Hankinnat

Meillä on yks canpol kanssa ja sitten yks lifefactory (joka on ihan sika kallis, mutta mä vaan niiin tykkään siitä) ja molempiin sopii kaikki ainun tutit kanssa :)...pitää käydä kattomassa niitä Ainun pulloja kyllä kanssa!

Kyllä meillekin on toistaseksi hyvin 2 pulloa riittänyt, mutta voisin kyllä kolmannen vielä ostaa varuiksi, jos toi pumppaaminen vaikka lähtis sujumaan vielä paremmin tässä jossain vaiheessa :)

Joko ootte hankkinut lelumaton? Siis se missä on sellainen kaari jossa roikkuu leluja? Mä kävin tänään kattomassa ja järkytyin kun alle viiteenkymppiin ei oikee löydy mitään..:/ millaisia ootte ostanu?

Kävin kanssa tutustumassa noihin leikkimattoihin, hinnat on kyllä hurjia. Päädyin lopulta hankkimaan erillisen lelukaaren joka käy rattaisiin ja sitteriin ja kiinni pinnasängyn reunaan. Ei ole saanut meillä vielä suurta suosiota, taisi olla vähän liikaa kaikkea. ikean halpa ötökkämobile on vauvasta kivoin, ja hymyä riittää kun ampiaista heiluttaa.

Mulle iski nuukuus vaipparoskiksen kanssa, etsin vanhan paperiroskiksen ja laitoin kanneksi vanhan paistinpannun kannen. Pannu heitetty keräykseen ajat sitten, silloin mietin et hyvää kantta voi jossain vielä tarvita.

Kestovaipan kokeilu jäänyt, kun vauva säikähti pissiä, vaippa tuntui niin märältä. Puuvillainen imsevimse imee hyvin, mutta koko vaippa on kauttaaltaan hetkessä märkä. Lisäsin imuja, mutta vaippaan tuli kokoa. Meillä kakkia tulee nyt 8-10 krt päivässä, joten testataan seuraavassa vaiheessa uudelleen.

Mä ostin puuhamaton jo odotusaikana. Aluks poika ei viihtyny siinä kun oli niin läheisyyden kipee, mutta nyt on alkanu viihtyy. Mattoon uhrautu jopa 90 euroo, mut katoin et se oli sellanen mitä voi muokata lapsen kasvaessa. :)

Meille löytyi puuhamatto tori.fi kautta.. Löytyi juuri se jota halusin (uutena olisi pitänyt pulittaa sen lähes 100€ ja käytettynä oli 20€) :)

me saatiin pojan serkuilla ollut puuhamatto lainaan, lelut vaan hukassa, joten niitä on keräilty muualta.
Mun sisko teki inventaarion meidän serkun luona lasten lelulaatikkoon ja sieltä tuli yhtä ja toista, leluja ei siis tartte nyt ostaa ollenkaan. Paitsi mobilen vielä haluisin, sitä ei ole, yks saatiin ilmaiseksi aikoja sitten mut sen annoin mun veljelle lainaan, kun en tykänny :D

Ootteko millaisia hoitolaukkuja ostanut? Pitäis päästä ihan hiplailemaan jonnekin... nyt oon käyttänyt sitä synnytyssairaalasta saatua vihreää lierokerhon kassia, kun haluisin isomman, johon mahtuisi myös oma kännykkä rahapussi jne mukaan, ettei kahta laukkua tartteis raahata mukana.

Mä ostin leikkimaton Lidlistä, oli sellai iiiso ja paksu, maksoko 18 euroa? No halpa joka tapauksessa, mutta laadukas ja ihana. Lelukaari ostettiin kirpparilta, sellainen iso, värikäs ja muovinen maksoi 5e. Leluja ei ollut muuta ku sellaset mitä ei saa ees irti, mut muuten lelut kans kirpparilta. Sitterissä oli sellai kaari kans, mut ei leluja, et samoja sitten käytetty molemmissa.

Ihan sairaan kalliita kaikki lelut, mobilet, leikkimatot ja -kaaret.. Ei mitään järkeä tollasessa rahastuksessa.

