Hankinnat

En ajatellut ostaa ainakaan valmiiksi imetystyynyä, ajattelin, että kyllä normityynyt ajavat samaa asiaa, kun on muutamia tyynyjä käytettävissä. Toiveena on imettää vuoden, mutta vähintään se 6kk, niin kyllä sitten vielä ehtii hankkia, jos tuntuu, että tarvis.

Oon myös paljon ennen raskausaikaa haaveillu oikein mukavasta imetystuolista, sellainen missä saa jalat suoraan ja pääse hieman enemmän makuuasentoon. Mutta tää on vaan unelma ;) riippuu paljon siitä, minkälainen asunto löydetään :)

Kylpytuki varmaan kuitenkin hankitaan (hinnaltakaan ei mikään suuri investointi), mies kylvettää, niin on sit jotain tukea siihen touhuun ;) onhan se vaavi aluks niin pieni, että mieluusti ainakin kokeillaan sitä kylpytukea. Sitten katottiin niitä kylpytelineitäkin, mies oli sitä mieltä, että sellainen myös.. Mutta ittea vähän mietityttää semmoinenkin tilan viejä hankkia... Onhan se tietty ison miehen aika hankala lattianrajassa kylvettää, mutta en tiiä, pitääkö sellainenkin hankkia?
 
Meillä koitetaan pärjätä ilman sitä imetystyynyä ja kylpytukea, olen jo kaksi lasta saanut kasvatettua ilman niitä joten eiköhän tämänkin kohdalla pärjätä!

Pinna sänky voi olla pienelle vauvalle iso joten sen takia varmaan mukavampi vauvalle olla aluksi siinä laatikossa, vähän kuin olisi pesässä/ kohdussa! Mun ekat lapset oli kovin levottomia nukkumaan mutta kapalointi ja sitten peitosta kyhätty pehmuste laatikon reunoille ja sinne pikku käärö nukkumaan rauhoitti kummasti! :)

Mulla on kaikki myös melkein saatu ja ostettu jo! :) Silti tekis mieli mennä hiukan ostoksille! :P
 
Itse olen hankkinut; turvakaukalon, matkarattaat, yhdistelmävaunut, vaatteita... Olen tehnyt ostoslistaa babystyle kauppaan ja ikeaan. Hoitopöytää ja pientarvikkeita... On tässä vielä muutama kuukausi tosiaan aikaa, mutta alkaa tuntua että tulee pieni kiire hankkia kaikenlaista pientä... ja vielä vähän isompia juttuja...
 
Muru<3, käyttikkö ihan normi kapalointia? Miten unipussi? Joo se on varmaan HIEMAN selkeämpää, kun on jo kokemusta :)

Äiti sano samaa, että vois olla hyvä aluks joku pienempi paikka nukkumiselle, kuin pinnis. Ite se oli käyttänyt kehtoa..
Minä en voi laittaa vauvaa sinne laatikkoon, kun tulee hirveä työjuttu siitä mieleen. Lisäks haluaisin nähä vauvan koko ajan, kun silmät avaan.. Ajattelen tän nyt jotenkin tosi vaikeasti ;) kun ei se kehtokaa tunnu mun jutulta, mutta jospa se täs selkenee. Toisaalta taas vauva on rinnalla niin usein, että jos se haluais sitte nukkua edes ne pikkuhetket ihan siellä pinnasängys, mutta kukapa sitä etukäteen tietää :) perhepedissä en uskalla nukuttaa tai siinä tapauksessa en ite varmaan nukkuis ollenkaan..
 
meillä ei ollu imetystyynyä tai kylpytukea, hyvin pärjättin ilmankin. kokeilin kyl synnärillä imetystyynyä, mutten kokenut sitä tarpeelliseksi hankinnaksi ja mun tyttö aloitti rintaraivoamisen jo parikuisena et tissi kelpasi vain makuuasennossa. mies kylvetti alkuun tyttöä, kun olin itse niin käpälä ja kokematon, etten uskaltanut.. miehellä sentään oli kokemusta kahdesta lapsesta ja mulla ei mitään. apinoin sit itselleki miehen kylvetystyylin :)
 
Mulla oli esikoisen kanssa käytössä imetystyyny sen takia että mulla olkapään nivelet ja selkä kestänyt muuten imettämistä. Muistan kuinka kadehdin niitä äitejä jotka vaan pysty vetäseen paidan ylös ja syöttään lapsensa. Mulla piti aina olla se samperin tyyny, eli en imettänyt missään kahvilareissuilla kavereitten kaa tms. Onneks tyttö oppi jo synnärillä juomaan pullosta.
En usko että "normaali" äiti sitä tyynyä välttämättä tarvitsee, mutta ei kai siitä mitään haittaa ole jos se vaan tuntuu mukavalta. Mulle se oli aika ehdoton.
Ja oli siinä sellanen plussa, mitä ei muuten oo, että sai molemmat kädet vapaaks, kun lapsi makas sen tyynyn päällä eikä käsivarrella :)
Sitä kylpytukee meillä ei ollut. Mies aina kylvetti (se oli niitten juttu :Heartred) ja hyvin se onnistu ilman tukeekin.
 
