Hankinnat

Niitä 50cm vaatteita löytyy musta tosi paljo kirppiksiltä hyväkuntoisina, varmaan just siks, kun niillä ei oo paljon käyttöä ollu. Näitten mun oikeitten perusteella on varaana ennenaikainen synnytys, mutta en mä nyt sentään ajatellu siihen varautua ;)
 
Mulla on aika paljon noita vaatteita, kyllä silti on kaikkia kerennyt käyttämään....ehkä vähän nyt on päässyt mopo karkaamaan käsistä, mutta siis oisko mulla noita 60cm joku 8-9 kpl (tai enemmänkin ku en oo laskenut niitä), bodyja ja potkareita (on myös musta kaikkein kätevimmät) ja niitä kyllä joutuu aika usein vaihtaan kun vauva puklaa ja ainaki mulla oli usein vauvalla kakkaa melkein varpaista niskaan asti kun vaippa valskas....siksi en enää ostokaan muita kuin pampersin vaippoja kun olen ne parhaiksi todennut. Ja mä oon aika laiska pyykin pesijä, josko nyt yhden koneellisen tai kaksi parin päivän välein pesen ja vauvan vaatteet pesen kuitenkin erikseen ettei värjäänny tms. :)

Eilen taas alesta nappaisin yhden ihanan bodyn mukaan.....iiikk! :)
 
Juu näin mäki ajattelin että 56cm sen 5 kpl kaikkia, en siitä pienempiä edes osta. Sit jos kovin ajoissa syntyy niin pitää laittaa kummitätit shoppailureissulle ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mää taidan metsästää ainaki yhen bodyn+pöksyt kokoa 44, koska mun vauva todennäkösesti on samankokonen tai jopa pienempi syntyessään ku esikoinen (2430g 39+5) joten pienille vaatteille tulee olemaan käyttöä. Pitäs käydä serkun luona kylässä kun se aiko mulle antaa niitten rinsessan vaatteita sitä mukaan ku käyvät siellä pieneksi. :)

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Aiotteko hankkia talveksi jonkin lämpöpussin, jonkin Eisbärchenin tai vastaavan? Vai aiotteko mennä läpi talven äitiyspakkauksen makuupussilla? Näkemyksiä, kokemuksia?
 
Meiän tytöllä ainakin toissatalvena riitti hyvin makuupussi ja haalari. Se harvoin tarvi ees mitään välikerrastoja. Meillä kyllä oli (ja on edelleen) lämpönen vaunukoppa, joten sekin auttaa. Mut siis en oo kyllä aatellu ostaa mitään ylim. pusseja. Jos tuntuu et sellasen tarvii niin talvella kerkee ihan hyvin. Muutekin kaikki mistä ei o varma kannattaa ehkä jättää myöhemmäks niin ei tuu turhaa osteltua sellasia mitä ei sit tarvikkaan. Kauppaan pääsee vauvan synnyttyäkin :wink
 
Mä luulen kans et en hanki lämpöpussia enkä mitään muutakaan ei-niin-välttämätöntä, itellä tulee ihan vaan tilan puute ja pudjetti vastaan. Ihan varmasti saan kaikki mitä tarvii ja silti vähän enemmänkin ;)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mää ajattelin myös, että sellaista lämpöpussia ei varmaan tarvitse. Onkohan se useimmille ilmoille liian kuumakin? Meillä on untuva/höyhentäytteinen haalari, sitten sellainen Finlaysonin Tarumuumi-makuupussi (vastaavanlainen kuin äitiyspakkauksen makuupussi) ja eikö Emmaljungan vaunukopat ole aika lämpimiä, joten eikö niillä luulisi pärjäävän aika hyvin? Ja tuleehan sinne haalarin allekin vaatetta ja ei me varmaan kovilla pakkasilla pihalle jäädä asumaan. Näin järkeilisin minä. :)
 
Mulla oli aluksi pulaa 56, mutta nyt niitä on varmaan vähä liikaakin, kun siskolta sai ostettua 50c kpl, niin eipähäntarvii ihan koko ajan pyykkiä pestä. Miekin kun tykkään pestä kaikki värit erikseen, niin sillä on ihan hyvä olla useempi vaatteita. Mutta, nuo 56 menee ainakin niin äkkiä pieneks. Ehtiihän niitä vaatteita yms. ostaa sitten vielä vauvan synnyttyäkin jos jotain tarvitseekin. :)
 
KTJ, minäkin jotenkin uskon, että kun kovat pakkaset tulee, niin me ei vauvan kanssa kyllä ulkona kovin kauaa viihdytä, koska mamma on vilukissa :D enkä varmaan uskaltais nukuttaakkaan kovilla pakkasilla ainakaan kauaa ulkona. Sais olla koko ajan kokeilemassa, minkälainen lämpötila siellä vaunuissa on :) Minä luotan kyllä emmaljungan vaunuihin, nehän on vartavasten tehty pohjoisen pakkasille ja varmasti ovat lämpimät :) mikäli Suomeen vielä niitä kovia pakkasia saadaan ;)
 
