Hankinnat

Mäkin oon vähän kahden vaiheilla hommataanko etukäteen reppua. Vai katsotaanko vasta sitten kun vauva syntyy..

Entäs ootteko hankkinut sitterin? Ootteko ihan perussitterin kannalla vai sellaisen missä on kaikkia toimintoja? Minä oon ehkä ihan vaan perussitterin kannalla, mutta mies taas on sitä mieltä, että hankitaan joku vähä elektronisempi versio ;)
 
meillä oli ihan perussitteri, tyttö viihtyi hyvin siinä ja isompana riitti että oli lelu kädessä, kun alkoi tartttumaan asioihin. sitteriä käytettiin myös, kun aloitettiin sosemaistelut ja ennen syöttötuolia, kun ei voinut vielä istuttaa. nyt ois edessä sitterin hankinta, kun edellinen meni rikki ym. rintareppuna meillä oli ja on babybjörnin reppu ja tyttö viihtyi siinä alkuun kasvot kantajaan päin ja sitten, kun pään kannattelu onnistui, myös kasvot menosuuntaan. käytin reppua mm. koiralenkeillä ja babyafrotunneilla (kun kädet ei enää vuoden ikäistä jaksaneet kannatella). kapaloliinasta en tiedä edes mihin sitä käytetään (kertoo varmaan ettei ollut ainakaan meillä tarpeellinen hankinta :) )
 
Millier, jos sulla on olkapäät hunona niin suosittelen kyllä repun sijaan kantoliinaa. Se on paljon ergonomisempi ja olkapää-/selkäystävällisempi kun siinä paino jakautuu paremmin, eikä isoin paine kohdistu nimenomaan olkapäille. Tosta rintarepusta ja kantoliinasta on paljon juttua ketjussa "kantoliina", kannattaa käydä kurkkaan.
 
En eka meinannu hankkia reppua etukäteen, mutta sitten löysin babybjörnin halvalla kirpparilta, ni oli sit pakko :grin

Sitterin ostin pari päivää sitten, ihan perusmallia.. En jaksa uskoa että ne moternimmat on mitään kovin kummosia, harmittais vaan kauheasti sijottaa isoja summia jos muksu ei sitten siinä tykkää ollakaan.

Nyt alkaa jo vähän ahistaa, ku ei tiedä mitä kaikkea ihan oikeasti tarvitsee.. Mulla on ihan kamalasti vaatteita lähinnä 60-75 kokosia, pienempiä muutama.. Ei pitäny niitäkää ostaa pahemmin varastoon mut sit jotenki vinksahti ja ku oli niin söpöjä ja halpoja ja oli pakko saada:grin sit tosiaan äitiyspakkauksessa oli yllätykseksi tosi paljon vaatetta ja sitten anopilla oli kans vinksahtanut päässä, lähetti postissa ihan järkyttävän määrän vauvanvaatteita :grin Sit on vaunut, sitteri, kantoreppu, pinnasänky, tuttipullo ja tutteja, hoitopöytä, äp oli kyl aika hyvin sitä sälää kanssa (lakanaa peittoo harjaa..) kestovaippoja muutama ku meinasin koittaa niitä.. Hoitolaukku.. Kaukalo.. Mitä muuta? Minen tiiä.
 
Mies innostu siks tuosta modernimmasta sitteristä, kun oltiin kattomas kaverin vastasyntynyttä vauvaa ja sillä väänti mahasta vähä väliä, niin saatiin juoda kahvit rauhassa sen aikaa kun vauva makoili sitterissä jossa oli tärinä :) muuten vauva ähelsi jatkuvasti ja sitä piti kanniskella, mutta siihen tärinä toimintoon se rauhoittui. Aika paljonhan vauvoilla on tota, että ne hotkii maitoa niin, että tulee ilmaa mahaan mikä sitten aiheuttaa sitä mahan vääntelyä. Ja monethan joutuu lähtemään autoajelulle, koska vauva rauhoittuu vaan sillo. Toi tärinä toiminto jäljittelee just auton matkatärinää :D Ja tämän takia mies on sitä mieltä, että laittaa muutaman kympin enemmän sitteriin, että ois toi tärinä ainakin :grin
 
