Hankinnat

Hui, miten mä oon aatellu, että 1vuotialle menee jo 90/92 vaatteet? :eek: Siks tuo 86 tuntuu niin pieneltä.. o_O Meillä on käytössä nyt 68 koko.. En kyllä uskalla ostaa vielä ens talveksi yhtään mitään.. :confused:
 
Jossaki kokotaulukossa oli, että 1-vuotiaalle 80cm olis passeli koko, mutta mää vähä veikkaan, että meillä ainaki käytetään sillon isompaa ku nyt on jo 74cm bodyt käytössä muutaman 68cm ohella. :D Neiti on nimittäin sen verran harteikas. Niinkuin äitinsäkki. :D

Olis niin hirvee hinku ostella jo neitille vk-pukua ja kesävaatteita, mutta ei oikein uskalla jos meneekin sitten ihan syteen ja saveen. Ellei sitten varmasti saa myytyä niitä eteenpäin. Nyt käytössä 68cm toppis, mutta ei oo mitään mielikuvitusta, että oisko se vk-puku sit 74cm vai 80cm... :D
 
Mä ostin pojalle jo ensi talveksi ihan suosiolla 92-kokoiset ulkovarusteet... :D Meillä nyt jo jäämässä pieneksi nuo 74-kokoiset vaatteet.
Kenkiä en oo ensi talveksi uskaltanut ostaa, kun yhtään en osaa arvioida miten paljon jalka voi vuodessa kasvaa.

Sateenvarjorattaat me ostettiin kirpparilta kauppakäyttöön, nyt ne odottelee tuolla kankaiden värjäystä. Alkoi olla liian rankkaa kannella poikaa kaupoissa, kun vauvakärryissä on 9kg painoraja (eli ei voida käyttää) ja istumiseen ei olla vielä valmiita. :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
No on kyllä tosi vaikee arvioida tätä vauvojen kasvua. Mun ensiaskelkengät oli kuulemma kokoo 17, ja nekin oli niin isot, että kompastelin. Sen sijaan poika käyttää jo nyt 5-kuisena koon 21-22 sukkia, eli isokenkäinen herra tulossa :grin
 
Kui nopeest jalat kasvaa vauvast eteepäin?antakaa esimerkkejä omista pikku jalkojen omistajista:) toki yksiöllistä.
 
Gnome meillä sama juttu tytöllä. 21-22 sukat täälläkin käytössä. Ja ihan hirvittää millainen mono tytölle tuleekaan, toivottavasti ei isänsä räpylä (siis ihan oikeasti räpylä).... Itsellä kun on jalka vain 35.. Ja saman ikäisellä serkkupojalla on sentin lyhyempi jalanpohja. Tyttö on kyllä ainakin äidin pitkät varpaat perinyt.. Ensikenkiä en edes vielä mieti, kun tuo jalka on kasvanut niin hurjaa vauhtia, ettei turhaa tule ostettua pieniä..
 
Hah, meillä on sama juttu. Oonkin tässä "pelännyt", että tyttö perii isänsä jalat, isot ja lättänät. Samaa kokoa meilläkin on nyt käytössä ja tytöllä on vielä jotenkin leveät jalat. Itellä kun on pienet ja sirot :rolleyes: Kokoa 36.. Miehen tytär on ainakin perinyt isänsä jalat.. Hölmöä ajatella tämmöstä :grin:oops:
 
Se puku koko 86 tuli postista, näytti suht reilulle kun vertasin siihen mikä nyt on käytössä. Välikausipuvun kaivoin kaapista ja sekin oli vielä iso. Onneksi :)
 
Oletteko hankkineet kesäkamppeita lapsillenne vielä? lähinnä vaatetusta yms? Entä ensikengät? mä täällä jo hötkyilen...
 
Mä en ole ostanut mitään. Kun ei tiedä kuinka tyttö kasvaa ja oppiiko kävelemään milloin. Kerkeehän tuota kesälläkin ostaa :) Ostin kyllä ensi talveksi alesta Reimatecin puvun kun ne on niin pirun kalliita. Toivotaan että se mahtuu ensi talvena päälle!! :O Vertasin vaan muiden lapsien kokoa ja meidän pituuskasvua lapsena ja ostin 80 puvun. Aika reilun näköinen kyllä oli! Nyt neiti on 67cm pitkä. Hurja ajatella että olisi niin iso jo ensi talvena. Itsehän olin tosi tappi pienenä, mut voihan se olla että tyttö tulee olemaan pidempi kuin minä.... No nähtäväksi jää! :)
 
Toi on kyllä hassua toi miten erilailla lapset kasvaa. Meillä tyttö on nyt 2 v ja siirty nyt talven aikana koosta 80 kokoon 86 ja niitä 80 vaatteita alettiin käyttää kesällä eli vähän alle 2 v.
Mutta tällä pojalla on nyt käytössä 74 ja oletan että 80 tulee about vuotiaana käyttöön. Ja itseasiassa otin viikonloppuna käyttöön pojalle 2 kpl yöpukuja mitkä on tytöltä jäänyt pieneksi, kokoa 80. On ne tietty vähän kutistunut, mutta siti.
 
