Hankinnat

Aikamoista paniikintunnetta ollut nyt kun miettinyt että melkkeest kaikki hankinnat on vielä tekemättä. Muutama hassu hankittu vaate - joista nyt tarkemmin tutkittunu osa ilmeisimmin "hyödyttämiä" eli ystäväni suositteli että kannattaa hommata mieluusti pitkähihaisia kuin lyhythihaisia ja potkuhousuja vaan reippaasti. Ja mulla tietenkin lyhythihaisia ja jotain ihme verkkarin näköisiä housuja hyllyssä :oops:

Alennusmyynnit alkoivat - ans katsoa kerkiikö kylille milloin ja toisaalta kirppikseltä yritän kahmia kuitenkin vaatteet.

Vaunut - sänky- yms tilpehöörit vielä ihan hukassa...

Ja vielä pitäisi miettiä talkkeja, vaippoja, rintapumppuja, imetysliivejä - suojia,... jäikkks....
 
päädyin sittenkin haluamaan tuplat ja kävin miehen kanssa tänään töissä ollessa sähköpostineuvottelua asiasta. oon vain miettinyt, että kun tyttö on kuitenkin kovin pieni seisomalaudalle tai kävelemään ja me kuitenkin liikutaan ainakin jonkin verran, on parempi, että kummallekin on paikka rattaissa. vannon edelleen briojen nimeen, joten jatkan illalla tätä "liikeneuvottelua" miehen kanssa. saahan ne tuplat myytyäkin, kun niitä ei tarvii ja sitten, kun vauva alkaa istumaan ja tytöltä jää rattaat pois, meillä on vielä matkarattaat, joita käyttää esim. muuten.
 
Juuri kun ajattelin, että viimein keksin, mitkä vaunut haluaisin, törmäsin siihen, ettei niihin ehkä saa seisomalautaa kiinni. Pöh. Meillä keskimmäinen vielä väsähtää pidemmillä (aika usein myös lyhyemmillä) reissuilla, vaikka on jo 4v. Mitään potkulautaa tms ei viitsisi kuskailla mukana jatkuvasti, eikä se toki talvella toimisikaan. Seisomalauta siis olisi tarpeen, kun esikoista saatellaan kouluun syksyllä. En haluaisi joutua aina autolla lasta kuskaamaan, oppii pian liian hyvälle ;)

Meillä ehdittiin hävittää näiden kahden ensimmäisen pojan jälkeen kaikki kalliimmat/isommat tarvikkeet. Hirvittää, kun pitäisi nyt vielä ostella uudelleen kaikki kamat kärryjä, kaukaloita ja sänkyjä myöten. Rahaa palaa ja kun tietää, ettei niitä enää tämän jälkeen tarvita... Tuo kaukalokin on yllättävän hankala hankinta, kun takapenkille pitäisikin mahtua 3 istuinta. Meillä, ei lähde airbag etupenkiltä pois päältä, joten poikien on mahduttava taakse. Ja jos sinne saa ne istuimet, tulee tenkkapoo turvavyön lukkojen kiinnittämisen kanssa... Argh!


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
jesh, tuplat on nyt tilattu, kun mieskin mietti, ettei tytön kävelyvauhti ole kovin reipas ja saattaa karkailla ja seisomalauta ei oikein toimi noin pienellä. meille tulossa siis brion duo wave-jotakirattaat, olivat hobbyhallissa tarjouksessa ja koska nykyisten briojen vaunukoppa on tallella, voidaan käyttää sitä sen aikaa, mitä tarvitaan.

mies mankui itselleen prs-kitaraa (kun mä saan noi tuplat) ja lupasin miettiä asiaa, kun hän täyttää 50vee (on nyt siis 36vee) ja jos olen silloin velaton tai huomattavasti vähävelkaisempi kuin nykyään :D ehdotin, että sit 50vee lahjat, kukat ja muut tilpehöörit voidaan pyytää rahalahjoina että saisi vähän apuja, kun se kitara maksaa kuulemma 10000eur :O
 
Mullahan oli della ihan samat ajatukset, seisomalauta riittäisi, mutta kun tuo karkuun juokseminen, huonosti totteleminen ym on arkea, niin muutin myös mieleeni varsinkin sen jälkeen kun naapurit tarjosivat heidän tuplat yhdellä kopalla edullisesti meille. Varmaan ei kovin usein ole käyttöä, mutta kyllä sellaisia menoja on välillä että kummatkin saa istua pidempää. Perus rattaatkin tällä hetkellä harvoin käytössä mutta ehkä äitiysloman aikana sellaiset reissut lisääntyy kun enemmän liikun yksin lasten kanssa ja bussilla....
 
Meillä alkaa kaikki hankinnat olla jo aika hyvällä mallilla :) Vaunujakin tuli hommattua kaksi kappaletta ja nyt olen epätoivoisesti yrittänyt päästä toisista eroon :grin Mies osti punaiset yhdistelmät jotka tietenkin sopii tytölle paremmin.. Toki mulla on jääny kokonaan huomaamatta kaikenlaisia pieniä juttuja mille oikeasti olisi käyttöä.. Niinkuin esimerkiksi tänään vasta hoksasin, että kai niitä imetysliivejäkin tarvitsee :grin Voi hitsi, kun ois jossakin semmonen ihan selkeä lista kaikista tavaroista mitä tarvitsee vauvan synnyttyä, niin vois vaan sen kans lähtä ostoksille :p Muttei se varmaan toimi kun jotkut kokee jonkun jutun tarpeelliseksi ja toisille se on taas ollut täysin hyödytön...
 