Ostin cragon turvakaukalon käytettynä 35€ (on tosi hyväkuntoinen) ja sitteriä perusallia olen etsiny käytettynä, mutta ei ole löytynyt. Lastentarvikeliikkeessähän se perus-emma-sitteri on nyt tarjouksssa 19,90, jos kävis sen ostaa. Sit haluisin cragon matkarattaat (yhteensopii kaukalon kanssa) ja tuttipulloja tarvii. Hoitopöytää jäin miettii että hankkisiko vai pärjäsikö ilman. ei ollu sitä esikoisen kohdalla ja hyvin pärjäsi. :
 
Minä ostin rintarepun, koska mitkään kantoliinat ei kyllä tunnu yhtään omalta jutulta, eikä ainakaan miehen jutulta. Oisin varmaan joka tapauksessa rintarepun ostanut, mutta onnistuin löytämään tosi hyväkuntoisen ja siistin Babybjörn Original-repun 20 eurolla, niin nyt ei varsinkaan haittaa tippaakaan, jos vauva ei siinä viihtyisikään. :) Sitterin ostin uutena, Babybjörn Balancen. Haaveilin hetken sellaisesta ihanasta Nuna Leaf-sitteristä/vauvakeinusta, mutta se oli niin älyttömän hintainen, että se sai jäädä haaveeksi. Ja näytti ainakin nettiä selaamalla, että niistä ei käytettynä saanut juuri mitään hintaa takaisin, vaan aika halvalla niitä moni näytti myyvän. Mitä olen ymmärtänyt, niin nuo Babybjörnit saa yleensä vissiin aika hyvin myytyä eteenpäin käytettynä ja niistä saa ihan hyvin rahaakin...

Meiltä puuttuu rintapumppu ja itkuhälytin. Vinkkejä, kokemuksia, suosituksia? Varsinkaan rintapumpuista en ymmärrä yhtikäs mitään!
 
ostin itse käsikäyttöisen rintapumpun, mutta koska jouduin pumppaamaan aika paljon (maidontuotannon lisäämisyrityksiä), tulin siihen tulokseen että en halua jännetupin tulehdusta. ostin sähkökäyttöisen Philips Avent-pumpun tarjouksesta, aattelin että laitan joskus sit eteenpäin, jollen itse tarvii. hyvä pumppu, et jos oikeesti tarvii rintapumppua, suosittelen.

sisko sai kaveriltaan vauvalleen koliikkikeinun, jossa ilmeisesti sama logiikka kuin värinäsitterissä ja vauva viihtyi hyvin. kaverin siskonpoika nukkui kaikista parhaiten värinäsitterissä, joten on niissä varmaan puolensa, jos vauvalla on masuvaivoja tms. perussitteriin liittyen, täytyy varmaan itsensäki painella hankkimaan se tarjous-Emma, en halua mitään kallista, kun tää on luultavimmin meidän viimeinen vauva.
 
Rintapumppu oli kyllä mullakin ehdoton ja monet on sen perään kuuluttanut. Mulla on Ainu Medela paristo- ja sähkökäyttönen pumppu. Se on kätevä kun siihen menee kaikki Ainun tuttipullot.
Mutta KTJ, läheskään kaikki ei sitä tarvi. En oo varma että kannattaako sitä ostaa valmiks. Mäkin ostin sen vasta kun olin kotona jo vauvan kanssa. Ajattelin etten tarvi sitä kun maitoo tuli jo ennen synnytystä ja kyllähän sitä tuli synnytyksen jälkeenkin ihan hyvin mut kun vauva ei saanut kunnon otetta imeekseen ja se maito oli pakko saada ulos niin pumppu oli kyllä must.
 
