Hankinnat

Aika hintavia näyttäis vaipparoskikset olevan ja monissa vielä ne erikoispussit.. Onko turha hankinta? Vai tyytyäkkö ihan vaan kannelliseen roskikseen?
 
jos on eläimiä talossa, roskis vaipoille on ehdoton hankinta. meillä on ollut ihan vain kannellinen roskis, jonne on viritetty muovikassi, haju pysyy roskiksessa mut on sit aina kannen aukaistaessa aika tyrmäävä.
 
Vaippa"roskiksena" ilmava pyykkikori kestovaipoille, normiroskis muuten.

Mulle tuli viime yönä paniikki, että millä tuon vauvan kotiin. Onneksi pitäisi aikaa vielä olla.

http://www.smh.com.au/lifestyle/cel...ed-george-alexander-louis-20130725-2qjzz.html

Siis turvakaukalo meillä on, mutta mihin vauvan sitten kääräisen? Heräsin kuudelta penkomaan kangaspaloja ja suunnittelemaan vauvapeittoa. Puuvillalankaa ei ollut joten peittoa ei onneksi tarvinnut lähteä kutomaan. Ihana tuo Williamin ja Katen peitto. Inspiraation iskiessä tyydyin kangaspaloihin.
 

Liitteet

  • 20140802_170404.jpg
    20140802_170404.jpg
    649.2 KB · Katsottu: 22
  • 20140802_170435.jpg
    20140802_170435.jpg
    560.1 KB · Katsottu: 20
Me ei edes olla ostamassa erikseen mitään vaipparoskista. Ja tuo koira varmaan vaan tykkäis ajatuksesta et lattialla olis joku uus pönttö jota tutkia ja tonkia :grin (Vessasta löytyy kannellinen roskis)
Pitää sit hirveesti hamstrata noita hedelmäpusseja joihin aina voi akuuttia ainetta sisältäviä vaippoja kääriä :laughing001
 
Me ajateltiin pärjätä tavallisella kannellisella roskiksella ainakin siihen asti, kunnes siirrytään kiinteisiin. Kuitenkaan sen rintamaitoa syövän lapsen jätökset ei ilmeisesti haise samalla lailla. Sit kiinteisiin siirtymisen jälkeen katotaan uudelleen, tarviiko semmosen hajulukollisen systeemin. Hintaahan niillä kyllä on...
 
Meillä mies ensin meinasi, ettei kai sitä roskista tarvi ollenkaan. Minä sanoin, että herra on sitten hyvä ja kantaa jokaisen vaipan yksitellen pihalle. Nyt on sitten ihan normi kannellinen roskis vessassa :grin
 
Meillä menikin hankinnoista suurin osa uusiksi, kun tulokas olikin poika ja suurinosa vaatteista ja tarvikkeista on pinkkejä ja vaaleanpunaisia... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
oho, teillä meni siis rakenneultran veikkailut mönkään? :D oliko sulla itelläs mikä fiilis? onnea vielä! :)
 
Meillä on ainakin pärjätty ilman varsinaista vaipparoskista. Kakkavaipat voi pyöräyttää hedelmä- tai pakastepussin ja sitten vasta roskiin, pissavaipat ei edes haise. Kun kakka muuttuu kiinteämmäksi, helpottaa hajuhaittaa se, että kopsauttaa vaipasta suurimmat jätökset ensin pönttöön ja niputtaa vaipan vasta sitten... Kannellinen roskis on ihan hyvä, me kyllä on kuskattu vaippa normiroskiin, eikä kerätty vaippoja erikseen. Näin eivät myöskään seiso pitkiä aikoja roskiksessa haisemassa vaan päätyvät nopeasti eteenpäin. Kestovaippojen kanssa toimii ilmava pyykkikori, sinne kannattaa virittää "roskapussiksi" iso pesupussi, niin ei tartte käsitellä likaisia vaippoja enää vaan heittää vaipat pussissa suoraan koneeseen. Tein sellaisen ison pesupussin viimeksi itse harsokankaasta. Ei maksanut paljoa ja sai tarpeeksi suuren.
 