Me tehtiin huippulöytö Torista :) Brion pinnasänky, 2kpl reunapehmusteita, patja, verhotanko pinnasänkyyn, verhot ja ylisöpö äitiyspakkauksen reunapehmuste helmalla joka peittää laatikon reunan ulkopuolelta. Ja koko paketti makso 50 €.
Ekakshan oon ollu niin vastaan ajatusta, että käytettäis äitiyspakkauksen laatikkoa ensisänkynä, mutta nyt kun sain ton ylisöpön reunapehmusteen, helmalla niin tulinkin toisiin ajatuksiin, ehkä voisinkin pitää sitä tarvittaessa pinnasängyssä aluks :)

Aion vielä maalata pinniksen valkoisella ja vois ommella jotkut kauniit verhot siihen tankoon. Kyllä tulee ihana pikkumiehen peti :Heartred
 
mun tyttö on syntynyt tammikuussa ja käytettiin hällä ekana talvena äitiyspakkauksen kevytvanupukua, toppahaalaria ja helahoito pakattiin vielä äitiyspakkauksen makuupussiin ja vaunukopan läpän alle ulkoillessa talvella. vauvojahan ei voi ulkoiluttaakaan kovilla pakkasilla, taisi neuvolasta saatu suosituslämpötila olla alle -10 astetta. noiden haalareiden alla oli body+potkarit sekä villasukat+villatumput, kypärälakki ja äitiyspakkauksen villapipo ja haalarin huppu vielä korvilla.
 
Della_79, onkohan sitten eri asia, jos vauva syntyy jo elokuussa ja on jo pakkasaikaan noin 4-7 kuukauden ikäinen, niin voiko ulkoilla kylmemmilläkin ilmoilla?
 
Kyllä varmaan elokuiset vauvat voi jo kylmemmillä pakkasilla ulkoilla. Voihan ne iät/rajat vielä neuvolasta tarkistaa.
 
voi varmasti ulkoilla, mutta mietin vain, että vauvathan ei vielä paljoa liiku ja meillä ainakin päiväkodissa tytön ryhmässä toi -10 on pakkasraja, sen mennessä yli lapsia ei viedä ulkoilemaan.
 
Oi että nyt hymyilyttää! Tavara joka tuntui hirmu tyyriille ostaa uutena niin löysin nyt vihdoin sellaisen käytettynä ja se lähti tänään tulemaan minulle!!!! Kyllä tämä on aikamoista, kun kaikesta pitää tinkiä, mutta ei voi mitään, kun köyhä pitää olla :< mutta jes!! :D
 
Jippii!!!!!! Mä löysin vaunut ja tuossa ne tönöttää olohuoneessa <3 yhdellä lapsella olleet emmaljunga ceroxit babylift kopalla vähän reilu 200e!!!! Aivan loistavassa kunnossaki!!!! ;) tommoset beige-pinkit vielä!!! jihuu mii happy <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
en ole itse ostanut vielä muuta uutta kuin mamma-vaatteita (housut alko kiristää viikolla 10...) ja käytettynä autoon turvavyön madaltajan, kun turvavyö istuu muutenkin huonosti. Ja serkulta ostin hoitopöydän kympillä :)

Ilmaiseksi/lainaan on saatu sitten enemmän ja vähemmän: pinnasänky, sitteri, lämpöpussi vaunuihin, isompi autoistuin, vaatteita, lakanoita, imetystyyny kestovaippoja... Vaatteita ennätin ostaa viime kesän alesta veljenlapselle, niistä pienimmät olis jo kuulema pestynä odottamassa seuraavaa käyttäjää. Onneks on ylimääräinen huone minne kaikki on saatu tungettua piiloon.

Nyt odottelen, miten nopsaan ystävän poika kasvaa, että saadaako heiltä ostettua turvakaukalo, vai joutuuko ostamaan uuden. Yhdet käytetyt rattaat olis tiedossa, kun en ennättäs hakemaan.

Ostoslistalla siis enää kylpyamme, vaippoja, ja pikkutarvikkeita. Eli eipä tarvitse juuri ostostella, jos vaan mahdolliset vaunut osoittautuu hyviksi.
 
Mitä mieltä olette tuosta rintarepusta? Kannattaako hankkia? Olen kuullut, että moni on sellaisen hankkinut, mutta vauva ei sitten ole tykännytkään siinä olla.. Itse ajattelin, että se helpottais mun arkea. Mulla kun on olkapäät melko huonossa kunnossa(ja siitä johtuen kädet ei paljoa kestä) ja pelkään, että vauvan kantelu ottaa kovasti käsiin.. :confused:
 
Takaisin
Top