Mulla oli halvin rintapumppu mikä kaupasta löyty :D tais olla Emma -merkkinen. Äiti sen kävi mulle ostamassa heti ku päästiin sairaalasta kotia ku tissit meinas räjähtää :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään taas tuli kirppiksellä hirmuinen hamstraaminen :rolleyes: Oon pitkään ettinyt vastasyntyneille kestovaippoja, muttei oo löytynyt, no tänää löyty 4 ja kaikki ihan käyttämättömiä ja eurolla kappale! :grin Sitte lakanoita ja hupullisia pyyhkeitä ja käyttämättömiä harsoja jajajaja :grin Kassillinen taas kaikkea! Ootteko jotain leluja hankkinut? Eikai sellasia heti tarvitsekaan..?
 
Sirriäinen, yhtään lelua en oo vielä ostanu. Jotakin kirjoja on.. Ensinallen haluan löytää jonkun suloisen :)
 
Miten kun vauva todennäköisesti nyt syntyy elokuussa, niin syksylle pitää varmaan hommata joku välikausihaalari? Millainen se pitäs olla ja mitä kokoa?

Onhan mulla noita tollaisia fleece haalarin tapaisia, mutta pitääkö olla vielä sellainen tuulenpitäväki? Vai pidetäänkö sitä vauvaa vaan siinä pussissa syksyn, kun se on vielä niin pieni? :D
 
meillä tyttö sai isältään ensipupun sairaalassa, mut eipä ne lelut kiinnosta ihan hetkeen. pinniksessä ei pidetty alkuun mitään leluja, kun pelättiin kätkytkuolemaa. myöhemmin sitten sai olla muutama pehmo ja yhdestä tuli ylitse muiden (ja myös se tuttina käytetty).

mun tyttö oli 53cm pitkä ja sain kaverilta lainaan puvun kokoa 56, se oli jopa aika reilu. en ole kyllä vielä hankkinut pojalle mitään vaatteita, et en kyllä tiedä, millainen puvun pitäisi olla. toi koko voi olla hyvä, meneepähän ainakin pitempään ja parempi, jos saa hihat ja lahkeet käännettyä esim. sisäänpäin.
 
Minä oon ostanut käytettynä sellaisen tuulenpitävän Rasavil-haalarin kokoa 62, jossa hihat ja lahkeet saa käärittyä tumpuiksi. Se keneltä ostin sen, oli myös saanut vauvansa elokuussa ja haalari oli kuulemma ollut loistava sitten myöhemmin syksyllä. Kylmemmillä ilmoilla vaan kuulemma villahaalari sinne alle. Se haalari on vähän poikavärinen, mutta ajattelin laittaa pinkin pipon päähän, niin se on hyvä, ei vauva siitä ainakaan valita. :)
 
KTJ, onko se siis niin sanottu välikausihsalari? Semmoinen varmaan pitää kyllä hankkia, kun ei varmaan ilman tuulenpitävää haalaria voi syksyllä lasta viedä turvakaukalossakaan, vaikka vaunuissa varmaan pärjäisi ihan vaan siinä pussukassa pelkällä fleece haalarissa..
 
Kamalan hintasia vaan ovat uutena, kun ei sitä kuitenkaan tarvita kovin kauaa. Jos jostain käytetyn löytäis :)
 
Joo, just sellainen välikausihaalari. Vaunukopassahan varmasti just hyvin pärjää jollain fleecehaalarilla makuupussissa mutta minäkin ostin sen just sen takia, kun ajattelin, että turvakaukaloonhaan tuulee ja sataa. Löysin sen haalarin 10 eurolla Facebookin kirppikseltä ja se myyjä sanoi, että se on maksanut uutena kuulemma 79 euroa! :) Se oli tosi siisti, näytti oikeastaan lähes käyttämättömältä! :)
 
Täytyypä alkaa etsimään, jos käytettynä löytäis. Katoin just torista, mutta siellä oli vaan tytöille tällä hetkellä :)
 
Takaisin
Top