Hankinnat

Mä tilasin vähän summamutikassa itselleni Carriwellin imetysliivit (sellaiset kevyesti "topatut" versiot) ja oon kyllä tykännyt. Niin paljon, että tilasin juuri isommat kun ekana ostamissani ei ihan hirveästi kasvunvaraa ole. Imetysvaatteet maksaa uutena ihan hirveän paljon enemmän kuin tavalliset puserot, mutta alesta tilasin Boobin hupparin ja kirppikseltä löysin neljällä eurolla saman merkin trikoisen imetyspaidan. Oma rintavarustukseni on mallia suurehko, joten nuo Boobin paidat on asettuneet ihan hyvin päälle.
 
Tilasin itse h&m verkkokaupasta 56 kokoisen toppahaalarin/puvun. Kun liikkeissä missä kävin oli vain isoja kokoja jäljellä.
 
Mä tykkään niistä carriwellin toppaamattomista sport-mallisista imetysliiveistä. Minulla rinnat on kasvaneet rajusti tän raskauden aikana ja pidän muutenkin vahvan tuen liiveistä. Näissä ei ole kaaritukia ja muuta, mutta ovat silti tukevat.
 
Mä en ole ostanut vielä mitään imetysliivejä. Mulla käytössä nyt kaarituettomia liivejä, joissa ajattelin myös voivani imettää. Niitä Carriwelin liivejä katselin yhdessä vauvantarvikekaupassa ja yhdestä rintaliivien erikoisliikkeessä voidaan normaaleista liiveistä muokata imetysliivit. En ole saanut aikaiseksi ostaa mitään liivejä, kun muutenkin toi liivikaupoilla käyminen on isorintaiselle vaikeaa...Viimeksi ostin hääpukuani varten kaarituelliset liivit, mutta en voi enää käyttää niitä ison mahan takia. Pitäisi kyllä varmaan hankkia jotkut kunnon liivit.
 
Alinah, mitä maksoi h&m toppahaalari ? Halvin näkemäni toppahaalari vauvalle oli n. 40 € ozbaby-nimisen vauvantarvikeliikkeen verkkokaupassa.
 
Itse ostin tämän, mut 24-30€ näyttäis olevan vissiin hinnat tuol noilla haalareilla. Tämä nyt oli ton 30€ ImageUploadedByVau Foorumi1449783526.051434.jpg
 
Maria75 ite ostin jesper juniorin verkkokaupasta toppahaalarin 56cm hintaan 25e kun oli alessa, sininen kettu kuosi. Ja polarn o pyretin verkkokaupasta tilasin denim kankaisen kevyesti topatun puvun alesta 30e... toivottavasti on sit käyttööki niille.
 
Ostin H&M:ltä tossa aiemmin jo yhdet imetysliivit, kun alkoi tehdä tiukkaa mahtua omiin tavallisiin liiveihin ja ainoat istuvat alkoivat olla aika käytetyt. Ajattelin että kokeillaan näitä nyt sit tavallisten liivien sijaan ennen imetystäkin. Ja oli huonoiten istuvat ja epämukavimmat liivit mitä olen käyttänyt! Sovituksessa tätä ei huomannut, mutta käytössä alkoi hiertää ja puristaa. Täytyi vähän modailla tukia pois, se helpotti vähän, mutta en tiedä tuleeko hirveästi käytettyä. En ainakaan suosittele muille! Ehkä täytyy tutustua Carriwelliin. Lindexin tuplapakkauksessa tulevat, kaarituettomat ja vähän topatut liivit vaikutti myös ihan hyviltä silleen ensivaikutelmalta, käyttökokemusta ei vielä ole. Boobin ym. paidat tosiaan on kalliita, mutta niistä löytyy myös kivan näköisiä. Oon kanssa löytänyt lastentarvikekirppikseltä muutamia.
 
Juu ja tosiaan kaarituelliset imetysliivit kannattaa jättää tässä vaiheessa kauppaan. Niitten aika on sitten joskus myöhemmin kun maidontuotanto on tasaantunut. Voivat aiheuttaa rintatulehduksiakin jos jostain painavat.

Mä suosittelen ns pehmoimetysliivejä ihan alkuun. Sellaiset toppimalliset ilman mitään luukkuja ja mieluiten vielä mahdollisimman saumattomina. Joustavat rintojen koon vaihdellessa ja imetys onnistuu kyllä liiviä nostaenkin. Ihan alun jälkeen kun vaihtaa ns kunnon liiveihin niin nuo on edelleen hyvät yökäytössä. Suurin osa siis tarvii imetysaikana liivit myös yöllä niin tuen kun suojankin takia eli sekin kannattaa huomioida.
 
Noissa ostamissani ei ollut kaaritukia, mutta sivuissa jotkut pystysuoraan menevät tuet, mitkä sitten otin pois. Ehkä noi sitten menee vähän myöhemmin, saa nähdä jääkö ihan hutiostokseksi :) Ja ennen imetystä, on ne nyt kohtuumukavat kun on ainakin oikeaa kokoa.
 
