Hankinnat

Onkos monet hankkineet jo noita imetysvaatteita? Miten tarpeelliseksi olette ne kokeneet, te joilla on jo lapsia? Parhaillani netistä kyseisiä vaatteita selailen mutta miten ne voikaan olla noi kalliita? :o

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon kirpparilta löytänyt yhen pitkähihaisen imetypaidan, maksoi huiman euron, sit kaks imetystoppia 5e/kpl.. Imetystopit vaikutti tosi kivoilta, kun niissä on se tissiosa sellainen "lisäliivi" osa, eli ei rintsikoita tarvitsis esim kotona käyttää ja sinne saa sen liivinsuojan (ei ehkä kauniisti) ujutettua ja pysyy paikallaan. Yölläkin varmasti kätevä. En oo sen isompia investointeja aiheeseen laittanut, ostan sitten myöhemmin jos tarvii lisää. Niin no imetysrintsikat on toki, nekin halvat, koska ei sitä etukäteen tiiä millaset lollot tännekin muodostuu kun maito nousee.
 
Mäkin oon kirpparilta löytäny muutaman imetyspaidan ja kaikki maksoi varmaan euron kappale :) Osaa oon käyttäny nyt raskauden aikana, silloin kun vielä mahtuivat päälle :rolleyes:
 
Noi imetyspaidat on kyllä käsittämättömän hintasia, jos uutena ostaa. Vois melkein ite askarrella kun löytyis hyvät kaavat. Se trikookangas ei kuitenkaan kauheen hintavaa oo. Tai sit vois muokata jostain vanhasta omasta paidasta sellasen läpällisen. Hmm...
 
Mä tilasin HM:ltä kaksi imetystoppia, kaksi imetyspaitaa ja kahet imetysrintsikat. Hinta ei todella ollut päätä huimaava ja oikein hyvältä ja miellyttäviltä vaikutti. Äitiysvaatteet on mulla myös "henkkamaukasta", kivoja olleet mun mielestä ja hintalaatu/ käyttöikä huomioonottaen olleet kyllä myös ok.

Erikoisliikkeiden kama ollut musta ihan törkeen hintasta ja aika tätimäisen näköstä settiä.. Ehkä vaan katsonut vääristä paikoista..?
 
ostin itse aikoinaan henkkamaukalta muutaman imetyst-paidan ja sit yhden pitkähihaisen nellys'lta. muuten käytin sellasiaki paitoja, joissa esim. napit rinnuksissa, että saa aukaistua paitaa. kätevämpiähän noi imetyspaidat on, kuin että pitäs hilata paitaa ylös tai alas ja sit kaivaa tissi esiin sieltä. huomasin tossa just, että joudunki hankkimaan isommat imetysliivit, meinaan ne mitä käytin tytön vauva-aikana kinnaa ja pahasti. imetysliiviostoksille menen kylläki kappahliin, sieltä saa mun mielestä parhaat kohtuuhintaiset.
 
Taitaa henkka maukka kutsua myös minua :) ja ehkä tosiaan imetystoppi + liivit on ainoat "pakolliset" jottei koko yläasuosastoa tarvi repiä pois päältä... topin päälle saa kyitenki kätevästi ihan normi neuletakin/vetoketjullisen huppari paidan tms. :) liivien hankintaa meinaan kyllä lykätä ihan viime viikoille asti kun eihän noista kooista tiedä yhtään.. perusliikkeistä kun on vaikeaa oma kokoa löytää niin ei viitsisi monia 60e ostaa :/

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
En koko ketjua lukenut, mutta suosittelen ostamaan kissaverkon vaunuihin. Omakohtaisella kokemuksella voin kertoa, että säikähdyksen määrä on suuri kun vauvan päällä nukkuu jonkun naapurin kissa!!!!!! Ja siinä ei sitten hyttysverkot auta jos kissa sinne menee.... Itkuhälyttimen ansiosta huomasin ajoissa, että jotain outoa ääntä on vaunuissa, ja kuulkaa sai kissa kyytiä!!!!! Nukkui vauvan rintakehän päällä!! onneksi ei kasvojen... !
Mutta aivan ehdoton hankinta!!!!!!!!

ja muokataan sen verran vielä, että tuo verkkohan pitää kyllä muutkin isommat vaunuun pyrkivät elukat poissa... meillä esim oraviakin istuu välillä terassin pöydällä!
 
