Hankinnat

Alotta, viimeisimmässä vauva lehdessä oli joku ulkomaan keksintä missä oli viritetty korsettiin pumput että kädet voi toimia vapaasti. :) Eikun vaan ideoimaan vanhoista rintsikoista esim reiät keskelle ja tadaa!! :D
 
hanski_ tossa pumpun mukana tuli mainos, että sama valmistaja tekee sellaista liiviä, joka tehty ihan pumppaamista varten. Tutkailin netistä, niin yllätys yllätys, F-koon "utareille" ei valmisteta. Isoin koko ehkä menisi, mutta en ala tilata jenkeistä saakka kun euroopan markkinoilla ei näytä olevan. Joko pitää löytää joku muu valmistaja tai kehitellä tässä vielä jonkun systeemin, tosin yksiäkään niin vanhoja sopivia rintsikoita ei ole, jotka tähän viitsisi uhrata, kun mokomat maksavat maltaita (juu,turha kuvitellakaan seppälä/lindex tms rintsikoita ostavansa...)
 
Meille tuli eilen uusi imuri UltraSilencer, nyt pitäisi pystyä imuroimaan kun vauva unessa. Testailin eilen ja olipa outoa kun imuri ei jättänyt pölypilveä taakseen, eikä pitänyt helv.. meteliä, eikä haissut uineelta koiralta. Piuhaa näytti riittävän ja imuri imi ihan oikeasti ja kulki pehmeästi pitkin lattiaa. Kyl rupesin miettimään et oon kyl hullu ollu kun oon vanhan romun kans taistellu reilut 10 vuotta. Se niin mun joululahja!

Hieno toi tuplapumppu idea! Olis ollu kyl meilläkin käyttöä kun luovutukseen pumppaillu, nyt enää alle viikko jäljellä luovutusta. Prismasta oon ostellu halppis imetysliivejä (isojakin kokoja), niin niihin tuon pumpun olis varmaan saanu kiinni, hygieniapuoli vaan mietittävä.
 
Komppaan kyllä tellukkia! :) Meillekkin hankittiin tuo UltraSilencer ja se on ollut todellakin joka euron arvoinen vaikka alkuun kauhisteltiin sen hintaa ja mietittiin, että ollaanko me oikeesti niin hulluja, että ostetaan tuo. :D Aikaisemmat kun on ollut tyyliin jotain 50€ imureita. Alkuun oli kyllä suoraan sanottuna opeteltava uudestaan imuroimaan, mutta sitten kun oppi käyttämään sitä niin johan alkoi luistaa. :) Tosi hiljainen, erittäin hyvä imuteho, siihen saa lemmikki pölypusseja, ei haise, liikkuu hyvin ja mikä parasta siinä on erillinen suulake huonekaluille, jolla koirankarvat lähtee sohvasta hyvin irti. :Heartred :D
 
Minä vetelen kotona menemään sillä kuuluisalla viidenkympin imurilla joka ei todellakaan ole ultrasilencer :D
Poika nukkuu siitä huolimatta ihan tyytyväisenä :)
..Ei oo äidiltä peritty kyllä ne unenlahjat kerrassaan :D
Mutta kelpaisi mullekin tuollainen hajuton ja hyvin koirankarvat irroittava vehje kuitenkin :wink
 
Meilläki vedellää sellasella imurilla joka huutaa ku hyeena. Ja silti saan imuroida ihan pojan vierestä eikä toinen värähdäkkään. :D
 
Meillä kans nukkuu imuroinnista huolimatta ja alkuun kun tyttö synty niin ammuttiin listanaulaimellakin viereisessä huoneessa eikä paljoo hetkauttanu! En tiedä kuinka sit nykysin menis, mut ainakin tänään tyttö nukku ulkona ihan hyvin vaikka isi ajo traktorilla ja linkos lumia. :D
 
Kuinka monella teistä on baby björnin balance sitteri? Mä näin semmosen kaverilla ja harmittaa kun en edes tiennyt semmoisia olevankaan alun perin! Olisikpa ostanut jos olisin ollut asiasta tietoinen kun tyttö syntyi. No hommasimpa semmoisen pukin konttiin ja veikkaan että tyttö hytkyy siinä ensi viikolla ihan onnesta soikeana! :)
 
mulla on nyt nurinkurinen ongelma... sain omalta kummiltani joulurahaa, jolla pitäisi ostaa jotain vauvalle. Mutta mitä? Meillä ei ole nyt tarpeita ja aika monta tulevaakin tarvetta odottaa jo serkkujen luona, esim. potkumopot, bumbo-istuin... pitänee laittaa raha vauvan omalle pankkitilille odottamaan, jos ei muuta niin sitten kun pitää oikea mopo saada, niin on rahat kasassa :D
 
Alotta, me saatiin kans ristiäislahja rahaa vauvalle ja no ne on nyt mennyt elämiseen kun ei rahat meinaa riittää eli ei kait sen väliä käyttääkö ne vauvalle vaiko yhteiseen hyvään kunhan ne menee tarpeeseen ja jos ei hankintoja ole eikä rahoja tarvitse juuri sillä hetkellä niin säätäminen on aina fiksua. Toivoisimpa että itsekin olisi joskus mahdollista säästää rahaa. Ikinä se ei ole onniatunut vaikka töissäkin olen käynyt. :sad001 Tyhmyydestä kärsii koko lopun ikää kun eli joskus nuorena yli varojen. Kunhan oma lapsi ei tekisi samoja virheitä..
 
