Hankinnat

Millier, se vauvahan kannattaa just totuttaa nukkumaan melussa, jos ei haluu varpaillaan sipsutella aina kun toinen on unosilla.

Aahahhaah, tästä tuli mieleen varoittavana esimerkkinä anoppini, joka aina rupes hyssyttelemään ihmisiä ja kuiskimaan kun meidän koira nukkui :grin Koira ei ollu tollaseen käytökseen taas tottunu, ja kuiskiminen ja hiipparointi sai sen aina säpsähtämään hereille niin, että se alko sitten seurailla anoppia, joka ilmiselvästi yritti jotain uudenlaista leikkiä hänen kanssaan... :grin
 
En nyt jaksa selata ketjua alusta saakka, mutta oliko täällä puhetta niistä lasisista tuttipulloista? Näin niitä eilen Kampin bebes-liikkeessä. Olipa siellä myös nättejä värikkäitä harsoja! Pullojen hintoja en tullut kAtsoneeksi, mutta liikkeellä on myös verkkokauppa.
 
Käytiin eilen vaunut ja aamulla olin jo kasaamassa niitä puol 6 aikaan! :) Niiiin ihanat! Ei malttaisi odottaa et iltsukka syntyy ja pääsee työntelemään tonne ulos niitten kaa. ♡

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Millaiset vaunut hankitte? Merkki/malli/väri/ uusi vai käytetty, mikä vaikutti eniten päätökseen? Meille tuli: Emmaljunga/Mondial Duo Combi,ilmakumipyörillä/valkoinen leatherette. Päätökseen vaikutti varmaan eniten ulkonäkö ja hormonit :) Mulla kävi jo mielessä käydä naapurin lapsilta nukkea lainaamassa että pääsisi työntelee.
 
meille tuli tuplarattaat, joissa kummallekin lapselle oma istuin, ja selkänojat saa makuuasentoon. merkki on brio duo wave. aikaisemmat vaunut oli myös briot, joiden vaunukoppa käy noihin tupliin. briot halusin, koska oon tykännyt edellisistäki brioista. mä oon testannut noi meidän jo tytön kanssa, mies kokosi ne olkkarissa ja työnsin kärryt sit eteiseen ja tyttö istui kyydissä :) vähänhän nuo on kuin hyökkäysvaunut, mutta ompahan kummallekin lapselle paikka :)

muoks. brio double wave, näin hyvin oon perillä omista kärryistä :D
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on violetit brio smilet vaunukopalla. Vaikuttivat käteviltä ja käytännöllisiltä, eikä hinta ollu pahimmasta päästä
 
Telluk, mä kans ostin emmaljungat! Tosin duo edget, Capri creme kankaalla ja ilmakumipyörät myös. Meinasin nahkasia, mut sit aloin miettiä et jos niihin tulee jälkiä kovinkin helposti niin harmittaa. Se kun ei ole aito nahka niin ei voi silleen käsitellä. Joten kankaisiin päädyin. Ja mulla oikeestaan oli se et halusin vaaleat vaunut ja toisilla merkeillä ei oikein ollut vaaleita eikä muutenkaan mieleisiä. Niin ja uutena ostin, kun käytetyt olis maksanut pari sataa vähemmän ja ei ois ollu 3 vuoden takuuta.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on esikoiselle jo ostetut Emmaljungan Edge Duot, valkoista nahkaa ja ruskeaa. On todella hyvät rattaat! Esikoisella edelleen tietysti käytössä rattaina, niitä nyt ajattelin alkuun käyttää esikoisella edelleen ja vauva menee varmasti kantorepussa :) Saadaan elokuun loppupuolella sitten sisarusrattaat kakkosrattaiks, ostetaan Baby jogger City Select sisarusrattaat. Hankintalistalla edelleen tuo Manducan kantoreppu rattaiden lisäks :)
 
mä hankin kans manducan ja tytöllä käytössä ollut babybjörnin reppu palaa takas miehen veljen perheeseen. toi babybjörn laittoi hartiat särkemään tytön painon lisääntyessä ja kattelin, kun siskolla on manduca että meno sen kanssa oli kevyttä ja sisko kehuikin sitä. nyt siis tuli meillekin manduca ja laitan sen sit myyntiin, jos meidän lapset oli tässä :)
 
Paljonkohan niitä liivinsuojia tarvii sinne synnärille? Vai onko sama ottaa koko paketti? Tässä sairaalakassia juuri pakataan valmiiksi :)
 
Aarresaari: Kävin Helsingin keskustassa viime viikolla, niin kivannäköisiä oli jopa Sokoksella. Ainut vaan, ettei ollut mun kokoja, niin en päässyt sovittamaan.

