Hankinnat

Ff, Juu mun poika on kans tota mallia ja tyttö sit pyöreämpi joskin käyrien mukaan normaalimitoissa. Näyttää vaan omaan silmään niin oudolta kun ihan eri mallia esikoisen kanssa :) Esikoinen siis nyt 15v ja pituuskasvupyrähdyksen jälkeen n. 181cm ja 50kg. Koitapa siis tuolle löytää vaatteita kun mullakin oli ongelmia sikoinaan löytää itselle kun painoa oli saman verran ja pituutta 173cm..
 
Meillä kanssa esikoinen oli vauvana pitkä ja hoikka, junnu taas kasvoi kauniisti nollakäyrää pitkin :wink Esikoinen on edelleen pitkä poika mutta sopusuhtainen (pituus ja paino +1sd käyrällä) junnun kaa käytiin viikko sitten 4v neuvolassa ja mitat oli 99.5cm/17kg mikä on taas -1sd käyrällä pituuden puolesta mut paino on nollakäyrällä, mut pääasia on että kasvaa tasaisesti.
 
Aphrael siellä H&M:ssä niitä Frozan-mekkoja ja muita tavaroita löytyy, jos kiinostaa. Nyt kun itselle tulee poika tietää ettei pääse ostamaan tyttöjen tavaroita lahjaksi. Pitää ilahduttaa noita ympärillä olevia tyttölapsia, kun selkeästi helpompaa mulle keksiä tytöille lahjoja kuin pojille.
 
Maria, Joo no mä olen ulkoistanut noi prinsessamekkojen ostamiset anopille. Mä kun en ole prinsessatyylinen niin ostan lapsellekin mielummin vähän yksinkertaisempaa :wink Anoppi taas on prinsessahenkinen ja itsellään kolme poikaa niin rakastaa ostaa tytölle kaikenlaisia hörhelöitä (joita mä sit aina välillä piilottelen jonnekin kun en kestä niitä :wink ).
 
Hassu mä taas rakastan kaikkea pinkkkiä ja röyhelöitä.. siks varmaan mun tyttö haluaa vaan mustaa ja kauheen tummia vaatteita ilmeisesti (ei koskaan mitään prinsessa juttuja) oon saanu sille pinkki ähkyn lapsena aiheutettua :) onneks kohta tulee seuraava uhri! Jonka saan pukea ainakin kaks ekaa vuotta pelkkään pinkkiin ja tylliin...
 
Jos meille olis tyttö tulossa olis pelkkää prinsessahöpöhöpöä vaatekaapit täynnä. Mutta poitsu sieltä on tulossa, jos seuraava olis tyttö niin pääsis ostelee noita röyhelöitä.. ❤️
 
Poikia ei varmaan viitsi pukea prinsessavaatteisiin. Televisiosta tulee juuri risteyksessä-ohjelma, jossa taiteellisesti lahjakasta poikaa kiusataan koulussa. Itse toivoisi voivansa kasvattaa pojasta hyvän ihmisen ja omanlaisensa persoonan.
 
Maria75 miks ei muka voi ? o_O eikös se oo tän päivän henki että lapset kasvatetaan sukupuolineutraaleiks... annetaan neutraaleita nimiä yms... neuvola kortit on vihreitä ei punaisia tai sinisiä jne.. :)
 
Meille tulossa tyttö ja värjäsin huvikseni pari bodyä mustaksi. Vaaleanpunainen on ihan ok, mutta pinkkipinkki ja siihen päälle sydänkuosit ja päivänkakkarat on jo vähän liikaa ;D

Onneksi en ole niin vaatteiden päälle, että saisin mahahaavan jos sukulaiset jotain ei niin mielekästä ostaisikin.
 
Onks kukaan löytänyt noita pehmoimetysliivejä isommille rinnoille? Kaikki mitä äkkiseltään bongasin, loppuu F-kuppisille ja tarviis himppasen isommat. :shifty: Alkaa kaarituet painaa sen verran, et pitäis hankkia lisää kaarituettomia vaihtoehtoja.
 
Nana, kokeile esim. Carriwellin xl-kokoisia? Mulla rinnat kokoa E tai jotain, ja M-koko on tällä hetkellä vielä sopiva. Jemmassa on vielä L-kokoiset (joita en tosin ole vielä edes kokeillut), jotka ovat varmaan sopivat sitten kun rinnat vielä vähän paisuvat.
 
Terkku, mulla yhdet XL-koon Carriwellit on ja ei niissä enää tässä vaiheessa kangas riitä kunnolla. :sad001 Bravadoja kattelin kans, josko niissä se malli antais enemmän anteeks isompaakin täytettä..
 