Millon ootte ajatellu imetysliivejä ostaa? Mä oon ostanu tän raskauden aikana jo nimittäin neljät liivit, joista vaan yhet on enää sopivat, ku nää utareet päätti sit paisua vähän enemmän... Ei enää kyl maidon noustessa tarvis kasvaa ku on jo kaks kuppikokoa normaalia isommat :mad: Pärjäisköhän vielä sairaalassa ihan ilman imetysliivejä, ei millään huvittais joutua ostamaan liivejä 5 ja 6 heti peräkkäin. Näillä kuppiko'oilla liiveihin saa kuitenki sijoittaa poikkeuksetta sen 50 €.
 
Mulle sanottiin kun kävin liiviliikkessä et kannattaa hommata imetystä vasta viimeisen kuukauden aikana. En sit tiedä... Itse ajattelin hommata vasta silloin elokuussa ensimmäiset. me käytiin pari päivää sit ostamassa pinnasänky ja pitihän se jo kasata valmiiks odottamaan.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Ehkä sit lähempänä h-hetkeä tulee ne liivit hankittua.. ja oon itekki huomannu ettei kannata ostaa sillä hetkellä sopivia. Muuten joutuu kohta uudestaan ostoksille :grin Kaverilta ostan muutamat imetysliivit jotka on kuitenkin isommat kuin tämän hetkiset liivit..
 
Mä ostin Liiteristä kun sattu jokunen aika sitten olee imetysliivejä.. ostin isoimmat, oli toooosi isot päällä, mut boobsit on taas kasvanut ja varmasti kasvaa viel maidon noustua.. Ei ollu kalliit, joten ei haittaa vaikkei olis sopivat.. Kunhan on jotkun lärpsyt sinne synnärille, kunhan toipuu kaupassakäyntikuntoon, voi sitten hakea paremmat. Ei sitä tissin kokoa voi tietää etukäteen, kun sekin on niin yksilöllistä.
 
ostin itse aikoinaan kaarituettomia imetysliivejä kappahlista ja tykkäsin niistä. nyt sit teen samallai, jollen siis löydä niitä entisiä jostain. siskolle lainasin osan ja ainakin yhdet oon nähnyt vaatekaapissa, samoin imetyspaitoja.
 
Pitääpä käydä ostamassa ^^ itse en pysty käyttämään kaarituellisia niin jospa ne kävisi minulle!

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app
 
Kamalan näköisiä imetysliivejä vaan joka paikassa! Miks pitää alkaa käyttää mummoliivejä, kun imettää? :O mä haluaisin sellaiset edes vähän topatut ja muutenkin nätit, en mitään roikkuliivejä! Onko kukaan nähnyt nätimpiä versiota imetysliiveistä?
 
Auttakaa! En muista onko näistä joskus aiemminkun jo puhuttu, mutta mitä hygienia/apteekkijuttuja pitäisi hankkia etukäteen? Shampoota, saippua, rasvoja, sinkkivoiteita...mitä oikeasti tarvii? Ja mitä ehtii hankkia sitten jos tarvii? Kaikilla varmaan omat juttunsa, mutta otan kaikki vinkit vastaa, kun en saa mitään ostettua vaan meen ihan päästäni pyörälle aina kun eksyn kaupassa kyseisille hyllyille o_O
 
Isabella, meil on ainakin ihan rintaliiviliikkeessä tosi nättejä imetysliivejä on pitsireunallisia ja kuviollisiakin.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Pipridae sinkkivoiteella ja perusvoiteella pärjää oikein hyvin. vauva ei tarvii mitään shampoita ja pesunesteitä ainakaan kovin pienenä, vaan ihan vesipesu riittää. mun tytölle tuli vauvaöljystä ihottumaa, joten hänet pestiin pelkällä vedellä. shampoon käyttö aloitettiin vähän päälle vuoden ikäisenä, sitä ennen hiuksetki sai pestyä ihan vedellä. apteekkijutuista hyviä ja ehkä tapreellisia on niistäjä tai nenäfrida, jolla saa räkää putsattua nenästä flunssa-aikana, suolatipat (nenän saa auki, mun tyttö tosin vihasi molempia), panadol-supot esim. kuumeaikana, d-tipat (joskin niitäkään ei ihan heti tarvii, muistaakseni vasta 2 viikon iässä aloitettiin, ja kandee hommata muuten sellaset, missä on maitohappobakteeri samassa). sit on tietty näitä spessumpia niinku cuplatonet ja disflatylit, mutta niitäkään ei kannata hankkia, jollei oikeesti tarvii. kuumemittarihan on tietty tarpeellinen, me ollaan kylläki käytetty ihan normimittaria eli tytöllä ei ole ollut omaa.
 
Mä ajattelin hakea liivit vasta tosi lähellä h-hetkeä, jos ehtii tai sit kotiin mennessä. Saa ehkä lähimmäksi oikeaa kokoa. Näillä kirjainsarjoilla kun on turha halpiskauppojen valikoimaa edes katsoa eli 50€ menee vähintään. Muutenkin ajattelin että kauppaan pääsee pikkutyypinkin kanssa, etenkin kun on mies jäämässä kans sit kotiin. Ostetaan sitämukaa juttuja kun oikeasti tarvii.
 
Kiitti della_79! Meen näillä ohjeilla seuraavan kerran kauppaan, niin enköhän saa ainakin nuo sun mainitsemat jutut sitten ostettuakin :)
 
Takaisin
Top