Kivoja ja enemmän eri kokoja näytti olevan Bebes-liikkeessä (mut hintakin sit pikkusen enemmän) niillä myös verkkokauppa.

Omani ostin kuitenkin FunkyLadystä, siellä kävin ennen Bebesiä. Oli kokoja ja värejä, mutta myyjä suositteli ekoille viikoille käyttöön kaarituettomia ja niistä sit löytyi omaa kokoa vain valkoista ja mustaa.

Tämä siis kokoa F käyttävältä... pienempiä varmasti löytyy paaaaljon enemmän.
 
mä en nyt muista missä ketjussa oli sairaalakassin pakkaamisesta puhe, enkä sitä nopeasti löytänyt... tänne ainakin keskustelu kai sopii.. alotin tänään kyseisen projektin, ja lähinnä pakkasin kassiin herkkuja (ai miten niin radi nostanut sokerihimoja?? laughing6) aion nimittäin vetää herkkuja niin paljon ku tekee mieli, jos synnytyksen aikana maistuu ja varsinkin sen jälkeen :p

miten ootte muuten ostanu imetysliivejä, kun vaikea kai ennustaa rintojen kokoa maidon noustua? ostatteko vaan yhen isomman kuin mitä nyt käyttäisitte vai?
 
Minä kävin ostamassa ihan alusvaateliikkeestä, ostin kahdet samaa kokoa, kuin ole nyt.
Tosin ei mun koolle olisi löytynytkään perusvaatekaupoista (Lindex yms) kun ei löydy tavallisiakaan.

Myyjän mukaan parasta ostaa ensimmäiseksi ilman kaaritukia ja muutenkin pehmeää, ehkä vähän normaalia joustavampaa materiaalia. Rinnat voi olla alkuun turvoksissa kun maito nousee ja sitten kun maidon tulo tasaantuu, menen ostamaan lisää, kaksilla en pärjää, varsinkin jos rinnat vuotaa ja liivejä tulee käytettyä yölläkin. Niin ja sen lopullisen koonkin tietää vasta sitten, kun maidontulo tasaantuu, joten en vielä ostanut kuin kahdet.

Nää on kyllä niin mukavat päällä, etten ole muita tuon kauppareissun jälkeen pitänytkään!
Ja olen siis tähän saakka ollut ehdottomasti kaaritukien kannalla ja nämä nyt ilman.

Edit: liike siis FunkyLady, jossa kävin. Anita merkkiä ostin, myös niiden raskausalushousut on ollut käytössä.
 
Hei te, joilla on kissoja:
suosittelen lämpimästi ostamaan/tekemään häkkisänkyyn ja vaunun koppaan verkot, ettei kissa pääse nukkumaan vauvan päälle. Tunnen erään, jolta kuoli vauva kun kissa meni nukkumaan päälle :(
Meillä itsellä on 2 kissaa jotka ovat todella seurankipeitä ja nukkuvat meidän sängyssä ja köllöttelevät mahan päällä. Teimme rimoista ja verkosta suojat häkkisänkyyn ja vaunun koppiin on saatavana kovia verkkoja suojaksi.
 
Voi naikkoset, auttakaapas nyt. Mulla on yks nettisivu hukassa! Joku verkkokauppa se oli. Siis siellä myytiin kaikkia vauvajuttuja. Muistan katsoneeni sieltä joskus jotain isyyspakkauksia taikka jotain niihin liittyviä.. o_O Siellä oli aivan ihania tutteja yms.. :p Yritän tässä googletella, muttei nyt osu silmään sitä.. Hoksaako kukaan? :anyone
 
Takaisin
Top