Hankinnat

Kharou ja Pipridae, paljonko teillä sitten on niitä harsoja? Itse ostin reilu 10, ehkä jotain 12kpl.. Mietin vain, että riittääkö vai onko järkevämpää hankkia lisää..o_O
 
Meillä on 9kpl. :D varmaan joudutaan ainakin toiset 9 ostamaan, ellei enemmänkin. Meillä tulee tuota valkopyykkiä muutenkin niin harvoin. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla taitaa olla 10 vaippoina (me siis ainakin kokeillaan kestoilla) ja oisko muuten 8 tai 9. Molempia mun mielestä liian vähän..ainakin toiset saman verran saisi olla.

Ne on niin käteviä moneen juttuun, että en ois ollenkaan uskonut. Ja likaantuu ihan mieletöntä tahtia :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hahaa, mä vedin tässä harsoasiassa överit, meille just eilen tuli 20kpl lisää.. Ja entuudestaan niitä oli joku 30 ehkä. Mut meillä kans koitetaan kestoilua, eli siihen menee suurin osa. Kaveri joka sai keväällä vauvan, ei kestoile, sanoi että n. 20 on hyvä. Se tosin on aika ylihygieeninen, et pesutahti siellä aika kova. Mä ostin harsot käytettynä, kaikki tahrattomia, osan valkaisin ja kaikki pesin kerran 90 asteessa ja sitten vielä 60 asteessa. Ihmeen kalliita oli uutena, en tajua.. Mut käytettynä ostin siis myös imutehon takia. Maksoin 0,2-0,5e kappale, olis tullu aika sairaan kalliiks ostaa uutena
 
Oo, mistä ootte löytäneet harsoja käytettynä? Mä oon koittanut katella, mutta ei mistään tuu vastaan! Just ton hinnan takia osittain oon hankkinut niitä kiin vähän...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Facebookin kautta, ryhmä on "Kestovaipat ja kantovälineet kiertoon".. Sinne laitoin ilmotuksen että ostaisin ja sitten tyyliin samana päivänä tuli viestiä, että olis myytävänä. Kolusin näitä lähiseudun kirppareita ja löysin noin 20 kpl, metsästys oli kova. Koitin sitten ettiä nettikirppareilta mut aika nihkeesti ne niitä ilmoittelee missään.. Mut näköjään piti vaan pyytää :D
 
Kharou, no nyt mua rupes pelottaa et jos tää onkin vaikka poika! :D Vaikka kahteen kertaan ultrassa on sanottu että tyttö se on, mut mua nyt alko mietityttää et entäs jos ei ookaan.. iik!!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Pipridae ja Kharou, Tyhmä kysymys, mut mihin niitä harsoja tarvii niin paljon? Mulla ei ole kuin kaksi mitkä tuli mukana äippäpaketissa! Eli onko siis hommattava lisää reilusti?! :)
 
Hanski_, kyllä se onneksi sitten synnytyssalissa selviää. ;D Meille onneksi vakuutettiin että poika pärjää pinkissäkin ja tottuu röyhelöihin... :D Kahteen ultraan luulisi kyllä uskaltavan luottaa, meillä ei ollut kuin yksi. Mutta yllätykset kuulunee elämään. ;D
Meillä harsoja menee puklurätteinä ja vaipanvaihtoalusina eniten. Ja yksi puhdas on ainakin mukana laukussa jos tarvitsee vaihtaa vaippaa muualla.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse aattelin käyttää harsoja myös tyynyliinana sängyssä ja vaunuissa puklujen varalta.. Ja varmaan niitä kuluu imetyksessäkin. Aina lähtiessä tulee olemaan myös rätti mukana.. Osa sit pesussa, osa ehkä kuivumassa jne.
 
Kharou, ehkä mun pitää kans metsästää niitä jostain lisää. Tosiaan netissä katsoin niin 8kpl kuvioharsoja maksoi 25e ja yksittäinen oli perus valkeet 3-4e/kpl! Sairaan kalliita... :O

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon löytäny name it liikkeistä ihania harsopaketteja. Yhessä paketissa oli muistaakseni aina 8 harsoo, mistä osa oli kuviollisia, osa värillisiä ja osa iha perusvalkosia. Hinta paketilla tais olla 16-17 euroo. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä ostin myös 3kpl paketin kalliita kuviollisia bambuharsoja. Olivat niin ihanan pehmeitä ja värisiä.. :grin
 
Joo, tuolta name it:stä mäkin löysin halvimmat melkein. Ja ne on myös kivan tuntusia, mulla on myös jonkun toisen merkkisiä eikä oo jotenkin yhtä pehmeitä..

Ja niinkun Kharou ja diudii sanokin, niin puklurättinä, pepun kuivaamiseen, hoitopöydällä, sängyssä lakanana/tyynyliinana ja oon nyt käyttänyt myös peittona välillä sisällä, kun on niin lämmin. Jotenkin niitä vaan menee ihan hirveesti, en oikein edes tiedä mihin :D

Ja lisäks mulla sitten vaippoina. Onneksi on siihen tarkotukseen muitakin ratkasuja, muuten saisin pestä noita koko ajan. Vaikka tykkään kyllä toistaseksi ehkä harsovaipoista eniten :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ja Sirriäinen kiitos! Kuulunkin tohon ryhmään, en vaan oo tajunnut kysellä. Pitää laittaa sinne viestiä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ostinkin tänään name it kaupasta tyttövärin harsoja 8kpl 14,90 :) Ja löysin sieltä myös pari imetyspaitaa, eikä ollu törky kalliita. Pitää katsoa meidän marketeista josko olis perus harsoja täälläkin. Kirppareilta en löytänyt ainuttakaan! :(

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mekin käytiin tänään hakemassa tuolta name it-liikkeestä harsoja. Oli tähän mennessä halvimmat harsot mitä on tullut vastaan. :)
Samaten kävin ostamassa toiset imetysliivit (hui kun piti valita iso koko :D)ja höttiäiselle löytyi body ja kevyt syyshaalari, sekä lisää tuttipulloja. :D
Sitten saatiin imetystyyny, rintareppu, vähän isompia vaatteita ja leluja. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Sain eilen viimein tehtyä vauvalle jotakin omaa. Pikkuiselle kun ei ole hankittu mitään uutta, vaan kaikki on veljien vanhoja ja kierrätettyjä kamoja. Ainoa asia, jonka tässä hetkessä ajattelin levan tarpeellinen "oma" juttu oli kevyempi kaukalopussi. Esikoisen aikaan en moisesta ylellisyydestä ollut kuullutkaan, kakkonen syntyi tammikuussa ja häneltä jäänyt pussi on siis tosi paksua "talvi-mallia" ja tarpeen varmasti talven tultua.

Nyt kuitenkin näin tarpeen tehdä tälle loppukesän lapselle oman kaukalopussin, joka ei ole niin kuuma. Tekaisin pussin kaapista löytyneistä kankaista, kaksinkertaisesta collegesta. Kaukalopussi oli ainakin keskimmäisellä ihan pelastus, juurikin kun syntyi tammikuussa ja ihan hirveillä tulipalopakkasilla. Kaukalopussin avulla sai vähennettyä puettavan vaatteen määrää ja vauva viihtyi paremmin esim. kauppareissuilla, kun ei ollut ihan "michelin-mies". Nyt on siis kaukalokin pusseineen päivineen valmiina eteisessä odottamassa pienen tuloa. Eipähän tartte stressata kotiutumispäivän säätä. Kylläpä tuåi hyvä mieli! :)
 
Takaisin
Top