Vuanne, mulla varmaan samanlaiset liivit hommattu h&m:lta, mut tosi huonoilta tuntuu käytössä.. Ja just ne sivussa olevat tuet.. :sad001 mut en oo ottanu niitä pois jos menis vaikka sit joskus..
 
Mun tarttis varmaan käydä jossain h&m liikkeessä katsomassa, jos siellä olisi noita vauvan toppahaalareita. Tai sitten tilaan sieltä verkkokaupasta. Ei viitsis maksaa kauheasti yhden talven vaatteesta. Äitiyspakkauksen haalari sopii varmaan sitten seuraavaan talveen. Millaista vauhtia ne vauvat kasvaa ? Minkäkokoinen vauva mahtaa olla yksi-vuotiaana. Mä ja mies ollaan aika lyhyitä, joten meiän vauvasta ei mikään kovin pitkä voi tulla. Itsellä ollut syntymäpituus vain 47 cm. Nyt olen 152 cm.
 
Maria, mä olen ollut syntyessäni 48 cm ja vuoden vanhana 71 cm. Oon kyllä ollut pienikokoinen, mutta kai ne yksivuotiaat sellaista 80 senttiä usein on.

Mä ostin paikallisen facekirppiksen kautta 56 cm toppahaalarin vauvalle, sillä mennään niin pitkään kun voidaan ja sitten otetaan varmaan tarvittaessa äitiyspakkauksen haalari pussimallisena käyttöön.
 
Mä olen ollut 48cm syntyessäni ja mies 53cm. Nyt oon 158cm ja mies 195. Saa nähdä minkä pituinen lapsi meille lopulta tulee :)
 
Meillä esikoinen oli syntyessään 52cm, 1v ikäisenä 82cm tms ja nyt 15v 181cm. Nuorempi taas oli syntyessään 48cm, kasvoi ekan vuoden hitaasti (putoili käyriä alaspäin) olleen 1v ikäisenä 70cm. Minä ja mies ollaan oltu syntyessä 52cm, minä aikuisena 173cm ja mies 178cm.

Keskimääräinen 1v taitaa olla n. 80cm pitkä.
 
Aika pitkiä 1-vuotiaat on. Äitiyspakkauksen haalari jää sitten ilmeisesti käyttämättä. Ostin tänään to 62/68cm toppapussukan H&M:stä. Mun kummityttö ja miehen siskontyttö ovat 3-vuotiaina 92 cm pitkiä ja ostin heille Frozen-mekot kokoa 98 cm ja 104 cm. 104 cm pitäisi käydävaihtamassa. Kokolapussa oli 98 cm 2-3 v. ja 104 cm 3-4 v. Vaikeaa ostaa vaatteita lahjaksi.
 
Nuo kokomitoitukset iän mukaan on kyllä muutenkin melkoista hakuammuntaa, jos ei ole ns. standardikokoinen lapsi. Itsehän olin vielä ekaluokalla vähän päälle metrin pituinen ja tietysti koko luokan lyhyin.
 
Maria, Meidän 4v on pituuden suhteen muistaakseni suunnilleen keskikäyrällä (aluksi siis kasvoi pituutta tosi hitaasti, mutta kiri toisen ja kolmannen vuotensa aikana) ja hän on aika tarkalleen metrin. Vaatteista on käytössä mallista riippuen 98-110 koot. Eli tosi paljon vaihtelua. 3v ikäisenä oli juurikin tuon 92cm mitä nuo tytöt joille lahjoja ostit :) Ja siis vaatteita on tosi vaikea ostaa lapsille jos ei tiedä tarkkaan vaatekokoa kyseiseen mallistoon. Mutta Frozen-mekot ovat varmasti varsinainen hitti eli siinä mielessä loistava valinta :)
 
Näin pari viikkoa sitten kaveteita lapsineen, ja oli aika jännän näköistä, kun yhden kaverin 1,5-vuotias ja toisen kaverin 3,5-vuotias leikkivät. Ihan saman kokoisia :)
 
Niiin ja sit lapset on vielä kauhean eri mallisia... mun tyty on aina ollut pitkä ja hoikka (varmaan synnärillä vaihtunu kun ei oo yhtään niinku isänsä tai minä) ja joskus yhelle tutun lapselle joka on 2v nuorempi tarjosin mein vainhoi vaatteita mut nepä kaikki kiristi ja puristi sitä tyttöä... ei sopinut ollenkaan.

Nyt kun hän haluis käyttää farkkuja niin mistään ei löydy semmoisia mitkä ei joko olis liian lyhyet ja pebasta sopivat tai roikkuis ku säkki että vyöllä pitää kiristää ja olis sopivan pitkä!
 
Takaisin
Top