Kesäbebe, rakenneultrassa sanoivat, että 99% varmuudella tyttö ja kaikki muut paitsi minun isäni olivat vakuuttuneita siitä että tyttö se on... :D

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi apua, meillekin pitäis 99% varmuudella olla tyttö tulossa :grin Tosin mullon yks aika selvä ultrakuvakin asiasta, mutta eihän sitä tosiaan koskaan tiedä :rolleyes: Pettymyshän se ei tietenkään ois, vaikkakin aikamoinen yllätys kyllä :)
 
Millier; Meillä kans isäntä sano ettämitä sitä nyt roskiksella tekee? Niin sit tuumasin että noh vietkö sinä ne roskat sit yölläkin kun vaihdetaan vaippa? Että minä en kyllä vie jos imetän ja vaihdan jo vaipan kun sinä nukut! :grin
 
Kharou, En jaksa rueta selaamaan kuvia että oliko sulla kuvaa ja minkämutoinen mahasi oli, :) mutta oliko sulla selkeesti tyttö tai poikamaha?

Mistähän se mahan muotokin oikein syntyyn kun samalla ihmisellä voi olla poikamaha ja tyttömaha, et mikä sen mahan muodon oikein määrää tai mitenkä? Onko se poika jotenkin eriasennossa vai oletetaanko et maha on isompi kun on poika? Mun kaverilla oli poika maha mut tyttö oli ja iso tyttö olikin! :)
 
Hanski_ , mä en itseasiassa tiedä, mikä niiden ero on? :D kuvia masusta löytyy tuolta masukuvaketjusta, melkein kaikki kommentit koskivat vain sitä miten pieni se oli... :D

Taidan lähettää miehen rintapumppuostoksille, kun nyt ainakin tuntuu siltä että sellainen helpottaisi elämistä paljon. Ja imetysliivejä taidan kanssa joutua hankkimaan useammat kuin nämä yhdet... :D

Hyvä ja nopea kuumemittari olisi etsinnässä, mahtaako kellään olla suosituksia?

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Kharou, käsittääkseni tyttömaha leviää sivuille enemmän eikä pökötä niin pyöreenä pallona kuin poikamaha. Mun maha on kuulema vanhempien ihmisten mielestä selkeä tyttömaha. Se on semmonen leveämpi ja litteämpi :D

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä kanssa pitänee suunnata imetysliivi ostoksille. Mulla on sentään huimat kahdet :D..mut ehkä odottelen, että maito nousee kunnolla ensin...

Nää imetyspaidat on kyllä myös ihan pelastus. Ajattelin ensin ettei tällasia tarvia, kyllä tavallisillakin pärjää. Mutta mun äiti oli ostanut muutaman, ja kyllä vaan helpottaa elämää! Toppeja ka T-paitoja täytyy varmaan hankkia lisää, nehän menee sit villatakkien yms kanssa viileemmälläkin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä yritän tässä etsiä ja miettiä noita imetysliivejä. Mutten löydä kokoja! :confused: Tai sitä kokoa minkä olin ajatellut nyt ensiksi ostaa. Sain kaverilta parit liivit, mutta hänellä onkin varmaan kolme kertaa isommat rinnat ku mulla.. En tiedä pitäiskö ihan oikeasta liikkeestä käydä ostamassa, että varmasti saisi oikean koon.. Mutten toisaalta raaskisi maksaa montaa kymppiä, eikä juuri nyt ole varaakaan.. :sad001
 
Ja tässä päivässä oon jo tajunnut, että harsoja meillä taitaa olla ihan liian vähän...niitäkin pitää päästä jossain vaiheessa hankkimaan lisää..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hanski_, mulla oli sit tyttömaha. :D

Pipridae, minäkin alan pikkuhiljaa hahmottaa, että pesukonetta saisi pyörittää melkein tyhjänä jatkuvasti jos näillä meidän harsoilla meinasin pärjätä... :D Aiemmin tuli vaan pohdittua, että ei kait niille hirveästi käyttöä ole... Olin väärässä. :D
Samaten nuo imetyspaidat näin tarpeettomana, varuiksi kuitenk7n ostin kaksi toppia ja kolme t-paitaa ja ainakin nuo topit on olleet todella käteviä. :)

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top