Jep, ihan normi kapalointia, mutta kaipasin kyllä jotain helpompaa keinoa ja nyt olenkin hankkimassa sellaista kapalointi pussia! Unipussikin nyt löytyy, aikoinaan ei sellaista ollut käytössä....siinä unipussissa vaan näin maalaisjärjellä ajateltuna on vauvan kädet vapaana joten jos on kova niillä huitomaan niin saattaa häiritä omaa uneaan, kapaloinnin tarkoitus on rauhoittaa vauva kuten olisi kohdussa ja toimiikin hyvin vasta syntyneellä! Mulle ainakin synnärillä opetettiin kapalointia, mutta en ihan niin hyvin kuitenkaan osannut kuin kokeneet kätilöt, joten meillä vauva pääsi välillä itse vapaaksi kääröstään ja taas heräsi omaan riehumiseen! :) Ajattelkaapas että olette ensin 9kuukautta ahtaassa ja sangen turvallisessa paketisssa ja yht'äkkiä onkin ympärillä hirveesti tilaa....siksi kapalointi antaa vauvalle turvallisuuden tunteen ja rauhoittuu...ei välttämättä toimi kuitenkaan kaikilla! :)
 
Mulle tuli postipaketillinen vauvan vaatteita, ihana niitä hypistellä, ihan älytöntä mahtavuutta <3

Huomenna sit palkkapäiväki nii saa kyl alkaa kunnolla ostelee kaikkia ihanaa!!! ;) Jee <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
  • Tykkään
Reaktiot: KTJ
Täällä alkaa jo olla stressiä hankintojen suhteen..! :eek: Kaukalo on, vaatteita jonkun verran, lisäksi pinnasänky lisukkeineen ja sitteri on tiedossa.. Mutta muut puuttuu.. Hoitopöytää olen epätoivoisesti yrittänyt metsästää, muttei oikein löydy. Eihän tässä vielä mikään hätä ole, mutta pelkään, että kaikki jää sitten viime tippaan niinkuin yleensä :oops: Tämänpäiväistä palkkapäivääkin olen odottanut kuin kuuta nousevaa, kun oli tarkoitus lähtä ostoksille töiden jälkeen. Mutten sitten oikein tiennytkään mitä ostaisin, joten ajelin suoraan töistä kotiin..äääähhh! o_O Onneksi äitiyspakkauksen laitoin viime viikolla tilaukseen, joten sitä odotellessa :p
 
mä arvon et pitäskö hankkia vielä yhdet äitiyshousut, meinaan enää kahdet tuntuu mukavilta, muut kinnaa vyötäröltä tai ahdistaa muuten vaan :/ mulla on pari hametta mut oon vielä miettiny etku on aamuisin niin kylmä ettei huvita vielä käyttää niitä :/ pitäs tilata kunnolla isot, kun vähän pelottaa et paisun tästä vielä..
 
Viimeisin hankintani on, että ostin vauvaa varten tuoksutonta herkälle iholle tarkoitettua pyykinpesunestettä! :grin Minäkö yli-innokas ja hieman etuajassa? :wink
 
Kävin tänään ostaa yhet äitiysfarkut lisää :P ja kaikkee pientä kivaa tuli äitin kans shopattua <3 isommat saa vielä odottaa :) ja vaukirjan kirjapakettikin tuli kivasti postista :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Sain äitiyspakkauksen eilen, ja näyttää siltä että joudun nyt sit kuitenki vauvanvaateostoksille (onpas kamalaa :wink) . Ei siinä kauheesti ihan pienelle sopivia vaatteita ollu. Mun tuurilla pieni puklaa kuitenki kaikki vaattensa kerralla, jos noilla aikoo pärjätä :rolleyes: Sit ku ei yhtään tiiä, minkä pitunen herra meinaa olla sit heti syntymän jälkeen. Hmm, hankalaa...
 
Voi että ihanaa, yks lapseni tulevista kummeista, joka on käsityöihmisiä, on tekemässä vauvalle toukkapussi ja myöskin tilkkupeittoa <3 ja yks toinen kaveri on tehny jo pienet converset :) ihana ku saa tämmöisiä itsetehtyjä juttuja ku ei mun suvusta ainakaan oikein kukaan osaa hulluna kutoa. Paitsi toinen tulevista isomummoista on kans vaalean vihreät pienet sukat kuulemma kutonu <3


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
mä tein siskon ja kaverin vauvoille sellaset setit, missä oli pipo, tumput ja converse-sukat, oli kyl tykätty lahja :) tytölleki tein aikoinaan, mut en vielä osaa alkaa tekemään tulevalle vauvalle mitään. neulon innokkaasti kaikenlaista mm. pipoja ja sukkia :)
 
Kääääk....mäkin oon nyt alkanut kaikkee osteleen vauvalle....vaikka en oikeestaan mitään tarviskaan! Tää raskaus sen tekee varmasti! On tullut ostettua bodeja ja potkareita yms. Kantoliina, no se tulee kyllä tarpeeseen ja kapalopussi! :)
 
Monetko bodyt, potkarit yms te aiotte ostaa noin niinku suunnilleen aina yhtä kokoa? Ajattelin ite että en mitenkään ala ylipaljon kaikkea vaatteita ostamaan ku ne niin äkkiä käy pieneksi, vaan oisko joku 5 kaikkia vaatekappaleita riittävä? Mitäs ootte mieltä?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mäkin oon ajatellut, että vähintään se 5 :D mutta jos vaikka kirppikseltä löytäis vähä reilumminkin varastoon, kun siellä ne ei nyt montaa senttiä maksa. 8 tuntuis jo tosi hyvältä, tietty sahaa niitä sitten vielä lahjaksikin, että tarvikeosat niin paljon? Kaikki mammat usein sanoo, että Potkuhousut on bodyn päälle ne kätevimmät (sellaiset missä ei tarvi sukkia), mutta sellaisia on yllättävän vähän tarjolla kaupoissao_O
 
Mutta niitä 50cm vaatteita en ajatellu kauheasti ostaa, jos sitä kokoa hommais vaan max. 5kpl tärkeimpiä vaatteita, eli just bodeja ja potkuhousuja.
 
Takaisin
Top