Hankinnat

Meillä on lasten vakuutukset Fenniassa ja ovat olleet kyllä meidän tarpeisiin tosi loistavat. Fenniassa vaan omavastuu on sairauskohtainen eikä vuosikohtainen eli toimii "parhaiten" jos on pidempiaikaisia sairauksia. Meillä kun ei joka flunssassa käytetä yksityisellä ja lapsilla on pidempikestoisia terveysongelmia niin vakuutukset ovat maksaneet itsensä takaisin jo moninkertaisesti. Kannattaa siis myös selvittää millainen omavastuusysteemi on missäkin vakuutuksessa ja miettiä mitkä on ne todennäköisimmät oman perheen tarpeet. Meillä ei myöskään yhdellekään lapsista ole otettu vakuutusta ennen syntymää ja Fennia taitaa olla niitä harvoja yhtiöitä mistä saa vakuutuksen jo 5vrk:n iästä (tai kun on kotiutunut sairaalasta jos siellä menee pidempään) ja vakuutus jatkuu täysi-ikäisyyteen asti. Joistakin syntymän jälkeen otetun vakuutuksen saa vasta esim 2kk:n ikäisestä joka meidän perheen allergiataipumuksella on jo ihan liian myöhään eli vakuutuksesta rajattaisiin allergia-asiat pois.. Mutta tosi hankalahan noita vakuutuksia on vertailla kun pelkkä hinta ei kerro mitään, ehdot on tosi erilaisia ja sit vielä ne erilaiset omavastuut ym. Meille vakuutusyhtiön valinta on ollut helppo viimeiset 15+v koska aikoinaan esikoiselle otettiin tuolta ja sen jälkeen ollaan oltu naimisissa kyseisen yhtiön kanssa koska vaihtaminen rajaisi pois jo todetut ongelmat jolloin vakuutuksesta ei enää olisi juurikaan hyötyä.
 
Meillä vakuutus vauvalle Lähitapiolassa kun kaikki muutkin sieltä.. Vuosihinta ensimmäiselle vuodelle n.460e ja pienenee vuosi vuodelta. On siis kattava ja siksi hintaakin. Voimassa heti jo synnytyksen aikana, eli jos jotain ikävää tapahtuu niin vakuutus korvaa.
 
Me otettiin OP-Pohjolasta. Osa meidän vakuutuksista on siellä ja osa LähiTapiolassa. Näistä molemmista saatiin tarjoukset ja todettiin, että OP-Pohjola tarjoaa paremmat edut. Hintaa en muista tähän hätään.
 
Meillä sama ku Tanskulla.. Koiran vakuutus ainoastaan pohjolas ja muut lähitapiolas.. Olin katsovinani et pohjola korvaa paremmin sekä hinta oli puolet halvempi.. Joten pohjolaan päädyttiin.. :)
 
Mulla kanssa pohjolassa, noin vähä reippaan satasen vuodessa. Liitettynä mun easynuoriso-vakuutukseen joka voimassa kunnes oon 28. Sitten en tiedä mitä maksaa, mutta onpa siihen vielä 6 vuotta aikaa. Mulla on myös kaikki muutkin vakuutukset pohjolassa ja olen omistajajäsen. Oon tyytyväinen ehtoihin ja palveluun, voin suositella. :)
 
Meillä ei ole hoitopöytää, koska meillä on kylppärissä iso kodinhoitotaso missä voi vaihtaa vauvan vaipat. Siinä tasossa on iso allaskin, jos tarttee jotain pestä. Siihen ollaan saatu miehen siskolta hoitoalusta, joka odottaa jo käyttöä. Vaipat saa sitten hoitotason allaoleviin irtohyllyihin.
 
Meidän poika hukkuu niihin ykköskoon vaippoihinkin vielä. :D noin 3kg painoa herralla painoa ja pituutta 47cm.
 
Minä ostin parit imetysliivit lindeksiltä, kun joku niitä kehui. Mulla on ennestään carriwell imetysliivejä ja sit jotain ihan alusvaateliikkeestä ostettuja.
 
Mulla on lindexiltä ostettuna 4 imetysliivit. Mukavat päällä ja tukevat ihan tarpeeksi mun rintavarustusta. :D
 
Ne imse vimsen kestot jääki meil nyt sit käyttämättä, onneks ei niistä paljoa maksettu. Poika on sen verran iso ja sen mallinen et ne vaipat on ihan liian pienet sille vaik 6 kiloon asti pitäs toimia :grin Nyt ollaa sit harjoteltu kestoilua noilla muilla vaipoilla mitä on tullut muutama kertyneeksi, lähinnä siis taskuvaippoja ja oon ollu ihan tyytyväinen niihin. Ainoo vaan, että kun o0n tottunut kertakäyttövaippojen ohkasuuteen, niin noist kestoist saa aikas muhkeita paketteja. Täytyy vaan harjotella et löytyy oikeet määrät imua ikään ja kokoon nähden niin varmasti toimii hyvin. Täytyy vaan hankkia noita taskuvaippoja lisää ja niihin eri materiaaleista imuja, tai siis lähinnä kiinnostaa hamppu-,bambu- ja microkuituimut.
 
Ja laitoksella piti heti käyttää newborn 3-koon vaippoja ku ei ne ykköset ja kakkoset mahtunu ollenkaan :D
 
Me ollaan menty kertiksillä vielä nämä ekat päivät, vaikka kestoja onkin käyttövalmiina. Poika on vaan niin kamalan rimpulajalkainen, että pelkään että kaikki falskaa. Mutta kai se pitää rohkeasti kokeilla vaan. Nuo imut on mulle se suurin kysymysmerkki, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
 
Minä kävin tänään ostamassa imetysliivit kappahlista kun kaveri kehui niitä. Ja täytyy sanoa että ne vaikuttaa olevan tosi mukavat päällä! Kaksi paria maksoi 28e ja niissä ei ole kaaria :)
 
Pitäisi ehkä hankkia lisää minunkin noita liivejä. Tällähetkellä on kahdet, eli jommat kummat aina käytössä..

Vastasyntyneille voi kestoihin laittaa sitä imupaperia (vai miksilie kutsutaan), neuvoi kestoileva ystäväni. Ilmeisesti rimppakintut ja ei niin kiinteä uloste vaivannut muuallakin. Itse ajattelin kestoilua (tai siis osakestoilua) kokeilla, mutta jos on ihan pienenä hankalaa niin pitää sitten käyttää alkuun kertiksiä.
 
Mä lähden ostaa sitten kun vauva on syntyny ja maito noussu... On mulla nyt yhdet mut tiedän että ne jää pieneksi kun maito nousee..
 
Takaisin
Top