Hui kamala! :eek: Onneksi selvisit säikähdyksellä :confused: Täytynee harkita tosiaan. Meilläkin kun pyörii noita vieraita kissoja tuossa takapihalla meidän omia kolleja kattelemassa..
 
Tuo kissa juttu tuli uniin. Hui kauhistus. Ei tuollaista tule edes ajatelleeksi.

Mies sanoi että nyt pitää hankkia vedenpitävä patjan suojus sänkyyn. Saatiin se pedattua eilen. Huolena oli että lapsivedet tulevat ihan varmasti sänkyyn. Sain vasta petauspatjanpäällisen pestyä ja se painoi ainakin tonnin. Ei mahtunut pesukoneeseen ja piti hangata kylppärin lattialla. Hiki päässä ja hormonivimmalla sain sen nostettua kuivumaan. Toivottavasti ei tarvitse nyt heti pestä .
 
Telluk, hyvä kun otit asian puheeksi siis tuon sänky asian, meille tulee nimittäin viikon päästä uusi sänky ja minun tuurilla ne vedet varmasti sinne tärähtää! :D Eli pitää muistaa suojata se heti alkuunsa.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mies suunnittelee jo peittävän jollain auton istuimia tms. Joo olis kyl surku jos uusi sänky pitäisi pestä heti.. tai no ei varmaan hirveästi siinä tilanteessa jaksa luuttuun tarttua .
 
Muokattu viimeksi:
Telluk, Minä oon kyllä niin hullu et voisin vaikka sanookin että nyt ei kuule lähetä mihinkään synnärille ennen kun petari on pesty ja kuivumassa! :grin

Mut ei kait ne lapsivedet nyt ihan holahda kun saavista kaatais?! En ainakaan ole kuullut et keltään kaverilta olis silleen menny että olis lattiat tms kastunu kerta heitolla....
 
Mun terkka sanoi että sellainen ämpäristä heittäminen tosiaan on aika harvinaista irl. Yleensä lorahtelee pöksyt märäks, mut ei tosiaan saavista kaataen :)
 
Mulle sanottiin äitiysvalmennuksessa, että sellasta leffojen spläsh-efektiä on tosiaan turha odotella. Ennemminkin se lapsivesi liruttelee sieltä pois pikkuhiljaa. Yösiteellä kannattaa varmaan kuitenki varautua kun niin käy. Ajattelin kanssa auton penkille laittaa ihan varuiksi sit jonku pyyhkeen, vaikka ensisynnyttäjillä vissiin usein tuleekin vedet sit vasta synnytyssalissa.
 
Mä oon ollu nii neuroottinen noitte vesien suhtee et oonki kerenny jo suojaa kaikki yleisimmät paikat mihin vedet voi mahollisesti tulla. Sängystä ja sohvasta löytyy kosteussuojat ettei vaa kumpikaa mee vahingossa pilalle jos vedet menee jommassa kummassa löhöillessä. :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kauhee kun ei tiedä mitä odottaa tapahtuvaksi kun eihän tosiaan niitä asioita välttis tapahdu mistä puhutaan et miten synnytys voi alkaa. No nyt on ainakin hommattu kaikki tarvittava pikku ipanalle! Itselle täytyy vielä hommata jotain pientä.. Niinkun esim. siteitä ja pukamalääkkeitä, ihan varuiksi. Hyvä kuulema varautua sairaalaan näillä lääkkeillä jos on ollut koskaan oireita pukamista niin ne varpilla tulee synnytyksen jälkeen.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon keksinyt jälleen yhden asian, mikä meiltä puuttuu :D vaipparoskis hoitopöydän viereen! Onko muilla jo sellainen kapistus kotona? :) Normi roskis vai oikein vaipparoskis, joka pitää hajut sisällä?
 
Takaisin
Top