Hankinnat

Ja sitten lähempänä laskettua aikaa, kun on koko arvio tehty, ja jos se ois tosi pieni, niin sitten sillo vasta hankkia 50 cm vaatteita ainakin jotain kappaleita :)
 
Tuttia ja tuttipulloa en aio hankkia ollenkaan. Mutta saapi nähä jos periaatteet kerkeää vielä muuttumaan. :D
 
käytin itse tytöllä huppareita vasta, kun hän oli isompi, n. 4-5kk. tytöllä oli paksu tukka jo syntyessään, joten hän ei tarvinnut sisällä ollessa myssyä tms., vaan riitti ihan body ja potkarit, sukatkaan ei pysy pienillä jaloissa, vaan ne on ajankohtaiset vasta sit paljon myöhemmin.

ostin itse aikoinaan tutteja ja tuttipullon tytölle, ja ainoastaan tuttipullo oli tarpeellinen. tyttö ei nimittäin käyttänyt tuttia koko vauva-aikanaan ja alkoi mankumaan tuttia vasta hyvinkin paljon päivähoidon aloittamisen jälkeen. jolloin en enää alkanut tutille opettamaan.

ei mulla varmaan montaa vaatetta mitäkin kokoa ollut, mutta joskus sitä joutuu ainakin kerran päivässä vaihtamaan vaatteet, kun jos puklua tulee enemmältikikin.
 
Mä haluaisin jo aika hyvissä ajoissa löytää kaikki vaatteet, että ei käy niin näitten mun supistusten kans, että jään vuodelepoon raskauden edetessä ja sit vauvalle ei olis vaatteita ollenkaan :D mies kyllä sano, että kyllähän se voi sit vaatteita käydä ostamas, jos nyt niin kävisi, että mun kunto vaan huononee.. Mutta oon niin tarkka vaatteista, että haluan ne kyllä ite ostaa ;D

Mulla on ihan samat ajatukset! :) Ja oon ajatellut, että keräilen vaatteita kasaan rauhassa ilman kiirettä ja oikeastaan kaiken mitä olen ostanut, niin olen ostanut jollain -30% alekupongeilla tai osta 3, maksa 2-tarjouksesta, niin siinäkin säästää pitkän pennin. En haluaisi kovin pahasti ampua yli vaatteiden määrän suhteen, mutta en halua myöskään, että kun ollaan kotiuduttu, tajuan, että kaikki vaatteet on heti likaisena ja puuttuu sitä ja tätä ja tuota ja täytyy paniikissa vastasyntyneen kanssa rynnätä kauppaan. Onneksi nuo vauvanvaatteet on kuitenkin aika edullisia. :)

Ihana lukea Isabella, että joku muukin pähkäilee samoja juttuja, että mitä tarvii ja kuinka paljon yms. :) Mun kavereiden mielestä mää hössötän ihan liian ajoissa näistä asioista, mutta tämä vaan on mun elämäni paras projekti, niin miksipä en hössöttäisi. :)
 
Hei tietääkö kukaan minkä kokoisia ne vaatteet on äitiyspakkauksessa? Kun tosiaan niitä ihan pieniähän ei montaa varmaan tarvitse kun niiden käyttöaika on sen verran lyhyt.. Me saadaan paljon vaatteita miehen siskoilta, heillä kun on molemmilla n vuoden ikäiset lapset ja vieläpä tyttö ja poika niin saa valkata kummat vaatteet :)
 
KTJ, hyvä, että joku muuki hössöttää :D Mäkin oon aika edullisesti löytänyt vaatteita ja sit oon jotain vaatteita ostanut myös kirpparilta. Mutta kirppariostoksillakaan ei kerralla montaa vaatetta tartu, kun en halua yhtään sellaisia montakertaa pestyn näköisiä vaatteita itelle ostaa. :)

Potkuhousut mulla puuttuu kokonaan, oon nyt ymmärtänyt, että ne on ne kätevimmät pienellä, että ei tarvi niitä sukkia laittaa. Eli niitä pitäs yrittää metästää :) sitten haluan ehdottomasti pojalle myös vähän "hienostelu" vaatetta! että kun mennään kyläilee niin on sitten jotain kivaa, joka poikkeaa peruskotiasusta :) Tuntuu vaan niin työläältä ettiä kaikkiin kokoihin kaikki kokonaisuudet (bodyt, housut, yövaatteet,....jne) En mä nyt aio mitään tolkuttomia määriä hommata, mutta just silleen, että pärjätään, ilman jatkuvaa koneen pyörittämistä.

Noista äitiyspakkauksen vaatteista en loppujen lopuks monesta tykkää, varmaan useammasta tykkäisin, mitkä oli siinä vanhemmas. Mutta yllättävää, että tossa kelan pakkauksessa on kuitenkin nuita 50cm vaatteita..
 
Mutta, ei siis sillä, että en vaatteiden etsimisestä nauttis:wink Mutta tuntuu vaan jo tässä vaiheessa, että ois muka kauhea kiire löytää kaikki, että aikaa loppuu kesken. Meillä on muutto edessä kesäkuun vaihteessa, niin oikeastaan sen jälkeen alan vasta isommat hankinnat kotiin raahata. Paitsi vaunut halutaan laittaa tilaukseen hyvissä ajoissa (kaverilla kesti 3kk, että sai tilaukseen menneet vaunut!) Ni ennen tota kesäkuuta haluaisin, että ois vaatehankinnat hyvässä mallissa, että ei kaikkea tarvi hommata kahden viimeisen kuukauden aikana. Apua tää aika menee nopeaa!
 