Muokattu viimeksi:
Meille on tullut kaverilta niiden pieneksi jääneitä, niin on kesäksi jo vaatteet. Nyt mennään koossa 74, joista osa alkaa jäädä pieneksi. Kengät kuulema kannattaa ostaa uutena, joten kunhan tässä jään takas äitiyslomalle, niin sit pitää varmaan yhdet kengät ostaa. Pihanurmella ja mummilla saa kyllä mennä avojaloin :)
 
Konttauskypärä! Onko kukaan hankkinut sellaista vai onko se ihan turha? Meillä tyttö tänään alkanut ihan urakalla harjoitteleen istumaan nousua ja alkoi hirvittää, että jos siitä kellahtaakin selälleen ja lyö päänsä kovaan lattiaan :eek: Mutta jotkut on sanoneet, että ei kannata laittaa kun lapsi ei sitten opi varomaan päätään.. Mua ainakin hirvittää jos tuo kolauttaa päänsä :confused:
 
Ostat tai et niin ota huomioon kuinka vähän aikaa sellanen on käytössä. Mä mietin kypärää pari kk sitten just samasta syystä ja en kerennyt kun miettiä jokusen päivän niin sit poika ei enää muksahdellutkaan samalla lailla. Olis siis ollut aivan turha ostos.
Onhan noita kaatumisia tietty tullut myöhemminkin esim. kun harjotteli seisomaan nousua mutta se on kyllä ihan totta että kuhmujen ja mustelmien kautta oppii parhaiten. Ja saapa äitikin siedätyshoitoa tulevaisuuden varalle :grin
 
Joo kopsahtelemalla oppii.. Itestä ainakin tuntuu tuo kypärä ihan hullulta keksinnöltä, siellä me ollaan kaikki aikanamme kaatuiltu ja sillähän se kaatuilu vähenee kun huomaa et se sattuukin. Ei mulla tosta kypärästä ole kokemusta mut voi olla et sit se kaatuilu jatkuis kauemmin jos ei se sattuis?
 
Millier Takuuvarmasti tyttösi tulee kaatumaan suoraan takaraivolleen ja sitten tulee huutoa, mutta se kuuluu asiaan. Kaikkia kolinoita kun ei voi välttää :/ Mitä Nitti kertoi on ihan totta, ihan huomaamatta se kopsahtelu ja kaatuilu sitten loppuukin. Ja kuinka voi oppia varomaan jos ei koskaan satu?
Pahalta se tuntuu, mutta monesti lapsi vielä säikähtää sitä aikuisen reaktiota siihen kaatumiseen enemmän eikä suinkaan sitä, että sattuisi :)
 
Joo, kaipa se kallo kestää vähän kovemmatkin kopsahtelut.. :rolleyes: ja tietenkinhän niitä osumia tulee ja onhan niitä tullutkin.. Ollaan tehtykin niin, että vahingon sattuessa sanotaan, ettei käynyt kipeää eikä tyttö oo sit ollut moksiskaan.. Mutta tokihan tuo hirvittää jos päälleen kaatuu kovalle lattialle :eek:
 
Millier, aatteleppa mitä se sitten on kun oppii ajamaan pyörällä tai vetää rullalaudalla naama edellä asfalttiin? :woot: Ei voi siis aina välttyä haavereilta. nim. pysäköidyn auton alle pulkalla laskenut ja naama liimattu osittain kiinni 4 veenä. :eek: Mut ei oo jääny traumoja eikä oo näkyvissäkään kun ihan pieni valkea viiva huulen alapuolella. :wink Ei kannata ottaa liikaa stressiä tai joutuu ostaa kuplamuovia kotiin rullakaupalla! :joyful:
 
Joo, on meillä ollutkin jo silmä mustana. Kaks kertaa piti pää kolauttaa samaan paikkaan ennen kuin oppi varomaan :rolleyes: Ei me olla lasta pumpuliin käärimässä. Onhan tuo päänsä lattiaan kolauttanut ties kuinka monta kertaa ja varmaan kaks kertaa on itku tullut.. Isi on vain nyt niin peloissaan tuosta pään kolauttelusta. Se sitä kypärää ehdottikin..
 
Vaikka en niin noista neuvoloista perusta, niin kyllä siellä sanottiin et jos lapsi nyt hirveesti kolisuttelee päätään niin sit pitäis harkita sitä konttauskypärää. Ohimot on kuulema kaikista herkimmät ja niissähän se ohuin luukin on..Et jos silloin tällöin kolisee niin ei huolta, mutta sata kopsua päivässä alkaa olemaan kait jo sitten liikaa :)
 
Takaisin
Top