Hoitolaukkuna http://www.vaunuaitta.fi/brio-basic-hoitolaukku-p-2048.html ostin facen kirpparilta 10e, tahraton, melkein uus. Toimiva mun mielestä, silti tykkään omaa laukkua roudata mukana omille kamoille

Kestoilu täällä lähteny hyvin rullaa.. Harsosta vaippa, vanhoista pyyhkeistä tehny lisäimuja ja taskuvaippa kuorena, taskuvaipat yksistään liian isoja, imsevimsen aio liian iso kans, falskas tortut.

Mä en tiennytkään et ikeassa on vauva juttuja pitääkin katsoa sieltä kun ollaan huomenna menossa

Mäkin hommasin semmosen puuhamaton jo toukokuussa. Käytetyn hommasin ja vaippapaketin annoin vaihdossa. Me ei olla taidettu ostaa mitään uutena.. Hoitolaukkuna meillä on kans se vihreä liberon laukku, mutta kätevämpi ois tosiaan semmonen isompi johon sais omatkin tavarat. Tympeä kantaa kahta laukkua ja vielä kaukaloa siinä samassa..

Nonni nyt on hankittu lelukaari ja mobile ikeasta sekä uusi lipasto neidin vaatteille:D saas nähdä kuinka neiti niistä innostuu

Mä kans järkytyin noita leikkimattojen hintoja tai no kaikkia leikkimiseen liittyvää ja niiden hintoja! Me saatiin vaunujen oston yhteydessä tingattua hoitolaukku emmaljungalta ja olen siihen aika tyytyväinen. On samaa kuosia kun vaunut ja kehtaa kantaa ihan kassina ja muistuttaa "koululaukkua" :)

Mä oon ostanut kaikki lelut puuhamatot ym jo odotus aikana! :-D ja kaiken ostin kirpparilta, kun lasten tavaroista saa uutena maksaa ihan älyttömiä summia. Nii ja aika paljon ollaan kans saatu tavaroita. :-) ITE oon aina tykänny kiertää kirpputoreilla ja ostaa sieltä ittellekkin. Viimeisin löytö oli 2 kaupan hedelmä pussillista duploja 5€! Oli pakko ostaa vaikka tyttö ei niistä vielä pitkiin aikoihin mitään tiedäkään.:-)

Mielipiteitä parhaasta kuumemittarista? Ihan normi vai korva vai tutti? Onkos niitä vielä muita? Mies ehdotti tuota korvamittaria, mutta haluaisin kuulla vielä kokeneiden mielipiteitä :)

Meiltä löytyy kaikki, mutta ehdoton olisi pikakainalomittari... Ei tarttee odotella 10min että saa tuloksen :D

Joo, ja kannattaa ostaa sellanen joustavapäinen niin voi mitata pyllystä. Toki pitää olla TOSI varovainen sillonkin. Itse ainakin esikoisen kanssa koin todella hankalaks mitata kuumeta vauvalta normaalilla mittarilla ja noi otsamittarit taas ei oo kauheen tarkkoja.
Tästäkin kyllä olalan montaa mieltä...

Meillä on apteekists ostettu infrapuna-kuumemittari. On kyllä huokeem helppo ja nopee :) Hintaahan sillä on lähemmäs 40€, mutta niin helppo ja tuskin häviääkään kun on kapulalla pienen kaukosäätimen verran kokoa.

tilasin just itselleni tuplapumpun (molemmat rinnat kerralla), nyt pitää sitten vielä keksiä viritys, että saan vielä kädet vapaaksi. Varmaan brittiläisiin verkkokauppoihin suunnattava, siellä pumppaaminen yleisempää kun äitiyslomat lyhyet. Mutta edullisia ideoita otetaan vastaan, oli tuo pumppukin jo melkoinen satsaus!

Onkos muilla mitkään hankinnat osoittautuneet turhiksi? Meillä poika ei viihtynyt babybjörnin kantorepussa, mutta se saatiin ilmaiseksi, joten ei mennyt rahaa hukkaan. Ja vaatteita oli liikaa (ylläri) pitäisi nyt kuvata noi 62 ja 68 ja ehkä jopa pari 74 vaatetta ja laittaa nettiin myyntiin.

Hei älä vielä hylkää sitä reppua, Alotta. Sun poika saattaa tykätä siitä puolivuotiaana tms. Kokeile muutaman viikon väliajoin uudestaan. Vauvat on helposti huijattavissa kun niiden muisti on niin lyhyt :wink

Takaisin