Meillä ostetaan neidin lahjarahoilla vaippoja, maitoa ja muita tarvikkeita mitä nyt sattuu aina tarviimaan. :) Toki ollaan tilillekkin laitettu säästöön tulevia isompia hankintoja varten. Muutenkin yleensä jos joku kysyy lahjatoiveita niin vastaus on, että vaippoja, mammaa, lahjakortti jonnekkin maitokauppaan tai sitten pelkkä rahakin käy ostoksia varten. Ollaan pyritty käyttämään yleensä kaikki rahat neidin juttuihin. :)
 
Onneksi sattui löytymään torista loistava uusi syöttötuoli. Siis ihan älyttömän hyvä on tuolle meidän luikulle. Oma vanha syöttis olisi ollut mahdollisuus kunnostaa, mutta olisi joutunut sellaiset toppaukset pistää siihen, että parempi näin. Tuoli on hobbyhallin se pyökkisyöttötuoli valkoisena. Monet tuolit vertailimme ja tuo oli meille paras kyllä ehdottomasti.
 
Seuraava hankinta onkin sitten tuo turvaistuin, mutta sillä ei ole kiirettä, kun tuo luikku ei varmaan vieläkään ole 7kg.. Cybexin istuin varmaan ostetaan.. Kassotaan vielä sitä sitten myöhemmällä :)
 
Mä hommasin eilen untuvapussin ja kylläpä oli helppo laittaa tyttö päiväunille tänään kun ei tarvinnu pukee kerrosta kerroksen päälle. Mulla on itkuhälyttimessä lämpömittari ja laitoin sen pussin sisälle vauvan kans. Tänään oli päällä body, potkarit, villapuku, tumput ja töppöset ja kypärämyssy sekä pipo ja se pussi. Ulkolämpötila oli -8 ja pussin sisälämpö oli +28 ja tyttö nukku hyvin siitä huolimatta 3h ulkona!! :D pärjää näköjään kovemmallakin pakkasella noissa vermeissä. Piti kyllä välillä käydä avaamassa pussin jalkopäätä ettei ihan sula pussiin. :)
 
Hanski_ mä oon kans haaveillu untuvapussista. Hankin pienelle sen untuvatoppapuvun raskauden alussa. Mä olen kai yli huolehtivainen tuosta lämmöstä, käytän normi lämpöpussia puvun kanssa vaunulenkillä. Muistelin miltä tuntui nukkua talvella makuupussissa telttaretkellä.

Hip hei nyt on aleet! Mä käytin aleita hyväkseni ja nyt on hankittuna ensi talven toppapuku, reiman sivul oli hyvät alet. Kaapissa on jo ed. Alekaudesta välikausihaalari. Vitsi kun tietäisi kenkien koon jo etukäteen. Ei se paljon menee rahaa, vaan paljon säästi. En raaski haalaria ostaa käytettynä, kun ei tiedä miten kankaat pitää enää vettä.
 
Mä oon kans harkinnu tota et ostais toppiksen nyt jo ku saa alennuksest. Mut mist mä tiedän minkä kokonen toi poitsu on ens talvena? Minkä kokosta sä oot telluks aatellu hankkii?
 
Mä ostin 86 koon talvipuvun, puku on kyl vielä postissa, lukee et noin 1,5 v. Välikausipuku on 74 ja viel reilun oloinen. Koot on kyllä reiluja, et menee koko kauden. Reiman talvitoppapuku 68 on nyt täysin sopiva. pituus nyt 67 ja painoa n. 9 kg, joten iso tyttö.
 
Hahhaa! Meillä käyttää tyttö nyt 2v 3kk ikäsenä kokoo 86.
 
Niin ja siis poika on ottanut jo käyttöön muutaman 74 vaatteen pari viikkoo sitten. Että voi ne lapset saman perheen sisälläkin kasvaa erilailla ja olla eri kokosia :grin
 
Sitä just kans mietein et reimallahan on aika reilut puvut. Niitte sivuillaki lukee et jos lapsi on syksyllä noin kokoa 80 ni koon 80 puku pitäis mennä läpi talven. Ja pelkään just et sit jos tilaan tolle nyt ni se on kuitenki liia iso tai pieni se haalari. Äh, ehkä mä ostan sen suosiol vast ens syksynä ni on ainaki varmempi koosta. :D
 
Takaisin
Top