Me ei oteta sitä äitiyspakkausta, niin saan onneksi hössöttää ihan kunnolla noiden kaikkien hankintojen kanssa. :smiley-bounce012 Just äsken tilasin Reima-shopista ihanan fleecehaalarin syksyyn/talveen. :)
 
Mä en oo vaunuja lukuunottamatta ostanu vielä mitään. Ajattelin yrittää pärjätä niillä äitiyspakkauksen vaatteilla ainakin aluks, ja kattoa sitten käytännön kautta, mitä tarvii. Ihmeellistä, et vaikka tietää, et ultran mukaan on poika tulossa, niin silti ne pienet prinsessamekot viehättää enemmän :p Tosin on ne poikien dino- ym. potkiksetkin söpöjä... Kyllä niitäkin tulee kaupoilla hypisteltyä :grin Hoitopöytä ja amme olis kohtapuoliin hankintalistalla.
 
Isabella, siinä äitiyspakkauksessa pyritään siihen että kaiken kokosille vauvoille olis vaatteita syntymästä lähtien. Vaikka kaikille vauvoille ne 50cm vaatteet ei sovi ikinä niin monille ne on tarpeellisia.
Meidän esikoinen synty 1kk etuajassa, 47cm 2980g, eikä varmasti olis 50cm päälle ollut täysaikasenakaan. Minä oon pätkä, 158cm niin kun mun koko suku ja isänsä on normaalipitunen.
Eihän vauvat pitkään käytä mitään kokoa, mutta meillä ainakin aluks oli 50cm vaatteet hyvässä käytössä :)
 
Miten muuten tää vauvojen sängyn tarve? Kannattaako pinnasänkyä ostaa heti tässä alussa? Perinteisestihän vauvaa kai nukutetaan ensin siinä äitiyspakkauksen laatikossa, mutta kaipa se aika pian kasvaa siitäkin ulos.
 
Kiitos Nitti. Niinpä niin, vaikea päättää pitääkö nuita pienimpiäkin vaatteita hankkia..Ois kiva että joltain tutuilta sais edes noita pikkuisia vähän niinkuin varalle, jos tulee pieni vauva :)

Mua alko naurattaa, toi laatikossa nukuttaminen:grin En ees muistanut, että tosiaan se on tarkoitettu tarvittaessa myös ensisängyksi :) kuulostaa vaan hassulla, että vauva laitetaan laatikkoon:p Mä haluan pinnasängyn ainakin valmiiksi jo vauvalle ja kaikki ihanat verhohommelit siihen :) oon jo katella kaikkia pussilakanoitakin, ja nyt tilasin näytekangas paloja, jos ite ompelis.
 
Meillä nukku esikoinen aluks pinnasängyssä siinä laatikossa, tai vaunuissa kopassa. Jos siinä laatikossa nukuttaa niin kannattaa ainakin joku korkeempi taso olla minkä päällä sitä pitää. Sillon ei tarvi koko ajan kyykistellä.
 
mun tyttö muutti pinnikseen vasta 5kk ikäisenä, siihen asti nukuttiin perhepedissä. yritin kyllä jo kotiintultua laittaa häntä pinnikseen mut rassukka itki siellä yksinäisenä ja rauhoittui vasta vieressä. myös kaikki päikyt nukuttiin vierekkäin.
 
Nyt on alkanut jo meidänkin huusholli täyttymään pojulle tarkoitetuista vaatteista. Kirpparilta oon itse ostellut ja sitten kavereilta on tullut ihan kohtuudella (PALJON) vaatetta, harsoja ja vaikka sun mitä. Kaikki isoimmat ostokset on vielä tekemättä, mutta aikaahan tässä on :) Eli todennäköisesti havahdun heinäkuussa tilanteeseen ettei mitään ole vieläkään hankittu :grin
Tuon ammeenkin olin ihan kokonaan unohtanut. Luulen, että pitää ihan jossain vaiheessa tehdä listaa tavaroista jotka kannattais muistaa ostaa. :wink
 
Meillä on jo aika paljon kaikkea esikoiselta tallessa (sänky, amme, vaunut, vaatteita, hoitoalusta, rättejä, leluja...) esikoinen on tosin tyttö ja tämä uusi tulokas poika, niin kaikkia vaatteita ei voi hyödyntää. :) Mutta, isommat ostokset onkin kaikki ollut neutraaleja. Tuttipulloja pitää ostaa (tutin kohdalla ajattelin jos en toisen kohdalla sitä ostakaan..saa nähdä) ja sitten isompia vaatteita myöhemmin. Isompia ostoksi olisi mm.turvakaukalo ja sitteri. Pitäisi lähteä joku v.loppu kirpparit kiertää, kun sukupuolikin nyt selvillä on. :)
 
Mä tilasin eilen tori.fi:n kautta aivan ihanan vaatepaketin ja on jo postissa tulossa ;) AAW en minä kestä, kohta pääsee hypistelemään. :P Saapa nähä mitä kaikkea tulee ens viikolla ostettua kun on palkkapäivä ja tuleva mummo tulee kylään :D
 
Mitä olette mieltä, onko imetystyyny järkevä ja hyödyllinen hankinta vai ihan huuhaata? :) Entä kylpytuki?
 
Me pärjättiin esikoisen kans hyvin ilman imetystyynyä ja kylpytukea. En osannu ees kaivata semmosia :D

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top