta rinnat 75D ja nyt 80-85F riippuen rintsikasta. Carriwell liivit mulla on kokoo L, mikä nyt on hyvä ja yhdet XL, mikä kans on ihan hyvä, mutta ei ihan niin napakka. Tuntuu että mukautuvat tosi hyvin kokoon.
 
Takaisin
Top