Komppaan Aphraelia tossa imetysliiviasiassa (myöhäisherännäinen), toppimalliset pehmeät es juurikin ne carriwelin comfort bra:t on loistavat alkuun. Niitä nostamalla on helppo imettää, mukautuvat vaihtuvaan rintojen kokoon, niihin saa sen kaalinlehden hyvin alle, eivät värjäänny (kaverilla värjääntyi kaalista kalliit liivit pilalle), mukavat nukkua kun ei kiristä/purista/paina.
Mulla (normaalisti 75a kuppi, nyyh) on nyt raskauden lpppumetreillä käytössä koko xl, pitää varmaan ottaa synnärille xxl kun maito nousee :D
Esikoisesta oli synnärillä L koko..
 
Tosi hyvä vinkki nuo pehmoimetysliivit, muuten ois varmaan pää hajonnut noiden imetysliivihankintojen kanssa. Itseasiassa ehdinkin jo hajoilla kun lähikauppakeskuksessa noita imetysliivejä kattelin, kaikki maksoikin jotain 30... Eikä kuitenkaan varmasti yhtään sen enempää huvittaisi lähteä millekään liiviostoksille kun on vauva talossa. No, nyt tilasin useammat Carriwell Comfortit kun maksavatkin kolmanneksen kipale siitä mitä kaupoilla on tullut vastaan, ja kokotaulukon mukaan tissini saavat kasvaa vielä pari kokoa ja L-liivien pitäisi olla silti vielä sopivat. Eikä nyt tolla hinnalla edes haittaa, vaikka pitäisi sitten kohta isompia olla tilaamassa.

Mulla jäi kulutustavaratilpehöörin hankinnat äippälomalle, mutta nyt on pesu/hoitonurkkaus valmiina kylppärissä odottamassa tulokasta vaippoineen päivineen, jei! :)

Vielä arvon pitäisikö ostaa kaukalopussi toppapukujen rinnalle. Kokemuksia lukeneena muistelen, että lienee turha toppiksessa tunkea enää mihinkään lämpö/kaukalopussiin ellei ole jotkut superpakkaset (joilla vauvaa ei periaatteessa edes ole fiksua ulkoiluttaa) mutta ehkä tuo kaukalopussi voisi olla kätevä, hmm....
 
Näin Lapista etelään muuttaneena mä tuskailen näiden plussakelien kanssa. Onhan se vauva pieni ja kärsii enemmän kylmästä heti alkuun, mutta kun esikoista vietiin kotiin oli rapiat -20 pakkasta! Täällä tod näk plussan puolella.
Esikoisella oli silloin vaatteet plus toppahaalari plus kaukalopussi. Ja mun kaukalopussithan on molemmat mallia superlämmin... :D

Taidan tehdä niin, että laitan vauvan sisävaatteissa kaukalopussiin ja pipo päähän. Autossa kun avaa pussia niin vilttiä siihen päälle. Siis sitten kun auto on lämmennyt.
 
Nähtävästi Suomesta saa tasan kahta kaarituetonta imetysliiviä, jossa ympäryksiä 95 asti ja kuppeja yli H:n. Totesin, että ihan turha edes yrittää tunkea itseä mihinkään toppimallisiin, jos saisinkin jostain sellaiset joihin rinnat mahtuvat, niin eivät tue tarpeeksi... Mikä minulla tarkoittaa jo päivässä pahoja niska/hartiakipuja ja oksettavaa päänsärkyä. Normaalisti huollan hartiaseutua uimahallissa 3-6 krt/viikko, mutta jälkivuodon aikana ei sitten sinnekään saa mennä. Odottelen kauhulla, millaisen hartiajumin saan aikaiseksi. Pitäkää peukkuja, että jompi kumpi tilatuista liiveistä olisi hyvä! Hintaviakin olivat, 59 euroa pari...

Kunhan lapsiluku on täynnä, taitaa rintojenpienennys kutsua.
 
Luojan kiitos olen saanut siskoltani useita eri kokoisia vanhoja imetysliivejä, toppia ja kunnon liiviä. Joskus raskauden puolessa välissä menin tyhmänä ostamaan lindeksistä kahdet m-koon toppimalliset imetysliivit, joita en voi enää käyttää edes kun ovat niin kireät.. no silloin ajattelin että on sopivasti tilaa kasvaa. :banghead: No jos ne menisivät sitten esim kun on imettänyt jo puoli vuotta ja lurpat jäljellä.:grin facekirpparilta ostin yhdet hm:n imetysliivit joissa on ne sivutuet ja ne painavat kamalasti, mutta ne saisi vissiin poistettua.
 
Mulla KappAhlin m-kokoiset ja ihan reippaasti kasvuvaraa..oonki tällanen perus B80 :) Ja edes alkuvaiheen turvotusta lukuunottamatta ei oo tullut lisää fylliä rintoihin :D
 
Takaisin
Top